Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 13:00

Jasmiini kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Henkilökohtaisesti, en koe siinäkään ennakko-odotuksia. Jos evankelimit ovat raamattu nimiseen kirjaan kirjoitettu, hyvä niin, mutta ei se tee minulle siitä koko kirjasta pyhää. Ihan voisi olla vaikka papyrukseen kirjoitettuja, jos niikseen on. En tiedä, muuta kuin että evankeliumien kautta voi lukea totuudesta. Se riittää minulle, mutta raamattu ei edusta minulle sitä mitä Kristus itsessään on, Jumalan Sana, KOKONAISUUTENAAN. Koen, että juuri siksi ihmisten on vaikea hahmottaa todellista Sanaa, kun raamattu on nostettu kokonaisuutenaan tutkittavaksi sanana, siitä on tehty Pojan antaman Sanan korvike, ei nähdä, että kaikki on jo annettu Kristuksessa.


Voisin kysyä, että oletko syönyt minä vainin kädestä, kun olet yhtä-äkkiä alkanut uskoa samoin kuin minä vain?
Minä vain on alusta asti tällä foorumilla julistellut "raamattu ei ole totta" evankeliumiaan ja samalla julistanut, hammurabi-maya-gandhi-budha evankeliumiaan siinä sivussa.
Sinä nähdäkseni uskoit ennen, että Raamattu on totta ja että sinussakin voi olla syntiä, mutta nyt et. Olikohan tuo Pentti Heiska ketju, jossa sanoit, että alat ymmärtää, mitä minä vain tarkoittaa. Alkoiko minä vain kirjoitella sinulle yv:tä asioista?



Tällaisten esimerkki-tilanteiden takia seurakuntaan on asetettu paimenia ja muita työntekijöitä, jotka valvovat lampaita ja tietyissä tilanteissa on pakko toimia tiukasti ja nuhdella, varoittaa ja tarpeen vaatiessa poistaa keskuudesta se, joka on paha ja kylvää lustetta.
Lampaille on asetettu vartijoita ja työntekijöitä, jotka ajavat lammasten vaatteissa olevat sudet tiehensä ja hoivaavat lampaiden saamia puremia.

En väitä että lonelyraiderin ja minä vainin kohdalla on näin käynyt, kunhan kysyin ja otin esimerkki tilanteen, kuinka seurakunnassa joskus joudutaan toimimaan.


Ihan samoja ajatuksia minullekin tuli mieleeni, kun eilen tutkin mitä minä vain on foorumilla kirjoittanut. Aluksi ajattelin jotakin muuta, mutta kun luin niitä ketjuja, niin tulin samoihin ajatuksiin kuin Jasmiini.

Olen muuten samaa mieltä Jasmiinin kanssa siitä mitä hän kokonaisuudessaan tässä kirjoittaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Minä vain » 26. Kesä 2014 13:57

Voisin kysyä, että oletko syönyt minä vainin kädestä, kun olet yhtä-äkkiä alkanut uskoa samoin kuin minä vain?
Minä vain on alusta asti tällä foorumilla julistellut "raamattu ei ole totta" evankeliumiaan ja samalla julistanut, hammurabi-maya-gandhi-budha evankeliumiaan siinä sivussa.
Sinä nähdäkseni uskoit ennen, että Raamattu on totta ja että sinussakin voi olla syntiä, mutta nyt et. Olikohan tuo Pentti Heiska ketju, jossa sanoit, että alat ymmärtää, mitä minä vain tarkoittaa. Alkoiko minä vain kirjoitella sinulle yv:tä asioista?


Vai noin olen julistellut.
Onneksi on näitä luotettavia uskovia jotka todella sanoo, niin kuin asiat ovat, mitään siihen lisäämättä ja poistamatta.
Älkää lausuko väärää todistusta ja yhtykö siihen.
Suunne kautta ei puhu Pyhä Henki.
Minä vain
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja PetriFB » 26. Kesä 2014 14:08

Minä vain kirjoitti:
Voisin kysyä, että oletko syönyt minä vainin kädestä, kun olet yhtä-äkkiä alkanut uskoa samoin kuin minä vain?
Minä vain on alusta asti tällä foorumilla julistellut "raamattu ei ole totta" evankeliumiaan ja samalla julistanut, hammurabi-maya-gandhi-budha evankeliumiaan siinä sivussa.
Sinä nähdäkseni uskoit ennen, että Raamattu on totta ja että sinussakin voi olla syntiä, mutta nyt et. Olikohan tuo Pentti Heiska ketju, jossa sanoit, että alat ymmärtää, mitä minä vain tarkoittaa. Alkoiko minä vain kirjoitella sinulle yv:tä asioista?


Vai noin olen julistellut.
Onneksi on näitä luotettavia uskovia jotka todella sanoo, niin kuin asiat ovat, mitään siihen lisäämättä ja poistamatta.
Älkää lausuko väärää todistusta ja yhtykö siihen.
Suunne kautta ei puhu Pyhä Henki.


On selkeästi nähtävissä, että lonelyrider on saanut sinulta vaikutteita, joko foorumin tekstien kautta tai yksityisviestien kautta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 26. Kesä 2014 14:14

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 27. Kesä 2014 16:51

Petrille asiaa: Vastaan tähän, kun en halua sekaantua tuohon teidän kahden väliseen koetteluketjuun.

Älä sekoita minua siihen, mitä te kahdestaan koettelette minä vain -nimimerkin kanssa.

Tuon tämän siksi, että olen kyllästynyt lukemaan tekstejä joissa niputat minut mukaan toistenne välisiin puheenvuoroihin. Kiitos, jätä minut ulkopuolelle kaikesta siitä ja ala kohtelemaan minua sillä tavoin aikuisena ihmisenä, ettei minua tarvitse holhota, vastaan itse itsestäni Jumalalle.
lonelyrider
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja pekka » 28. Kesä 2014 21:40

lonelyrider kirjoitti:Petrille asiaa: Vastaan tähän, kun en halua sekaantua tuohon teidän kahden väliseen koetteluketjuun.

Älä sekoita minua siihen, mitä te kahdestaan koettelette minä vain -nimimerkin kanssa.

Tuon tämän siksi, että olen kyllästynyt lukemaan tekstejä joissa niputat minut mukaan toistenne välisiin puheenvuoroihin. Kiitos, jätä minut ulkopuolelle kaikesta siitä ja ala kohtelemaan minua sillä tavoin aikuisena ihmisenä, ettei minua tarvitse holhota, vastaan itse itsestäni Jumalalle.


Haluaisin sanoa tuohon, että sinua lonelyrider/Heli on vain yritetty auttaa täällä, sitä en sitten tiedä kelpaako apu sinulle mutta en usko siihen, että kukaan yrittää saada sinua holhouksen alaiseksi.

Jumalan siunausta sinulle.


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 29. Kesä 2014 00:03

pekka kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Petrille asiaa: Vastaan tähän, kun en halua sekaantua tuohon teidän kahden väliseen koetteluketjuun.

Älä sekoita minua siihen, mitä te kahdestaan koettelette minä vain -nimimerkin kanssa.

Tuon tämän siksi, että olen kyllästynyt lukemaan tekstejä joissa niputat minut mukaan toistenne välisiin puheenvuoroihin. Kiitos, jätä minut ulkopuolelle kaikesta siitä ja ala kohtelemaan minua sillä tavoin aikuisena ihmisenä, ettei minua tarvitse holhota, vastaan itse itsestäni Jumalalle.


Haluaisin sanoa tuohon, että sinua lonelyrider/Heli on vain yritetty auttaa täällä, sitä en sitten tiedä kelpaako apu sinulle mutta en usko siihen, että kukaan yrittää saada sinua holhouksen alaiseksi.

Jumalan siunausta sinulle.


Kuva


Kiitos Pekka kauniista kukasta.
lonelyrider
 

Re: Ratkaisuehdotus foorumin riidanhengelle

ViestiKirjoittaja Janne » 06. Heinä 2014 11:47

Petri-K kirjoitti:Oma huomioni tästä foorumista on sama, kuin sitä edeltäneestä. Tämä on Petri Paavolan ja Toni Torpan sekä heihin liityneiden lahko. Ei siis rakentava ollenkaan. Minutkin voi täältä - jälleen kerran poistaa. Kiitos ja Jumalan siunausta teille.


Rauhaa Petri K

Koin tärkeäksi vastata sinulle jos vaikka vielä sattuisit täällä käymään ja lukemaan tämän.

Uskonaskel foorumi ei ole Paavolan tai Torpan lahko vaikkakin täällä ehkä jotkut heitä peesaavatkin. Sinun tulisi ottaa huomioon että täällä on paljon kirjoittajia ja nyt sinä olet tuominnut heidät kaikki lahkolaisiksi ja samalla koko foorumin. Itse en koe kuuluvani Paavolan tai sen enempää Torpan lahkoon vaan Herran armosta saan olla oma itseni ja ottaa huolenpitoa vastaan itse Jumalalta ilman että olen sidottu mihinkään tai keneenkään.

Minusta tuo sinun lyhyt ja ytimekäs kirjoitus on kirjoitettu väärässä mielentilassa ja vaikka en ole tuomari niin sanon silti että olet syyllistynyt väärän todistuksen antamiseen sisaristasi ja veljistäsi. Ainakin minua loukkaa suuresti tuo sinun väitteesi ja olen pahoillani myös monien muiden vuoksi joita syyllistät.

Henkilökohtaisesti pidän opetuksistasi ja kirjoituksistasi ja niistä on ollut paljon iloa ja opastusta minulle ja monille muille, mutta tällainen käytös joka tästä sinun viestistä ilmenee on selkeä ylilyönti eikä minusta ollenkaan sinun tapaistasi. Lyhyesti sanottuna täysin rakkaudeton ja kylmä viesti. En kirjoita tätä loukatakseni sinua vaan toivon että huomaisit itse että tällainen on väärä tapa toimia.

Jumala sinua kaikessa siunatkoon Petri ja toivotan sinulle kaikkea hyvää tulevaisuudessa sekä mukavaa kesän jatkoa.

Terveisin
Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa