Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 22:16

lonelyrider kirjoitti:Syödä Sana sellaisena kuin se on! Siinä vastaus.


Kertoisitko tällaiselle tyhmälle ja oikooselle pohojalaaselle, mitä tuo sanomasi ihan käytännössä tarkoittaa?

Ihan siis siten, että sen ymmärtää sellainenkin, joka on tullut uskoon esim. vasta just eilen illalla.
Siivetön
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 22:52

Siivetön kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Syödä Sana sellaisena kuin se on! Siinä vastaus.


Kertoisitko tällaiselle tyhmälle ja oikooselle pohojalaaselle, mitä tuo sanomasi ihan käytännössä tarkoittaa?

Ihan siis siten, että sen ymmärtää sellainenkin, joka on tullut uskoon esim. vasta just eilen illalla.


Hei, sinä siivetön :) Ei näitä aina voi selittää niin lyhyesti.

Tiedätkö, olen aika kauankin aikaa kyllä miettinyt sitä, miksi ihmiset, jotka ovat uskossa, eivät ota todesta Jeesuksen sanoja, vaan elävät kuten muutkin eläisivät. Monet oppirakennelmat sortuvat niiden mahdottomuuksiin, niiden takaa paljastuu ihmismieli ja sen luomat kurjat seuraukset.

Minulle on viimeaikoina selvinnyt se, Jumala on näyttänyt, miksi niin on. Ihmiset eivät usko Jeesuksen sanoja, eivät usko, että Hän on Jumalan lähettämä Sana. Tottakai monet voivat sanoa, että uskovat sen, mutta eivät todellisuudessa seuraa Häntä, eivät ota todesta, vaan etsivät verukkeita, miksi niitä ei voi todesta ottaa, milloin mikäkin jae raamatusta löytyy selittämään ikäänkuin asiaa toisin, kuin itse Mestari on sanonut. Itse asiassa ihmisille tärkein tuntuukin olevan raamattu, ei Poika, jonka Jumala lähetti keskellemme.

Jeesus on se, jota meidän tulee seurata, Hänen ääntänsä. Vieras paimen on sellainen, joka tuo omia tulkintojaan, jakelee omaa muokattua sanomaa. Sellaista sanomaa, joka vie poispäin Jeesuksesta ja harhauttaa ihmisen näkemään väärin sen mikä Jumalan Sana ja Jumalan tahto todellisuudessa on.

Hyvä Paimen taas on Jeesus, Häntä tulee seurata, yksin Häntä. Jeesuksessa on täydellinen totuus, joka on kallioperustus, joka ottaa todesta Hänen sanansa, se saa Elävän veden lähteen, eikä koskaan ole janoinen enää.
lonelyrider
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja paa » 29. Kesä 2014 22:56

Siivetön kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Syödä Sana sellaisena kuin se on! Siinä vastaus.


Kertoisitko tällaiselle tyhmälle ja oikooselle pohojalaaselle, mitä tuo sanomasi ihan käytännössä tarkoittaa?

Ihan siis siten, että sen ymmärtää sellainenkin, joka on tullut uskoon esim. vasta just eilen illalla.


Minä ajattelin niin, että Jumalan ilmoittama Sana tulee ottaa vastaan sellaisena kuin se on, mitään siihen lisäämättä tai mitään siitä poistamatta. Mutta kun minäkin olen tyhmä ja oikoonen pohojalaanen, niin ehkä fiksummat osaa sanoa paremmin :-P
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Kesä 2014 10:36

lonelyrider kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Syödä Sana sellaisena kuin se on! Siinä vastaus.


Kertoisitko tällaiselle tyhmälle ja oikooselle pohojalaaselle, mitä tuo sanomasi ihan käytännössä tarkoittaa?

Ihan siis siten, että sen ymmärtää sellainenkin, joka on tullut uskoon esim. vasta just eilen illalla.


Hei, sinä siivetön :) Ei näitä aina voi selittää niin lyhyesti.

Tiedätkö, olen aika kauankin aikaa kyllä miettinyt sitä, miksi ihmiset, jotka ovat uskossa, eivät ota todesta Jeesuksen sanoja, vaan elävät kuten muutkin eläisivät. Monet oppirakennelmat sortuvat niiden mahdottomuuksiin, niiden takaa paljastuu ihmismieli ja sen luomat kurjat seuraukset.

Minulle on viimeaikoina selvinnyt se, Jumala on näyttänyt, miksi niin on. Ihmiset eivät usko Jeesuksen sanoja, eivät usko, että Hän on Jumalan lähettämä Sana. Tottakai monet voivat sanoa, että uskovat sen, mutta eivät todellisuudessa seuraa Häntä, eivät ota todesta, vaan etsivät verukkeita, miksi niitä ei voi todesta ottaa, milloin mikäkin jae raamatusta löytyy selittämään ikäänkuin asiaa toisin, kuin itse Mestari on sanonut. Itse asiassa ihmisille tärkein tuntuukin olevan raamattu, ei Poika, jonka Jumala lähetti keskellemme.

Jeesus on se, jota meidän tulee seurata, Hänen ääntänsä. Vieras paimen on sellainen, joka tuo omia tulkintojaan, jakelee omaa muokattua sanomaa. Sellaista sanomaa, joka vie poispäin Jeesuksesta ja harhauttaa ihmisen näkemään väärin sen mikä Jumalan Sana ja Jumalan tahto todellisuudessa on.

Hyvä Paimen taas on Jeesus, Häntä tulee seurata, yksin Häntä. Jeesuksessa on täydellinen totuus, joka on kallioperustus, joka ottaa todesta Hänen sanansa, se saa Elävän veden lähteen, eikä koskaan ole janoinen enää.


Ok, näin minäkin sen ymmärrän ja uskon jokaisen uudestisyntyneen ajattelevan ja tahtovan samaa, kuin mistä Sinäkin tuossa puhut, mutta on aina muistettava, että Jumala on se, joka tekee tätä työtään meissä ja kukaan ei voi mitään taivaallista ottaa, ellei sitä hänelle ylhäältä anneta.

Jumala avaa Sanaansa jokaiselle aina sen mukaisesti, kuin tietää sen olevan tarpeen ja myöskin sen mukaisesti, miten me sen kuuliaisuudessa laitamme käytäntöön, sillä ellemme ole kuuliaisia Hänen avaamalleen Sanalle, Hän
ei voi antaa meille lisää, ennen kuin on jo annettu pääsyt sulautumaa ns. lihaksi. (Sori vahva kaanaankieli.)

Siksi monen matka ja kasvu seisoo paikallaan ja hedelmän tuottaminen pysähtyy, koska ei olla kuuliaisuudella otettu vastaan sitä, mitä on jo saatu.

Näin minä asian ymmärrän ja haluan vielä lisätä tuohon Sinun sanomaasi, että Jumalan Sana, eli Raamattu on se meidän Jumalan lasten ohjekirja ja tiekarttamme, jonka mukaan meidän tulee tätä maallista matkaamme tehdä.
Siivetön
 

Re: Mitä Jeesuksen seuraajalta vaaditaan

ViestiKirjoittaja Siivetön » 30. Kesä 2014 10:42

paa kirjoitti:
Siivetön kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Syödä Sana sellaisena kuin se on! Siinä vastaus.


Kertoisitko tällaiselle tyhmälle ja oikooselle pohojalaaselle, mitä tuo sanomasi ihan käytännössä tarkoittaa?

Ihan siis siten, että sen ymmärtää sellainenkin, joka on tullut uskoon esim. vasta just eilen illalla.


Minä ajattelin niin, että Jumalan ilmoittama Sana tulee ottaa vastaan sellaisena kuin se on, mitään siihen lisäämättä tai mitään siitä poistamatta. Mutta kun minäkin olen tyhmä ja oikoonen pohojalaanen, niin ehkä fiksummat osaa sanoa paremmin :-P


:)
Tervehdys! toinen oikoonen pohojalaanen.

Juuri noinhan se on ko Sää sanot ja eikös siälä jopa oikeen varooteta Jumalan Sanaan mitään lisäämästä tai sieltä mitään pois ottamasta?

Ja Jumala antaa itsekullekin omalleen viisautta ja ymmärystä kulkea tahtonsa ja Sanansa viitoittamaa tietä.

Kiitos siitä Herralle, että meillä on vielä mahdollisuus pitää tiekarttaa näkyvillä ja ammentaa sieltä ohjetta ja nuhdetta vaellukseemme.
Siivetön
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron