Raamatunjakeiden oikea käyttö

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja toni t » 03. Heinä 2014 23:57

lonelyrider kirjoitti: Kenet Jumala lähetti Sanaksi keskellemme? Kenen sanoissa on tie, totuus ja elämä. Kuka on hyvä paimen, jonka ääntä lähdetään seuraamaan? Kenen sanoissa on Elävä lähde?

Siinä kysymyksiä pohdittavaksi.
Vielä...
Kun alkuseurakunnan Jeesuksen seuraajat lähtivät seuraamaan Häntä, alkoivatko he uskoa kirjaan nimeltä raamattu (sanoen sen olevan sana keskellänsä), vai todelliseen Sanaan joka tuli keskellemme?

Ja kyllä minä raamattu nimisestä kirjasta luen kirjoituksia, en pelkästään evankeliumeja, ihan huomautuksena, jos on tullut väärinkäsityksiä asiasta.


Otan yhden esimerkin jonka tarkoitus on havainnollistaa miten lonelyrider sinä olet nyt ristiriidassa sen kanssa mihin sanot uskovasi.

Esimerkissä isäni sairastuu kun olen vauva ja kirjoittaa minulle ohjekirjan ennen kuolemaansa. Isäni kirjoittaa minulle ohjekirjan jonka nimi on 'ohjekirja'. Ohjekirjassa hän antaa minulle ohjeet ja käskyt miten minun tulee elää. Isäni oli huonossa kunnossa jotenka hän saneli ohjeet eri hoitajille jotka sitten kirjoittivat isäni saneleman ohjekirjan.

Kysymys - uskonko isäni ohjeita jos sanon että en usko tuohon ohjekirjaan vaan uskon vain isääni. Uskon isäni sanaa mutta en usko tuohon ohjekirjaan en ainakaan kokonaan? Mistä minä tiedän silloin mikä on isäni sana jos en usko tuohon ohjekirjaan? Mistä minä tiedän mikä ohjekirjasta on isäni sanaa jos en usko tuohon ohjekirjaan? Uskonko isääni sanaa kaikessa jos en usko kokonaan tuohon ohjekirjaan? Kiellänkö isäni sanan jos kiellän jotkut ohjekirjan ohjeet?

Vastaus - Jos en usko isäni sanelemaan ja hoitajien kirjoittamaan ohjekirjaan niin en usko silloin isäni sanaa vaikka uskoisin isäni olleen olemassa. Jos sanon uskovani isäni sanaan mutten usko kaikkea sitä mitä ohjekirjassa lukee niin valehtelen sillä silloin en usko isäni sanaa kaikessa vaan kiellän hänen sanansa jossain ja itse päätän mitä hänen sanastaan haluan uskoa - tällöin laitan oman sanani isäni sanan edelle.

Samoin ihminen joka sanoo uskovansa Herraan Jeesukseen mutta ei usko sitä todistusta kokonaan jonka Herra Jeesus antaa UT:ssa palvelijoidensa kautta asettaa oman sanansa Jeesuksen sanan yläpuolelle määrittämään sen mikä Jeesuksen sanasta on totta ja mikä ei.

Matt.21:28 Mutta miten teistä on? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäisen luo ja sanoi: 'Poikani, mene tänään tekemään työtä minun viinitarhaani.'
21:29 Tämä vastasi ja sanoi: 'En tahdo'; mutta jäljestäpäin hän katui ja meni.
21:30 Niin hän meni toisen luo ja sanoi samoin. Tämä taas vastasi ja sanoi: 'Minä menen, herra', mutta ei mennytkään.
21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen." Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
21:32 Sillä Johannes tuli teidän tykönne vanhurskauden tietä, ja te ette uskoneet häntä, mutta publikaanit ja portot uskoivat häntä; ja vaikka te sen näitte, ette jäljestäpäinkään katuneet, niin että olisitte häntä uskoneet.


Tässä Raamattu opettaa että ensimmäinen poika ei ensiksi uskonut isäänsä mutta myöhemmin katui ja teki sen mitä isä oli sanonut. Toinen poika sanoi uskovansa isää mutta ei tehnytkään isän sanojen mukaan. Kumpi siis teki isänsä tahdon? Se joka katui ja teki niinkuin isä oli hänelle sanonut. Se ei riitä että sanomme uskovamme Herraa mutta emme sitten tee niinkuin hän on sanonut sillä sellainen usko on kuollutta uskoa. Jos kiellämme sen mitä Herra on sanonut meille ohjeeksi koko UT:ssa emmekä tee sen mukaan vaikka sanomme uskovamme Herraan niin olemme kuin toinen poika joka ei mennytkään.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 04. Heinä 2014 00:19

Lähestyn nyt tältä kannalta asiaa ja tuon sen...

Oletko ottanut huomioon mm. sen, että uudentestamentin lopussa on kirjeitä seurakunnille, ne on osoitettu yksittäisille seurakunnille. Kirjeitä joita opetuslapset, apostolit ovat kirjoittaneet, ne eivät rajoitu niihin, mitkä löytyvät raamatusta, niitä on varmasti paljon enemmänkin olemassa, jostain syystä, niitä on otettu vain ne.. Kirjeet ovat sitäpaitsi olleet ohjeina seurakunnille. Tai jos otetaan psalmeja, niiden luonne on taas toisenlainen tai laulujen laulu.

Kirjoitukset esim. vanhankin testamentin puolella voivat kyllä todistaa Hänestä.
Mutta kun puhutaan Sanasta, jossa on se Elämän lähde, se on yksin Jeesuksessa.
lonelyrider
 

Re: Raamatunjakeiden oikea käyttö

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Heinä 2014 00:32

lonelyrider kirjoitti:Lähestyn nyt tältä kannalta asiaa ja tuon sen...

Oletko ottanut huomioon mm. sen, että uudentestamentin lopussa on kirjeitä seurakunnille, ne on osoitettu yksittäisille seurakunnille. Kirjeitä joita opetuslapset, apostolit ovat kirjoittaneet, ne eivät rajoitu niihin, mitkä löytyvät raamatusta, niitä on varmasti paljon enemmänkin olemassa, jostain syystä, niitä on otettu vain ne.. Kirjeet ovat sitäpaitsi olleet ohjeina seurakunnille. Tai jos otetaan psalmeja, niiden luonne on taas toisenlainen tai laulujen laulu.

Kirjoitukset esim. vanhankin testamentin puolella voivat kyllä todistaa Hänestä.
Mutta kun puhutaan Sanasta, jossa on se Elämän lähde, se on yksin Jeesuksessa.


Uskon sen että Jumala on ollut voimallinen vaikuttamaan niin että meillä on Raamatussa se sana jonka Hän meille tahtoi antaa. Niin kirjeet kuin psalmitkin todistavat olevansa Jumalan sanaa. Jos sanon uskovani Jeesusta niin silloin minun täytyy myös uskoa se kaikki minkä Jeesus on palvelijoidensa kautta ilmoittanut ja tuonut meille Raamatun kautta ilmi. Olen jo monesti tuonut ilmi että Raamattussa monissa kohden todistetaan VT:n kuin UT: profeettojen ilmoituksien olevan Herran Jeesuksen ilmoitus. Jos en usko niitä ilmoituksia kuinka uskoisin Jeesusta koska Jeesuksesta he ovat kirjoittaneet Kristuksen Hengessä?

Joka sanoo uskovansa Jeesukseen mutta kieltää sen mitä Herra on puhunut profeettojen kautta kieltää itse Herran. Et voi uskoa oikein Jeesukseen jos et usko sitä mitä Herran palveljat Raamatussa Jeesuksen tahdosta ovat kirjoittaneet.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron