Koettelu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Kesä 2014 19:34

Paljonko peli on ?? Kuka on johdossa ja onko kukaan päässyt jo maaliin ?? ;) Huhheijaa
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Kesä 2014 13:04

Minä vain:

2 Moos 20:
22 ¶ Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

Tässä Herra, eli Jumala sanoo Moosekselle, mitä israealilaisille pitää sanoa.

2 Moos 21: 1 ¶ "Nämä ovat ne oikeudet, jotka sinun tulee asettaa heidän eteensä:

Tässä Herra Jumala jatkaa samaa puhetta sanoen Mooseksellle oikeuksista, jotka tulee asettaa israelilaisille.'

2Mo 21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,

Sitten Herra puhui mm. tuon käskyn, joka liittyi raskaansa olevaan vaimoon ja jos hänelle tai lapselle aiheutui vahinkoa, niin vahingontekijä sai tekojensa mukaan. Eli kyseessä oli koko ajan Herra Jumalan käsky israelilaisille, eikä hammurabin laista. Vieläkö uskot tässä kohtaa vastoin Raamatun selkeää opetusta?

Tämäkin on tässä edelleen käsittelemättä. Silmä silmästä asia oli Herra Jumalan käsky ja opetus, ei hammnurabin laki ja tämä tulee Raamatusta selkeästi esille. Jos et tätä tunnusta, koska Raamattu kertoo tämä asian selkeän kiistattomasti, niin se kertoo sinusta kaiken ja samalla tämäkin koettelu voidaan päättää tähän, koska mitä järkeä on sellaisessa koettelussa missä sinä voit kiertää selkeän Raamatun totuuden. Ei mitään, se on hyödytöntä ajan haaskaamista ja tyhjän jankkausta. Miksi välttelet tähän vastaamista? Raamattu kertoo selvästi, että Herra Jumala antoi tämän käskyn israelilaisille, eikä sillä ole mitään tekemistä hammurabin lain kanssa, jos et tätä kiistatonta Raamatun sanan totuutta tunnusta, joka selkeästi lukee Raamatussa, niin silloin tämä keskustelu voidaan lopettaa, koska sinun tarkoituksesi ei ole uskossa eläminen Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa ja kuinka Pyhä Henki vaikuttaa, vaan sinä pyrit kumoamaan Raamatun sanan totuuden, että vain tässä kohden, vaan myös monessa muussakin kohden. En tule etenemään tässä keskustelussa yhtään pidemmälle, ennen kuin tämä kohta on ensin käsitelty. En siis vastaa yhtään mihinkään ennen kuin olemme saaneet tämän kohdan käytyä lävitse, joka on käsittelemättä.

Eräs tärkeä huomio vielä muille. Kyse ei ole siitä kuka voittaa ja kuka häviää, vaan mikä on totuus ja ettei valhe saisi eksytettyä. Siksi on turhaa ja lihallisuutta provosoida tätä ketjua huutelemalla voitosta tai häviöstä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 29. Kesä 2014 14:34

PetriFB kirjoitti:
Eräs tärkeä huomio vielä muille. Kyse ei ole siitä kuka voittaa ja kuka häviää, vaan mikä on totuus ja ettei valhe saisi eksytettyä. Siksi on turhaa ja lihallisuutta provosoida tätä ketjua huutelemalla voitosta tai häviöstä.



Juuri näin, ollaan ystävällisiä MinäVain ja Petriä kohtaan ja annetaan heidän rauhassa keskittyä aiheeseen "Koettelu".

Aiheeseen saa toki osallistua muutkin, mutta vain jos se liittyy ketjun otsikkoon, ettei keskustelu mene sivuraiteille.

Kiitos ymmärryksestänne asiassa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 29. Kesä 2014 18:29

Tämä silmä silmästä on korvaus tai kosto periaate (talio periaate) ja löytyy esim.

2. Moos. 21
23 Mutta jos vahinko tapahtuu, niin annettakoon henki hengestä,
24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,
25 palovamma palovammasta, haava haavasta, mustelma mustelmasta.

3. Moos. 24
19 Ja joka tuottaa lähimmäisellensä vamman, sille tehtäköön, niinkuin hänkin on tehnyt:
20 ruhje ruhjeesta, silmä silmästä, hammas hampaasta; saman vamman, jonka hän on toiselle tuottanut, saakoon hän itsekin.

5. Moos.19
16 Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
17 niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
18 Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
19 niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.
20 Ja muut kuulkoot sen ja peljätkööt, niin ettei kukaan enää tekisi sellaista pahaa sinun keskuudessasi.
21 Älä sääli häntä: henki hengestä, silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta."

Mooses tuomitsi kansaa ja ratkoi riitoja jo ennen tämän lain antamista.

2.Moos 18
13 Seuraavana päivänä Mooses istui tuomitsemaan kansaa, ja kansa seisoi Mooseksen ympärillä aamusta iltaan asti.
14 Kun Mooseksen appi näki kaiken, mitä hän teki kansalle, sanoi hän: "Mitä tämä puuha on, jota sinulla on kansan kanssa? Miksi sinä istut yksin ja kaikki kansa seisoo ympärilläsi aamusta iltaan asti?"
15 Mooses vastasi apellensa: "Kansa tulee minun luokseni kysymään Jumalalta neuvoa.
16 Kun heillä on jokin riita-asia, tulevat he minun luokseni, ja minä ratkaisen heidän riitansa ja ilmoitan heille Jumalan säädökset ja lait."
17 Niin Mooseksen appi sanoi hänelle: "Siinä sinä et menettele viisaasti.
18 Sinä uuvutat sekä itsesi että tämän kansan, joka on kanssasi; sillä tämä tehtävä on sinulle liian raskas, etkä sinä voi sitä yksinäsi toimittaa.
19 Kuule nyt, mitä minä sanon. Minä neuvon sinua, ja Jumala on oleva sinun kanssasi. Ole sinä kansan edusmies Jumalan edessä, ja saata sinä sen asiat Jumalan eteen. Ja opeta heille säädökset ja lait,
20 ja neuvo heille tie, jota heidän on kuljettava, ja mitä heidän on tehtävä.
21 Mutta valitse koko kansasta kelvollisia ja Jumalaa pelkääväisiä, luotettavia ja väärää voittoa vihaavia miehiä, ja aseta ne heille tuhannen, sadan, viidenkymmenen ja kymmenen päämiehiksi.
22 Nämä tuomitkoot kansaa joka aika. Kaikki suuret asiat he saattakoot sinun tietoosi, mutta kaikki vähäiset asiat ratkaiskoot itse. Huojenna näin jotakin itseltäsi, ja kantakoot he kuormaa sinun kanssasi.
23 Jos näin teet ja Jumala itse sinua näin käskee, niin sinä jaksat sen kestää; ja kaikki tämä kansa saa mennä rauhassa kotiinsa."
24 Ja Mooses noudatti appensa puhetta ja teki kaiken, mitä tämä oli sanonut.

Ja 5 moos. 1 kertoo juuri tästä
9 Ja minä puhuin teille silloin sanoen: 'Minä en jaksa yksin kantaa teitä.
10 Herra, teidän Jumalanne, on antanut teidän lisääntyä, ja katso, teidän lukunne on tänä päivänä niinkuin taivaan tähtien.
11 Lisätköön Herra, teidän isienne Jumala, teitä vielä tuhatkertaisesti ja siunatkoon teitä, niinkuin hän on teille puhunut.
12 Mutta kuinka minä voin yksin kantaa sitä kuormaa ja taakkaa, joka minulla on teistä ja teidän riitelemisistänne?
13 Tuokaa tänne viisaita, ymmärtäväisiä ja tunnettuja miehiä jokaisesta sukukunnastanne, niin minä asetan heidät teidän päämiehiksenne.'
14 Te vastasitte minulle ja sanoitte: 'Se on hyvä, mitä sinä ehdotat tehtäväksi'.
15 Silloin minä otin teidän sukukuntienne päämiehet, jotka olivat viisaita ja tunnettuja miehiä, ja asetin heidät teidän päämiehiksenne, tuhannen-,sadan-,viidenkymmenen-ja kymmenenjohtajiksi, ja päällysmiehiksi sukukuntiinne.
16 Ja silloin minä käskin teidän tuomareitanne sanoen: 'Kuulustelkaa veljiänne ja tuomitkaa oikein, jos jollakulla on riita-asia veljensä tai luonaan asuvan muukalaisen kanssa.
17 Älkää katsoko henkilöön tuomitessanne, vaan kuulkaa pientä yhtä hyvin kuin suurtakin; älkää peljätkö ketään ihmistä, sillä tuomio on Jumalan. Mutta asia, joka on teistä liian vaikea, lykätkää minulle, kuullakseni sen.'
18 Ja silloin minä annoin teille käskyt kaikesta, mitä teidän oli tehtävä.

Oma nälemykseni asiasta on, että Mooses oli egyptissä saanut korkean kasvatuksen ja varmasti hän tunsi myös Hammurabin lain.
Ap. t. 7:22 Ja Mooses kasvatettiin kaikkeen egyptiläisten viisauteen, ja hän oli voimallinen sanoissa ja teoissa.
Mooseksen aikana hammurabin laki oli varmasti aika kattava niitä tilanteita varten joita oli.
Hammurabin laissa on samaa periaatetta kuin mooseksen saamassa laissa.
On myös vapaat ja orjat, eli orjat ovat vähempiarvoisia, eikä heidän pahoinpiteleminen ollut niin suurta kuin esim veljensä pahoinpiteleminen.
Myös sen ajan kulttuuri vaikutti varmasti näihin laki asioihin.
Varmasti myös sen ajan israelilaiset olivat tottuneet että asiat käsiteltiin Hammurabin lain mukaan.
He olivat orjia ja heitä kohdeltiin egyptissä orjina sen lain mukaan.
Saman kulttuurin huomaa kun tutkii näitä lakeja.
Esim hammurabin laissa on sama talio periaate, silmä silmästä.
Jos poika lyö isäänsä, Hammurabin lain mukaan häneltä revitään kädet.
Mooseksen lain mukaan surmataan.
Eli kunnioita isääsi ja äitiäsi kuului kulttuuriin.
Myös morsiammen ostaminen kuului kulttuuriin ja näiden kauppojen peruuttamisesta oli sääntönsä.
Hammurabin laki käsitteli myös eroamisia, ja antoi oikeuksia erota joissain tapauksissa.
Samoin Mooses salli kirjoittaa erokirjan.
Jeesus sanoi mooses salli.
Myös jos sinulle annetaan tavaraa säilytettäväksi ja se varastetaan, niin vala Jumalan nimessä on suuri todistus.
Tämä sama käytäntö löytyy Hammurabin laista, vannominen Jumalan edessä on erittäin ratkaisevaa Juuri ihmisten sen aikaisen Jumalan pelon takia.
2. Mooseksen kirja 22 löytyy tätä samaa.

Mooseksen laki perustuu mielestäni aika pitkälti Hammurabin lakiin ja sen aikaisiin periaatteisiin, mutta ei ole aivan yhtenevä.
Se on tiukempi monessa asiassa, mutta monessa asiassa ja periaatteessa samankaltainen.
mutta ihmisiä vaikka tulee kohdella tasavertaisesti, niin silti orjat eivät saa samaa oikeutta.
"Orja on omistajan rahaa" köyhä, kurja, palkkalainen on tasavertainen ihminen, mutta orja on enemmän kuin rahaa.
Paitsi murha asioissa, siinä ei katsota ketä murhataan, koska murha on eri kuin tappo tarkoituksettomasti se on vastoin kymmentä käskyä.
Samoin orjan ikuiseksi omaisuudeksi merkitseminen tapahtui korvan lävistämisellä,
Hammurabin laissa orjille annettiin rangaistukset esim isäntänsä lyömisestä tai isäntänsä kieltämisestä leikkaamalla korva.
Saman kaltaisuutta on paljon.
Kymmeneen käskyyn perustuu laki ja rangaistus siihen että synnin palkka on kuolema.
Vahingoissa pätee pitkälti talio periaate.

Mooseksen laki ei ole ensimmäinen laki, eikä hän ole ensimmäinen Jumalan palvelija, joten saattaa olla, että Jumala on välittänyt jo ennen moosesta ohjeita.
Ja näin varmasti onkin, onhan eenok ja aabraham ja nooa ja muut jotka uhrasivat Jumalalle, melkisedek jne.
Raamatussa lukee kyllä että Herra antoi lain Moosekselle.
Uudessa testamentissa enkelit antoivat.

Mooses sai siinain vuorella kymmenen käskyä.
Ne olivat kirjoitetut Jumalan sormella, muut lakiasiat, ohjeet ja säädökset välitettiin näkyjen kautta ja enkelien kautta tai miten välitettiinkin ja ne kirjoitti Mooses.
Ne ovat hyvin paljon yhteneviä Hammurabin lain kanssa.

Tässä näkemykseni asiasta.
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Kesä 2014 19:05

Minä vain:

2 Moos 20:
22 ¶ Ja Herra sanoi Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Te olette nähneet, että minä olen puhunut teille taivaasta.
23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.
24 Tee minulle alttari maasta, ja uhraa sen päällä polttouhrisi ja yhteysuhrisi, lampaasi ja raavaasi. Joka paikassa, mihin minä säädän nimeni muiston, minä tulen sinun tykösi ja siunaan sinua.
25 Mutta jos sinä teet minulle kivialttarin, niin älä rakenna sitä hakatusta kivestä; sillä jos sinä kosket taltallasi kiveen, niin sinä saastutat sen.
26 Äläkä nouse portaita myöten minun alttarilleni, ettei häpysi sen päällä paljastuisi."

Tässä Herra, eli Jumala sanoo Moosekselle, mitä israealilaisille pitää sanoa.

2 Moos 21: 1 ¶ "Nämä ovat ne oikeudet, jotka sinun tulee asettaa heidän eteensä:

Tässä Herra Jumala jatkaa samaa puhetta sanoen Mooseksellle oikeuksista, jotka tulee asettaa israelilaisille.'

2Mo 21:24 silmä silmästä, hammas hampaasta, käsi kädestä, jalka jalasta,

Raamatun eli Jumalan sanan mukaan tämä käsky ja opetus tuli suoraan Herra Jumalalta, ei hammurabin laista eikä egyptiläisiltä. Minä uskon tämän minkä Raamattu opettaa ja hammurabin lain ja egyptiläisten vetäminen tähän on tietoista eksyttämistä, jonka tarkoitus on romuttaa Jumalan sanan arvovalta.

Minä olen tällä foorumilla myöntänyt erehtyneeni uskossa ja opissa, mutta sinä et sitä halua tehdä, koska sinun päämääräsi on pyrkiä tuhoamaan ihmisten usko Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla. Minä kiitän keskustelusta enkä jatka sitä kanssasi tämän enempää, koska sinä et usko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus ja kokonaan totta, niin on hyödytöntä jatkaa juupas eipäs linjalla, sillä sitä tämä tulisi olemaan. Toivon ja rukoilen että tulisit aidosti uskoon sekä ettei kukaan tällä foorumilla erehdy pitämään sinua Jeesuksen opetuslapsena.

Tuon esille miksi en jatka tätä enempää sitä valaisevan esimerkin kautta. Jos olisin poliisi, niin minun tulee noudattaa lakia ja noudatan sitä sen mukaan kuin lakiin on kirjoitettuna ylös lakikirjaan. Jos joku hakisi poliisiksi mutta hänen motivaationsa olisi koko ajan pyrkiä kumoamaan se mitä Suomen lakikirjassa lukee ja se sen sijaan hän esittää omia tulkintojaan siitä sekä lisää muista opuksista. kuten esim. islamim sharia-lain säädösten olevan voimassa Suomessa ja että Suomen laissa ei ole kaikkea esillä mitä siellä pitäisi olla ja sharia-laki täydentää sitä, niin minä ja tämä olemme eri leireissä emmekä kuulu yhteen, emmekä pääse mistään yhteisymmärrykseen ja keskustelu olisi koko ajan juupas eipäs juupas eipäs tasolla. niin se toinen ei pääsisi poliisiksi ja me olisimme eri leirissä, niin kuin tuleekin olla. Siksi jätän tämän loputtoman juupa eipäs keskustelun osaltani tähän.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 29. Kesä 2014 19:37

Raamatun eli Jumalan sanan mukaan tämä käsky ja opetus tuli suoraan Herra Jumalalta, ei hammurabin laista eikä egyptiläisiltä. Minä uskon tämän minkä Raamattu opettaa ja hammurabin lain ja egyptiläisten vetäminen tähän on tietoista eksyttämistä, jonka tarkoitus on romuttaa Jumalan sanan arvovalta.

Minä olen tällä foorumilla myöntänyt erehtyneeni uskossa ja opissa, mutta sinä et sitä halua tehdä, koska sinun päämääräsi on pyrkiä tuhoamaan ihmisten usko Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla. Minä kiitän keskustelusta enkä jatka sitä kanssasi tämän enempää, koska sinä et usko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus ja kokonaan totta, niin on hyödytöntä jatkaa juupas eipäs linjalla, sillä sitä tämä tulisi olemaan. Toivon ja rukoilen että tulisit aidosti uskoon sekä ettei kukaan tällä foorumilla erehdy pitämään sinua Jeesuksen opetuslapsena.

Tuon esille miksi en jatka tätä enempää sitä valaisevan esimerkin kautta. Jos olisin poliisi, niin minun tulee noudattaa lakia ja noudatan sitä sen mukaan kuin lakiin on kirjoitettuna ylös lakikirjaan. Jos joku hakisi poliisiksi mutta hänen motivaationsa olisi koko ajan pyrkiä kumoamaan se mitä Suomen lakikirjassa lukee ja se sen sijaan hän esittää omia tulkintojaan siitä sekä lisää muista opuksista. kuten esim. islamim sharia-lain säädösten olevan voimassa Suomessa ja että Suomen laissa ei ole kaikkea esillä mitä siellä pitäisi olla ja sharia-laki täydentää sitä, niin minä ja tämä olemme eri leireissä emmekä kuulu yhteen, emmekä pääse mistään yhteisymmärrykseen ja keskustelu olisi koko ajan juupas eipäs juupas eipäs tasolla. niin se toinen ei pääsisi poliisiksi ja me olisimme eri leirissä, niin kuin tuleekin olla. Siksi jätän tämän loputtoman juupa eipäs keskustelun osaltani tähän.


Kopioin sinulle tähän vielä sinulle kirjoitukseni loppuosan.
Raamatussa lukee kyllä että Herra antoi lain Moosekselle.
Uudessa testamentissa enkelit antoivat.

Mooses sai siinain vuorella kymmenen käskyä.
Ne olivat kirjoitetut Jumalan sormella, muut lakiasiat, ohjeet ja säädökset välitettiin näkyjen kautta ja enkelien kautta tai miten välitettiinkin ja ne kirjoitti Mooses.
Ne ovat hyvin paljon yhteneviä Hammurabin lain kanssa.


Minä kyllä osaan lukea raamattua ja niin kuin sinäkin niitä tulkitset osaan minäkin tulkita ja olla tulkitsematta.
Sinulla on myös kuvia asioista ja niin on minullakin.
Tämä aihe ei liittynyt edes koetteluun, mutta toit sen esille ja vaadit vastausta ja vastasin.
Kerroin näkemykseni asiasta ja lopussa kerroin myös sen mitä halusit kuulla, sen mikä on totta raamatun mukaan.

Tuosta poliisi esimerkistä sanon, että meillä ei ole noudatettavana Mooseksen lakia, mutta meillä on kertomus siitä ja sen alkuperästä.
Meillä on myös muita arkeologisia tietoja ajasta ennen Moosesta ja sen ajan kulttuurista ja nämä heijastuvat myös mooseksen laista.
En ole väittänyt että hammurabin lain kuuluisi olla mooseksen laissa, olen kirjoittanut että ne ovat hyvin paljon yhteneviä ja epäilen sen olevan peräisin Hammurabin laista.
Mistä syystä, sitä en tiedä, mutta siellä sama periaate on ollut jo ennen mooseksen saamaa lakia.

Minä olen kirjoittanut sinulle totta, kertonut näkemykseni ja mitä asia on minun mielestäni.
Mutta olen myös kertonut sen mitä raamatussa sanotaan.
Jos sanot alkuperän olevan jumalasta, on sama jumala jo antanut sen ennen jollekin muulle kuin moosekselle.
tai sitten se on varastettu jumalalta tai jotain, miten ikinä asian itse näetkin.
Tästä ei raamatussa kerrota, se jää pimentoon ja minulla on siihen jonkin sortin näkemys, enkä sitä opeta että asia on varmasti näin.

Ja tästä ei ole nyt kysymys vaan kaatumisopin koettelusta.
ja vaikka emme uskoisi samoin, voin sen koetella ja kertoa omat näkemykseni asiasta.
ja sinä voit perustella omasi, mutta toivon että käydään se opetuksesi kuitenkin läpi, ilman että takerrutaan liian pitkäksi aikaa todistelemaan näkemyksiämme.
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Masa » 29. Kesä 2014 20:52

Minä vain kirjoitti:
Raamatun eli Jumalan sanan mukaan tämä käsky ja opetus tuli suoraan Herra Jumalalta, ei hammurabin laista eikä egyptiläisiltä. Minä uskon tämän minkä Raamattu opettaa ja hammurabin lain ja egyptiläisten vetäminen tähän on tietoista eksyttämistä, jonka tarkoitus on romuttaa Jumalan sanan arvovalta.

Minä olen tällä foorumilla myöntänyt erehtyneeni uskossa ja opissa, mutta sinä et sitä halua tehdä, koska sinun päämääräsi on pyrkiä tuhoamaan ihmisten usko Jeesukseen Raamatun opettamalla tavalla. Minä kiitän keskustelusta enkä jatka sitä kanssasi tämän enempää, koska sinä et usko Raamatun olevan Jumalan sanan totuus ja kokonaan totta, niin on hyödytöntä jatkaa juupas eipäs linjalla, sillä sitä tämä tulisi olemaan. Toivon ja rukoilen että tulisit aidosti uskoon sekä ettei kukaan tällä foorumilla erehdy pitämään sinua Jeesuksen opetuslapsena.

Tuon esille miksi en jatka tätä enempää sitä valaisevan esimerkin kautta. Jos olisin poliisi, niin minun tulee noudattaa lakia ja noudatan sitä sen mukaan kuin lakiin on kirjoitettuna ylös lakikirjaan. Jos joku hakisi poliisiksi mutta hänen motivaationsa olisi koko ajan pyrkiä kumoamaan se mitä Suomen lakikirjassa lukee ja se sen sijaan hän esittää omia tulkintojaan siitä sekä lisää muista opuksista. kuten esim. islamim sharia-lain säädösten olevan voimassa Suomessa ja että Suomen laissa ei ole kaikkea esillä mitä siellä pitäisi olla ja sharia-laki täydentää sitä, niin minä ja tämä olemme eri leireissä emmekä kuulu yhteen, emmekä pääse mistään yhteisymmärrykseen ja keskustelu olisi koko ajan juupas eipäs juupas eipäs tasolla. niin se toinen ei pääsisi poliisiksi ja me olisimme eri leirissä, niin kuin tuleekin olla. Siksi jätän tämän loputtoman juupa eipäs keskustelun osaltani tähän.


Kopioin sinulle tähän vielä sinulle kirjoitukseni loppuosan.
Raamatussa lukee kyllä että Herra antoi lain Moosekselle.
Uudessa testamentissa enkelit antoivat.

Mooses sai siinain vuorella kymmenen käskyä.
Ne olivat kirjoitetut Jumalan sormella, muut lakiasiat, ohjeet ja säädökset välitettiin näkyjen kautta ja enkelien kautta tai miten välitettiinkin ja ne kirjoitti Mooses.
Ne ovat hyvin paljon yhteneviä Hammurabin lain kanssa.


Minä kyllä osaan lukea raamattua ja niin kuin sinäkin niitä tulkitset osaan minäkin tulkita ja olla tulkitsematta.
Sinulla on myös kuvia asioista ja niin on minullakin.
Tämä aihe ei liittynyt edes koetteluun, mutta toit sen esille ja vaadit vastausta ja vastasin.
Kerroin näkemykseni asiasta ja lopussa kerroin myös sen mitä halusit kuulla, sen mikä on totta raamatun mukaan.

Tuosta poliisi esimerkistä sanon, että meillä ei ole noudatettavana Mooseksen lakia, mutta meillä on kertomus siitä ja sen alkuperästä.
Meillä on myös muita arkeologisia tietoja ajasta ennen Moosesta ja sen ajan kulttuurista ja nämä heijastuvat myös mooseksen laista.
En ole väittänyt että hammurabin lain kuuluisi olla mooseksen laissa, olen kirjoittanut että ne ovat hyvin paljon yhteneviä ja epäilen sen olevan peräisin Hammurabin laista.
Mistä syystä, sitä en tiedä, mutta siellä sama periaate on ollut jo ennen mooseksen saamaa lakia.

Minä olen kirjoittanut sinulle totta, kertonut näkemykseni ja mitä asia on minun mielestäni.
Mutta olen myös kertonut sen mitä raamatussa sanotaan.
Jos sanot alkuperän olevan jumalasta, on sama jumala jo antanut sen ennen jollekin muulle kuin moosekselle.
tai sitten se on varastettu jumalalta tai jotain, miten ikinä asian itse näetkin.
Tästä ei raamatussa kerrota, se jää pimentoon ja minulla on siihen jonkin sortin näkemys, enkä sitä opeta että asia on varmasti näin.

Ja tästä ei ole nyt kysymys vaan kaatumisopin koettelusta.
ja vaikka emme uskoisi samoin, voin sen koetella ja kertoa omat näkemykseni asiasta.
ja sinä voit perustella omasi, mutta toivon että käydään se opetuksesi kuitenkin läpi, ilman että takerrutaan liian pitkäksi aikaa todistelemaan näkemyksiämme.


Minä vain:
Vielä kerran pyydän, älä jatka enää. Suuttumus ja katkeruus odottaa sinua nurkan takana, pyydän että pysähdyt ja aloittaisit alusta. Jos vain vielä kykenet, älä anna ylpeyden ja väärän viedä sinua!
Sekoat nyt jo sanoissasi, yrität selittämällä selittää väärää oikeaksi ja oikeaa vääräksi, toivon vain ettet ole jo paikassa (hengellisesti) josta ei ole helppoa tietä pois.
Masa
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 29. Kesä 2014 21:39

Ei ainakaan täällä ole lihallisuutta ilmassa ,mutta sellaista on ilmassa ,että näen ku aikuiset ihmiset käyttäytyy kuin pienet pahaiset kakarat niin siinä on sitä ihmettelemistä ja pohja on edelleen sama kuin aiemmin jos joku johonkin uskoo ja toinen ei niin mitä siitä tulee ??
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Minä vain » 29. Kesä 2014 21:54

Ymmärrän kyllä, että tämä ei ole mitään täysi-ikäisten keskustelua.
Tällaiseksi ei varmasti kukaan ole halunnut keskustelua kääntää.

Oletan, että jokainen voi esittää näkemyksensä, eikä ne ole ainoat joista valita vaan jokaisen tulisi itse lukea ja tutkia asiat ja saada näkemyksensä.

jos jotain kiinnostaa tietää alkukristityn ajatelma Mooseksesta ja erämaan tapahtumista, niin:
Apostolien teot 7
Minä vain
 

Re: Koettelu

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 30. Kesä 2014 09:44

Eiköhän tämä ketju ollut tässä. Lukittu

-Ylläpito
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa

cron