Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Kesä 2014 10:19

Tuolla alempana eräässä keskustelussa tuli ilmi kommentti, jossa perusteltiin lankeamista mm. yllättäviin tilanteisiin, kuten nälkään ja väsymykseen, vihoissaan olemiseen.

Jeesuksen seuraamiseen liittyy tiettyjä "lainalaisuuksia", kuten se, että se on tapahduttava heti, ei hetken päästä, ei kohta, ei huomenna, ei ylihuomenna. Ei siis jouda lähteä hautaamaan kuolleita, vaan on seurattava tässä ja nyt, ei auta laittaa väsymyksen piikkiin, ei nälkään yms. tekosyihin, että ei jouda seuraamaan Jeesusta tässä ja nyt.

Ei siis näin: seuraan, en seuraa(lankeamus), seuraan, en seuraa(lankeamus)...

Vaan näin: Seuraan.

Mikä se sellainen Jeesukseen uskova on, joka voi tekosyillä selittää, ettei täytä lähettäjänsä tahtoa?
lonelyrider
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Kesä 2014 10:55

Ei mitään :) ainoastaan sen että Jeesus saa täyttää Rakkaudellaan ja mitä enemmän annat tilaa Hänelle sitä enemmän se näkyy elämässäsi mm.Rakkauden tekoina :) Ei tuu nyt tähän äkkiseltään muuta mieleen.
systeri
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Kesä 2014 11:05

systeri kirjoitti:Ei mitään :) ainoastaan sen että Jeesus saa täyttää Rakkaudellaan ja mitä enemmän annat tilaa Hänelle sitä enemmän se näkyy elämässäsi mm.Rakkauden tekoina :) Ei tuu nyt tähän äkkiseltään muuta mieleen.


:)

Tuli mieleeni... uskoa Häneen.

Luin tänään tuota matteus kahdeksaa... siinä oli sadanpäämies ja hän sanoi jotensakin niin, että " Herra, en ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.. Sadanpäämiehen usko oli niin suurta, että hän uskoi Jeesuksen sanojen parantavan.

Uskothan sinäkin sen? Että Hänen sanoissaan on se tie, totuus ja elämä... ei kenenkään toisen ihmisen, opetuslapsen... opettajan... siitä tässä on kyse.
lonelyrider
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Joel.A » 28. Kesä 2014 11:08

lonelyrider kirjoitti:Tuolla alempana eräässä keskustelussa tuli ilmi kommentti, jossa perusteltiin lankeamista mm. yllättäviin tilanteisiin, kuten nälkään ja väsymykseen, vihoissaan olemiseen.

Jeesuksen seuraamiseen liittyy tiettyjä "lainalaisuuksia", kuten se, että se on tapahduttava heti, ei hetken päästä, ei kohta, ei huomenna, ei ylihuomenna. Ei siis jouda lähteä hautaamaan kuolleita, vaan on seurattava tässä ja nyt, ei auta laittaa väsymyksen piikkiin, ei nälkään yms. tekosyihin, että ei jouda seuraamaan Jeesusta tässä ja nyt.

Ei siis näin: seuraan, en seuraa(lankeamus), seuraan, en seuraa(lankeamus)...

Vaan näin: Seuraan.

Mikä se sellainen Jeesukseen uskova on, joka voi tekosyillä selittää, ettei täytä lähettäjänsä tahtoa?


Haluaisitko tuoda sen kommentin vielä tännekin esiin, että minäkin tietäisin ja osaisin arvioida, mitä siinä kokonaisuudessa tarkoitettiin?
Joel.A
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Kesä 2014 11:12

lonelyrider kirjoitti:
systeri kirjoitti:Ei mitään :) ainoastaan sen että Jeesus saa täyttää Rakkaudellaan ja mitä enemmän annat tilaa Hänelle sitä enemmän se näkyy elämässäsi mm.Rakkauden tekoina :) Ei tuu nyt tähän äkkiseltään muuta mieleen.


:)

Tuli mieleeni... uskoa Häneen.

Luin tänään tuota matteus kahdeksaa... siinä oli sadanpäämies ja hän sanoi jotensakin niin, että " Herra, en ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.. Sadanpäämiehen usko oli niin suurta, että hän uskoi Jeesuksen sanojen parantavan.

Uskothan sinäkin sen? Että Hänen sanoissaan on se tie, totuus ja elämä... ei kenenkään toisen ihmisen, opetuslapsen... opettajan... siitä tässä on kyse.


No todellakin :) ja apostolitkin uskoi ja opetti sen meille...sehän oli myös Jumalan tahto ja siksi mekin saamme uskoa :) ..siitäkin tässä on ollut kysymys.
systeri
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 28. Kesä 2014 11:19

systeri kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
systeri kirjoitti:Ei mitään :) ainoastaan sen että Jeesus saa täyttää Rakkaudellaan ja mitä enemmän annat tilaa Hänelle sitä enemmän se näkyy elämässäsi mm.Rakkauden tekoina :) Ei tuu nyt tähän äkkiseltään muuta mieleen.


:)

Tuli mieleeni... uskoa Häneen.

Luin tänään tuota matteus kahdeksaa... siinä oli sadanpäämies ja hän sanoi jotensakin niin, että " Herra, en ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.. Sadanpäämiehen usko oli niin suurta, että hän uskoi Jeesuksen sanojen parantavan.

Uskothan sinäkin sen? Että Hänen sanoissaan on se tie, totuus ja elämä... ei kenenkään toisen ihmisen, opetuslapsen... opettajan... siitä tässä on kyse.


No todellakin :) ja apostolitkin uskoi ja opetti sen meille...sehän oli myös Jumalan tahto ja siksi mekin saamme uskoa :) ..siitäkin tässä on ollut kysymys.


Annetaan olla, jos joka käänteeseen halutaan tuoda joku muu kuin Jeesus itse... :?
Uskon tulee olla henkilökohtainen usko Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa.
lonelyrider
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Kesä 2014 11:29

Vaaditaan, että ei saa olla ylpeä ja koppava koska ylpeys ja koppavuus on syntiä mitä suuremmissa määrin.

Tuo oli mulla nyt päällimmäisenä mielessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 11:32

Kysyisin sinulta Lonelyrider, että koetko omalla kohdallasi täyttäneesi kaiken sen, mitä Jeesuksen seuraajiltya vaaditaan?

Ja kertoisitko, kuka vaatii ja mitä vaatii?

Yhdytkö siihen, että meidän jokaisen tiemme on erilainen ja Jumala ei odota meiltä kaikilta samaa?

Hän on esim. kutsunut toisen opettajaksi srkunttiinsa, jonkun toisen perheenäidiksi jne. ja nähdäkseni Jumala ei vaadi tai odota meiltä muuta kuin sen, että mitä sitten teemmekin, teemme sen ei niin kuin ihmisille, vaan niin kuin Jumalalle ja joka on vähässä uskollinen, Hänet Jumala asettaa paljon vartijaksi, mutta tuo "paljon vartija" on hyvin harvoin sitä, mitä ihmisilmin näemme sen olevan, vaan se saattaa olla juurikin sitä, mitä ihmisen silmä ei näe minään, mutta Jumalan silmissä se on kaikki, kuten oli lesken ropo publikaanin annin rinnalla.
Siivetön
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Joel.A » 28. Kesä 2014 11:37

Viestin ketjun otsikko ja siihen vastaus.

"Opettaja, mikä on suurin käsky laissa?" Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'. Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky. Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat." (Matteus 22:36-40 KINB38)

Niin kuule siis, Israel, ja noudata tarkoin niitä, että, niinkuin Herra, sinun isiesi Jumala, on sinulle luvannut, menestyisit ja te lisääntyisitte suuresti siinä maassa, joka vuotaa maitoa ja mettä. Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi. Nämä sanat, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, painukoot sydämeesi. Ja teroita niitä lastesi mieleen ja puhu niistä kotona istuessasi ja tietä käydessäsi, maata pannessasi ja ylös noustessasi. Ja sido ne merkiksi käteesi, ja ne olkoot muistolauseena sinun otsallasi. Ja kirjoita ne talosi pihtipieliin ja portteihisi. (5. Mooseksen kirja 6:3-9 KINB38)
Joel.A
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja systeri » 28. Kesä 2014 11:40

Lonelyrider:Annetaan olla, jos joka käänteeseen halutaan tuoda joku muu kuin Jeesus itse... :?
Uskon tulee olla henkilökohtainen usko Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa.


Ylpeys ja koppavuus tulee mullekkin mieleen niin kuin Pekallekkin ja siksi koitan varoa etten huutaisi metsään samalla tavalla takaisin.
Jeesus itse on asian ydin! ...ja mitään ei voi rakentaa jos ei Hän oo siellä "ytimenä".Me voidaan keskustella koko Raamatusta ja siitä kuinka asiat on..sitähän varten meillä on Raamattu ja siksi me ollaan tällä foorumilla.Ja sinäkään et tietäisi Jeesuksen teoista mitään jos ei niitä joku olisi sulle kertonut ...älä ylpisty.Apostolit tuovat meille teoissaan ja kirjeissään myös Toivon sanomaa.
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa