Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2015 12:31

Blogin kirjoittaminen ei mielestäni ole opettamista, vaan omien mielipiteiden esiin tuomista asioista. Ja mistä tietää onko tuon tarkistajamiehen ajatukset sen oikeampia kuin tuon kirjoittajanaisen? On naisia, jotka ovat Jeesuksessa ja miehiä, jotka eivät ole. Jeesuksessa Kristuksessa ei ole miestä ja naista, vaan vain Kristus, joka puhuu ja tekee.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Tammi 2015 12:40

*
Ok, no pitää valvoa joka kerta kirjoittamansa että se pohjautuu Sanan opetukseen vaikka itse ei omista opettamisen armolahjaa ja pitää kirjoittaa vaeltaen "Hengessä ja totuudessa" eikä se ole kans helppoa. Koska jos ei vaella Hengessä ja totuudessa, niin lukijan sydämessä ei tunnu mitään muutosta eikä pistoa. Jos tuntee että sydämessä pistää, niin se on Pyhä Henki joka terävöittää Sanan kautta ja vaikuttaa lukijan sydämessä muutoksen. Niin siksi Hengessä ja totuudessa vaeltaminen ei ole helppoa.... :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 07. Tammi 2015 16:50

*
Voisitteko te koetella ja tarkastaa Sanalla onko tämä Raamatun mukaista?

Sinun usko perustuu Sanaan tarttumalla Sanaan, tartut samalla Kristukseenkin.

Kun sinä uskoontullessaan uudestisynnyit, niin itseasiassa Jumala avasi sinun sydämesi vastaanottamaan iankaikkisen uskon siemenen sinun kuullessasi tai lukiessasi Jumalan Sanaa, niin Jumala vaikutti Sanan kautta sinun sydämessäsi Pyhän Hengen voimavaikutuksesta, näin tällä tavalla sinä sait Jumalan aikaansaama usko sydämeesi. Se on Jumalan työtä ja uskonlahja Jumalalta.

Ei millään keinolla voi synnyttää ihmiseen Jumalan aikaansaama usko, kuin vain ainoastaan Jumalan Sanan kautta. Ei mikään muu, vain Jumalan Sana, joka saa aikaan ihmisen sydämessä. Kun Ihmisen Poika tulee maan päälle; löytäneekö Hän uskoa maan päältä, sanoo Raamattu. Tämä tarkoittaa, että sinun tarvitsee perustaa oman uskosi Jumalan Sanaan, josta sait jo Jumalan aikaansaama usko sisimpääsi.


Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Room. 10:17


Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" Luuk. 18:8


Koska usko perustuu Jumalan voimaan, joka on Jumalan Sanassa. Ja Sana on itse Jeesus lihaksitulleena. Kun tartut Sanaan kiinni, tartut samalla Kristukseenkin. Voima, joka on Jumalan Sanassa, kantaa sinua, kunhan sinun usko perustuu Sanaan ja sinä pysyt Sanassa. Ole sellainen uskova, jonka usko perustuu yksin Jumalan Sanaan. Katso aina koetellen ja tarkastellen Sanalla, pohjautuuko sinun kuulemasi tai lukemasi sanat Raamattuun, mutta sinun uskon kohteena ja keskipisteenä on aina Jumalan Sana Raamatussa. Niin tällä tavalla et eksy, etkä joudu häpeään.

Eli sinun uskon kohteena ja keskipisteenä on Jumalan Sana Raamatussa. Sanan haltuun turvautuessaan Jumala on voimallinen rakentamaan sinua. Pitäydy yksin Sanaan sellaisena, kuin se on meille ilmoitettu, sillä Sana on meidän jalkaimme lamppu, joka näyttää valoa uskontielle ja se vie meidät perille pelastukseen.

Ei mikään muu ole ikuista, paitsi yksin Jumalan Sana. Kaikki opilliset materiaalit katoavat, kuten hengelliset kirjat ja muut kirjalliset, mikäli tätä Raamattu tarkoittaa, kun se sanoo; 'maa ja taivas katoaa, eikä Jumalan Sana koskaan katoa'. Pyhät kirjoitukset tekevät sinut viisaaksi, kunhan sinun usko perustuu Sanaan eli Pyhiin Kirjoituksiin, niin pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jumalan Sana vaikuttaa teissä, kun pidät Sanaa Jumalan Sanana.


Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta. Joh. 1:1-2, 14


Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; Joh. 8:31


vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus. Ef. 4:15


Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhittyjen joukossa. Apo 20:32


Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni. Psa 119:105


Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa. Matt. 24:35


ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, 2Tim. 3:15-16


Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte. 1Tess. 2:13
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2015 12:20

*
Voisitteko te koetella Jumalan Sanalla tämänkin kans? Mitä mieltä olette tästä?


Vain hiljentymällä ja olemalla vaiti, pelastuu

Mooses vei kansansa pois Egyptistä ja heidän tarvitsi vain jatkaa matkaa kävellen, päivin ja öin. Herra kulki heidän edellään päiväisin pilvipatsaassa johdattaakseen heitä ja yöllä tulipatsaassa valaistaakseen heidän kulkuaan. Näin he saattoivat kulkea sekä päivällä että yöllä. (Tietenkin he varmasti pitivät taukoja välillä ja jatkoivat sitten matkaa.)

Pilvipatsas ei poistunut kansan edeltä päivällä eikä tulipatsas yöllä. Eli Herra oli koko ajan heidän kanssaan pakomatkalla. Pilvipatsas viilensi kansaa kuumassa erämaassa, missä aurinko porotti armottomasti, ja yön pimeydessä tulipatsas valaisi kansan kulkua, etteivät he kompastuneet tai harhailleet väärään suuntaan.


Farao lähtee israelilaisten perään

Kun Israelin kansa oli lähtenyt Egyptistä, Faraon mieli muuttui ja hän alkoi katua: "Mitä teimmekään, kun päästimme Israelin palvelemasta meitä!" Hän valjastutti hevosensa sotavaunujensa eteen ja lähti sotajoukkonsa kanssa irsaelilaisten perään. Vaunuja oli 600.

Farao ja hänen sotajoukkonsa saavuttivat kansan kun se oli leiriytyneenä meren rannalla, Pii-Hahirotin kohdalla, vastapäätä Baal-Sefonia. Faraon lähestyessä israelilaiset nostivat katseensa ja näkivät, että egyptiläiset olivat tulossa. Silloin he pelästyivät pahoin ja huusivat Herraa.


Israelilaiset napisivat Moosesta vastaan

He sanoivat Moosekselle: "Eikö Egyptissä ollut hautoja, kun toit meidät tänne autiomaahan kuolemaan? Mitä teitkään meille, kun veit meidät pois Egyptistä! Emmekö puhuneet sinulle tästä Egyptissä? Mehän sanoimme: 'Jätä meidät rauhaan, niin että saamme palvella egyptiläisiä!' Olisihan meidän ollut parempi palvella egyptiläisiä kuin kuolla autiomaassa."

Mooses vastasi kansalle; "Älkää pelätkö. Pysykää aloillanne, niin näette pelastuksen, jonka Herra antaa teille tänä päivänä. Sellaista, mitä näette tänään tapahtuvan egyptiläisille, ette enää koskaan tule näkemään. Herra sotii teidän puolestanne, olkaa te hiljaa." Israelilaiset eivät vielä uskoneet Mooseksen sanaan, mutta kuitenkin he toimivat Mooseksen sanan mukaan pysymällä aloillaan ja olemaan hiljaa.

Jumalan enkeli, joka oli kulkenut israelilaisten edellä, lähti paikaltaan ja meni kansan taakse. Myös pilvipatsas siirtyi pois heidän edeltään ja asettui heidän taakseen. Se siis asettui egyptiläisten ja Israelilaisten väliin. Pilvi oli egyptiläisille pimeä, mutta israelilaisille valoisa, eivätkä joukot voineet lähestyä toisiaan koko yönä.

Mooses ojensi kätensä meren ylle, ja Herra pani meren väistymään nostamalla ankaran itätuulen, joka puhalsi koko yön. Näin Herra muutti osan merestä kuivaksi maaksi. Vedet jakautuivat kahtia, ja israelilaiset saattoivat kulkea meren poikki kuivaa maata pitkin. Vesi oli muurina sekä heidän oikealla että vasemmalla puolellaan.


Sotavaunujen pyörät pääsivät irti

Kuitenkin Egyptiläiset ajoivat heitä edelleen takaa ja tulivat israelilaisten perään keskellä merta. Aamuvartion aikaan Herra katsoi tulipatsaasta ja pilvestä egyptiläisiä ja saattoi heidä joukkonsa sekasortoon. Hän sai heidän vaunujensa pyörät irtoamaan, niin että heidän kulkunsa kävi raskaaksi. Egyptiläiset sanoivat: "Paetkaamme Israelia, sillä Herra sotii heidän puolestaan egyptiläisiä vastaan."

Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Ojenna kätesi meren ylle, että vedet palaisivat ja peittäisivät egyptiläiset, heidän vaununsa ja ratsumiehensä." Mooses ojensi kätensä meren ylle, ja aamunkoitteessa meri palasi paikoilleen kesken egyptiläisten paon. Näin Herra syöksi egyptiläiset keskelle merta.

Vedet peittivät faraon sotajoukkoineen, vaunuineen ja hevosineen. Heistä ei jäänyt mitään jäljelle. Mutta Irsaelilaiset kulkivat meren poikki kuivaa maata pitkin, ja vesi oli muurina sekä heidän oikealla että vasemmalla puolellaan.

Näin Herra pelasti Israelin tuona päivänä egyptiläisten käsistä, ja Israel näki egyptiläiset kuolleina meren rannalla. Israel näki suuren voiman "Jumalan käden", jota Herra oli käyttänyt egyptiläisiä vastaan, ja kansa pelkäsi Herraa ja uskoi Herraan ja hänen palvelijaansa Moosekseen. (2Moos. 14)

Huomaa, että Israelilaiset uskoivat Jumalaan vasta tapahtuneen jälkeen. He selvisivät ja olivat pelastuneet sillä ehdolla, että pysyivät aloillaan ja olivat hiljaa. Kun tekee mitä Raamatussa sanotaan, niin pelastuu. Tänäkin päivänä Jumala toimii edelleen omiensa suojakilpenä, kiitos Jumalalle!


Jumalaa yksin minun sieluni hiljaisuudessa odottaa, häneltä tulee minulle apu. Psa 62:2

Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi, on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi. Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra. Jes. 54:17

Sinut vahvistetaan vanhurskaudella: sinä olet oleva kaukana väkivallasta, sillä ei sinulla ole pelkäämistä, ja kaukana hävityksestä, sillä ei se sinua lähesty. Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta: joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu. Jes. 54:14-15
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Tammi 2015 21:44

*
Muistaakseni täällä yksi naisuskova kehotti menemään David Owuarin ihmekokoukseen parannettavaksi niin se jäi askarruttamaan ja siten tutkin Raamattua. Voisitteko te koetella tämän Jumalan Sanalla?
.
.
Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä

Jumalan valtakunta on sisäisesti teissä, eikä se ole silmin nähtävissä kenenkään "kuuluisan saarnaajan" kokouksessa. Jos ihmiset juoksevat kokousten perässä, luullen että näkevät sillä tavalla Jumalan valtakunnan, niin he joutuvat valheen hengen eksyttämiksi ja ajautuvat harhaan. Älkää tavoitelko ihmeitä ja merkkejä! Jos kuuluisa saarnaaja kutsuu rukousjonoon ja näette että kyseessä on kaatumiskokous, älkää menkö sinne koska se ei perustu Raamattuun. Ihmeiden ja merkkien tavoittelu ei ole oikea tie.


Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tai: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." Luuk. 17:20-21


Paikallisseurakunnan aamukokouksessa saarnapöntön taakse nousee ihan tavallinen ihminen puhumaan Jumalan Sanaa, joka on teissä väkevä. Kun uskotte Sanaan ja otatte sen vastaan, on Jumala voimallinen rakentamaan teitä, mikä tarkoittaa sitä että kasvatte Kristuksessa tervehenkisesti ja oikeaan suuntaan.

Pitäytykää Sanassa siinä muodossa kuin se on teille ilmoitettu ja ottakaa se kuuleviin korviinne. Ottakaa se vastaan Jumalan Sanana. Antakaa sen vaikuttaa teissä. Tyytykää tavalliseen. Jumalan Sanaa puhuvaan paikallisseurakunnan saarnaajaan. Kun kuulette tai luette pyhiä kirjoituksia, eli Raamatun Sanaa, te tulette viisaammaksi. Tällä tavalla ette eksy, ettekä joudu häpeään.


Ja nyt minä uskon teidät Jumalan ja hänen armonsa sanan haltuun, hänen, joka on voimallinen rakentamaan teitä ja antamaan teille perintöosan kaikkien pyhittyjen joukossa. Apt. 20:32


ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa. 2. Tim. 3:15-16


Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan Sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte. 1. Tess. 2:13


Ihmeparantuminen

Mitä parantamisen armolahjaan tulee, niin Jumala nostaa jonkun ihan tavallisen uskovan paikallisseurakunnasta parantaakseen ihmisiä. Raamatun mukaan lopunaikoina tapahtuu ihmeparantumisia Jumalan Sanan julistamisen yhteydessä: sokeat saavat näkönsä, kuurot kuulevat ja raajarikot kävelevät. Kuolleet nousevat ja köyhille julistetaan evankeliumi. Merkit seuraavat aina Jumalan Sanaa.

Ei Jumala käytä kuuluisia saarnaajia, eikä ulkomaalaisia kiertäviä saarnaajia, vaan ihan tavallisia ihmisiä omasta paikallisseurakunnasta. "Kuuluisuus" mietityttää, koska Ramatun mukaan Jumala sanoo: 'Ei sotaväellä, ei ihmisvoimalla vaan Jumalan Hengellä'. Ja Jumala ei jaa kunniaansa palvelijoidensa kanssa. Monet kuuluisat palvelijat hakevat kunniaa vain itselleen. Tavalliset palvelijat omasta paikallisseurakunnasta palvelevat vain yksin Jumalaa.


sokeat saavat näkönsä, ja rammat kävelevät, pitaliset puhdistuvat, ja kuurot kuulevat, ja kuolleet herätetään, ja köyhille julistetaan evankeliumia. Matt. 11:5


Daavid

Daavid oppi, että Jumalaan tulee turvautua ja Jumalalta tulee apu, kun hän oli taistellut ja voittanut Jumalan nimessä.


Ja Daavid kiitti Herraa koko seurakunnan läsnäollessa; Daavid sanoi: "Ole kiitetty, Herra, meidän isämme Israelin Jumala, iankaikkisesta iankaikkiseen. Sinun, Herra, on suuruus ja väkevyys ja loisto ja kunnia ja kirkkaus, sillä sinun on kaikki taivaassa ja maan päällä. Sinun, Herra, on valtakunta, ja sinä olet korotettu kaiken pääksi. Rikkaus ja kunnia tulevat sinulta, sinä hallitset kaikki, ja sinun kädessäsi on voima ja väkevyys. Sinun vallassasi on tehdä mikä tahansa suureksi ja väkeväksi. Me siis kiitämme sinua, meidän Jumalaamme; me ylistämme sinun ihanaa nimeäsi. 1. Aik. 29:10-13


Daavid on käyttänyt Jumalan Sebaotin nimeä


Mutta Daavid sanoi filistealaiselle: "Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt. Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala. Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme." 1. Sam. 17:45-47
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2015 18:29

*
Mitä synti tarkoittaa -aiheena niin haluaisin ottaa se aihe esiin ihan lyhyesti. Se liittyy paljon huomaavasti terveyteen. Esim. sianliha kielletään Raamatun mukaan ja minkä takia, niin se liittyy terveyteen kun minä tutkin googleen kautta että sianliha voi juuttua elimistöön. Tatuointi kielletään Raamatun mukaan. Eräät uskovat otattivat sen kun ajattelivat että tuskin se liittyy syntiin. Mutta oikeastaan se liittyy terveyteen ja siksi se on syntiä. Tutkimuksen mukaan siinä on vaarallisen myrkyllistä aihetta.

Kun törmätään johonkin asiaan jota pidetään syntinä niin olisi hyvä muistaa, että se liittyy myös terveyteen. Raamatun mukaan varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Siksi Jumala kieltää ja kutsuu synniksi. Mutta Jumala ei itse määrittele sen synniksi vaan saatana itse joka tulee varastamaan terveyttä.

Joh. 10:10 (A) Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja Tirlittan » 04. Helmi 2015 00:51

Täällä foorumilla on aika hiljaista. Mahtaakohan kaikki olla huopatossujen teossa.

No, mä luin vaisuliinin tekstejä. En löytänyt mitään merkittäviä virheitä, mutta oon väsyny, että
jotain saattoi mennä ohi. Oli ihan mukava lukea.

Tuosta sianliha jutusta en oikein saanu selvää, että tarkoititko vaisuliini, että sianlihan syöminen on syntiä?
Ja en saanu selvää, että tarkoititko, että saatana on tehnyt sen synniksi vai Jumala?

Ei ne syömiset tai syömättä jättämiset tee meitä hurskaammiksi, jos ei syö ylen.
Se ei saastuta, mikä menee suusta sisään, vaan se mikä tulee sydämestä ulos.
Se verensyömis kielto on sitten erikseen.
Tirlittan
 

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2015 07:56

*
Sorry, unohdin sanoa että sika ei kuulu sorkka- ja märehtivien eläimien joukkoon.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2015 18:44

*
No jos pidättäydytään sianlihan syömistä, sydämen usko voi vääristyä hurskaammasti. Minä tein tutkimuksen googleen kautta suolistoon liittyvästä sianlihasta ja tutkiessani ymmärsin minkä takia Jumala kieltää syömästä ja ymmärsin myös miksi Jumala kutsuu sitä synniksi koska se liittyy vahvasti terveyteen, eli suolistoon että sianliha voi juuttua suolistoon.

Minä en todella halua noudattaa Jumalan kieltoa tietämättä syytäkään, se voi vääristyä uskoani Jumalaa kohtaan ja siksi tein tutkimuksen kans. Näen nyt asiaa molemmin puolin selvemmäksi. Se liittyy vahvasti terveyteen, sit seurauksena synti toiseksi tulee perään. Tutkiessani minä hämmästyin miten Jumala välittää terveydestämme ja ymmärsin Jumalaa minkä takia Jumala kieltää...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Arkista elämää-mitä Raamattu opettaa?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Helmi 2015 18:47

*
Jos joku uskova syö sianlihaa minun nähdessäni, en sano mitään. :shifty: Ai niin, emme viettäneet joulua mutta mieheni halusi syödä joulukinkkua ja hän ei ole uskova. Niin minäkin söin vähän joulukinkkua karjalanpiirakan päällä. En näe siinä haitaksi mitään.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa

cron