Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja kari » 21. Kesä 2014 10:34

Mr Kerimäki kirjoitti:
Tuohon Karin juttuun ....ei kai synti peri Taivaan valtakuntaa ??


Ei. Mistä niin päättelit?

Jeesus käytti useimmin itsestään nimitystä Ihmisen Poika, ellei tilanne muuta vaatinut.
kari
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 21. Kesä 2014 19:03

Jumalan silmin eli Jeesuksen silmin ja Hänen lähtökohdistaan oli tärkeää korostaa sitä, että Hän oli Ihmisen Poika, mutta ihmisten lähtökohdista on tärkeämpää korostaa sitä, että Hän on Jumalan Poika. Luulen, että tämän vuoksi apostolit eivät puhuneet Jeesuksesta Ihmisen Poikana, vaan ennemminkin Jumalan Poikana.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja kari » 21. Kesä 2014 22:19

Aamu-Usva kirjoitti:Jumalan silmin eli Jeesuksen silmin ja Hänen lähtökohdistaan oli tärkeää korostaa sitä, että Hän oli Ihmisen Poika,.



Suurin piirtein näin, mutta että Hän olisi Jumala. Siitä ei ole mitään mainintaa, saati sitten korostusta, kuten nykyään niin tavallista on.
kari
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 21. Kesä 2014 22:19

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:54, muokattu yhteensä 2 kertaa
Jasmiini
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja kari » 21. Kesä 2014 22:48

Jasmiini. Missään siteeraamassasi kohdassa ei sanota, että Jeesus olisi Jumala.

Jeesus itse todisti yhden kerran psalmeista, että hän oli jumala, mutta kohdan perusteella on jumalaksi hyväksyttävä myös jokainen jonka "luokse Jumalan sana tuli". Siis uskovainenkin on Hänen todistuksensa mukaan jumala.

Raamatussa on lukemattomia paikkoja, joissa todistetaan, että uskova ei tee syntiä. Ei edes saata tehdä syntiä, sillä hänen tekonsa ovat uskossa tehdyt
kari
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 21. Kesä 2014 23:15

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja kari » 21. Kesä 2014 23:32

Jasmiini. Tukeudut kohtiin, jolloin ihmistä ei vielä oltu lunastettu synnistä.

Jeesus oli Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, mutta ei itse Jumala.
kari
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 21. Kesä 2014 23:53

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 16:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja kari » 22. Kesä 2014 00:14

Jasmiini kirjoitti:Et vastannut kysymyksiini.

Meillä siis on eri Jeesus. Minun Vapahtajani on Jumala, kukaan ihminen ei voi minua synneistäni vapahtaa, eikä ketään muutakaan.

Jos joku uskova on langennut jossain kohden syntiin, niin sinun mukaasi sellainen ihminen ei ole uskova. Tuolla näkemyksellä kukaan ei pelastu, eikä näkemyksesi ole
Raamatun mukainen. Oletko yhtä täydellinen kuin Jeesus sen jälkeen, kun tulit uskoon, etkä ole koskaan tehnyt syntiä?



Yritin vastata tärkeimpään. Kysymyksiä oli aika monta.

Ihmiselle pelastuminen on mahdotonta, mutta Jumalalle mikään ei ole mhdotonta.
Meidän tulee antaa itsemme kasteen hautaan ja sen jälkeen eläviksi uhreiksi Jumalalle.
Kuolleina emme tee syntiä, emmekä mitään muutakaan. Jeesus meissä tekee vain vanhurskautta.
Kuka voi uskoa tämän kohdalleen?
Kaikki eivät voi, tai halua. Ei erityisesti lopunaikoina. Hyvää yötä Jasmiini.
kari
 

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Kesä 2014 08:53

*
Huomenta Kari :)

1Joh. 5:20 Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.

Mark. 12:29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;

Raamatun mukaan Jumala tyhjensi ihmisviisautta etsiäkseen ja pelastaakseen ne, jotka uskovat Jumalaan. Raamatun mukaan Jumala katsoo ihmisviisautta hullutuksi, se tarkoittaa että ihmisviisaudella ei voi oppia tuntemaan Jumalaa eikä Raamattu pyydä ymmärtämään ihmisviisaudella, miten mahdollista että yksi on itse Jumala, Isä ja Jeesus. Vaan Raamattu pyytää "uskomaan" että on yksi Jumala, Jeesus ja Isä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron