Jumalan Sanan perusta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2014 08:08

Onko Raamattu kokonaan totta ja Totuuden mukaan kirjoitettu Pyhän Hengen innoittamana ja kannattaako luottaa kestäväksi perustaksi omalle ja seurakuntaelämälle?

Tuli tänä aamuna vastaan Raamatusta kohta

Ef 2


17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.

Mietin omiansakkos se Paavali tuossa höpisi...(kirjoitin eka Timoteus kun taisin lukea hänestä kans)?? Mutta Jeesushan itse sanoi Pietarille...

Matt 16:
16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika".
17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.
19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Myös Johannes vahvistaa...

Joh 1:

41 Hän tapasi ensin veljensä Simonin ja sanoi hänelle: "Me olemme löytäneet Messiaan", se on käännettynä: Kristus.
42 Ja hän vei hänet Jeesuksen tykö. Jeesus kiinnitti katseensa häneen ja sanoi: "Sinä olet Simon, Johanneksen poika; sinun nimesi on oleva Keefas", (eli kallio) joka käännettynä on Pietari.

Itse en mitään osaa jätä Raamatusta pois ...lisää keskustelua aiheesta :)
Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 19. Kesä 2014 09:24, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri
 

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Kesä 2014 08:25

Jasmiini jo tuosta kulmakivestä (Jeesus) tais mainita toisessa ketjussa...taas mun ajatusleikkiä tiskiä laittaes koneeseen, sortuuko rakennus jos jätetään "kivet" pois?
systeri
 

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Kesä 2014 10:46

Tämä apostolien ja profeettain perustus vielä vahvistetaan Ilmestyskirjassa: "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä (21:14)." Uskon Paavalin olevan yksi näistä 12:sta apostolista, vaikka virallisesti Mattias valittiinkin Juudaan tilalle apostolien joukkoon.

Jeesuksen saamassa ilmestyksessä siis Karitsan 12 apostolia luovat perustuksen uudelle Jerusalemille, joka on siis sama kuin Karitsan morsian ja Kristuksen seurakunta. Tässä Jeesus itse todistaa apostoliensa meitä muita uskovia tärkeämmän aseman seurakunnassa. Heidän opetuksessaan pysyminen on erittäin keskeistä jos haluaa olla matkalla Jumalan valtakuntaan ja jos jo nyt tässä ajassa haluaa Jumalan valtakunnan pysyvän sisimmässään.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Kesä 2014 10:49

Aamu-Usva kirjoitti:Tämä apostolien ja profeettain perustus vielä vahvistetaan Ilmestyskirjassa: "Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä (21:14)." Uskon Paavalin olevan yksi näistä 12:sta apostolista, vaikka virallisesti Mattias valittiinkin Juudaan tilalle apostolien joukkoon.

Jeesuksen saamassa ilmestyksessä siis Karitsan 12 apostolia luovat perustuksen uudelle Jerusalemille, joka on siis sama kuin Karitsan morsian ja Kristuksen seurakunta. Tässä Jeesus itse todistaa apostoliensa meitä muita uskovia tärkeämmän aseman seurakunnassa. Heidän opetuksessaan pysyminen on erittäin keskeistä jos haluaa olla matkalla Jumalan valtakuntaan ja jos jo nyt tässä ajassa haluaa Jumalan valtakunnan pysyvän sisimmässään.


Tämä on tärkeä asia ja hyvä huomio!

12-apostolia jatkaa kulmakivenpäälle rakennettavaa temppeliä, on täysin selvää, että Raamatun kirjoittavat opettavat Jumalan tahdonmukaisesti Herran Jeesuksen evankeliumia ja oppia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 19. Kesä 2014 11:13

No Raamattuhan juuri kertoo meille kaikille Jumalan ihmeistä UT teksteissä ja olemme myös niin onnellisia ,että olemme VT puolenkin saaneet "pohjaksi ymmärryksellemme siis Mistä Kaikki Alkoi ja nyt tiedämme ..mihin Kaikki päättyy ....Jumalan henkeyttämää tietoa ihmisille ,että he ymmärtäisi kaiken ,mitä ihminen tarvitsee ymmärtää.
Perusta on siis Jeesus Kristus ..Tie ,Totuus ja Elämä ja Hänen kauttaan meillä on ikuisen Elämän mahdollisuus .Kaikki on Raamattuun kirjoitettu ohjeina kuinka meidän tulee elää ..kuinka tulemme uskoon ...kuinka pysymme uskossa ..kuinka kilvoittelemme joka päivä ja ristimme joka päivä kuin uudelleen kantaen ,että pysymme "tuoreina Herrassa ja kun Uskomme Häneen niin saamme elää.Kaikki perusasiat on kirjoitettuna Todistukseksi Maailmalle ,että jokaisella on mahdollisuus saada ymmärrys ja kuka sen ymmärryksen hylkää niin ei kai sellainen voi edes viimeisellä Tuomiolla sanoa ...Kun meillä ei ollut mitään ,mistä saamme tietoa ja ymmärrystä ......Tosin tämä loppu on vain aavistus sillä Jumala on Tuomari viimeisellä tuomiolla ,mutta onneksi on Kristus Jeesus meidän ihmisten ja Jumalan välissä karitsana täydellisenä uhrina ,että meilläkin syntisillä on mahdollisuus kuulua Isän siunaamiin siinä hirmuisessa hetkessä kun "lauma jaetaan kahtia.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 19. Kesä 2014 11:31

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 19:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja toni t » 19. Kesä 2014 13:25

Luuk.24:25. Ja hän (Jeesus) sanoi heille: oi te tomppelit ja hitaat sydämestä uskomaan niitä kaikkia, mitä prophetat puhuneet ovat!
26. Eikö Kristuksen pitänyt näitä kärsimän ja kunniaansa käymän sisälle?
27. Ja hän rupesi Moseksesta ja kaikista prophetaista, ja selitti heille kirjoitukset, jotka hänestä olivat.


Jeesus uskoi itse kaiken mitä profeetat ovat puhuneet - Jeesus piti siis kaikkia (Raamatussa olevia VT:n) profeettojen kirjoituksia totuutena. Jeesus selitti Mooseksesta profeettoihin kirjoitukset jotka Hänestä olivat. Tämän voi käsittää niin että Jeesus selitti heille kaiken mitä Mooses ja profeetat Hänestä kirjoittivat sekä niin että niin Mooses kuin profeetatkin kirjoittivat Hänen Hengessään ja näin heidän kirjoitukset olivat Jeesuksesta (lähtöisin/Hänestä). Pietari vahvistaa tämän.

1.Pie.1:9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
1:10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
1:11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
1:12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.


Jumalan profeetoissa on ollut Kristuksen Henki joka on heille ilmoittanut tulevaisia. Näin profeettojen kirjoitukset eivät ole olleet heidän vaan Jeesuksen sanaa. Profeetat ovat Pyhässä Hengessä julistaneet evankeliumin. Näin evankeliumi ei ole ihmisten sanaa ja ilmoitus vaan Jumalan sanaa ja ilmoitus - evankeliumi on Kristuksen oma ilmoitus.

Joh.5:46. Sillä jos te olisitte Moseksen uskoneet, niin te olisitte minun uskoneet; sillä minusta on hän kirjoittanut.
47. Jos ette hänen kirjoituksiansa usko, kuinkas te minun sanani uskotte?


Jeesus sanoo että Mooses on kirjoittanut Hänestä - Mooses kirjoitti Herra Jumalasta (joka Jeesus on) sekä Mooses kirjoitti Herra Jumalan antaman ilmoituksen (sanan) jonka Jeesus Moosekselle antoi. Jeesus sanoo että kuinka ihminen joka ei usko Moosesta voisi uskoa Häntä? Näin siksi ettei Mooseksen sanat olleet todellisuudessa Mooseksen vaan Jeesuksen ja siksi se joka ei usko Moosesta ei todellisuudessa usko Jeesusta. Jeesus siis itse todisti että Mooses ja kaikki profeetat ovat Hänestä kirjoittaneet ja kaikki mitä he ovat tuoneet esille on totta. Näin Jeesus julisti vanhan testamentin Jumalan totuuden sanaksi.

1.Tess.2:13. Sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa, että kuin te saitte sen sanan Jumalasta, jonka te meiltä kuulitte, niin te sen otitte vastaan, ei niinkuin ihmisen sanan, vaan (niinkuin se totisesti on) kuin Jumalan sanan, joka myös teissä uskovaisissa vaikuttaa.

2.Pie.1:16. Sillä emmepä me ole kavaloita juttuja noudatelleet, teille tiettäväksi tehdessämme meidän Herran Jesuksen Kristuksen voimaa ja tulemista; vaan me olemme itse nähneet hänen suuren kunniansa,
17. Kuin hän Isältä Jumalalta sai kunnian ja ylistyksen, äänen kautta, joka hänelle näin siltä suurelta kunnialta tapahtui: tämä on minun rakas Poikani, johon minä mielistyin.
18. Ja tämän äänen me kuulimme tulevan taivaasta, kuin me pyhällä vuorella hänen kanssansa olimme.
19. Ja meillä on vahva prophetallinen sana, ja te teette hyvin, että te siitä vaarin otatte niinkuin kynttilästä, joka pimeässä valistaa, niinkauvan kuin päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne.
20. Ja se tulee teidän ensin tietää, ettei yksikään prophetia Raamatussa tapahdu omasta selityksestä.
21. Sillä ei yksikään prophetia ole vielä ihmisen tahdosta tuotu edes; vaan pyhät Jumalan ihmiset ovat puhuneet, vaikutetut Pyhältä Hengeltä.


Paavali sanoo että hänen ja Timoteuksen kirjoitukset eivät ole ihmisen vaan Jumalan sanaa - joka vaikuttaa niissä jotka uskovat. Näin siksi ettei Paavali ja Tmoteus julistaneet omiaan vaan sen minkä Herra Jeesus oli heille ilmoittanut.

Pietari sanoo että meillä (opetuslapsilla jotka seurasivat Jeesusta/näkivät Hänet omin silmin) on vahva profetaalinen sana joka pimeän valaisee. Pietari sanoo ettei yksikään profetia jonka Herran omat ovat tuoneet ole ihmisistä vaan Jumalan omat ovat puhuneet sen minkä ovat Pyhältä Hengeltä (Kristukselta) saaneet. Näin Pietari vahvistaa sen että kaikki opetuslapsien UT:ssa olevat kirjoitukset eivät ole ihmisen vaan Jumalan sanaa.

Raamatun kirjoitukset itse todistavat että niin VT kuin UT:kin ovat totta totisesti täyttä Jumalan sanaa sillä Jumala ei jättänyt meitä epätietoisuuteen totuudesta vaan Hän armostaan antoi meille sanansa ohjeeksi, neuvoksi, avuksi ja turvaksi jotta me voisimme tietää Jumalan tahdon ja oppia tuntemaan Jumalan ja sitä kautta oppisimme rakastamaan Herra Jumalaa.

1.Joh.5:3. Sillä tämä on rakkaus Jumalan tykö, että me hänen käskynsä pidämme, ja hänen käskynsä ei ole raskaat.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Kesä 2014 11:25

Tässä keskustelussa on tuotu hyvin esiin se että Jeesus ja Hänen apostolinsa kuuluvat siihen turvalliseen ja varmaan perustaan joka on Jumalan seurakunnalle laskettu.

Mutta mua on kovasti puhutellu täs Juhannus-päivinä porukoita ruokkiessani se että miksi Jeesus evankeliumissaan oikein nimeltä valitsi perustukseen juuri Pietarin.

Matt 16:

18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.


Hänet jonka kerrotaan tehneen kuitenkin ne ehkä pahimmat mainittavat "mokat" mm


Matt 14:

29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"

Matt 16

23 Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".

Matt. 26:75

Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat, jotka hän oli sanonut: "Ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät". Ja hän meni ulos ja itki katkerasti.

ja vielä Paavalikin pääsi häntä ojentelemaan mm tässä

Gal 2

11 Mutta kun Keefas tuli Antiokiaan, vastustin minä häntä vasten kasvoja, koska hän oli herättänyt suurta paheksumista.
12 Sillä ennenkuin Jaakobin luota oli tullut muutamia miehiä, oli hän syönyt yhdessä pakanain kanssa; mutta heidän tultuaan hän vetäytyi pois ja pysytteli erillään peläten ympärileikattuja,
13 ja hänen kanssaan lankesivat ulkokultaisuuteen muutkin juutalaiset, niin että heidän ulkokultaisuutensa tempasi mukaansa Barnabaankin.
14 Mutta kun minä näin, etteivät he vaeltaneet suoraan evankeliumin totuuden mukaan, sanoin minä Keefaalle kaikkien kuullen: "Jos sinä, joka olet juutalainen, noudatat pakanain tapoja etkä juutalaisten, miksi sinä pakotat pakanoita noudattamaan juutalaisten tapoja?"

Huom. tuossa samassa kirjeessä Paavali puhuu samoista asioista kuin täällä
jossa kuitenkin halutaan jättää apostolien teot omaan arvoonsa :)

Gal 2:
4 Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
5 me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.

En tiedä vaikuttaako tämä ihan sekametelisopalta mutta nämä Raamatunpaikat on puhutellu ja se että miksi juuri Pietari oli se mainittavin :)
systeri
 

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja systeri » 22. Kesä 2014 11:32

Tärkein perustus on Jeesus Kristus ja eikö se oo ihan loogista että siihen kuuluu ensin Hänen lähimmät veljensä josta se lähtee kasvamaan Pyhäksi rakennukseksi :)
systeri
 

Re: Jumalan Sanan perusta

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Kesä 2014 11:52

Matt.16:13 Kun Jeesus tuli Filippuksen Kesarean tienoille, kysyi hän opetuslapsiltaan sanoen: "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?"
16:14 Niin he sanoivat: "Muutamat Johannes Kastajan, toiset Eliaan, toiset taas Jeremiaan tahi jonkun muun profeetoista."
16:15 Hän sanoi heille: "Kenenkä te sanotte minun olevan?"
16:16 Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."
16:17 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Autuas olet sinä, Simon, Joonaan poika, sillä ei liha eikä veri ole sitä sinulle ilmoittanut, vaan minun Isäni, joka on taivaissa.
16:18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.


Jeesus kysyi opetuslapsilta - "Kenen ihmiset sanovat Ihmisen Pojan olevan?" Opetuslapset sanoivat että ihmiset pitivät Jeesusta (ihmisenä/profeettana). Sitten Jeesus kysyi opetuslapsilta - "Kenenkä te sanotte minun olevan?" Pietari vastasi "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika." Eli opetuslapset eroitti muista ihmisistä se että opetuslapset tunnustivat ihmisen Pojan olevan Kristus elävän Jumalan Poika. Tälle uskonkalliolle Jeesus perustaa seurakuntansa - eli siihen uskoon jonka ihmiset saavat Isältä taivaasta Jeesukseen. Pietari ei siis ole kallio jonka päälle seurakunta rakennetaan vaan Jeesus johonka sitoudutaan uskolla joka on Jumalan lahja.

Tuon vielä hyvän kohdan siitä että Kristus on Herra Jhwh.

Jesaja.43:11 Minä, minä olen Herra (JHWH), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
43:12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.


Vain Herra on pelastaja eikä ole muuta pelastajaa olemassakaan sillä vain Jumala pelastaa

Jesaja.19:20 Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa (JHWH) sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät.

Israelilaiset huutavat Herraa sortajien tähden ja Herra lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät. Herra siis lähettää pelastajan. Koska ei ole muuta pelastajaa kuin Herra on lähetetty pelastajakin silloin Herra (JHWH). Tässä siis Isä lähetti Poikansa pelastamaan kansansa joka Herraa avuksi huusi. Yksi Herra on siis Isä ja Poika lähettäjä ja lähetti.

Neh.9:6 Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaat ja taivasten taivaat kaikkine joukkoinensa, maan ja kaikki, mitä siinä on, meret ja kaikki, mitä niissä on. Sinä annat elämän niille kaikille, ja taivaan joukot kumartavat sinua.
9:7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
9:8 Ja sinä havaitsit hänen sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. Ja lupauksesi sinä olet täyttänyt, sillä sinä olet vanhurskas.
9:9 Ja sinä näit meidän isiemme kurjuuden Egyptissä ja kuulit heidän huutonsa Kaislameren rannalla.
9:10 Sinä teit tunnustekoja ja ihmeitä rangaisten faraota ja kaikkia hänen palvelijoitansa ja kaikkea hänen maansa kansaa; sillä sinä tiesit näiden kohdelleen heitä ylimielisesti, ja sinä teit itsellesi nimen, niinkuin se tänäkin päivänä on.
9:11 Meren sinä halkaisit heidän edessänsä kahtia, niin että he kulkivat meren poikki kuivaa myöten; mutta heidän takaa-ajajansa sinä syöksit syvyyteen, niinkuin kiven valtaviin vesiin.
9:12 Sinä johdatit heitä päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta, valaisten heille tien, jota heidän oli kuljettava.
9:13 Ja sinä astuit alas Siinain vuorelle ja puhuit heille taivaasta ja annoit heille oikeat tuomiot ja totiset lait, hyvät säädökset ja käskyt.
9:14 Sinä ilmoitit heille pyhän sapattisi ja annoit heille käskyt, säädökset ja lain palvelijasi Mooseksen kautta.


Yksi Herra joka on kaiken luonut johdatti kansansa päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta valaisten heille tien kun Israel pakeni Egyptistä.

2.Moos.14:19 Niin Jumalan enkeli (Sanansaattaja), joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa
14:20 ja tuli egyptiläisten joukon ja Israelin joukon väliin; ja pilvi oli pimeä noille ja valaisi yön näille. Näin koko yönä toinen joukko ei voinut lähestyä toista.


Jumalan Sanansaattaja eli mal'ak (joka voi tarkoittaa sanansaattajaa tai enkeliä) oli pilvipatsaassa ja tulipatsaassa joka johdatti Israelin kansaa pois egyptistä. Nehamia sanoo että yksi Herra Jhwh eli Luoja oli pilvipatsaassa. Raamattu ilmoittaa että Herra Jeesus on Isän sanansaattaja mal'ak ja näin Herra Jeesus johdatti Israelin kansaa pilvipatsaasta. Asiayhteys kertoo taas että ei ole kyse enkelistä vaan Herrasta ja koska Raamattu käyttää Herrasta joka pilvipastaassa oli myös nimeä Sanansaattaja. Poika oli pilvipatsaassa joka johdatti Israelin kansaa.

2.Moos.14:24 Kun aamuvartio tuli, katsahti Herra (JHWH) egyptiläisten joukkoa tulenpatsaasta ja pilvestä ja saattoi hämminkiin egyptiläisten joukon.

Jae 24 kertoo että Herra JHWH oli tulipatsaassa. Jumalan sanansaattaja mal'ak on siis Herra JHWH. Isän sanansaattaja on Poika ja He ovat yksi Herra.

2.Moos.23:20 Katso, minä lähetän enkelin (Sanansaattajan mal'ak ) sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.


Sanansaattaja kulkee Israelilaisten edellä ja varjelee heitä. Herran JHWH:n nimi on Sanansaattajassa. Tämä siksi että Sanansaattaja on Poika Herra Jeesus joka on Herra JHWH.

Joh.17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Isä on antanut nimensä Pojalleen.

Jesaja.42:8 Minä, Herra (JHWH), se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Yksi Herra JHWH ei anna kunniaansa eikä ylistystäänsä toiselle vaan Jumalan kunnia ja ylistys ja näin ollen Jumalan nimi pysyy aina vain YHDELLÄ Jumalalla koska Jumala ei sitä toiselle anna.

Isä antoi nimensä Pojalleen sillä yksi Jumala on Isä ja Poika. Koska Poika on saanut Isän kunnioitetun ja ylistetyn nimen on Poika YKSI Jumala Isän kanssa koska Jumala ei kunniaansa ja ylistystäänsä toiselle anna. Sanansaattajassa joka oli pilvipatsaassa on Herran nimi koska koska Poika joka on Sanansaattaja on Herra JHWH.

1.Kor.10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
10:2 ja saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä
10:3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.


Herra Jeesus Kristus oli Israelin kansan kanssa kun se pakeni Egyptistä sillä Herra Jeesus on Isän Sanansaattaja Herra JHWH - Jeesus on se hengellinen kallio jonka päälle rakennetaan uskon kautta joka on Jumalan lahja.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron