Jumala näkee sydämeen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumala näkee sydämeen

ViestiKirjoittaja systeri » 24. Kesä 2014 22:47

Mua jäi tänään puhuttelemaan se mitä kirjoitin siihen poistettuun ketjuun.Nimittäin Juudaksesta ja Pietarista,jalkojen pesusta ja puhdistamisesta.Jeesus näki sydämeen ja kohteli sen mukaan.
Se että Juudas oli (kai) tullut penseäksi,ei välittänyt enää Jeesuksesta vaan halusi kavaltaa Hänet olemattoman palkkion tähden.Kun taas Pietari rakasti ,voisko sanoa palavasti ,mutta silti peloissaan kielsi Jeesuksen kun näki mikä Jeesusta on kohtaava.Juudaksen kohdalla ei ollut enää uhria,asia josta täällä on mainittu mutta Pietarin kohdalla näkyi että Jumala armahti koska Hän näki että todellisuudessa Pietari rakasti.Ja Pietarille oli sitten käyttöä Jumalan palvelijana.Heikoissa väkevä Jeesus Herra :) Raamatussahan pahin juttu ei oo kuuma tai kylmä vaan penseä.Kylmällä ja "kylmällä" voi olla eroa,vai kuinka :roll:

Ajatuksia tästä.
systeri
 

Re: Jumala näkee sydämeen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 24. Kesä 2014 23:56

Kun lukee monia kohtia tuosta Pietarista, niin kyllä siitä tulee sellainen kuva, että Pietari törppöili monta kertaa ja touhusi omiaan välillä, mutta silti Jeesus ei kadottanut sitä käsistään.


Matt. 14:
28 Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten".
29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"


Matt. 26: 39 Ja hän meni vähän edemmäksi, lankesi kasvoilleen ja rukoili sanoen: "Isäni, jos mahdollista on, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin sinä".
40 Ja hän tuli opetuslasten tykö ja tapasi heidät nukkumasta ja sanoi Pietarille: "Niin ette siis jaksaneet yhtä hetkeä valvoa minun kanssani!
43 Ja tullessaan hän taas tapasi heidät nukkumasta, sillä heidän silmänsä olivat käyneet raukeiksi.
44 Ja hän jätti heidät, meni taas ja rukoili kolmannen kerran ja sanoi samat sanat uudestaan.
45 Sitten hän tuli opetuslasten tykö ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte! Katso, hetki on lähellä, ja Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin.

Gal. 2: 11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"


Ensin Pietari oli vähäuskoinen järvellä, sitten Pietari nukahti kolme kertaa, kun Jeesus oli rukoilemassa. Aika jännä kohta tuo, että nukahti kolmesti ja kielsi kolmesti. Onkohan niillä joku yhteys.
No, sitten se Pietari lankesi opettamaan juutalaisisa tapoja ja Paavali sitä vastusti kovasti. Joten eipä ollut Pietari ihan täydellinen, monessa tyri ja lankeili, mutta Jeesus oli armollinen ja rakasti Pietaria kovasti. Joku ero on Juudaksella ja Pietarilla, mutta Juudaksesta taas tulee mieleen Eesau, joka myi esikoisuutensa. Juudaskin myi Jeesuksen.
Molemmat itkivät kohtaloaan, mutta ilmeisesti heidän itkunsakin oli turmeltunutta. Jotenkin sillei olen käsittänyt.
Jollain lailla Pietari poikkesi Juudaksesta.
Jasmiini
 

Re: Jumala näkee sydämeen

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Kesä 2014 13:41

Olin eilen illalla melko myöhään täs lukemas näitä juttuja ja ittekkin kirjoittelin jotain.
Koin nukkumaan mennessä jotenkin sekopäistä oloa ja vihollisenkin hyökkäyksiä ja syyttelyä.Taas tuli semmonen olo että mitä ihmettä mä täällä foorumilla teen,paljon helpompaa olis vaan elää omaa elämää RAUHASSA! :)
Yöllä mua kuitenkin alkas mietityttään se että aina kun oon kokenu tämmösen hetken näitten kirjoittelujen jälkeen niin aamulla Jumala puhuu,avaa jotain :)
Ja niin kävi nytkin taas kun illallisia kuppeja tuos laitoin koneseen niin Jumala alkas puhua ja koin oikein sydämmessäni ilon ja siunauksen hetken.
Jumala puhui jotenkin näin...ei ole sattumaa että läheisimmät seuraajani olivat porttoja ja kieltäjiä.Vain syntiset voivat olla onnellisia ja vapaita..,"kahleissa".. mutta ei ihmisen.Vain lakia seuraamalla ei koskaan pääse kokemaan samaa onnea ja vapautta jota voi tuntea syntinen sydämmessään kun pääsee vapaaksi maailman kahleista Jeesuksen veren kautta.

Sen jälkeen mieheni kutsui olohuoneesta..."tuuksä kattomaan tään Paavalin loppuun kun se jäi eilen kesken" :) tottakai halusin ja vaikka se oli tehty elokuva joka ei ollut kaikilta osin edes ihan Totuuden mukainen niin siinä oli muutama kohta jotka kolahtivat taas ihan uudella tavalla tajuamaan että Paavali sen meille pakanoille kertoi, siitäkin huolimatta että tiesi sen olevan vaarallinen matka joka maksoi hintaa!
systeri
 

Re: Jumala näkee sydämeen

ViestiKirjoittaja Siivetön » 27. Kesä 2014 14:00

Itseäni on aina siunannut Pietarin "elämäkerta" juuri kai siksi, että hänessä tulee niin selkeästi näkyviin ihmisen raadollisuus, mutta juuri sen vuoksi myöskin Jumalan suuri armo ja rakkaus.

Ja tällaisesta sangviinikosta, kuin Pietari oli, joka ei jaksanut valvoa edes yhtä hetkeä rukouksissa Getsemanessa, Jumala saattoi voimallaan tehdä seurakuntansa "peruskiven", joka mielestäni valtavan hienolla tavalla tuo esiin sen, miten Jumalan voima on sen vuoksi annettu saviastioihin, ettei sen valon ja voiman luultaisi olevan ihmisestä lähtevää, vaan kunnian saa Hän, jolle kunnia kuuluu.
Siivetön
 

Re: Jumala näkee sydämeen

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Kesä 2014 18:07

Siivetön kirjoitti:Itseäni on aina siunannut Pietarin "elämäkerta" juuri kai siksi, että hänessä tulee niin selkeästi näkyviin ihmisen raadollisuus, mutta juuri sen vuoksi myöskin Jumalan suuri armo ja rakkaus.

Ja tällaisesta sangviinikosta, kuin Pietari oli, joka ei jaksanut valvoa edes yhtä hetkeä rukouksissa Getsemanessa, Jumala saattoi voimallaan tehdä seurakuntansa "peruskiven", joka mielestäni valtavan hienolla tavalla tuo esiin sen, miten Jumalan voima on sen vuoksi annettu saviastioihin, ettei sen valon ja voiman luultaisi olevan ihmisestä lähtevää, vaan kunnian saa Hän, jolle kunnia kuuluu.


Aamen! Hyvin sanottu :)
systeri
 

Re: Jumala näkee sydämeen

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 11:56

Minua siunaa ja puhyttelee kovin tämän ketjun otsikko: Jumala näkee sydämeen!

Tuo on mielestäni ikäänkuin eräänlainen vakuutuskirja meille kaikille Herran omille, että Hän todellakin näkee meistä kaiken ja Hänen tietää, millaista tekoa me kukin olemme ja mikä meistä itsekustakin on tehnyt juuri sellaisen, kuin olemme ja Hän ei ainoastaan näe, vaan Hän myöskin ymmärtää, koska tietää, miksi ja miten, kuinka ja koska, mitä ja milloin.

On niin turvallista joissain tilanteissa sano Herralle vain nämä sanat, että: SINÄ tiedät kaiken!, kuten Pietarikin sanoi.

Herra tietää, että Hän on meille kaikesta huolimatta rakas, vaikka me niin usein kompuroimme, emmekä rakkaudessa Häneenkään yllä aina niihin mittoihin, mihin haluaisimme yltää.

Hän tietää meidät tomuksi, eikä vaadi meiltä yhtään sen enempää, kuin mihin me yllämme ja riitämme.

Kiitos siitä Jumalalle, kiitos suuresta ymmärtämyksestää, kuin myöskin armostaan ja rakkaudestaan tänäkin aamupäivän hetkenä.
Siivetön
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron