Hävisikö Jumala ihmiselle? (Raamatun luotettavuus)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Hävisikö Jumala ihmiselle? (Raamatun luotettavuus)

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Kesä 2014 12:46

Kerron teille Jumalasta, joka loi kaiken näkyväisen ja näkymättömän, tähdet Hän laittoi radalleen ja loi ihmisen, eläimet, painovoiman, avaruuden, tulen, nebulat, mustataukot, kirahvit, kalat ja koko tätä luomakuntaansa Hän kaikkivaltiaana hallitsee ja ohjailee.

Siis melkein kokonaan Hänelläkin on rajansa ja rajoittuvuutensa, nimittäin kirjoitusvirheet ja tekstin jälkeenpäin editointi ja korjaus.

Tämän mahdottoman vaikean ja suuren tehtävän epäonnistumisen vuoksi meni Hänen tärkein tiedotteensa ja ohjekirja ihmisille piloille!

Oli niin vaikeata valvoa sitä viestiä ja sanomaa, ihmiset muuttelivat ja lisäilivät asioita, mutta tähän Jumala oli voimaton puuttumaan. Täysin mahdoton tehtävä muuttaa kirjaimia papyroskäärössä ja huolehtia ettei sanoma muutu. Hei kidukset oli helppo luoda, silmä ja omatunto jo vähän hankalampia, mutta kirjoitusvirheen korjaaminen MAHDOTONTA!

Siksi nyt tänäpäivänä, koska Jumala epäonnistui ja ei osannut kaikkivaltiudesta huolimatta korjata kirjoitusvirheitä meillä on nyt valheellinen ja epätäydellinen Raamattu johon ei voi luottaa!

Minä itse ihmisenä toki pystyn korjaamaan kirjoitusvirheitä ja huolehtimaan, että lähettämäni taikka sanelemani kirje saapuu perille siinä muodossa kun tahdon, mutta Jumala ei pysty. Se on Hänelle mahdotonta, ihminen voitti tämän pelin.

Virtaavan veden erotus, onnistuu. Kuolleista herättäminen, pikkujuttu, mutta kirjoitetun tekstin säilyttäminen alkuperäisenä...mahdotonta.

Monessa on ihminen heikko, mutta kirjoituksia hän osaa sentään muuttaa mihin Jumala ei pysty!

***

Kuka voi yllä olevan uskoa? En minä ainakaan, uskon että se joka oli ja joka on ja joka on luonut Sanallansa kaiken näkyväisen ja näkymättömän on todella voimallinen myös korjaamaan kirjoitusvirheitä, se kyky ei ole mahdotonta Hänelle.

Kirjoituksen tarkoitus on sarkasmin ja huumorin kautta avata ihmisten silmiä ymmärtämään mitä todellisuudessa väittävät kun sanovat ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan sanaa, miten hullunkurinen ajatus se on!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Epäonnistunut Herra Jeesus hävisi ihmiselle.

ViestiKirjoittaja paa » 28. Kesä 2014 12:59

Jumala on tarkoittanut Raamatun ihmiselle ohjenuoraksi, neuvoksi, varoitukseksi, lohdutukseksi. Siksi en minäkään ymmärrä, että koko Raamattu ei olisi Jumalan sana. Kun se on.

Hyvä aihe sinänsä, koska viime päivinä keskusteluissa on tosiaan vilahdellut sellainen näkemys, että vain osa Raamattua on todellinen Sana, vaikka tässähän juuri se paradoksi onkin, kun ihminen itse on päättänyt valita sopivat kirjat itselleen, viis Jumalan kokonaisilmoituksesta.

Otsikko vaan on kamala, vähän liiankin raflaava :!:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Epäonnistunut Herra Jeesus hävisi ihmiselle.

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 12:59

Niin, sielujemme vihollinen on nerokas juonissaan ja kun se saa suljettua osan Raamatusta, saa se silloin suljettua myöskin Jumalan kokonaisanoman ja siinähän aukenee suuri aukko omille oivalluksille ja ihmisviisudelle täydentää sen, minkä jättää Raamatusta uskomatta.

Silloinhan Jumala lähetti esimerkiksi turhaan Paavalin meidän pakanain apostoliksi.
Viimeksi muokannut Siivetön päivämäärä 28. Kesä 2014 13:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Siivetön
 

Re: Epäonnistunut Herra Jeesus hävisi ihmiselle.

ViestiKirjoittaja paa » 28. Kesä 2014 13:04

Sekin tuli mieleen, että jos uskotaan vaan tietty osa Raamatusta, niin eihän silloin kyseinen ihminen edes usko tähän Raamatun Jumalaan, vaan on kehittänyt itselleen omanlaisensa uskon ja omanlaisensa jumalan. Epäjumalanpalvelija siis.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Epäonnistunut Herra Jeesus hävisi ihmiselle.

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 13:12

paa kirjoitti:Sekin tuli mieleen, että jos uskotaan vaan tietty osa Raamatusta, niin eihän silloin kyseinen ihminen edes usko tähän Raamatun Jumalaan, vaan on kehittänyt itselleen omanlaisensa uskon ja omanlaisensa jumalan. Epäjumalanpalvelija siis.


Tässä nähdään miten ovelia saatanan juonet ovat meidän uskovien kohdalla, eli kun hän kykenee heittämään pinenkin määrän hapatetta taikinaan, ei aikaakaan kun koko taikina on hapatettu ja tämä
on eräs sellainen hapate, joka saa uskonelämän epätasapainoon ja alkaa kallistuma, joka vähitellen
hukuttaa koko laivan.
Siivetön
 

Re: Epäonnistunut Herra Jeesus hävisi ihmiselle.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Kesä 2014 13:52

paa kirjoitti:Jumala on tarkoittanut Raamatun ihmiselle ohjenuoraksi, neuvoksi, varoitukseksi, lohdutukseksi. Siksi en minäkään ymmärrä, että koko Raamattu ei olisi Jumalan sana. Kun se on.

Hyvä aihe sinänsä, koska viime päivinä keskusteluissa on tosiaan vilahdellut sellainen näkemys, että vain osa Raamattua on todellinen Sana, vaikka tässähän juuri se paradoksi onkin, kun ihminen itse on päättänyt valita sopivat kirjat itselleen, viis Jumalan kokonaisilmoituksesta.

Otsikko vaan on kamala, vähän liiankin raflaava :!:


Olet oikeassa, muutin otsikon paremmin aiheeseen sopivaksi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Kesä 2014 15:24

Hyvä ja herättelevä kirjoitus Mikolta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja Minä vain » 28. Kesä 2014 22:04

Kerron teille Jumalasta, joka loi kaiken näkyväisen ja näkymättömän, tähdet Hän laittoi radalleen ja loi ihmisen, eläimet, painovoiman, avaruuden, tulen, nebulat, mustataukot, kirahvit, kalat ja koko tätä luomakuntaansa Hän kaikkivaltiaana hallitsee ja ohjailee.

Siis melkein kokonaan Hänelläkin on rajansa ja rajoittuvuutensa, nimittäin kirjoitusvirheet ja tekstin jälkeenpäin editointi ja korjaus.

Tämän mahdottoman vaikean ja suuren tehtävän epäonnistumisen vuoksi meni Hänen tärkein tiedotteensa ja ohjekirja ihmisille piloille!

Oli niin vaikeata valvoa sitä viestiä ja sanomaa, ihmiset muuttelivat ja lisäilivät asioita, mutta tähän Jumala oli voimaton puuttumaan. Täysin mahdoton tehtävä muuttaa kirjaimia papyroskäärössä ja huolehtia ettei sanoma muutu. Hei kidukset oli helppo luoda, silmä ja omatunto jo vähän hankalampia, mutta kirjoitusvirheen korjaaminen MAHDOTONTA!

Siksi nyt tänäpäivänä, koska Jumala epäonnistui ja ei osannut kaikkivaltiudesta huolimatta korjata kirjoitusvirheitä meillä on nyt valheellinen ja epätäydellinen Raamattu johon ei voi luottaa!

Minä itse ihmisenä toki pystyn korjaamaan kirjoitusvirheitä ja huolehtimaan, että lähettämäni taikka sanelemani kirje saapuu perille siinä muodossa kun tahdon, mutta Jumala ei pysty. Se on Hänelle mahdotonta, ihminen voitti tämän pelin.

Virtaavan veden erotus, onnistuu. Kuolleista herättäminen, pikkujuttu, mutta kirjoitetun tekstin säilyttäminen alkuperäisenä...mahdotonta.

Monessa on ihminen heikko, mutta kirjoituksia hän osaa sentään muuttaa mihin Jumala ei pysty!

***

Kuka voi yllä olevan uskoa? En minä ainakaan, uskon että se joka oli ja joka on ja joka on luonut Sanallansa kaiken näkyväisen ja näkymättömän on todella voimallinen myös korjaamaan kirjoitusvirheitä, se kyky ei ole mahdotonta Hänelle.

Kirjoituksen tarkoitus on sarkasmin ja huumorin kautta avata ihmisten silmiä ymmärtämään mitä todellisuudessa väittävät kun sanovat ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan sanaa, miten hullunkurinen ajatus se on!

Wautsi wau :)

kyllä totisesti, aamen aamen.
Alussa oli Raamattu, ja raamattu oli Jumalan luona ja Jumala oli se raamattu.

Nythän se on selvää, ettei Jumala toimi raamatun yli eikä ali, eihän hän voi itseänsä vastaan olla.
Hän on ilmoittanut meille itsensä Raamatussa, vasta muutama sata vuotta sen Jeesuksen jälkeen joka melkein otti sydämessäni raamatun paikan.
siksi hän sanoi että kirjoittaa lakinsa sydämiin, se jo ratkaisee paljon, työ täytettiin vasta kun ensimmäinen raamatun painos oli tullut.
Selvisi myös se, että miksi hän on sama eilen ja tänään..... Onneksi hän varoitti valhe painoksista ja niin onkin jo monta valheellista käännöstä tullut maailmaan, joka kielelle omansa jopa muutamia.
Jopa niin röyhkeitä etteivät kirjoita suoraan Raamattua oikeille kohdilleen vaan kirjoitukset.
Viekkaasti tulevat hienoissa kansissa kultaisilla kirjaimilla raamatun nimissä, mutta ovat sisältä täynnä virheitä ja kavalia käännöksiä, Kavahtakaamme niitä!
Mutta se todellinen Raamattu, joka otettiin ylös, saapuu viimeisenä päivänä taivaan pilvissä josta kerrottu on, se avataan ja silloin selviää kuka on seurannut oikeaa versiota.
Nythän nämä vasta aukeavat oikein.

Ilmestyskirja kertoo selvästi kuinka karitsa otti kirjakäärön, tarkoittaa varmasti raamatun viimeisiä kirjoja.
avasi sinetit eli siinä meni se pari sataa vuotta, että vihdoinki puuttuva kirjakäärö saatiin maailmaan, eli raamattu saatiin koottua.
ja johannes söi kirjakäärön, siinä se ratkaiseva, Raamattu pitää opiskella kannesta kanteen, että se on sitten kokonaan kirjoitettu sydämiin.
ilman sitä uutta, jonka johanneskin söi, hän ei ollut vielä täydellinen.
Koko Raamatun kertomus on siis ollut siitä, kuinka hän tekee täydelliset kirjoitukset jotta saisimme kirjaimen kautta elämän.
Eli usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan (Raamatun) kautta.
Nyt sopii kaikki yhteen.
Jeesus tiesi fariseuksien olevan väärässä koska he eivät tunteneet kirjoituksia (raamattua) koska sitä ei vielä ollut.....
eikä Jumalan voimaa, koska sitä ei ollut vielä tullut, koska raamattua ei vielä ollut tullut, koska Jeesus ei ollut sitä vielä ehtinyt lähettämään.
Joka uskoo minuun niin kuin raamattu sanoo..... siinä se!
Eli joka ei ole raamatusta tietoinen ollut, ei voi saada henkeä, joka ei luota raamattuun ei sitä syö ja toimi sen mukaan, ei voi pelastua.
koska vain täydellinen voi tehdä täydellisemmäksi, niin piti odottaa koko lain täyttämistä....
Taas avautui, laki ei ollut täydellinen, nyt se on.........
Jeesus tuli täyttämään lain, eli tekemään maanpäälle tekoja jotta pääsi takaisin ja lähettämään puuttuvat osat.
Eli Raamattu on täydellinen nyt, ennen se oli kirjoitukset...... Taas aukesi.....
Ilmestyskirjan kohta uudesta nimestä, ennen tanak nyt raamattu..

Kyllä sarkastisen huumoritekstin kautta on todella hyvä näyttää asioita.
:( :?:
Minä vain
 

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Kesä 2014 22:27

Jeesus itse puhuu evankeliumissa kymmeniä kertoja kirjoituksista ja teroitti vielä että te hukutte jos ette tunne kirjoituksia ja Jumalan voimaa.Kaikki kirjoitukset oli kyllä jo tiedossa Jumalalla ennenkö mitään oli luotu.
Miksi näitä kirjoituksia nyt vähätellään ja niillä ihan kuin pilaa tehdään??? Nuo Jeesuksen sanat pitäis laittaa tutkimaan Raamattua entistä enemmän.
systeri
 

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 28. Kesä 2014 22:42

Minä vain kirjoitti:
Kerron teille Jumalasta, joka loi kaiken näkyväisen ja näkymättömän, tähdet Hän laittoi radalleen ja loi ihmisen, eläimet, painovoiman, avaruuden, tulen, nebulat, mustataukot, kirahvit, kalat ja koko tätä luomakuntaansa Hän kaikkivaltiaana hallitsee ja ohjailee.

Siis melkein kokonaan Hänelläkin on rajansa ja rajoittuvuutensa, nimittäin kirjoitusvirheet ja tekstin jälkeenpäin editointi ja korjaus.

Tämän mahdottoman vaikean ja suuren tehtävän epäonnistumisen vuoksi meni Hänen tärkein tiedotteensa ja ohjekirja ihmisille piloille!

Oli niin vaikeata valvoa sitä viestiä ja sanomaa, ihmiset muuttelivat ja lisäilivät asioita, mutta tähän Jumala oli voimaton puuttumaan. Täysin mahdoton tehtävä muuttaa kirjaimia papyroskäärössä ja huolehtia ettei sanoma muutu. Hei kidukset oli helppo luoda, silmä ja omatunto jo vähän hankalampia, mutta kirjoitusvirheen korjaaminen MAHDOTONTA!

Siksi nyt tänäpäivänä, koska Jumala epäonnistui ja ei osannut kaikkivaltiudesta huolimatta korjata kirjoitusvirheitä meillä on nyt valheellinen ja epätäydellinen Raamattu johon ei voi luottaa!

Minä itse ihmisenä toki pystyn korjaamaan kirjoitusvirheitä ja huolehtimaan, että lähettämäni taikka sanelemani kirje saapuu perille siinä muodossa kun tahdon, mutta Jumala ei pysty. Se on Hänelle mahdotonta, ihminen voitti tämän pelin.

Virtaavan veden erotus, onnistuu. Kuolleista herättäminen, pikkujuttu, mutta kirjoitetun tekstin säilyttäminen alkuperäisenä...mahdotonta.

Monessa on ihminen heikko, mutta kirjoituksia hän osaa sentään muuttaa mihin Jumala ei pysty!

***

Kuka voi yllä olevan uskoa? En minä ainakaan, uskon että se joka oli ja joka on ja joka on luonut Sanallansa kaiken näkyväisen ja näkymättömän on todella voimallinen myös korjaamaan kirjoitusvirheitä, se kyky ei ole mahdotonta Hänelle.

Kirjoituksen tarkoitus on sarkasmin ja huumorin kautta avata ihmisten silmiä ymmärtämään mitä todellisuudessa väittävät kun sanovat ettei Raamattu ole kokonansa Jumalan sanaa, miten hullunkurinen ajatus se on!

Wautsi wau :)

kyllä totisesti, aamen aamen.
Alussa oli Raamattu, ja raamattu oli Jumalan luona ja Jumala oli se raamattu.

Nythän se on selvää, ettei Jumala toimi raamatun yli eikä ali, eihän hän voi itseänsä vastaan olla.
Hän on ilmoittanut meille itsensä Raamatussa, vasta muutama sata vuotta sen Jeesuksen jälkeen joka melkein otti sydämessäni raamatun paikan.
siksi hän sanoi että kirjoittaa lakinsa sydämiin, se jo ratkaisee paljon, työ täytettiin vasta kun ensimmäinen raamatun painos oli tullut.
Selvisi myös se, että miksi hän on sama eilen ja tänään..... Onneksi hän varoitti valhe painoksista ja niin onkin jo monta valheellista käännöstä tullut maailmaan, joka kielelle omansa jopa muutamia.
Jopa niin röyhkeitä etteivät kirjoita suoraan Raamattua oikeille kohdilleen vaan kirjoitukset.
Viekkaasti tulevat hienoissa kansissa kultaisilla kirjaimilla raamatun nimissä, mutta ovat sisältä täynnä virheitä ja kavalia käännöksiä, Kavahtakaamme niitä!
Mutta se todellinen Raamattu, joka otettiin ylös, saapuu viimeisenä päivänä taivaan pilvissä josta kerrottu on, se avataan ja silloin selviää kuka on seurannut oikeaa versiota.
Nythän nämä vasta aukeavat oikein.

Ilmestyskirja kertoo selvästi kuinka karitsa otti kirjakäärön, tarkoittaa varmasti raamatun viimeisiä kirjoja.
avasi sinetit eli siinä meni se pari sataa vuotta, että vihdoinki puuttuva kirjakäärö saatiin maailmaan, eli raamattu saatiin koottua.
ja johannes söi kirjakäärön, siinä se ratkaiseva, Raamattu pitää opiskella kannesta kanteen, että se on sitten kokonaan kirjoitettu sydämiin.
ilman sitä uutta, jonka johanneskin söi, hän ei ollut vielä täydellinen.
Koko Raamatun kertomus on siis ollut siitä, kuinka hän tekee täydelliset kirjoitukset jotta saisimme kirjaimen kautta elämän.
Eli usko tulee kuulemisesta, ja kuuleminen Kristuksen sanan (Raamatun) kautta.
Nyt sopii kaikki yhteen.
Jeesus tiesi fariseuksien olevan väärässä koska he eivät tunteneet kirjoituksia (raamattua) koska sitä ei vielä ollut.....
eikä Jumalan voimaa, koska sitä ei ollut vielä tullut, koska raamattua ei vielä ollut tullut, koska Jeesus ei ollut sitä vielä ehtinyt lähettämään.
Joka uskoo minuun niin kuin raamattu sanoo..... siinä se!
Eli joka ei ole raamatusta tietoinen ollut, ei voi saada henkeä, joka ei luota raamattuun ei sitä syö ja toimi sen mukaan, ei voi pelastua.
koska vain täydellinen voi tehdä täydellisemmäksi, niin piti odottaa koko lain täyttämistä....
Taas avautui, laki ei ollut täydellinen, nyt se on.........
Jeesus tuli täyttämään lain, eli tekemään maanpäälle tekoja jotta pääsi takaisin ja lähettämään puuttuvat osat.
Eli Raamattu on täydellinen nyt, ennen se oli kirjoitukset...... Taas aukesi.....
Ilmestyskirjan kohta uudesta nimestä, ennen tanak nyt raamattu..

Kyllä sarkastisen huumoritekstin kautta on todella hyvä näyttää asioita.
:( :?:


Minä vain:lle, olet pahasti ristiriidassa sinun Raamattusi kanssa, jos olet ton kommenttisi takana.
Tämä sinun Raamattusi kertoo kuitenkin näin.

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. (Matteus 5:17 KINB38)

Ja kun lukee lisää tota lukua, niin Hän viittaa siinä ihan selvästi profeettojen ilmoittamaan lakiin, jonka tietysti Jumala oli sen heille antanut.
Joel.A
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 39 vierailijaa