Anteeksi pyyntö

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Heinä 2014 09:21

lonelyrider kirjoitti:
Juha kirjoitti:
Mr Kerimäki kirjoitti:Kyllä minä Jumalan voimaan uskon nyt ja aina ja olen kokenut ja nähnyt kaikenlaista, mutta sitä Jumalaa en tunne ,joka ei ohjaa ihmistä Raamatun sanan luo ....se jumala on jokin outo ..tuntematon..ja varmaan eri Jumala kuin Abrahamin..Iisakin..Jaakobin Jumala Israelin Pyhä Jumala.


Juurikin näin. Raamatusta löytyy Jumalan ilmoitus ja opetus ihmisille. Ei se ole uskoa että sanotaan vain että uskotaan Jeesukseen mutta sitten jätetään hänen sanansa ja käskynsä sivuun. Jeesukseen uskominen on myös Hänen käskyjensä seuraamista. Hänen käskyjään löytyy sekä evankeliumeista että muusta Uudesta testamentista.

Jos mä olisin joku apostoleista, niin en missään nimessä olisi kehdannut mennä omaa sanaani julistamaan ja sitten väittämään sitä Jumalan sanaksi. Apostolit julistivat sitä sanaa, mitä Jumala heidän käski julistaa.


Uskotko Häntä?
Kenet Jumala lähetti Sanaksi keskellemme? Kenen sanoissa on tie, totuus ja elämä. Kuka on hyvä paimen, jonka ääntä lähdetään seuraamaan? Kenen sanoissa on Elävä lähde?

Siinä kysymyksiä pohdittavaksi.
Vielä...
Kun alkuseurakunnan Jeesuksen seuraajat lähtivät seuraamaan Häntä, alkoivatko he uskoa kirjaan nimeltä raamattu (sanoen sen olevan sana keskellänsä), vai todelliseen Sanaan joka tuli keskellemme?

Ja kyllä minä raamattu nimisestä kirjasta luen kirjoituksia, en pelkästään evankeliumeja, ihan huomautuksena, jos on tullut väärinkäsityksiä asiasta.


Kun uusi liitto oli täytetty, Ja herra Jeesus ristiin naulittu, alkoi seurakuntien perustaminen. Herran Jeesuksen Kristuksen seurakuntaruumiin perustaminen.

Nämä seurakunnat saivat oppinsa apostoleilta ja esimerkiksi kirje Efesolaisille on esimerkki miten Herra Jeesuksen tahto levisi seurakunnissa. Kirjeet sitten kopioitiin huolellisesti ja lähetettiin muihinkin seurakuntiin opetukseksi, eli ei heidän keskellänsä Herra Jeesus enää ollut kuin Hengessä ja palvelijoidensa välityksellä, joita meidänkin Raamattu sisältää.

Se seikka, että Herra Jeesus on Jumalan Sana ei millään tavalla poissulje sitä factaa , että Raamattu on Jumalan sanaa, sillä Raamattu kertoo Herra Jeesuksesta.

Olet lonelyraider eksynyt vakavasti totuudesta, kun hylkäät Herra Jeesuksen opin kieltytymällä ottamaan vaarin Hänen opeistaan ja tahdostaan jotka on ilmaistu Hänen palvelijoidensa suusta. Et voi jatkaa tämmöisen opin ja näkökulman esiintuomista täällä sillä se on vaarallista myrkkyä, ja jos se pääsee jonkun uskonelämään se myrkyttää sen eksymykseen. Sitä en salli.

Halki aikoijen on Herra Kaikkivaltias ilmoittanut palvelioidensa suulla tahtonsa, lakinsa ja paljastanut salaisuutensa. Herra on muuttumaton ja sama eilen tänään ja huomenna ja samoin Hän on Paavalin ja muiden palveloidensa suulla ilmoittanut meille tahtonsa. Tätä ei voi sallia vääristeltävän!

2. Moos. 34:27

Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".


Jesaja 30

8 Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.
9 Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
10 jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
11 Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."

Hab. 2:2

Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".

Johanneksen ilmestys

10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.

Lonelyraider olet eksynyt harhaoppiin ja sinun sielusi ja iänkaikkinen pelastuksesi on vaarassa, tee parannus ja tutki ja koettele oppia ja etenkin henkilöä tai henkeä jolta sen olet saanut.


Olet porttikiellossa 1 kk, jonka jälkeen saat palata jos et enää opeta ja tuoesille ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan ilmoitusta ja sanaa ja kokonansa luotettavaa.

Jumala olkoon sinulle armollinen ja näyttäköön ja vakuuttakoon sinut totuudesta.

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja Siivetön » 04. Heinä 2014 09:43

Todella outoa on sellainen usko Jumalaan, jossa valikoidaan Hänen Sanaansa, mitä siitä vastaanotetaan ja mitä ei.

Miten ihminen voi ja kykenee tekemään priorisointia sen suhteen, mikä Raamatussa, joka muuten on = Kirjoitukset, on varteenotettavaa ja mikä ei sitä ole, eli eikö tuollaisessa jos missä eletä ihmisjärjen ja -tahdon mukaisesti.

Jokainenhan voi ottaa vain itselleen sopivan ja sanoa sellaisissa kohdin, jotka eivät sovi omaan elämään, että en usko että juuri tuo kohta olisi oikeaa Jumalan Sanaa.

Mutta kuten huomaamme, näinkin ilmiselvään harhaoppiin ihminen voi harhaantua.

Kun vihollinen pääsee sokaisemaan ihmisen silmät näkemästä totuutta, toinen ihminen ei edes välttämättä ymmärrä, miten se on voinut tapahtua ja olla mahdollista ja olenkin sitä mieltä, ettei tällaisissa tapauksissa puhuminen ja selittäminen auta, vaan ainut syy miksi tästä kannattaa tällaisella foorumilla puhua, on se, että tuollaisen harhaopetuksen rinnalla pidetään totuutta esillä.
Siivetön
 

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Heinä 2014 11:50

Mikko Murpatti kirjoitti:Kun uusi liitto oli täytetty, Ja herra Jeesus ristiin naulittu, alkoi seurakuntien perustaminen. Herran Jeesuksen Kristuksen seurakuntaruumiin perustaminen.

Nämä seurakunnat saivat oppinsa apostoleilta ja esimerkiksi kirje Efesolaisille on esimerkki miten Herra Jeesuksen tahto levisi seurakunnissa. Kirjeet sitten kopioitiin huolellisesti ja lähetettiin muihinkin seurakuntiin opetukseksi, eli ei heidän keskellänsä Herra Jeesus enää ollut kuin Hengessä ja palvelijoidensa välityksellä, joita meidänkin Raamattu sisältää.

Se seikka, että Herra Jeesus on Jumalan Sana ei millään tavalla poissulje sitä factaa , että Raamattu on Jumalan sanaa, sillä Raamattu kertoo Herra Jeesuksesta.

Olet lonelyraider eksynyt vakavasti totuudesta, kun hylkäät Herra Jeesuksen opin kieltytymällä ottamaan vaarin Hänen opeistaan ja tahdostaan jotka on ilmaistu Hänen palvelijoidensa suusta. Et voi jatkaa tämmöisen opin ja näkökulman esiintuomista täällä sillä se on vaarallista myrkkyä, ja jos se pääsee jonkun uskonelämään se myrkyttää sen eksymykseen. Sitä en salli.

Halki aikoijen on Herra Kaikkivaltias ilmoittanut palvelioidensa suulla tahtonsa, lakinsa ja paljastanut salaisuutensa. Herra on muuttumaton ja sama eilen tänään ja huomenna ja samoin Hän on Paavalin ja muiden palveloidensa suulla ilmoittanut meille tahtonsa. Tätä ei voi sallia vääristeltävän!

2. Moos. 34:27

Ja Herra sanoi Moosekselle: "Kirjoita itsellesi nämä sanat, sillä näiden sanojen mukaisesti minä olen tehnyt liiton sinun ja Israelin kanssa".


Jesaja 30

8 Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.
9 Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
10 jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
11 Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."

Hab. 2:2

Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".

Johanneksen ilmestys

10 Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen,
11 joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".
12 Ja minä käännyin katsomaan, mikä ääni minulle puhui; ja kääntyessäni minä näin seitsemän kultaista lampunjalkaa,
13 ja lampunjalkain keskellä Ihmisen Pojan muotoisen, pitkäliepeiseen viittaan puetun ja rinnan kohdalta kultaisella vyöllä vyötetyn.

Lonelyraider olet eksynyt harhaoppiin ja sinun sielusi ja iänkaikkinen pelastuksesi on vaarassa, tee parannus ja tutki ja koettele oppia ja etenkin henkilöä tai henkeä jolta sen olet saanut.


Olet porttikiellossa 1 kk, jonka jälkeen saat palata jos et enää opeta ja tuoesille ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan ilmoitusta ja sanaa ja kokonansa luotettavaa.

Jumala olkoon sinulle armollinen ja näyttäköön ja vakuuttakoon sinut totuudesta.

-Ylläpito


Raamatun (Pyhä Raamattu) ilmoitus (VT ja UT) on kokonaan Jumalan sanan totuus.


1. Pietarin kirje 2:

1 Pankaa siis pois kaikki pahuus ja kaikki vilppi ja ulkokultaisuus ja kateus ja kaikki panettelu,

2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

3 jos "olette maistaneet, että Herra on hyvä".

4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,

5 ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi huoneeksi, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.

6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole häpeään joutuva".

7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"

8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

9 Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;

10 te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut".


Lonelyriderille:

Ylläpito, kuten jo tiedät, on linjannut uudestaan suhtautumisensa harhaopetuksien/oppien levittäjiin.... ja meillä on vastuu siitä, että myös noudatamme uusia sääntöjä ja ohjeita. Eli niitä ei ole annettu sen takia, että niitä ei pyrittäisi myös noudattamaan...

Lonelyrider, olet pitkäaikainen foorumin jäsen ja sen takia olisi todella ikävää jos et halua tehdä parannusta tässä asiassa.

Jumala sinua siunatkoon.

Synkkien pilvien alla olen minäkin totisesti tässä ollut tämän asian kanssa Jumalan edessä, rukouksessa kysyen neuvoa Häneltä miten toimia ja edetä...

Rakkain terveisin sinulle.


1. Piet. 5:6

Nöyrtykää siis Jumalan väkevän käden alle, että hän ajallansa teidät korottaisi,
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Heinä 2014 12:15

lonelyrider kirjoitti:Uskotko Häntä?
Kenet Jumala lähetti Sanaksi keskellemme? Kenen sanoissa on tie, totuus ja elämä. Kuka on hyvä paimen, jonka ääntä lähdetään seuraamaan? Kenen sanoissa on Elävä lähde?

Siinä kysymyksiä pohdittavaksi.
Vielä...
Kun alkuseurakunnan Jeesuksen seuraajat lähtivät seuraamaan Häntä, alkoivatko he uskoa kirjaan nimeltä raamattu (sanoen sen olevan sana keskellänsä), vai todelliseen Sanaan joka tuli keskellemme?


Jeesuksen Kristuksen. Se mitä Hänen palvelijansa Hänestä kirjoittivat, ei ole millään tavalla ristiriidassa Jeesuksen suhteen vaan tuovat Jeesuksen ilmoitusta lisää esille. En ymmärrä siis ollenkaan tuota kommenttiasi. Et edes ota mitään kantaa tuohon mitä sanoin (=Jeesuksen palvelijat toivat myös Hänen ilmoitustaan esille), vaan toistat tuota samaa fraasia kuinka tulee uskoa Poikaa, keskustelusta toiseen. Kukaan täällä ei tietääkseni ole kieltäytynyt uskomasta Häntä.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 04. Heinä 2014 13:02

Lonelyrider -on siis porttikiellossa kk ajan, joten ei pääse vastaamaan kirjoituksiin.

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Anteeksi pyyntö

ViestiKirjoittaja Lilli » 09. Heinä 2014 13:02

Omasta puolestani pyydän anteeksi epäystävällistä asennettani ja vaikka koenkin olevani oikeassa kaatumisteoria-asiassa, olen kiistellyt asiassa rakastamatta lähimmäistä, jos nyt oikein osaan muotoilla. Vaikka tekstiä perustelee Raamatun jakeilla asiapitoisesti, Jumala näkee sydämeen ja sieltä löytyy kivisydän lihaisen sijaan. :(

Samalla ihmettelen uskaltaako täällä mitä kirjoittaa.
Jos kannatan David Owuoria, olenko jonkun mielestä harhaoppinen?
Omasta mielestäni en ole, mutta koen, että joku voi niin ajatella.
Lilli
 
Viestit: 143
Liittynyt: 31. Maalis 2013 22:31

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa