Hävisikö Jumala ihmiselle? (Raamatun luotettavuus)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Kesä 2014 09:19

*
Muistan jotain nähneeni hengellisiä sarjakuvia jossain. Niiden mukaan ihminen lukee Jumalan Sanan mutta ylenkatsoo eikä pidä Jumalan Sanana. Siten kuolema yllättää ja kuolee, hänet otetaan Jumalan tuomion eteen. Jumala kysyy häneltä, 'miksi sinä et ottanut vastaan Minun Sanani?' Mies ihmettelee ja kysyy; 'missä minä en ottanut vastaan Sinun Sanan'? Jumala vastaa; minä lähetin palvelijan sinun luo jakamaan sinulle traktaatin etkä ottanut vastaan Minun Sanani.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja paa » 29. Kesä 2014 11:13

Joel.A kirjoitti:Tähän kohtaan haluan lainata hieman tämän foorumin säännöistä.

Uskonaskel-foorumi ei sitoudu minkään kirkon tai kirkkokunnan oppiin, vaan koitamme etsiä vastauksia Raamatusta sekä pysyä yksin Jumalan sanan opetuksen alla. Foorumille saa rekisteröityä kuka tahansa, olkoonpa uskovien yhteyden tausta millainen tahansa. Foorumille saa rekisteröityä myös ihminen joka ei usko Jumalaan tai ihminen joka uskoo johonkin muuhun kuin Raamatun Jumalaan. Foorumin keskustelujen pääpaino on kuitenkin Raamatussa, Jumalan sanassa. Jos koet että tämän foorumin säännöt eivät sovi sinulle, niin silloin sinun kannattaa etsiä joku toinen foorumi, jonka säännöt pystyt hyväksymään ja joka on sinulle sopiva keskustelufoorumi. Jos koet että tämä foorumi on sellainen jonka säännöt kykenet hyväksymään, niin olet tervetullut foorumille.

Ja tietääkseni Raamatun sanalla tässä kohtaa tarkoitetaan kaikkia niitä tekstejä, jotka löytyvät muummuassa 33/38 Raamatusta ei siis pelkästään Jeesusta niinkuin jotkut ajattelevat?

Onko siis Foorumin säännöt jäänyt lukematta vai onko tämä useammalta tahoilta tarkoitus peräistä vääntämistä/kääntämistä ja eksyttämistä. Ristiriitaa ristiriidan perään viikosta toiseen jne... Ei hyvä :(

Heitän siis pallon ylläpitäjille, että miksi vaikka säännöt ovat näin kirjoitettu ja selitetty niin täällä annetaan kuitenkin vapaasti """mellastaa""" harhassa olevia ihmisiä? Ymmärrän sen, että ihminen voi eksyä väärälle sivulle tuomaan väärää tieto joksikin ajaksi vaikkakin säännöt ovat tätä vääristeliää vastaan, mutta sitä en ymmärrä, että tämä vääristelijän kuitenkin annetaan vaikuttaa pitkään tällä foorumilla missä säännöt ovat jyrkästi häntä vastaan.

Vai olenko minä sittenkin väärässä ja väärällä foorumilla?


Et ole, uskoisin.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Kesä 2014 11:26

Joel.A kirjoitti:Tähän kohtaan haluan lainata hieman tämän foorumin säännöistä.

Uskonaskel-foorumi ei sitoudu minkään kirkon tai kirkkokunnan oppiin, vaan koitamme etsiä vastauksia Raamatusta sekä pysyä yksin Jumalan sanan opetuksen alla. Foorumille saa rekisteröityä kuka tahansa, olkoonpa uskovien yhteyden tausta millainen tahansa. Foorumille saa rekisteröityä myös ihminen joka ei usko Jumalaan tai ihminen joka uskoo johonkin muuhun kuin Raamatun Jumalaan. Foorumin keskustelujen pääpaino on kuitenkin Raamatussa, Jumalan sanassa. Jos koet että tämän foorumin säännöt eivät sovi sinulle, niin silloin sinun kannattaa etsiä joku toinen foorumi, jonka säännöt pystyt hyväksymään ja joka on sinulle sopiva keskustelufoorumi. Jos koet että tämä foorumi on sellainen jonka säännöt kykenet hyväksymään, niin olet tervetullut foorumille.

Ja tietääkseni Raamatun sanalla tässä kohtaa tarkoitetaan kaikkia niitä tekstejä, jotka löytyvät muummuassa 33/38 Raamatusta ei siis pelkästään Jeesusta niinkuin jotkut ajattelevat?

Onko siis Foorumin säännöt jäänyt lukematta vai onko tämä useammalta tahoilta tarkoitus peräistä vääntämistä/kääntämistä ja eksyttämistä. Ristiriitaa ristiriidan perään viikosta toiseen jne... Ei hyvä :(

Heitän siis pallon ylläpitäjille, että miksi vaikka säännöt ovat näin kirjoitettu ja selitetty niin täällä annetaan kuitenkin vapaasti """mellastaa""" harhassa olevia ihmisiä? Ymmärrän sen, että ihminen voi eksyä väärälle sivulle tuomaan väärää tieto joksikin ajaksi vaikkakin säännöt ovat tätä vääristeliää vastaan, mutta sitä en ymmärrä, että tämä vääristelijän kuitenkin annetaan vaikuttaa pitkään tällä foorumilla missä säännöt ovat jyrkästi häntä vastaan.

Vai olenko minä sittenkin väärässä ja väärällä foorumilla?


Kärsivälisyyttä Joel!

Ei kai täällä kukaan vapaasti mellasta, vaan molemmat mielipiteet saavat kiivasta vastustusta ja puolustusta. Aihe on kieltämättä arka ja aiheuttaa voimakkaita vastareaktioita puolin ja toisin.

Kuitenkin heidän kantasa liittyy Raamattuun (osaan siitä ainakin) ja vielä melko asiallisella tasolla keskustellaan. Jos kaikki ketjut joissa on eriäviä mielipiteitä omista lukitaan ja kielletään keskustelu, niin ei sekään ole hyvä sillä tämähän on keskustelufoorumi.

Seuraan tilannetta tarkasti, mutta ehkä on parempi puhua tämä asia loppuun ja siihen pisteeseen että sanottavat on tullut sanotuksi.

Jos aihe loukkaa ja se tuntuu pahalta niin kannattaa luoda toisenlaisia aloituksia aiheista, joista mielummin keskustelisi, ja olla lukematta vääntö -ketjuja.

Jos en olisi moderaattori varmaankin olisin jo jättänyt nämä väännöt vääntämään ihan itsekseen ja kirjoitellut ja jutustellut jo muista aiheista ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 11:46

lonelyrider kirjoitti:Lisäksi tuo ihminen joka on itsensä yrittänyt Jumalan paikalle itsensä asettaa, yrittää väittää, että pieni puna-, sini- tai valkokantinen kirja itsessään on pyhä.

Heitä ei kiinnosta mitä Poika Sanoo, vaan se, miten tuosta kirjasta voisi napata sieltä täältä pieniä jakeita, esim. "jaakobin kirjeestä voisi ottaa ensimmäisen lauseen ja toisenkin, ne on hyviä pitää... tai voisiko vielä tuolta Mooseksen kirjasta heittää tuohon päätelmään, pari kohtaa... ja ja ja..." mutta sama se niille pyhän kirjan seuraajille, mitä kokonaisuus mitäkin tarkoittaa, pääasia, että irralliset jakeet tuovat selvennyksen omalle teorialle.



Voi hyvä ystävä.
Jeesus ilmestyy meille nimenomaan Sanassaan Raamatussa, joten älä missään nimessä väheksy Hänen antamaansa testamenttia miltään osin, joka on säilynyt tuhansia vuosia sukupolvelta toiselle, vaikka joissain maissa on tehty kaikkensa sen hävittämiseksi, mm. lähinaapurissamme Venäjällä.

Raamattu on nimeomaan kokonaisuus, jossa VT tuo profetaalisen sanoman kautta esille sen, mitä UT aikakautena UL tulee tapahtumaan ja VT selventää ja selittää UT:ia ja myöskin toisinpäin.

Opin voi rakentaa yhdenkin jakeen varaan, mutta se saadaan myöskin kaadettua yhdellä jakeella, mutta kun rakenamme Kristus kalliolle Raamatun kokonaisuuden mukaan, se on rakennus joka kestää kaikki tuulet ja myrskyt ja jos siitä jotain niissä hajoa, sellainen ei ollut kestämisen arvoistakaan.
Siivetön
 

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja Joel.A » 29. Kesä 2014 12:20

Mikko, eikö vähäinen hapatus voi hapattaa koko taikinan? Tarkoitan nyt sitä, että kun jollain on eri Jumala eikä sitä Jumalaa jota tällä foorumilla etsitään tai usko on selkeesti epäraamatullinen ja pahasti harhaan vievää, niin voiko sitten muistakaan keskusteluaiheiata tulla hedelmällisiä? Ei oikein voi, niin kuin on jo huomattu.


Tietysti ihmiset ovat erimieltä keskenänsä ja se on hyvä juttu, koska semmoisessa joukossa ainenkin minä pääsen kasvamaan omassa uskonelämässäni. No sana "mellastaa" oli huono sana valinta minulta, ehkä sana "vaikuttaa" kuvaa lähemmin sitä mitä ajoin takaa :)

Lisäksi, minusta toi, että Jumalan sana ei ole Jumalan sanaa on jo aika iso asia tällä keskustelu palstalla, koska foorumin säännöt näyttää kovasti tälläisellä ajattelijalle punaista.

En siis kannata todellakaan sitä, että jokainen joka on enempi harhassa niin potkitaan pois tai rajoitetaan kommentoimista, mutta jos tälläinen joka on pahasti harhassa ja vaikuttaa siellä pitkään missä etsitään kuitenkin toista Jumalaa kuin sitä mitä he etsivät/palvelevat ei lopputulos tule olemaan hyvä.
Joel.A
 

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Kesä 2014 13:49

Joel.A kirjoitti:Mikko, eikö vähäinen hapatus voi hapattaa koko taikinan? Tarkoitan nyt sitä, että kun jollain on eri Jumala eikä sitä Jumalaa jota tällä foorumilla etsitään tai usko on selkeesti epäraamatullinen ja pahasti harhaan vievää, niin voiko sitten muistakaan keskusteluaiheiata tulla hedelmällisiä? Ei oikein voi, niin kuin on jo huomattu.


Tietysti ihmiset ovat erimieltä keskenänsä ja se on hyvä juttu, koska semmoisessa joukossa ainenkin minä pääsen kasvamaan omassa uskonelämässäni. No sana "mellastaa" oli huono sana valinta minulta, ehkä sana "vaikuttaa" kuvaa lähemmin sitä mitä ajoin takaa :)

Lisäksi, minusta toi, että Jumalan sana ei ole Jumalan sanaa on jo aika iso asia tällä keskustelu palstalla, koska foorumin säännöt näyttää kovasti tälläisellä ajattelijalle punaista.

En siis kannata todellakaan sitä, että jokainen joka on enempi harhassa niin potkitaan pois tai rajoitetaan kommentoimista, mutta jos tälläinen joka on pahasti harhassa ja vaikuttaa siellä pitkään missä etsitään kuitenkin toista Jumalaa kuin sitä mitä he etsivät/palvelevat ei lopputulos tule olemaan hyvä.


Kyllä siinä olet oikeassa, että on ikävää että tämä keskustelu leviää sitten myös helposti muihin ketjuihin ja olen pistänyt saman merkille, että se aiheuttaa eripuraa ja riitaa. Siksi seuraan tilannetta tarkasti.

Kuitenkin kärsivällisyys tässä saatetaan palkita runsaasti, josko Herra näin suo tapahtua ja sydämet nöyrtyy parannukseen.

Synnittömyysopista (en keksi parempaakaan sanaa) saa siis keskustella äänestysketjussa.

Jaakobin kirje 5

10 Ottakaa, veljet, vaivankestämisen ja kärsivällisyyden esikuvaksi profeetat, jotka ovat puhuneet Herran nimessä.
11 Katso, me ylistämme autuaiksi niitä, jotka ovat kestäneet; Jobin kärsivällisyyden te olette kuulleet, ja lopun, jonka Herra antaa, te olette nähneet. Sillä Herra on laupias ja armahtavainen.
12 Mutta ennen kaikkea, veljeni, älkää vannoko, älkää taivaan kautta älkääkä maan, älkää mitään muutakaan valaa; vaan "on" olkoon teillä "on", ja "ei" olkoon teillä "ei", ettette joutuisi tuomion alle.
13 Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
17 Elias oli ihminen, yhtä vajavainen kuin mekin, ja hän rukoili rukoilemalla, ettei sataisi; eikä satanut maan päällä kolmeen vuoteen ja kuuteen kuukauteen.
18 Ja hän rukoili uudestaan, ja taivas antoi sateen, ja maa kasvoi hedelmänsä.
19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle? (Raamatun luotettavuus)

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Heinä 2014 16:44

1.Moos.49:18 Sinulta minä odotan pelastusta, Herra.

Jaakobin profetaallisessa siunauksessa ilmoitetaan mitä Israelin 12 sukukunnalle tapahtuu päivien lopulla. 1.Moos.49:18 jakeessa sana pelastus on 'Jeshua' (apu, pelastus). Suomenkielinen nimi Jeesus tulee sanasta Jeshua jonka merkitys on "Herra (JHVH) pelastaa tai on pelastus".

Luuk.1:30 Niin enkeli sanoi hänelle: "Älä pelkää, Maria; sillä sinä olet saanut armon Jumalan edessä.
1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.


Raamatun profetaalinen sana ilmoitti jo paljon ennen Kristuksen lihaan tulemista että päivien lopulla Israelin kansa odottaa Jeesuksen pelastusta. Enkeli ilmoitti Marialle että hänen tulee antaa Pojalle nimi Jeesus (Jeshua). Pojalle tuli antaa nimi jolta Israel odottaa päivien lopulla pelastusta. Tässä tulee hienosti esille se kuinka Raamattu on kokonaansa Jumalan sanan totuus sillä uusi testamentti vahvistaa vanhan testamentin profetaalisen sanan. Tämä myös kirkastaa Jeesuksen Herruuden - Jeshua on Herra Jhwh.

Sak.12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.

Sak. 13:8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
13:9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."


Viimeisinä päivinä päivien lopulla kun pakanakansat hyökkäävät Jerusalemia vastaan vuodattaa Jumala Henkensä Jerusalemin (juutalaisten) päälle. Silloin juutalaiset katsovat (uskovat) Häneen jonka ovat lävistäneet (Jeesus Nasaretilainen) ja murehtivat (katuvat) sitä että hylkäsivät Jumalansa. Eli päivien lopulla Jumala lupauksensa mukaan antaa Pyhän Henkensä Israelin kansalle ja he tulevat uskomaan Jeesukseen Herrana heidän Jumalanaan. Silloin he huutavat avuksi Herran Jhwh nimeä Jeshua ja odottavat Herran Jeesuksen pelastusta ja silloin Herra Jeesus palaa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Hävisikö Jumala ihmiselle? (Raamatun luotettavuus)

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Maalis 2015 02:14

Tänä päivänä törmää tuon tuostakin ihmisten muilta kuulemaan ontuvaan retoriikkaan, eli uskostaosattomat tykkäävät toistella Raamatun olevan paimentolaiskertomus , joka on levinnyt nuotiotarinoissa.

Tuolloin on hyvä muistuttaa, että nämä "paimentolaiskertomukset" ennustivat Herra Jeesuksen kuolemistavan ja ylösnäusemuksen, ja tämä taasen on historiallinen fakta. Jeesus oli historian tunnustama henkilö. Ompa voimallisia ja ihmeellisiä tarinoita kerrottu nuotiolla, kun ovat ennustaneet tulevaisuuteen.

Täällä lisää luotettavia profetioita:

viewtopic.php?f=2&t=1986&p=29708&hilit=luotettavia#p29708

On myös hyvä muistaa, että tälläkin hetkellä Raamattu on maailman luetuin kirja, ja se on muuttanut satojen miljoonien ihmisten elämän. Tähän ei moni paimentolaiskertomus dyyneiltä pystykkään.

On myös syytä kysyä samassa yhteydessä, että onko yleistä sitten että normaalit paimentolais-sadut leviävät ympäri maailman ja ovat vuosi tuhansia elossa ja hengissä?

Itse en äkkiseltään muista yhtäkään, jos kerran nuotiotarinoilla kuten Raamatulla on tapana levitä ympäri maailman ja muuttaa ja koskettaa satoja miljoonia elämiä ympäri maailman niin missä ne muut tarinat ovat? Raamatussa on pakko olla jotain yliluonnollista, sillä vain se on kestänyt ajan testin ja hampaan !

Myös sopii kysyä, että miksi Raamatun teksti vaikuttaa ihmisiin? Jos luet vaikkapa "herrasmiehen käsikirjaa" ja luet sieltä miten naisille tulee avata ovi ja miehen tulee toimia eri tilanteissa niin tai näin , niin sillä ei ole melkein mitään vaikutusta. "Herrasmiehen käsikirja":lla ei ole auktoriteettiä!

Jos taas luet Raamatusta "synnin palkka on kuolema" ja käyt 10-käskyä läpi ihmisen kanssa, niin se kapina ja hampaidenkiristys on valtava, kun hänen omatuntonsa todistaa synnin todeksi ja Jumalan sanan paikkansa pitävyyden. Koska Raamatulla on tämmöinen vaikutus ihmiseen (näyttää todeksi synnin) niin sen on oltava yliluonnollinen. Olempa jopa kuullut sanottavan älä puhu enempää tuosta en kestä kuunnella! Miten valtava voima on Raamatun sanalla , että iso aikuinen ihminen ei jaksa kuulla sen sanaa, ei kuulosta tavalliselta kirjalta tämä.

Luin nuorempana 7-veljestä kirjaa koulussa ja se oli pitkästyttävä ja tylsä mielestäni, kuitenkaan ei minulle tullut semmoinen olo että halusin sanoa opettajalle , että älä lue enää tuota en kestä sitä, eli reaktio ei ole tylsistymistä. Olen myös lukenut muiden uskontojen hengellisiä kirjoja, ja katso. Ei mitään vaikutusta tyhjät sanat valuvat kuin vesi hanhen selästä , ei niillä ole mitään vaikutusta, mutta Raamattua ei tarvitse montaakaan jaetta lukea niin huomaan kuinka hengessä todistan kirjoitukset todeksi j ane jäävät elämään sydämeen.

Muunmuassa näistä syistä Raamattu ei ole vain joku nuotiosatu peduiinien iltatulilta, vaan Jumalan rakkaus kirje ihmiskunnalle.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron