Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 16:36

Koen, että Johanneksen ilmestyksessä kerrottiin pitkälti seurakuntien senhetkisestä tilasta. Ja näyttää mitä ilmeisemmin, että paljon oli pielessä heti alusta lähtien. Tosin en ole tietenkään näin lyhyellä aikataululla lukenut kokonaisuudessaan johanneksen ilmestystä, joka on laaja kokonaisuus...mutta siltä osin, kun pitää tarkkailla ensimmäisiä lukuja, joihin kiinnititte huomionne... niin jos vertaan Sanaan ja koettelen sillä näitä, niin noin nämä minulle aukeavat.
lonelyrider
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Kesä 2014 20:43

Ihan turha keskustella kenenkään yhtään mistään ,jos ei usko Raamatun sanaan.Ei siitä vaan voi tulla mitään.Aina vuosien välein tulee ns viisaita ihmisiä esiin ,jotka olevinaan tietävät millintarkkaan mikä on Jumalan sanaa ja mikä ei ja ne tyypit ei Totuutta tule löytämään ,koska ne uskovat ihmisviisauteen .
Toinen omituisuus ,että Raamatun teksti ja Jeesus ei olisi sopusoinnussa vaan nekin sekoitetaan??Ei ihme ,että tulee toraa ja kaikenlaista eripuraa ja sitten taas jatketaan kun ei mitään ja kummiskin otetaaan taas Raamatusta jokin lause ja aletaan sillä ns tutkimaan.
Raamatun kokonaisymmärrys ja kokonaisuus tulee ymmärtää ja koko oppi äärimmäisen laajana kokonaisuutena joka aukaisee kaiken eikä yksi rivi tekstiä tai muutama.Eri paikoissa eri foorumeilla on jos jonkinlaista opettajaa ,jotka puhuu ihan omiaan ja vieläpä niistä aivan elämän ja kuoleman asioista ,joissa ei ole vara erehtyä .Jokainen voi tottakai itsessään miettiä lähteekö homma lapasesta välillä vai ei .Se itse tutkiskelu on ihan tervettä ja itse myös koko ajan tutkin asioita Raamatun tekstin pohjalta ja itseäni meneekö metsään vai ei.
Mietin tuossa ,että näin outoa kuin onkin niin ihan hyvä toisaalta ,että Raamatusta puhutaan ,mutta puistattaa ,kuinka sen kirjan arvoa alennetaan noin omituisesti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 20:48

Ehket ole huomannut, että kyllä minäkin raamatusta tutkin tässä, minulle Elävä Sana on Jeesus Kristus, Hänen opetukseensa pohjaan kaiken tutkimiseni sieltä kirjasta. Raamattu on koottu paljon myöhemmin kirjaksi, jossa on kirjoituksia, evankeliumia, kirjeitä.
lonelyrider
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Kesä 2014 21:54

Sitten täytyy hyväksyä jokaisen se ,että kirjoitukset on meitä varten annettu jopa niin ,että UT puolella selvästi eräässäkin kohdassa sanotaan ..Pyhä Henki selvästi ilmoittaa.Minäkin kuten muutama miljardi ihmistä kenties on pitänyt Raamatun tekstin Pyhänä ja niin sen kuuluu olla.Kenties kaikkia sanoja ei Suomenkieleen voi täydellisesti kääntää ja pieniä käännösvirheitä on ,mutta sekään ei muuta sitä perustotuutta ,jonka mukaan me elämme ja opimme ja viisastumme ja saamme ymmärryksen ja sitten osaamme ymmärtää Pyhän Hengen ja oppia tuntemaan Hänet sydämmessämme ja saamme näin Raamatun tekstin täydelliseksi Hänen ohjauksessaan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 22:15

Minulla ei ole etukäteen ennakko-oletuksia, kirjasta nimeltä raamattu. Uskon Jeesukseen ja Hänen sanoihinsa lähtökohtaisesti. Hänet kyllä olen löytänyt, uskomalla evankeliumien kirjoitukset tosiksi tapahtumiksi ja uskonut elämääni sen tosiasian, että Jeesus todella on Vapahtaja. Luotan Hänen opetuksiinsa, josta kumpuaa se pulppuava Elämän lähde.

Mutta ei minun uskoni ole itse kirjan kansien välissä, vaan se on sydämessä, sydämessä tapahtunut mielenmuutos, johon Isä on katsonut hyväksi vetää minua. Tuskin kaikilla opetuslapsilla on ollut vuosisadan alussa Paavalin kirjeitä luettavana, ne olivat tarkoitettuja usein tietyille seurakunille. Enkä pidä siis häntä elämäni suunnan näyttäjänä, vaan Jeesusta itseään. Ei se, että minulla Paavalia vastaan mitään olisi, hän ei vain edusta minulle sitä, mitä Kristus edustaa ja Hänen sanansa.

En siis ennakko-oleta esimerkiksi kirjeistä mitään etukäteen, tutkin vain, sopivatko miten yhteen sen kanssa, mitä Jeesus opettaa.
lonelyrider
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Kesä 2014 23:07

Kukaan ei vastannut siihen kysymykseen ,että ....Mitä meillä olisi nyt jos Raamattua ei olis koskaan ilmestynyt.Kuinka esim Paavali kertoi vaikeita asioita tai ainakin yritti tarkkaan kertoa ja kun luemme uudelleen ja uudelleen niin huomaamme ,että ne on todella vaikeita sanoja ja asioita ,joita on yritetty kääntää esim suomen kielelle ja on varmasti vaatinut hirmuista työmärää saada käännökset oikein .Tosin uskon jälleen ,että Henki on ohjannut koko ajan käännöstyössä yms.
Ajatelkaa ,kuinka vuosisatojen halki asiat on säilynyt ja kaikki siksi ,että Jumala on halunnut ,että Raamattu on totta .Suuri lahja ihmisille ja edelleen sarjassa niitä lahjoja ,joita Taivaan Isä on meille antanut.
Mikään asia Kristuksessa ei sysi toistaan.Ja Raamattu on ja kuuluu tottakai meille ja se on se ohjenuora ,jolla mennään loppuun asti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 25. Kesä 2014 23:20

Henkilökohtaisesti, en koe siinäkään ennakko-odotuksia. Jos evankelimit ovat raamattu nimiseen kirjaan kirjoitettu, hyvä niin, mutta ei se tee minulle siitä koko kirjasta pyhää. Ihan voisi olla vaikka papyrukseen kirjoitettuja, jos niikseen on. En tiedä, muuta kuin että evankeliumien kautta voi lukea totuudesta. Se riittää minulle, mutta raamattu ei edusta minulle sitä mitä Kristus itsessään on, Jumalan Sana, KOKONAISUUTENAAN. Koen, että juuri siksi ihmisten on vaikea hahmottaa todellista Sanaa, kun raamattu on nostettu kokonaisuutenaan tutkittavaksi sanana, siitä on tehty Pojan antaman Sanan korvike, ei nähdä, että kaikki on jo annettu Kristuksessa.
lonelyrider
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Kesä 2014 23:25

Mr Kerimäki kirjoitti:Kukaan ei vastannut siihen kysymykseen ,että ....Mitä meillä olisi nyt jos Raamattua ei olis koskaan ilmestynyt.Kuinka esim Paavali kertoi vaikeita asioita tai ainakin yritti tarkkaan kertoa ja kun luemme uudelleen ja uudelleen niin huomaamme ,että ne on todella vaikeita sanoja ja asioita ,joita on yritetty kääntää esim suomen kielelle ja on varmasti vaatinut hirmuista työmärää saada käännökset oikein .Tosin uskon jälleen ,että Henki on ohjannut koko ajan käännöstyössä yms.
Ajatelkaa ,kuinka vuosisatojen halki asiat on säilynyt ja kaikki siksi ,että Jumala on halunnut ,että Raamattu on totta .Suuri lahja ihmisille ja edelleen sarjassa niitä lahjoja ,joita Taivaan Isä on meille antanut.
Mikään asia Kristuksessa ei sysi toistaan.Ja Raamattu on ja kuuluu tottakai meille ja se on se ohjenuora ,jolla mennään loppuun asti.


En voi muuta kuin sanoa amen tähän.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja toni t » 26. Kesä 2014 00:30

lonelyrider kirjoitti:Henkilökohtaisesti, en koe siinäkään ennakko-odotuksia. Jos evankelimit ovat raamattu nimiseen kirjaan kirjoitettu, hyvä niin, mutta ei se tee minulle siitä koko kirjasta pyhää. Ihan voisi olla vaikka papyrukseen kirjoitettuja, jos niikseen on. En tiedä, muuta kuin että evankeliumien kautta voi lukea totuudesta. Se riittää minulle, mutta raamattu ei edusta minulle sitä mitä Kristus itsessään on, Jumalan Sana, KOKONAISUUTENAAN. Koen, että juuri siksi ihmisten on vaikea hahmottaa todellista Sanaa, kun raamattu on nostettu kokonaisuutenaan tutkittavaksi sanana, siitä on tehty Pojan antaman Sanan korvike, ei nähdä, että kaikki on jo annettu Kristuksessa.


lonelyrider en ole nähnyt että olisit vastannut kysymykseen että mistä tiedät sen että Johanneksen kertoma evankeliumi Kristuksesta on Jumalan sanaa mutta Paavalin kertoma Kristuksen evankeliumi ei ole? Mistä tiedät että Johanneksen kirjoitukset Kristuksesta ovat Jumalan sanaa mutta Paavalin eivät?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Petri-K » 26. Kesä 2014 01:13

Oma huomioni tästä foorumista on sama, kuin sitä edeltäneestä. Tämä on Petri Paavolan ja Toni Torpan sekä heihin liityneiden lahko. Ei siis rakentava ollenkaan. Minutkin voi täältä - jälleen kerran poistaa. Kiitos ja Jumalan siunausta teille.
Petri-K
 
Viestit: 22
Liittynyt: 27. Maalis 2014 14:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron