Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 12:27

lonelyrider kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:Miksi sitten laitoit ketjun otsikoksi: "Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan" jos olet kuitenkin sitä mieltä,
että "kaikki tapahtuu rakkaudesta, ei velvollisuudesta tai vaatimuksesta itsestään."

Tuohon laittamaasi otsikkoon nojaten kyselin Sinulta; "Kuka vaatii ja mitä vaatii"?

Nyt kuitenkin kiistät niin minulle laittamassasi vastauksessa kuin tuossa edelläkin olevassa viestissäsi, ettei olisikaan kysymys vaatimuksesta?

Eli liekö viestintäsi hieman ristiriitaista ja siksi moista ristivetoa?


En koe ristiriitaa. Tiettyjä asioita tulee noudattaa, mutta ei se ole synonyymi "väkipakolle". Ja kaikki tapahtuu rakkaudesta Häneen ja "levosta käsin".


Ok kaikki tosiaankin tapahtuu siitä rakkaudesta käsin, jonka Hän itse on meissä vaikuttanut ja aikanaansaanut.

Mutta pidäthän varasi Lonelyrider, ettet mene joko lain alle tai omavanhurskauteen niin, että alat tulla tarvitsemattomaksi, sillä edes rakkautta Jumalaan meillä ei olisi, ellei Hän rakastanut ensiksi meitä.

Kaikki on Hänestä ja Hänen kauttaan!

Muistaakseni olet sama henkilö, joka olet antanut minulle paljon hyvää aikanaan tällä foorumilla, josta olen kiitollinen Taivaan Isälle ja myöskin Sinulle ja toivottavasti et ole menettänyt tai menettämässä tuota hengellistä herkyttäsi, minkä koin Sinussa silloin vaikuttavan.
Siivetön
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Siivetön » 28. Kesä 2014 12:51

Mikko Murpatti kirjoitti:.....ainut jolle niin ei käynyt oli Herra Jeesus. Hän oli kaikessa uskollinen loppuun asti!


Kiitos siitä Jumalalle, että näin oli, sillä muuten ei olisi ollut viatonta uhrikaritsaa kärsimään puolestamme ja kantamaan meidän sairautemme, kipumme ja syntimme ristinpuulle.

Fil 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

Paavalikin kaiken jälkeen suhteellisen iäkäänä kirjoitti nämä sanat:

1 Tim. 1:15
15. Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.

Mutta suuri siunaus oli, että apostoli Paavali syntisistä suurimpana oli kuitenkin ARMAHDETTU syntinen
ja sitä mekin saamme olla, jotka olemme Jeesuksen Kristuksen vastaanottaneet syntiemme Sovittajana ja Vapahtajanamme.
Siivetön
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Kesä 2014 13:53

lonelyrider oletko sinä nyt niin armolla täytetty ettet enään koskaan tule lankeamaan syntiin ja ettei sinun enään koskaan tarvitse pyytää Herralta anteeksi mitään ja tehdä parannusta? Onko tämä se suuri helpotus jonka olet nyt saavuttanut vuosien jälkeen?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja paa » 29. Kesä 2014 11:01

Minä kuulisin mielelläni vastauksen lonelyriderilta edellisen viestini kysymykseen :)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Kesä 2014 14:29

paa kirjoitti:Minä kuulisin mielelläni vastauksen lonelyriderilta edellisen viestini kysymykseen :)


Minäkin ja mieluusti, jos mahdollista Kyllä/Ei tyylisen tai semmoisen selkeän joka ei jätä tilaa arvailuille ja lisäkysymyksille.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 14:57

Ei tuleviin voi vastata mitään, Elämä on tässä ja nyt.. en voi sanoa, että "huomenna teen sitä tai tätä"...

Parempaa vastausta ei voi antaa, kelpaa teille tai ei. Mieluummin olisin jättänyt vastaamatta, kun kysellään sellaisia asioita, joita ei ylipäänsä pitäisi kysellä. Itse asiassa ei ole viisasta sanoa lainkaan "teen sitä tai tätä huomenna"...

Uskon kuitenkin Jumalan hyvään huolenpitoon ja siihen, että Hänellä on jokaiselle päivällensä omat suunnitelmansa, eikä minulla ole syytä tulevia miettiä, vaan tämä hetki on se joka ratkaisee.
lonelyrider
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja paa » 29. Kesä 2014 15:56

Niin siis minä kysyin vaan, että mitä asioita lonelyriderin mielestä tulee noudattaa? Kun sanoit jossain, että "tiettyjä asioita tulee noudattaa", niin olisin kiinnostunut kuulemaan mitä ne asiat ovat.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 16:22

Syödä Sana sellaisena kuin se on! Siinä vastaus.
lonelyrider
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja paa » 29. Kesä 2014 16:41

Ok, kiitos lonelyrider :)
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Masa » 29. Kesä 2014 16:41

Roomalaiskirje:
12:1 Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.


Tuo kohdan kun jokainen uskova täyttää niin eikös siinä ole jo ihan riittämiin tekemistä?
Masa
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa