Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 26. Kesä 2014 01:38

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 26. Kesä 2014 02:00

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja toni t » 26. Kesä 2014 02:53

Jasmiini kyllä sinä tänne sovit hyvinkin kirjoittelemaan ja on ollut todella ilo lukea sinun Raamatun sanaan perustavia kirjoituksia, kiitos niistä. Olen aina tykännyt kirjoituksistasi :)

Herran Jeesuksen armoa ja siunausta sinulle rakas sisar. Herran Jeesuksen armoa ja siunausta myös runsaasti rakkaalle veljelle Petri-K:lle :toghether:

Hyvää yötä Jeesus myötä :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Kesä 2014 09:00

Petri-K kirjoitti:Oma huomioni tästä foorumista on sama, kuin sitä edeltäneestä. Tämä on Petri Paavolan ja Toni Torpan sekä heihin liityneiden lahko. Ei siis rakentava ollenkaan. Minutkin voi täältä - jälleen kerran poistaa. Kiitos ja Jumalan siunausta teille.


Älkää nyt puhuko soopaa..aikuiset ihmiset :) tämä on keskustelufoorumi jossa ei todellakaan olla aina samaa mieltä.Omalta kohdaltani pyysin anteeksi muilta keskustelijoilta kirjoittamiani asioita täällä, mutta se ei tarkoittanut sitä että olisin täysin joka kohdassa alistunut täällä olevien opetuksiin vaan pyysin anteeksi sitä asennetta jolla oon välillä hyökkiny täällä vastaan.
Itse koitan asennoitua siihen että jos en oo joka kohdassa samaa mieltä niin otan sen iisisti enkä ala kiukus rähinöimään. Jos veljillä tuntuu olevan samat mielipiteet niin uskon että ne on rehellisesti sitä ja kyllä se jossain välis alkaa näkyä jos ajatukset muuttuu :)
systeri
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 09:51

Jasmiini kirjoitti:Höh. Minusta ei ole kovin kaunista sanoa toisista tuntemattomista, että he ovat liittyneet Petrin ja Tonin lahkoon, koska kirjoittavat täällä.
Minä en tunne henkilökohtaisesti kumpaakaan. En minä ole jokaisesta pilkunpaikasta samaa mieltä heidän kanssaan ja koettelen heidän kirjoituksensa ja opetuksensa.

Olen minäkin huomannut yhtä sun toista mitä ihmettelen, mihin odotan Jumalan vastausta.
En minä kuulu omasta mielestäni mihinkään lahkoon, eikä tämä foorumi minulle ole mikään elämän ykkösasia, minä voin lähteä täältä milloin vain. Minä kuulun Jeesukselle, en nettifoorumeihin tai netissä kirjoittaviin ihmisiin, muutoin kun Kristuksen ruumiin kautta. Ei ole kovin kiva, että joku laittaa leiman otsaan, siksi että on kirjottanut tänne.


Ihan asiaa tässä kirjoitit. Jumala sinua runsaasti siunatkoon Herrassa Jeesuksessa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 09:53

Petri-K kirjoitti:Oma huomioni tästä foorumista on sama, kuin sitä edeltäneestä. Tämä on Petri Paavolan ja Toni Torpan sekä heihin liityneiden lahko. Ei siis rakentava ollenkaan. Minutkin voi täältä - jälleen kerran poistaa. Kiitos ja Jumalan siunausta teille.


Rakas veljeni Herrassa Jeesuksessa Jumalan runsasta siunausta sinulle kaikkialla missä liikut ja vaikutat toivon ja rukoilen sydämestäni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja paa » 26. Kesä 2014 11:02

lonelyrider kirjoitti:Henkilökohtaisesti, en koe siinäkään ennakko-odotuksia. Jos evankelimit ovat raamattu nimiseen kirjaan kirjoitettu, hyvä niin, mutta ei se tee minulle siitä koko kirjasta pyhää. Ihan voisi olla vaikka papyrukseen kirjoitettuja, jos niikseen on. En tiedä, muuta kuin että evankeliumien kautta voi lukea totuudesta. Se riittää minulle, mutta raamattu ei edusta minulle sitä mitä Kristus itsessään on, Jumalan Sana, KOKONAISUUTENAAN. Koen, että juuri siksi ihmisten on vaikea hahmottaa todellista Sanaa, kun raamattu on nostettu kokonaisuutenaan tutkittavaksi sanana, siitä on tehty Pojan antaman Sanan korvike, ei nähdä, että kaikki on jo annettu Kristuksessa.


No nyt ymmärsin minäkin, mikä tässä pohjimmiltaan on ongelma. Mistä ja miksi olet saanut tämän ajatuksen, että Raamattu ei kokonaisuutena olekaan Sana? Miten olet päätynyt siihen tulokseen, että vain evankeliumit ovat ns sitä itse asiaa ja muu vaan ihmisten juttuja? Miksi et luota siihen, että syystä tai toisesta Jumala on halunnut Raamattuun juuri ne kirjat mitkä siinä ovat? Eikö olisi oikein luottaa Jumalaan tässäkin asiassa? Eikö Jumala tiedä ihmistä paremmin?
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 26. Kesä 2014 11:27

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja paa » 26. Kesä 2014 11:28

systeri kirjoitti:
Petri-K kirjoitti:Oma huomioni tästä foorumista on sama, kuin sitä edeltäneestä. Tämä on Petri Paavolan ja Toni Torpan sekä heihin liityneiden lahko. Ei siis rakentava ollenkaan. Minutkin voi täältä - jälleen kerran poistaa. Kiitos ja Jumalan siunausta teille.


Älkää nyt puhuko soopaa..aikuiset ihmiset :) tämä on keskustelufoorumi jossa ei todellakaan olla aina samaa mieltä.Omalta kohdaltani pyysin anteeksi muilta keskustelijoilta kirjoittamiani asioita täällä, mutta se ei tarkoittanut sitä että olisin täysin joka kohdassa alistunut täällä olevien opetuksiin vaan pyysin anteeksi sitä asennetta jolla oon välillä hyökkiny täällä vastaan.
Itse koitan asennoitua siihen että jos en oo joka kohdassa samaa mieltä niin otan sen iisisti enkä ala kiukus rähinöimään. Jos veljillä tuntuu olevan samat mielipiteet niin uskon että ne on rehellisesti sitä ja kyllä se jossain välis alkaa näkyä jos ajatukset muuttuu :)


Samaa mieltä. Eriävistä mielipiteistä suuttuminen tai loukkaantuminen ei ole kovin kypsää keskustelua. Olisi ollut kyllä varsin mielenkiintoista puhua siitä miksi joku kokee tämän Petrin ja Tonin lahkoksi :-P
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Kesä 2014 12:44

Kun nyt mietittä täällä näitä asioita, jossa koetatte löytää eksyttäjiä ja eksytettäviä... niin sanon, että te mietitte ihmismielenmukaisesti, ettekä näe, että se mitä olen tänään, on Jumalan työ minussa, ei kenenkään ihmisen.

Itse asiassa, tuo Pentti Heiskan kirjoitus -ketju oli mielenkiintoinen, nimittäin, jos sitä tänne ei olisi esiin tuotu, en olisi muistanut, että näitä asioita olen pohtinut jo tuolloin. Keskustelen tällä palstalla aika paljon, joten kirjoituksia on kertynyt aikamoinen määrä ja en todellakaan muista kaikkea mitä on tullut kenenkin kanssa keskusteltua, en ole muistanut että tuollainen keskustelu on joskus käyty ja sitä oli todella mielenkiintoista näin jälkikäteen yli kahden vuoden jälkeen lukea. Kaikkea sitä, mitä tuolloin jo olen pohtinut, miettinyt, puntaroinut.

Minä en ole kenenkään ihmisen talutusnuorassa, olen itsenäinen yksilö. Olen monta kertaa tuonut palstalla esiin, Uskoni on Jeesuksessa Kristuksessa, vankalla kalliopohjalla, Sanan perustalle luotuna. Teorioita tietenkin jokainen ihminen voi esittää, mutta muistakaa, se ei ole aina yhtä kuin totuus ja onko oikein tehdä teorioita toisen ihmisen elämästä, josta ei tiedä yhtään mitään? Lisäksi, en ole velvollinen teille mistään uskossani, olen velvollinen yksistään Jumalalle itse itsestäni, niinkuin tekin olette velvollisia itse itsestänne Jumalan edessä.

Henkilökohtaisesti näen tässä todella suuren Jumalan työn, jonka Hän on kohdallani tehnyt, että olen Hänen armostaan saanut vihdoin Vapauden Elää Kristuksessa elämää, joka on Jumalan tahdon mukaisesti viitoittamaa.

Tonille vielä vastaan, aiheeseen löytyy vastaus aiemmista vastauksista. Jeesus edustaa itsessään minulle Jumalan lähettämää Sanaa.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 32 vierailijaa

cron