Koettelu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Kesä 2014 00:21

Minä vain kirjoitti:
toni t kirjoitti:
Minä vain: Suurempia kuin hän teki silloin, kehitysvammaisen parantaminen voisi olla aika suuri teko, mitä ei ainakaan vielä ole ketään tehnyt, jos on niin ei ole ainakaan todistuksia vastaan tullut.


Jeesus herätti ihmisiä kuolleista! Sitä suurempaa tekoa EI VOI OLLA! Eli Jeesus herätti ihmisiä niin fyysisesti kuolleista kuin myös HENGELLISESTI eli pelasti kuolleet ihmiset (hengellisesti) iankaikkiseen elämään. Voiko joku asia olla suurempi kuin iankaikkinen elämä Herran tykönä? Ei voi ja siksi kukaan ei voi tehdä suurempia tekoa kuin Luojamme Herra Jeesus teki.

Ps; myös vammainen voi periä uskosta Herraan Jeesukseen iankaikkisen elämän joten ajattelet Minä vain asiaa täysin lihasta et Hengestä käsin.


Tiedän Toni mitä ajattelet, mutta kun otettiin noita ihmetekoja esimerkeissä esiin, niin jatkoin samalla linjalla ja heitin jotain mitä mieleen tuli, mitä ei vielä olisi tehty.
Siksi tämä ehkä lihallinen ajatus.
"Aika suuren teon heitin", mutta ei se silti suurempi välttämättä ole, riippuu katsojasta.
Minä uskon, että Jumalalle ei mikään ole mahdotonta ja siksi kaikkia tekoja Jeesuksen kautta hänen maanpäällisenä aikana ei tehty.
Eli siis suurempia on mahdollisuus siihen että hän voi tehdä vieläkin suurempia tekoja kuin on jo tehty.
Tietysti suurimman työn Jeesus on tehnyt, mutta edelleen, Jumala on rajaton, ja ennennäkemättömiä ihmeitä hän kyllä voi tehdä, mitä ei mieleen tulekaan.
Näin uskon.


Minä vain sinä voit jatkaa ihmislinjalla (lihassa) mutta fakta on se ettei kukaan muukuin Jumala voi pelastaa ihmistä ja Jeesus pelasti ihmiset eläessään joten on selvää ettei kukaan voi tehdä suurempia tekoja kuin Jeesus teki - se on täysin looginen mahdottumuus sillä iankaikkinen elämä Herran luona on kaikista suurin asia mitä voidaan saavuttaa ja sen Herra Jeesus juurikin teki! Ja sitä ei ihminen voi tehdä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Juha » 27. Kesä 2014 03:28

Eihän tuo "suurempia tekoja" tarvitse edes tarkoittaa ihmetekoja ylipäätänsä. Sehän voi tarkoittaa aivan mitä tahansa tekoa, toimintaa. Kuten esimerkiksi evankeliumin levittämistä.

εργον (ergon) = työ, toimi, teko, työskentely.

http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet ... 1&ent=2041

Kun Jeesus sen huomasi, sanoi hän heille: "Miksi pahoitatte tämän naisen mieltä? Sillä hän teki hyvän työn (ergon) minulle. Matt. 26:10

Mutta ole sinä raitis kaikessa, kärsi vaivaa, tee evankelistan työ (ergon), toimita virkasi täydellisesti. 2. Tim. 4:5

Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa (ergon), ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on Gal. 6:4


Jeesuksen seuraajat ovat siis tehneet "suurempia" tekoja siinä mielessä että ovat levittäneet evankeliumin sanaa kaikkeen maailmaan kahden vuosituhannen aikana enemmän kuin Jeesus kolmen vuoden aikana pienellä maantieteellisellä alueella.

Eikä Jumala missään nimessä tekisi kenenkään uskovan kautta voimassa suurempaa ihmetekoa kuin Jeesus teki. Ei Jumala anna kenellekään ihmiselle sellaista kunniaa ja jätä Jeesusta ikään kuin varjoon.

Ja mitä noihin eläinääntelyihin tulee, niin mielestäni on todella älytöntä ja naurettavaa väittää niiden olevan jotenkin voimassa suurempia tekoja kuin Jeesuksen ihmeteot. Kumpi on suurempi teko? Kuolleistaherättäminen vai sekopäiset eläinääntelyt? Sitä jokainen miettiköön. Jumala loi ihmisen kuvakseen, eikä eläimen kuvaksi. Danielin kirjassa Jumala nöyryytti ylpistynyttä kuningas Nebukadnessaria, otti häneltä mielenterveyden pois ja laittoi hänet asumaan eläinten pariin ja syömään ruohoa. (Dan. 4)

Ihmisen tekeminen eläimeksi on siis nöyryytys ja häpeä. Joko Jumala nöyryyttää ja häpäisee noita eläinääntelijöitä, tai sitten saatana aiheuttaa sen ja nauraa makeasti ihmisen sokeudelle. (Hieman ehkä offtopiccia tää loppuosa, mutta tuli tällaisia ajatuksia mieleen, niin päätin sanoa.)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 27. Kesä 2014 08:59

minä vain:

Hän ei pidäkään ketään harhaluulossa, vaan sen tekevät ihmiset itse kun eivät häntä usko.
Äläkä yritä kääntää tätä minua vastaan, sillä raamatussa ei ole yhtään todistusta että raamattu olisi se tie jota seurata tulee.


Sinäkin seuraat Raamattua (itse valitsemaasi osaa siitä). Raamatusta olet Herra jeesuksesta lukenut, Raamatun lehdiltä oppia ottanut; Raamatusta kirjoituksista tarkistellut miten Herra Jeesus opetti ja sanoi.

Sitten kuitenkin ristiriitaisesti toeat ettei Raamattu ole se tie jota seurata tulee ja sanot, että jos ihminen seuraa Raamattua (josta itse luit Herra Jeesuksesta) hän ei seuraa Jeesusta.

Myös toinenkin pointtisi on harhassa eli sanot että joka lukee Raamatusta kuinka Herra jeesusta seurataan (eletään hänen tahdossa) hän ei seuraa Jeesusta vaan Raamattua.

Vaikka Raamatussahan juuri kerrotaan miten olla Herra Jeesuksen seuraaja.

Eihän Raamattu kerro raamatusta vaan Herra Jeesuksesta, ei näitä kahta voi eroittaa. Jos nyt joku vasta uskoontullut kysyy sinulta haluan tietää lisää ja seurata Jeesusta , mistä löydän Hänen tiensä, niin joudut sanomaan Raamatusta sillä muualta sitä ei löydy!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Kesä 2014 10:25

Toni.
Minä vain sinä voit jatkaa ihmislinjalla (lihassa) mutta fakta on se ettei kukaan muukuin Jumala voi pelastaa ihmistä ja Jeesus pelasti ihmiset eläessään joten on selvää ettei kukaan voi tehdä suurempia tekoja kuin Jeesus teki - se on täysin looginen mahdottumuus sillä iankaikkinen elämä Herran luona on kaikista suurin asia mitä voidaan saavuttaa ja sen Herra Jeesus juurikin teki! Ja sitä ei ihminen voi tehdä.


Luule mitä luulet ja sano mitä sanot.
Minä en enää keskustele kanssasi tästä asiasta, koska maalaat minusta ihan liikaa omiasi.


Tänään viestini ovat viimeisiä, joilla vastaan koettelun aikana "sivullisille".
Enkä huomioi niitä, koska aihetta yritetään kääntää.

Kiitos ymmärryksestäsi
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Masa » 27. Kesä 2014 12:17

Apostolien teot:
20:7 Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
20:9 Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena.
20:10 Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki."
Masa
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Kesä 2014 13:28

Juha.

olen samaa mieltä, että eläinäänet, kaatumiset, tärisemiset ym eivät ole suuria tekoja.

Jos kaatumisista puhutaan, niin se kaatuminen on sivuefekti, ei itse se mitä tapahtuu.
Joten sitä kaatumistakaan ei voi perustella suurilla teoilla.

Olikohan Paavo Järvinen, joka kertoi eräästä tilanteesta, kun oli jossain evankeliumi kokous, niin jokin noita oli alkanut keräämään porukkaa myös, että tulkaa tulkaa kaikki.
Sitten noita oli mennyt näyttämään kansan eteen, että kuka on suurin, ja osoitti sormellaan peiliä ja se tippui ja meni murskaksi maahan.
Ja evankelista oli ollut että ohhoh, tulipas haaste, mitä pitäisi tehdä ja sitten Pyhä henki ilmeisesti oli antanut tiedon mitä pitää tehdä ja evankelista sanoi:
Saatana on tullut tappamaan ja tuhoamaan, Mutta Jumala on tullut tekemään ehjäksi sen minkä saatana on hajoittanut.
Sitten evankelista oli osoittanut peiliä sormellaan ja se tuli takaisin ehjäksi seinälle.

Jotenkin noin muistaisin sen menneen.

Tässä on yksi aika suuri teko.
Enkä ole sitä mieltä lainkaan, että teot korottaisivat ihmistä, koska ihmisen tekoja ne eivät ole vaan Jumalan joka on sanojensa takana ja kirkastaa Jeesuksen näillä ihmetöillä, sillä Jeesuksesta juuri evankelioidaan.
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Kesä 2014 13:35

Vaikka ihminen sanoisi vuorelle (mount everest) että heittäydy mereen ja se heittäytyisi niin se ei ole suurempi teko mitä Jeesus teki. Jeesus pelasti jokaisen joka uskoo Hänen päällensä (iankaikkiseen elämään) ja sitä suurempaa tekoa ei voi olla olemassakaan. Kun asiaa siis tarkastelee hengellisesti eikä niin mikä maallisesti näyttäisi suurelta niin on selvää ettei kukaan voi tehdä suurempia tekoja kuin Jeesus.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 27. Kesä 2014 13:39

Minä vain kirjoitti:Tässä on yksi aika suuri teko.
Enkä ole sitä mieltä lainkaan, että teot korottaisivat ihmistä, koska ihmisen tekoja ne eivät ole vaan Jumalan joka on sanojensa takana ja kirkastaa Jeesuksen näillä ihmetöillä, sillä Jeesuksesta juuri evankelioidaan.


Mutta ei tuo ollut suurempi, kuin mitä Jeesus teki.

Moni juoksee ihmeitten perässä ja ihmeitten tekijöiden perässä eikä Jeesuksen perässä.
Monilla ihmeillä korotetaan tänä päivänä ihmistä ja sanoopa Raamattu, että viimeisinä päivinä paha saa tulenkin lankeamaan taivaasta.
Sitten juostaan tukka putkella tulet housuissa suoraan eksytykseen.
Jasmiini
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Kesä 2014 13:50

Mikko Murpatti kirjoitti:minä vain:

Hän ei pidäkään ketään harhaluulossa, vaan sen tekevät ihmiset itse kun eivät häntä usko.
Äläkä yritä kääntää tätä minua vastaan, sillä raamatussa ei ole yhtään todistusta että raamattu olisi se tie jota seurata tulee.


Sinäkin seuraat Raamattua (itse valitsemaasi osaa siitä). Raamatusta olet Herra jeesuksesta lukenut, Raamatun lehdiltä oppia ottanut; Raamatusta kirjoituksista tarkistellut miten Herra Jeesus opetti ja sanoi.

Sitten kuitenkin ristiriitaisesti toeat ettei Raamattu ole se tie jota seurata tulee ja sanot, että jos ihminen seuraa Raamattua (josta itse luit Herra Jeesuksesta) hän ei seuraa Jeesusta.

Myös toinenkin pointtisi on harhassa eli sanot että joka lukee Raamatusta kuinka Herra jeesusta seurataan (eletään hänen tahdossa) hän ei seuraa Jeesusta vaan Raamattua.

Vaikka Raamatussahan juuri kerrotaan miten olla Herra Jeesuksen seuraaja.

Eihän Raamattu kerro raamatusta vaan Herra Jeesuksesta, ei näitä kahta voi eroittaa. Jos nyt joku vasta uskoontullut kysyy sinulta haluan tietää lisää ja seurata Jeesusta , mistä löydän Hänen tiensä, niin joudut sanomaan Raamatusta sillä muualta sitä ei löydy!


Raamattu on luotettava lähde, "todistaja" niistä kirjoituksista joita meillä on.
Mutta kuten olen sanonut, minulle se ei edusta Jumalan Sanaa ja kokonansa totuutta kuten Jeesus edustaa.

Raamattu ei ole tie, mutta raamatusta löytyy se tie.
Hieman kuin sinä evankelioisit Jeesuksesta, Sinä kerrot tiestä olematta itse se tie.

Kysyn sen, opetatko ihmisiä miten Jeesusta tulee seurata vai Johdatatko heidät vain Jeesuksen luo ja annat Hänen tehdä työn?

Sanon noin siksi, koska Jeesus on se joka vapaaksi tekee. Jos me seuraamme toisia opettajia niin meidät viedään pois Jeesuksesta.
vain yksi on mestarimme, yksi opettajamme. Neuvoa voi erehtyväinen ihminenkin, mutta mikään ei ole niin tosi kuin Jumalan Sana, Jeesus.
Jos ajattelet Raamatun olevan Jumalan sanaa, kokonansa totuus, niin sen tulee olla erehtymätön ja ristiriidaton.
Toni toi esille tästä hyvän kohdan, montako ristiä oli?

Jeesus itse näyttää esimerkillään miten häntä tulee seurata, mitä tehdä.
Hän opettaa seuraajiaan ja valmistaa heitä ja varustaa voimalla.
Toki Raamatun kirjeistäkin on paljon apua ja hyötyä, mutta ne eivät ole niitä opettajia vaikka heidän kauttansa meitä voidaan opettaakin.

Kun minulta kysytään, sanon Evankeliumeista, ja toki raamatusta niitä suosittelen, etenkin Johannesta ja Luukasta, koska ne ovat enemmän suunnatut muille kuin Juutalaistaustaisille.
En sano lue raamattua, se on kokonansa totuus ja Jumalan Sana, sillä se on jotain jonka ihminen sitten saa löytää itse ja itse myös tulkita itselleen.
Minä en opeta sellaista jota en voi todeksi edes uskoa.
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 27. Kesä 2014 13:54

Mutta ei tuo ollut suurempi, kuin mitä Jeesus teki.

Moni juoksee ihmeitten perässä ja ihmeitten tekijöiden perässä eikä Jeesuksen perässä.
Monilla ihmeillä korotetaan tänä päivänä ihmistä ja sanoopa Raamattu, että viimeisinä päivinä paha saa tulenkin lankeamaan taivaasta.
Sitten juostaan tukka putkella tulet housuissa suoraan eksytykseen.


Ei ehkä ollut, mutta suuri sekin oli ja erilainen josta olemme lukeneet.

Siinä onkin sitten astia vastuussa ottaako omiin nimiinsä teot jotka eivät hänen ole.

Ja nyt olen vastannut vastaukseni, nyt keskityn vain koettelemaan sitä mitä pitääkin.
Minä vain
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa

cron