Koettelu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Siivetön » 27. Kesä 2014 14:04

Minä vain kirjoitti:
Mutta ei tuo ollut suurempi, kuin mitä Jeesus teki.

Moni juoksee ihmeitten perässä ja ihmeitten tekijöiden perässä eikä Jeesuksen perässä.
Monilla ihmeillä korotetaan tänä päivänä ihmistä ja sanoopa Raamattu, että viimeisinä päivinä paha saa tulenkin lankeamaan taivaasta.
Sitten juostaan tukka putkella tulet housuissa suoraan eksytykseen.


Ei ehkä ollut, mutta suuri sekin oli ja erilainen josta olemme lukeneet.

Siinä onkin sitten astia vastuussa ottaako omiin nimiinsä teot jotka eivät hänen ole.

Ja nyt olen vastannut vastaukseni, nyt keskityn vain koettelemaan sitä mitä pitääkin.


Oletko yrittänyt - Minä vain - tuoda esille sitä, ettei ole oikea tapa koetella tämän päivän eksytyksiä sillä kriteerillä, että jos jotain tapahtumaa ei ole Raamattuun kirjoitettuna, se olisi silloin ilmanmuuta merkki eksytyksestä?
Siivetön
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Kesä 2014 14:36

Minä vain.

Raamattu on luotettava lähde, "todistaja" niistä kirjoituksista joita meillä on.
Mutta kuten olen sanonut, minulle se ei edusta Jumalan Sanaa ja kokonansa totuutta kuten Jeesus edustaa.

Raamattu ei ole tie, mutta raamatusta löytyy se tie.
Hieman kuin sinä evankelioisit Jeesuksesta, Sinä kerrot tiestä olematta itse se tie.


Jos Raamattu ei ole kokonaansa Jumalan (Jeesuksen) sanaa niin mistä tiedät mitkä siellä sitä on? Joudut silloin itse päättämään mikä on Jeesuksen sanaa ja mikä ei. Ei Jeesusta voi julistaa niin ettei julistaisi sitä mitä Hän opetti palvelijoidensa kautta. Jos julistat vastaan sitä mitä Jeesus julisti itsestään palvelijoidensa kautta niin julistat toista Jeesusta ja evankeliumia.

Apt.24:14. Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä tämän tien kautta, jonka he eriseuraksi kutsuvat, niin palvelen minun isäini Jumalaa, että minä uskon kaikki, mitkä laissa ja prophetaissa kirjoitetut ovat.

Paavali uskoi kaiken mitä laissa (Mooseksen kirjat) ja profeetoissa oli kirjoitettu - näin siksi että Paavali tiesi niiden olevan Jumalan sanaa koska Herra Jeesus oli sen hänelle todistanut ja ilmoittanut. Pointti on siinä että jos ei usko että Raamattu on kokonansa Jumalan (Jeesuksen) sanaa niin ei nimenomaan usko Jeesusta vaan kieltää Hänet.

Esimerkiksi jos isäsi sanoo sinulle että teeppäs tämä ja tämä juttu ja sinä et tee kuin vain toisen niin et uskonut isääsi kaikessa vaan olit häntä vastaan koska et totellut häntä ja ollut kuuliainen hänelle. Samoin joka ei usko koko Raamatun olevan Jumalan sanaa on nimenomaan tottelematon Herraa Jeesusta kohtaan.

Jos ajattelet Raamatun olevan Jumalan sanaa, kokonansa totuus, niin sen tulee olla erehtymätön ja ristiriidaton.
Toni toi esille tästä hyvän kohdan, montako ristiä oli?


Nimenomaan toin esille sen että Raamattu on kokonaansa totuus ja siksi Raamatun kokonaisuus ilmoitus kertoi meille montako ristiä oli ja mitään ristiriitaa ei nimenomaan ollut.

Sinun eksytyksesi taktiikka Minä vain on se että sinä käytät Jeesus sanaa ja kohdistat uskosi tähän Jeesus sanaan. Mutta kun sitten kerrot tästä Jeesuksestasi niin käy selville että se on eri Jeesus kuin se mistä Jeesuksen apostolit julistivat kirjoituksissa ja heidän julistamaansa Jeesukseen sinä et nimenomaan usko vaan kiellät Hänet.

2.Kor.11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.
11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan.
11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.


Raamatun mukaan kavala eksytys on juuri semmoinen joka saarnaa toista Jeesusta kuin Herran apostolit - sellainen saarna on toisesta hengestä kuin (Pyhä Henki) ja toista evankeliumia - se myös mielistelee ihmisten korvasyyhyä sanomalla ei Jeesus oikeasti ole tuota sanonut , ja siksi tuo ei ole syntiä jne.. löydä itse se tie mitä haluat seurata jne... tämän vuoksi monet niin hyvin kärsivät sen evankeliumin Jeesuksesta joka on vastaan sitä minkä Herran voidellut apostolit julistivat.

Gal.1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


Room.16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
16:18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.


On eräitä jotka tahtovat hämmentää ja vääristellä Kristuksen evankeliumin - he kieltävät sen evankeliumin jonka Herran palvelijat julistivat ja pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheella Jeesuksesta mutta heidän julistamansa Jeesus ei ole Jeesus josta Jeesus itse opettaa palvelijoidensa (apostolien, profeettojen) kautta. He saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia jonka apostolit julisivat.

2.Pie.2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

Valheopettajat ovat sellaisia jotka pyrkivät tuomaan sellaista oppia joka on vastoin sitä minkä Herran apostolit julistivat - he pyrkivät kieltämään Kristuksen evankeliumin jonka apostolit julistivat ja sitä kautta he kieltävät Herrankin koska apostolit julisivat Herran sanaa eivätkä omaansa. Valheenopettajat myös suurella todennäköisyydellä kieltävät Jeesuksen olevan Herra Jhwh ja myös näin he kieltävät Herran.

Raamattu on kokonaansa Jumalan sanaa sillä se on meille turvaksi ja neuvoksi miten tunnistaa eksytykset ja miten seurata Jeesusta totuudessa. Tuon vielä sellaisen näkökulman että jos nyt esimekiksi katolinen kirkko toisi kätköistään esille mukamas alkuperäiset hebreankieliset alkutekstit UT:n kirjoituksista ja ne olisivat vastaan sitä mitä meillä satoja vuosia olleet kreikankieliset alkuteksit ilmoittavat niin siitä voisimme tietää että katolinen kirkko ei tuonut esille todellista alkutekstiä vaan väärennöksen. Mistä me tämän voisimme tietää?

Matt.24:35 Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.

Mark.16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


Matt.24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Siitä että Jumalan Jeesuksen sana ei koskaan katoa vaan ne tulee saarnata kaikille luoduille ja kun valtakunnan evankeliumi on saarnattu kaikessa maailmassa todistukseksi kaikille kansoille niin sitten tulee loppu. Jumalan sanan totuus ei siis voisi olla kätkettynä ja piilossa tuhansia ja satoja vuosia vaan sen totuus on koko ajan ollut kuultavana kaikille kansoille todistukseksi - Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Jeesuksen oman todistuksen mukaan se mikä meillä nyt on kuultavana on todellakin Herran sanaa ja kokonansa totuus ja valhe on se joka sen pyrkii kieltämään.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 27. Kesä 2014 14:57

Minä vain:

2 Moos 20:
22 ¶ Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

Tässä Herra, eli Jumala sanoo Moosekselle, mitä israealilaisille pitää sanoa.

2 Moos 21: 1 ¶ "Nämä ovat ne oikeudet, jotka sinun tulee asettaa heidän eteensä:

Tässä Herra Jumala jatkaa samaa puhetta sanoen Mooseksellle oikeuksista, jotka tulee asettaa israelilaisille.'

2Mo 21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,

Sitten Herra puhui mm. tuon käskyn, joka liittyi raskaansa olevaan vaimoon ja jos hänelle tai lapselle aiheutui vahinkoa, niin vahingontekijä sai tekojensa mukaan. Eli kyseessä oli koko ajan Herra Jumalan käsky israelilaisille, eikä hammurabin laista. Vieläkö uskot tässä kohtaa vastoin Raamatun selkeää opetusta?

Tämäkin on tässä edelleen käsittelemättä. Silmä silmästä asia oli Herra Jumalan käsky ja opetus, ei hammnurabin laki ja tämä tulee Raamatusta selkeästi esille. Jos et tätä tunnusta, koska Raamattu kertoo tämä asian selkeän kiistattomasti, niin se kertoo sinusta kaiken ja samalla tämäkin koettelu voidaan päättää tähän, koska mitä järkeä on sellaisessa koettelussa missä sinä voit kiertää selkeän Raamatun totuuden. Ei mitään, se on hyödytöntä ajan haaskaamista ja tyhjän jankkausta.

Samoin Raamattu todistaa sen selkeästi ettei uskovat kykene tekemään voimassa suurempia tekoja kuin Herra Jeesus teki, vaan enemmän ja laajemmin.

Jo näissä kahdessa kohdassa heti alussa olet väärällä polulla ja jos et suostu näkemään selviä tosiasioita, niin en enää turhaan käytä aikaa sellaiseen, missä ihminen kiertää selkeät todisteet. Suostuin tähän siksi, että saisit mahdollisuuden sekä siksi, että se jota olet eksyttänyt täällä avaisi silmänsä ja hylkäisi harhaoppinsa mihin hän on eksynyt. Mutta koska et halua korvaasi lotkauttaa Raamatun totuudelle ja myöntää selkeät faktat ja totuudet, niin mitä hyödyttää pyöriä kanssasi piiri pieni pyörii leikkiä, jossa oman itsesi kautta mittaat sitä mitä totuus sinulle edustaa. Olen myös muuten sitä mieltä, että sinun vaikutuksesi foorumilla on turmiollinen joillekin uskoville, koska harhoillasi voit olla heille kompastukseksi. Sinä et ole Herran Jeesuksen opetuslapsi, etkä Raamatullisessa uskossa. Sinulle on täällä annettu aikaa ja aika paljonkin muuttaa mielesi, mutta et halua sitä tehdä, vaan olet jatkuvasti kiistojen kipeä, mutta Raamatun sanan edessä et halua nöyrtyä. Sinä kierrät koko ajan selvää Raamatun totuutta ja pyrit sen kumoamaan hammurabin lailla ja sun muilla harhoillasi.

Kirjoitin kaiken sinulle rakkaana lähimmäisenä, mutta totuudessa ja avoimen suorasti ja rehellisesti.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Juha » 27. Kesä 2014 15:31

Juha kirjoitti:Eihän tuo "suurempia tekoja" tarvitse edes tarkoittaa ihmetekoja ylipäätänsä. Sehän voi tarkoittaa aivan mitä tahansa tekoa, toimintaa. Kuten esimerkiksi evankeliumin levittämistä.

εργον (ergon) = työ, toimi, teko, työskentely.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 1&ent=2041

Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn (ergon) minulle. Matt. 26:10

Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ (ergon), toimita virkasi täydellisesti. 2. Tim. 4:5

Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa (ergon), ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on Gal. 6:4


Jeesuksen seuraajat ovat siis tehneet "suurempia" tekoja siinä mielessä että ovat levittäneet evankeliumin sanaa kaikkeen maailmaan kahden vuosituhannen aikana enemmän kuin Jeesus kolmen vuoden aikana pienellä maantieteellisellä alueella.

Eikä Jumala missään nimessä tekisi kenenkään uskovan kautta voimassa suurempaa ihmetekoa kuin Jeesus teki. Ei Jumala anna kenellekään ihmiselle sellaista kunniaa ja jätä Jeesusta ikään kuin varjoon.

Ja mitä noihin eläinääntelyihin tulee, niin mielestäni on todella älytöntä ja naurettavaa väittää niiden olevan jotenkin voimassa suurempia tekoja kuin Jeesuksen ihmeteot. Kumpi on suurempi teko? Kuolleistaherättäminen vai sekopäiset eläinääntelyt? Sitä jokainen miettiköön. Jumala loi ihmisen kuvakseen, eikä eläimen kuvaksi. Danielin kirjassa Jumala nöyryytti ylpistynyttä kuningas Nebukadnessaria, otti häneltä mielenterveyden pois ja laittoi hänet asumaan eläinten pariin ja syömään ruohoa. (Dan. 4)

Ihmisen tekeminen eläimeksi on siis nöyryytys ja häpeä. Joko Jumala nöyryyttää ja häpäisee noita eläinääntelijöitä, tai sitten saatana aiheuttaa sen ja nauraa makeasti ihmisen sokeudelle. (Hieman ehkä offtopiccia tää loppuosa, mutta tuli tällaisia ajatuksia mieleen, niin päätin sanoa.)


Pientä lisäystä tähän. Kun Raamatussa erityisesti halutaan korostaa ihmeitä, merkkejä, tunnustekoja tai yliluonnollista voimaa niin niistä käytetään kreikankielen sanoja σημειον (semeion), τερατα (terata), δυναμις (dunamis).

Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin (semeion) taivaasta Matt. 16:1

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä (terata), niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Matt. 24:24

Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima (dunamis), joka paransi kaikki. Luuk. 6:19


Uskon siis, että jos Jeesus olisi halunnut sanoa että hänen seuraajansa tekevät voimassa suurempia tekoja, niin kohdassa Joh. 14:12 olisi käytetty sanaa semeion, terata tai dunamis.

Ja nämä merkit (semeion) seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Mark. 16:17-18
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 27. Kesä 2014 15:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Kesä 2014 15:36

Juha kirjoitti:
Juha kirjoitti:Eihän tuo "suurempia tekoja" tarvitse edes tarkoittaa ihmetekoja ylipäätänsä. Sehän voi tarkoittaa aivan mitä tahansa tekoa, toimintaa. Kuten esimerkiksi evankeliumin levittämistä.

εργον (ergon) = työ, toimi, teko, työskentely.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 1&ent=2041

Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn (ergon) minulle. Matt. 26:10

Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ (ergon), toimita virkasi täydellisesti. 2. Tim. 4:5

Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa (ergon), ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on Gal. 6:4


Jeesuksen seuraajat ovat siis tehneet "suurempia" tekoja siinä mielessä että ovat levittäneet evankeliumin sanaa kaikkeen maailmaan kahden vuosituhannen aikana enemmän kuin Jeesus kolmen vuoden aikana pienellä maantieteellisellä alueella.

Eikä Jumala missään nimessä tekisi kenenkään uskovan kautta voimassa suurempaa ihmetekoa kuin Jeesus teki. Ei Jumala anna kenellekään ihmiselle sellaista kunniaa ja jätä Jeesusta ikään kuin varjoon.

Ja mitä noihin eläinääntelyihin tulee, niin mielestäni on todella älytöntä ja naurettavaa väittää niiden olevan jotenkin voimassa suurempia tekoja kuin Jeesuksen ihmeteot. Kumpi on suurempi teko? Kuolleistaherättäminen vai sekopäiset eläinääntelyt? Sitä jokainen miettiköön. Jumala loi ihmisen kuvakseen, eikä eläimen kuvaksi. Danielin kirjassa Jumala nöyryytti ylpistynyttä kuningas Nebukadnessaria, otti häneltä mielenterveyden pois ja laittoi hänet asumaan eläinten pariin ja syömään ruohoa. (Dan. 4)

Ihmisen tekeminen eläimeksi on siis nöyryytys ja häpeä. Joko Jumala nöyryyttää ja häpäisee noita eläinääntelijöitä, tai sitten saatana aiheuttaa sen ja nauraa makeasti ihmisen sokeudelle. (Hieman ehkä offtopiccia tää loppuosa, mutta tuli tällaisia ajatuksia mieleen, niin päätin sanoa.)


Pientä lisäystä tähän. Kun Raamatussa erityisesti halutaan korostaa ihmeitä, merkkejä, tunnustekoja tai yliluonnollista voimaa niin niistä käytetään kreikankielen sanoja σημειον (semeion), τερατα (terata), δυναμις (dunamis).

Ja fariseukset ja saddukeukset tulivat hänen luoksensa ja kiusasivat häntä pyytäen häntä näyttämään heille merkin (semeion) taivaasta Matt. 16:1

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä (terata), niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Matt. 24:24

Ja kaikki kansa tahtoi päästä koskettamaan häntä, koska hänestä lähti voima (dunamis), joka paransi kaikki. Luuk. 6:19


Uskon siis, että jos Jeesus olisi halunnut sanoa että hänen seuraajansa tekevät voimassa suurempia tekoja, niin Jeesus olisi käyttänyt sanoja semeion, terata tai dunamis.

Ja nämä merkit (semeion) seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä Mark. 16:17


Todella terävä havainto Juhalta :!:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Masa » 27. Kesä 2014 20:14

Se tai ne, jotka tämän taistelun voitti, muistakaa ja varokaa ettei ylpeys tartu teihin.
Voittaja ei ole se joka voittaa väittelyn vaan se, jolla laupeus on aina sydämessä.
Masa
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja paa » 27. Kesä 2014 22:34

Masa kirjoitti:Se tai ne, jotka tämän taistelun voitti, muistakaa ja varokaa ettei ylpeys tartu teihin.
Voittaja ei ole se joka voittaa väittelyn vaan se, jolla laupeus on aina sydämessä.


Minä luulen, että tässä keskustelussa ei ole voittajia, kun maaliin asti ei taideta päästä. Mutta eipä sinänsä, tätä on ihan mielenkiintoista seurata.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 28. Kesä 2014 15:46

Koettelu jatkuu.

Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs (apostolos) lähettäjäänsä suurempi.

Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin (meidzon), kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Näistä kahdesta erotetusta Jakeesta tahdon vielä kirjoittaa, ennen kuin jatkan seuraavaan osaan.

Nämä kaksi Jaetta ovat erotettuja siitä yhteydestä, missä ne ovat.


12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.


5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

Raamatun todistuksen valossa, ja myös todistukseen "Raamattu on kokonansa totuus" nojaten pyydän, lukemaan mitä raamatussa oikeasti sanotaan.
Se mikä on raamatun kokonaisilmoitus, on monelle epäselvää.
Hieno sana se on, mutta se tarkoittaa lukijan raamatusta saamaa kuvaa.

On totta, että tekoja tapahtui myös laajemmin, mutta tämä liittyy enemmän siihen kun Jeesus antoi lähetyskäskyn.
Jokainen raamatun käännös jonka tarkistin, käyttää kohdassa suurempia, sen takia koska sillä osoitetaan tekoihin (töihin) joita hän teki ja seuraava jae todistaa, että hän tekee teot eikä niitä rajoita vaan kertoo mitä hyvänsä anotte. Hänen nimissään, että Isä kirkastettaisiin Pojassa

Sen takia ette edes voi liittää tuota toista kohtaa mukaan kuin ihmisestä tulisi suurempi jos hänen kauttaan tapahtuu jotain suurta.
Ja se on juuri sen takia, että Anomme Hänen Nimessään niin Hän tekee sen.

Juuri tuon palvelija herraansa suurempi jakeen tähän liittäminen vääristää todellisuutta, ihan kuin ihminen tulisi suureksi sen mukaan kuinka suuria tekoja tai töitä hänen kauttansa tehdään.
Meidän omat työt korottavat tai alentavat meitä, mutta Hänen työnsä meidän kauttamme kirkastavat Häntä.

ja nyt siirryn seuraavaan kohtaan.


ps.
Tosin Jaakobin kirjeessä kerrotaan miksi ei saada vaikka pyydetään, sen takia koska pyydämme itsekkäästi, himoihimme jne.
ihan vain lisäyksenä.
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 28. Kesä 2014 16:09

Valhe jossa Jumalan sanotaan toimivan yli kirjoitusten

Koska Raamattu ei kerro, eikä opeta mitään kaatamisesta ja kaatumisesta ja siinä esiintyvistä ilmiöistä (kehon kouristelua ja vääntelyä, nykiviä pakkoliikkeitä, eläinääniä, hillitöntä naurua jne. ), niin kyseessä ei ole Pyhän Hengen toiminta.

Joh 7:38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (Alkutekstin mukainen sanajärjestys)


Jos tarkoitat kreikan kielistä alkutekstiä, niin tiedät varmasti, ettei sanajärjestys ole edes sama kuin muissa kielissä.
Jos otat sanajärjestyksen huomioon tässä kohdin, niin ota se huomioon kaikissa kohdissa ja huomaat kyllä millaisen sopan saat aikaan.
Mutta jos sen otat huomioon siksi, että "se silloin sopii paremmin kokonaisilmoitukseen", niin huomaat jo, kuinka kuljet tulkintasi mukaan ja väännät kirjoituksia "korvasyyhyysi".

Lisäys:
Jeesus siteeraa kirjoituksia Johannes lisää että hän puhui sen hengestä jotka ne saavat jotka häneen uskovat.
Jesaja 44:3 Sillä minä vuodatan vedet janoavaisen päälle ja virrat kuivan maan päälle. Minä vuodatan Henkeni sinun siemenesi päälle ja siunaukseni sinun vesojesi päälle,
Ja mitä Jeesus itse oli aikaisemmin sanonut.
Joh. 4:14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".

1 Kor 4:6 Tämän olen, veljet, sovittanut itseeni ja Apollokseen, teidän tähtenne, että meistä oppisitte tämän: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on," ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.

Matt 22:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Raamatun selkeä opetus on että Herraan Jeesukseen tulee uskoa niin kuin Raamattu opettaa, ei yli sen mitä Raamattuun on kirjoitettu. Herra Jeesus sanoi ihmisen eksyvän jos hän ei tunne Kirjoituksia (Raamattu - Jumalan Sana) sekä Jumalan voimaa (Pyhä Henki).


Taas asiayhteydestään irroitetuilla jakeilla todistelet tulkintasi oikeaksi yhdistämällä ne tulkinnassasi.
Tämä ei ole selkeää raamatun opetusta vaan sinun omaa opetustasi, niinkuin Jeesus sanoi heidän eksyvän, niin olet sinäkin eksynyt tässä asiassa.

Jumalan sana näyttää kuinka Pyhä Henki toimii ja Pyhä Henki toimii Jumalan sanan opetuksen mukaisesti. Raamatun sanassa on meille turvallinen opetus, jota noudattamalla ei voi eksyä pois totuudesta. Pyhän Hengen toiminnan ilmenemismuodot löytyvät Raamatusta.

Silloin kun joku sanoo tai opettaa sellaista oppia, jota Raamattu ei opeta, niin silloin on kyse eksytyksestä sekä väärästä opetuksesta. Siksi on erittäin tärkeätä tutkia Raamattua ja opetella ymmärtämään sitä mitä Raamattuun on kirjoitettu.


Kirjoituksesi mukaan, jos opetat oppia, jota raamattu ei opeta, niin kyse on eksytyksestä ja väärästä opetuksesta.
Siksi pyydän myös sinua tutkimaan raamattua ja opettelemaan ymmärtämään sitä mitä sinne on todella kirjoitettu, eikä tekemään vääriä opetuksia yksittäisten irroitettujen jakeiden kautta niitä yhdistelemällä jotta ne sopisivat omaan tulkintaan.
Viimeksi muokannut Minä vain päivämäärä 28. Kesä 2014 18:05, muokattu yhteensä 1 kerran
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Kesä 2014 16:25

Minä vain

Koettelu jatkuu.

Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs (apostolos) lähettäjäänsä suurempi.

Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin (meidzon), kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Näistä kahdesta erotetusta Jakeesta tahdon vielä kirjoittaa, ennen kuin jatkan seuraavaan osaan.

Nämä kaksi Jaetta ovat erotettuja siitä yhteydestä, missä ne ovat.


12 Kun hän siis oli pessyt heidän jalkansa ja ottanut vaippansa ja taas asettunut aterialle, sanoi hän heille: "Ymmärrättekö, mitä minä olen teille tehnyt?
13 Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.
14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.
16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi.
17 Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette.


5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

Raamatun todistuksen valossa, ja myös todistukseen "Raamattu on kokonansa totuus" nojaten pyydän, lukemaan mitä raamatussa oikeasti sanotaan.
Se mikä on raamatun kokonaisilmoitus, on monelle epäselvää.
Hieno sana se on, mutta se tarkoittaa lukijan raamatusta saamaa kuvaa.

On totta, että tekoja tapahtui myös laajemmin, mutta tämä liittyy enemmän siihen kun Jeesus antoi lähetyskäskyn.
Jokainen raamatun käännös jonka tarkistin, käyttää kohdassa suurempia, sen takia koska sillä osoitetaan tekoihin (töihin) joita hän teki ja seuraava jae todistaa, että hän tekee teot eikä niitä rajoita vaan kertoo mitä hyvänsä anotte. Hänen nimissään, että Isä kirkastettaisiin Pojassa

Sen takia ette edes voi liittää tuota toista kohtaa mukaan kuin ihmisestä tulisi suurempi jos hänen kauttaan tapahtuu jotain suurta.
Ja se on juuri sen takia, että Anomme Hänen Nimessään niin Hän tekee sen.

Juuri tuon palvelija herraansa suurempi jakeen tähän liittäminen vääristää todellisuutta, ihan kuin ihminen tulisi suureksi sen mukaan kuinka suuria tekoja tai töitä hänen kauttansa tehdään.
Meidän omat työt korottavat tai alentavat meitä, mutta Hänen työnsä meidän kauttamme kirkastavat Häntä.


Minä vain mikä Jeesuksen tekemä teko Hänen palvelijansa kautta olisi suurempi kuin se kun Jeesus antoi Henkensä kaikkien ihmisten edestä valmistaen iankaikkisen elämän jokaiselle joka tahtoo tehdä parannuksen ja uskoa Häneen?

Joh.15:12 Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut.
15:13 Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron