Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Helmi 2015 07:33

*
Toivon että joku teistä osaisi vastata pariin kysymykseen. Se jäi mietityttämään milloin alkaa vihan aika? Vai onko se jo alkanut? Raamatun mukaan vihan aika kestää noin 3vuotta ja siten Jeesus tulee noutamaan omia.

Oletteko panneet merkille mitä uskoville on tapahtunut? Minä huomasin jotain huolestuttavan muutoksen heissä. Uskovat ovat nykyään niinkuin zombie. Heihin ei saa mitään kontaktiyhteyden... :shock: :? Kerro mikä heitä vaivaa? Se huolettaa ja ihmetyttää...

Minun oli pakko ottaa yhteys yhteen uskonsiskoon yksityisviestillä fb:ssa ja kysyin mikä vaivaa, siten hän kertoi omasta huolenaiheesta mutta tunsin sisimmässäni että hän valehtelee. Se pani miettimään ihmetellen ja huolestuen.

Uneliaisuuden henki tuli kans mieleen... :? Se juttu minua pelottaa ja huolettaa. Miksi Jumala laittoi uneliaisuuden hengen heihin? Voisiko joku teistä vastata koska se minua huolettaa ja pelottaa?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja tanu » 05. Helmi 2015 10:37

vaisuliini kirjoitti:*
Toivon että joku teistä osaisi vastata pariin kysymykseen. Se jäi mietityttämään milloin alkaa vihan aika? Vai onko se jo alkanut? Raamatun mukaan vihan aika kestää noin 3vuotta ja siten Jeesus tulee noutamaan omia.

Oletteko panneet merkille mitä uskoville on tapahtunut? Minä huomasin jotain huolestuttavan muutoksen heissä. Uskovat ovat nykyään niinkuin zombie. Heihin ei saa mitään kontaktiyhteyden... :shock: :? Kerro mikä heitä vaivaa? Se huolettaa ja ihmetyttää...

Minun oli pakko ottaa yhteys yhteen uskonsiskoon yksityisviestillä fb:ssa ja kysyin mikä vaivaa, siten hän kertoi omasta huolenaiheesta mutta tunsin sisimmässäni että hän valehtelee. Se pani miettimään ihmetellen ja huolestuen.

Uneliaisuuden henki tuli kans mieleen... :? Se juttu minua pelottaa ja huolettaa. Miksi Jumala laittoi uneliaisuuden hengen heihin? Voisiko joku teistä vastata koska se minua huolettaa ja pelottaa?


Luulisin että ei vielä olla vihan ajassa, joka käsittääkseni alkaa antikristuksen noustua valtaan ja aloitettua vihansa Jeesukseen uskovia vastaan. Eli tuolloin koko maailma vihaa Jeesuksen omia ja uskovan tappamista pidetään jopa hyvänä asiana ja uhripalveluksena jumalalle. Vihan ajan alkamisesta ei varmaankaan voi olla epäselvyyksiä. Maailma on silloin uskovalle niin paha paikka olla, että ei tarvitse arvailla onko nyt vihan aika vai ei. Mutta silti sillonkin kun on kauhea ahdistus, niin kaikki tapahtuu vain jos Jumala sallii jotakin tapahtuvaksi. Vihan aika ei käsittääkseni ala heti kun ak nousee valtaan, vaan vasta sitten kun se paljastaa todellisen luonteensa ja alkaa vihata ja tuhota Jeesukseen uskovia.

Pelko pois Vaisuliini ja usko ja luota kaikessa Herraan.

Kun olin uskoontultuani usein peloissani kaikenlaisista asioista, niin kirjoitin lohduttavia Raamatunlauseita paperille. Niitä sitten luin, kun joku asia pelotti ja
ahdisti. Se auttoi todellakin! Kiitos Herralle. Raamatun lupauksissa on valtava voima.

Tätä Raamatun kohtaa mm. tuli usein luettua paperilapulta, kun oikein pelotti:

33. Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
(Joh.16)

Juuri tuossa Joh. 16 luvussa Jeesus puhuu siitä tulevasta ahdistuksesta ja vihasta, joka uskovia kohtaa. Mutta silti Jeesus kehottaa muistamaan, että Hän on aina täällä
uskovien luona Pyhän Henkensä kautta. :toghether:
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Helmi 2015 20:40

tanu kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Toivon että joku teistä osaisi vastata pariin kysymykseen. Se jäi mietityttämään milloin alkaa vihan aika? Vai onko se jo alkanut? Raamatun mukaan vihan aika kestää noin 3vuotta ja siten Jeesus tulee noutamaan omia.

Oletteko panneet merkille mitä uskoville on tapahtunut? Minä huomasin jotain huolestuttavan muutoksen heissä. Uskovat ovat nykyään niinkuin zombie. Heihin ei saa mitään kontaktiyhteyden... :shock: :? Kerro mikä heitä vaivaa? Se huolettaa ja ihmetyttää...

Minun oli pakko ottaa yhteys yhteen uskonsiskoon yksityisviestillä fb:ssa ja kysyin mikä vaivaa, siten hän kertoi omasta huolenaiheesta mutta tunsin sisimmässäni että hän valehtelee. Se pani miettimään ihmetellen ja huolestuen.

Uneliaisuuden henki tuli kans mieleen... :? Se juttu minua pelottaa ja huolettaa. Miksi Jumala laittoi uneliaisuuden hengen heihin? Voisiko joku teistä vastata koska se minua huolettaa ja pelottaa?


Luulisin että ei vielä olla vihan ajassa, joka käsittääkseni alkaa antikristuksen noustua valtaan ja aloitettua vihansa Jeesukseen uskovia vastaan. Eli tuolloin koko maailma vihaa Jeesuksen omia ja uskovan tappamista pidetään jopa hyvänä asiana ja uhripalveluksena jumalalle. Vihan ajan alkamisesta ei varmaankaan voi olla epäselvyyksiä. Maailma on silloin uskovalle niin paha paikka olla, että ei tarvitse arvailla onko nyt vihan aika vai ei. Mutta silti sillonkin kun on kauhea ahdistus, niin kaikki tapahtuu vain jos Jumala sallii jotakin tapahtuvaksi. Vihan aika ei käsittääkseni ala heti kun ak nousee valtaan, vaan vasta sitten kun se paljastaa todellisen luonteensa ja alkaa vihata ja tuhota Jeesukseen uskovia.

Pelko pois Vaisuliini ja usko ja luota kaikessa Herraan.

Kun olin uskoontultuani usein peloissani kaikenlaisista asioista, niin kirjoitin lohduttavia Raamatunlauseita paperille. Niitä sitten luin, kun joku asia pelotti ja
ahdisti. Se auttoi todellakin! Kiitos Herralle. Raamatun lupauksissa on valtava voima.

Tätä Raamatun kohtaa mm. tuli usein luettua paperilapulta, kun oikein pelotti:

33. Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman."
(Joh.16)

Juuri tuossa Joh. 16 luvussa Jeesus puhuu siitä tulevasta ahdistuksesta ja vihasta, joka uskovia kohtaa. Mutta silti Jeesus kehottaa muistamaan, että Hän on aina täällä
uskovien luona Pyhän Henkensä kautta. :toghether:


Hyviä neuvoja Tanulla tässä. Jumalan sana on hyvä rohkaisuksi ja tueksi!

Minäkään en usko , että vielä ollaan vihan ajassa, vaan silloin kyllä tiedetään joka uskova kun se alkaa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2015 12:24

*
Ok, yritän ankkuroida Jeesukseen vaikka maailman huolet tempaa välillä minut. Raamattu puhuu ankkurista niin se kai tarkoittaa että meidän jokaisen on itse ankkuroida Häneen omin yrityksin jos ymmärrän oikein. Jos ymmärrän väärin, korjatkaa minut kans.

Ymmärränkö oikein että ankkuri on minä itse, että minun tulee pysyä Kristuksessa? :oops: Entä jos ankkurina minä en osaa heittää itseni kanssa Häneen?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2015 12:34

*
Mutta ankkuri on liian painava heittääkseni Kristukseen niin että välttyisin turhilta huolilta kans... :shifty:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Helmi 2015 18:39

"Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti (Hebr.6:19)..."
Toivo on siis se varma ja luja ankkuri. Usko, toivo ja rakkaus ovat ne kolme asiaa, jotka eivät katoa. Toivo liittää meidät lujasti sinne esiripun sisäpuolelle asti, ankkurin tavoin tulevaan iankaikkiseen elämään; sinne, jonne Jeesus on jo mennyt "edeltäjuoksijana". Jos iankaikkinen elämä taivaassa Jeesuksen luona katoaa meidän sydämistämme, niin ankkurimme irtoaa ja olemme tuulten heiteltävissä. Taivas on kiintopisteemme. Toivomme on siellä; ei tässä elämässä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Helmi 2015 20:39

Aamu-Usva kirjoitti:"Se toivo meille on ikäänkuin sielun ankkuri, varma ja luja, joka ulottuu esiripun sisäpuolelle asti (Hebr.6:19)..."
Toivo on siis se varma ja luja ankkuri. Usko, toivo ja rakkaus ovat ne kolme asiaa, jotka eivät katoa. Toivo liittää meidät lujasti sinne esiripun sisäpuolelle asti, ankkurin tavoin tulevaan iankaikkiseen elämään; sinne, jonne Jeesus on jo mennyt "edeltäjuoksijana". Jos iankaikkinen elämä taivaassa Jeesuksen luona katoaa meidän sydämistämme, niin ankkurimme irtoaa ja olemme tuulten heiteltävissä. Taivas on kiintopisteemme. Toivomme on siellä; ei tässä elämässä.


Nyt ymmärrän. Sinä osasit selittää :thumbup:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Helmi 2015 19:28

*
Voisitteko vielä tarkistaa pohjautuuko Raamattuun koska minulla voi olla epäraamatullinen näkökulma. Minä seuratessani huomasin jotain hedelmässä... En halua pitää tämän jutun jos se ei pohjaudu Raamattuun. Voisitteko sanoa suoraan niin hylkään tämän jutun?


Ylöskasvamisen ja alaskasvamisen väliero:

Kuuluisat palvelijat:
Kun "kuuluisat palvelijat" kiertävät ja matkustelevat ympäri maailmaa ja Suomea jakamalla voimaa, voitelua ja tulta. Heidän käyttäytyminen tuntuu siltä, kuin että he olisivat ylöskasvaneita. He tekevät ihmeitä ja parantelevat sairaita ihmisiä käyttämällä Jeesuksen nimeä. Silloin on syytä hälytyskellojen alkaa soida, koska he ovat sotkeutuvat saatanan voimaan eli kundaliinivoimaan, jonka kautta he tekevät ihmeitä ja parantelevat sairaita ihmisiä terveiksi ja ulosajavat. He käyttävät kyllä Jeesuksen nimeä, eikä se todista, että he olisivat Jumalan asialla.

Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin. Matt. 24:24


Tuon laittoman tuleminen tapahtuu Saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla tunnusteoin ja ihmein, kaikin vääryyden viettelyksin niille, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua. 2Tess. 2:9-10


Eliaan viita:
Eliaan viitan juttu on se, mikä voi antaa väärinymmärryksen luullen, että pitää matkustaa hakeakseen voitelun jostain kokouksesta ja siten voi päästä Jumalan käytettäväksi palvellen Häntä väkevästi, mutta Raamattu ei sitä tarkoita. Valitettavasti useimmat uskovista luulevat väärin sen ja menevät etsimään hakeakseen voitelun ja voiman. Raamattu puhuu kyllä Eliaan viitasta, että profeetan tehtävä siirtyy Elisalle viitan kautta (2Kun. 2 luku). En ole vielä perehtynyt tuohon aiheeseen, mutta kun muutamat hakivat voitelun ja voiman, näyttivät ylöskasvaneelta.


Alaskasvaminen Kristuksessa:
Raamatun Sanan opetuksen mukaan meidän tulee kasvaa alaspäin ja seurata Jeesuksen jälkejä. Jeesuksella oli taivaissa Jumalan muoto, mutta Hän luopui siitä jättämällä esimerkin meille, kun tyhjensi itsensä ja otti orjan, eli ihmisen muodon ja oli olemukseltaan, niinkuin ihminen ja oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi kyyneleet silmissään ja voimakkain huudoin jättämällä esimerkin meille. Jeesuksesta tuli iankaikkisen pelastuksen aikaansaaja kaikille eli meille, jotka olemme Hänelle kuuliaisia.


Ja Juudan heimon jäännös, ne, jotka ovat jääneet jäljelle, kasvattavat juurta alaspäin ja hedelmää ylöspäin. 2Kun. 19:30

Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon. Hän tuli ihmisten kaltaiseksi ja hänet havaittiin olemukseltaan sellaiseksi kuin ihminen. Hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, aina ristinkuolemaan asti. Sen tähden Jumala onkin korottanut hänet korkealle ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, Filip. 2:6-9

Lihansa päivinä Kristus voimakkain huudoin ja kyynelin uhrasi rukouksia ja anomuksia Jumalalle, joka voi pelastaa hänet kuolemasta, ja hänen rukouksensa kuultiin hänen jumalanpelkonsa tähden. Vaikka hän oli Poika, hän oppi kuuliaisuuden siitä, mitä kärsi. Kun hän oli tullut täydelliseksi, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen aikaansaaja kaikille, jotka ovat hänelle kuuliaisia. Hepr. 5:7-9


Johannes Kastaja:
Hän sanoi: 'Hänen tulee kasvaa, meidän tulee vähetä'. Johannes Kastaja oppi siitä alaskasvamisesta. Hän käytti Jumalan voimaa olemaan alaskasvaneena.


Hänen (Jeesuksen) tulee kasvaa mutta minun vähetä. Joh. 3:30


Paavali:
Hän myös oppi siitä alaskasvamisesta, koska hän kerskasi mieluummin omasta heikkoudesta, niin että Kristuksen voima voi asettua häneen asumaan. Hän oli alaskasvanut, niin hän oli Jeesuksessa väkevä. Paavali oli pelokas ja vapissut, mutta piti kuitenkin puheensa ja julistuksensa, niin ne eivät olleet inhimillisesti viisauden suostuttelevia sanoja, vaan että Hengen ja voiman osoittamista. Siksi hän oli Jeesuksessa väkevä, vaikka inhimillisesti katsottuna hän tavallisena palvelijana oli heikko ja alaskasvanut.

Hän oppi kuuliaisuuden alaskasvamisen kautta, niin silloin hän löysi Jeesuksen sisäisen tuntemisen ja Hänen voiman, niin siksi hän sanoi: 'Olkaa minun seuraajia, niin kuin olen Kristuksen seuraaja'. Hän löysi vasta, kun Kristuksen voima asettui häneen asumaan hänen kerskaudessaan omasta heikkoudesta, niinkuin saviastian ulkokuoreltaan oli vähäpätöisen näköinen, mutta sen sisältä on Jumalan voima, joka ei ollut alaskasvaneesta Paavalista lähtöisin.


Olin luonanne heikkouden vallassa, hyvin pelokkaana ja vapisevana. Puheeni ja julistukseni ei ollut inhimillisen viisauden suostuttelevia sanoja vaan Hengen ja voiman osoittamista, jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan. 1Kor. 2:3-5

Olkaa minun seuraajiani, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja. 1Kor. 11:1

Mutta tämä aarre on meillä saviastioissa, että tuo suunnattoman suuri voima olisi Jumalan eikä näyttäisi tulevan meistä. 2Kor. 4:7


Alaskasvaminen oman heikkouden kautta:
Kun suostumme kasvamaan alas, jotta Kristus voi päästä meissä kasvamaan suureksi sillä ehdolla, kun alaskasvamisen kautta pienenemme ja vähenemme, niin lopultakin Kristuksen voima tulee meissä suureksi, niin tällä tavalla löydämme Kristuksen voiman, niinkuin Paavalikin on löytänyt voiman, siksi hän sanoi: 'Mieluummin kerskaan omasta heikkoudesta, että Kristuksen voima asettuu minuun asumaan'. Paavali sanoi: 'Kristuksen takia, kun olen heikko, silloin olen Hänessä väkevä.'


Ja hän sanoi minulle. "Minun armossani on sinulle kyllin: sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sen tähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan. Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin. Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin olen väkevä. 2Kor. 12:9-10


Hedelmiä voi tarkastaa:
Jos me tapaamme kokouksessa kundaliinivoimaan sotkeutuneen palvelijan, joka tuntuu ylöskasvaneelta sekä jakelee voimaa että voitelua Jeesuksen nimessä. Me olemme nyt lopunajan uskovia, niin tämä on hyvä muistaa tarkastamalla heidän hedelmiä, kun Raamatun mukaan lopunaikoina tulee eksyttäviä palvelijoita. Jos palvelija on havaittu ylöskasvaneelta ja hänen huomataan jakelevan kokouksessa, se on silloin hälytyskellojen alkaa soida, koska se voima on saatanasta, eli kundaliinivoimasta. Te nyt tiedätte, mitä on alaskasvamisen ja ylöskasvamisen välieroa.


Jeesusta pidettiin teuraslampaana:
Niin meitäkin tulee pitämään teuraslampaina. Koska me saamme Jumalan voimaa kasvamalla alaspäin ja Jeesus meissä kasvaa suureksi. Mitä ahdistuksiin, hätään, vainoihin ja heikkouteen tulee, niin Jeesus on luvannut, että on kanssamme maailman loppuun asti. Siellä, missä on kuolema, niin kuolema on voitettu eli nielty, niin silloin se on meille voitto ja nousemme voittajina Kristuksessa.

Me kylvemme alhaisuudessa, nousemme kirkkaudessa. Kylvemme heikkoudessa, nousemme Jumalan voimassa. Me katoavina ja kuolevaisina nousemme katoamattomina ja kuolemattomina.


Onhan kirjoitettu: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää. Meitä pidetään teuraslampaina." Room. 8:36

Kylvetään alhaisuudessa, nousee kirkkaudessa. Kylvetään heikkoudessa, nousee voimassa. 1Kor. 15:43

Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu." "Kuolema, missä on sinun voittosi? Kuolema, missä on sinun otasi?" Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki. Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta! 1Kor. 15:53-57
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja eerika » 08. Helmi 2015 20:19

Gal. 5:14

Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Ja Herraa, kaikkivaltiasta Jumalaa ja Jeesusta yli kaiken.
Jeesus on Voittaja !
Avatar
eerika
 
Viestit: 153
Liittynyt: 19. Maalis 2011 16:49

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Huhti 2015 21:48

*
Voisitteko koetella tämän Sanalla?!

Kaksi eroa opettajaroolista:

A. Nöyrä miesopettaja ilahtuu nähdessään, miten muut rakentuvat Kristuksessa ja se mies jättää kunniaa yksin Jumalalle.
B. Kunniaa hakeva ylpistyy oman ihmisviisauden varassa toimiessaan opettajan roolina hakemalla kunniaa vain itselleen.

Jos tapaat itsekkäässä mielessä kunnian tavoittamista etsimällä lisää uutta opetusaihetta, jätä ihmeessä sen väliin pois, koska tällä tavalla muut kuuntelijat eivät voi rakentua. Vain sinä ylennät itsensä mutta Jumala tulee alentamaan sinua - rakkaudesta sinua kohtaan ja se on sinun omaksi parhaaksesi. Nöyrry parannuksenteon kautta Jumalan edelle ja odota, että se uusi opetusaihe tulee ylhäältä. Vain yksin Jumala on voimallinen rakentamaan meitä Sanan hallussa ks. Apo 20:32

Ap.t. 20:32 Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhitettyjen joukossa.

Hei sinä, jolla on Jumalan antama opettamisen armolahja. Hän on yksin Opettaja, niin Hän antaa sinulle uutta opetusaihetta ja se aihe on toisia varten - heidän rakennukseksi. Seurakunta rakentuu Jumalan asettaman miehen - annettuaan opettamisen armolahjan käyttämällä tätä miestä.

Raamattu sanoo, että ihmisviisaudella ei voi oppia tuntemaan Jumalaa, niin mikäli tarkoittaa, että ihmisviisaudella ei ole mitään tekemistä Jumalan sisäisen tuntemisen kanssa ks. 1Kor. 1:21.

Nöyrtyessään saa Jumalalta opetusaihetta opettamisen armolahjan välityksellä. Jos ylpistyy, niin opettamisen armolahja voi vähentää ja kuivua ja lakata kokonaan... Se armolahja lakkaa olemasta ylpeyden takia.

Paavali kuritti ja masensi itsensä, koska hän valvoi itsensä siinä Jumalan antamassa tehtävässä, ettei hän alkaisi ylentää itsensä. Niin oli nöyrä mies Jumalan palvelijana loppuun asti saarnaessaan valvoen itsensä ja opetusta.

1Kor. 9:27 vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.

Seurakunta rakentuu, niin Kristus alkaa kirkastaa seurakunnassa siinä Jumalan sisäisessä tuntemisessa Sanan opetuksen kautta. Jumala on yksin voimallinen rakentamaan seurakuntaa armon Sanan hallussa. Jumala ei jaa kunniaa kenellekään, kuin yksin itselleen. Se on Jumalan kunnia, kun Kristus on kirkastanut seurakunnassa ja seurakunta on kirkastunut Kristuksessa.

Mutta usein ei huomaa olevansa huomionkipeänä ihmisten edellä opettaessaan. Mietin miten voi erottaa ja tunnistaa onko itsellään huomionkipeyttä?!? Miten? Mutta Raamattu puhuu että kun ihminen on kasvanut ulos kaikista sisäisistä haavoista ja siten hänestä tulee ehjä niin silloin hän on valmis opettamaan. En tiedä ymmärränkö oikein, että ehyellä eli ehjällä sydämellä palvellen itse ei voi sortua hakemaan huomionkipeyden? Ehyellä eli ehjällä sydämellä palveleminen mietityttää koska on niitä palvelijoita jotka ovat haavoittuneita. Voiko haavoittunut opettaa?

1Aikak. 28:9 Ja sinä, minun poikani Salomo, opi tuntemaan isäsi Jumala ja palvele häntä ehyellä sydämellä ja alttiilla mielellä, sillä Herra tutkii kaikki sydämet ja ymmärtää kaikki ajatukset ja aivoitukset. Jos häntä etsit, niin sinä löydät hänet, mutta jos luovut hänestä, niin hän hylkää sinut iankaikkisesti.

Olisi kysyttävää, onko huomionkipeys syntiä? Nolottaa kysyä koska se kuulostaa melkein samalta kuin ylentää itsensä sillä huomionkipeydellä. Mitä tuumitte?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7933
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa