Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Kesä 2014 09:18

Jos Jeesus on Jumalan Sana, niin Hän on periaatteessa Jumala itse, vaikka Isä Jumala ei olekaan Jeesus. Jos minä saisin jollain tavalla oman henkeni synnytettyä lihaksi jossain vaikka Ruotsissa, niin tuo uusi minä vaikkakin eri lihaan syntynyt olisi minä, vaikka minä olisin jäljellä täälläkin :D Jos siis tuossa toisessa ei olisi mitään muuta omaa kuin omanmuotoinen liharuumis, mutta muuten hänen ajatuksensa olisivat minun ajatuksiani ja hänen sanansa olisivat minun sanojani.. Ajattelen että Jeesus oli vain lihansa puolesta ihminen, mutta Henkensä puolesta Jumala. Jeesus Kristus on ainakin minun Herrani ja minun Jumalani. Näin Tuomaskin Jeesuksesta sanoi kumartuessaan uskoen Hänen eteensä eikä Jeesus käskenyt hänen sanomisiaan muuttaa. Jos olisi ollut väärin sanoa Jeesusta Jumalaksi, olisi Hän varmasti nuhdellut Tuomasta näistä sanoista: "Minun Herrani ja minun Jumalani (Joh.20:28)!"
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 22. Kesä 2014 09:35

Asia valkeni minulle aikoinaan kirja -esimerkin kautta. Laitan sen tähän josko se olisi jollekkin avuksi:

kirja= Jumala

kannet= Pyhä Henki

sivut = Jeesus

Näin huomataan, että kannet eivät ole kirja mutta ovat osa kirjaa ja yhtä kirjan kanssa, ja voidaan huomata että sivu ei ole kirja mutta on osa kirjaa ja yhtä kirjan kanssa.

kaikki nämä ovat omia osiaan, mutta silti kaikki kuuluvat kirjaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 22. Kesä 2014 09:47

Tuo on kyllä hyvä esimerkki :)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Kesä 2014 10:37

kari kirjoitti:Jasmiini. Tukeudut kohtiin, jolloin ihmistä ei vielä oltu lunastettu synnistä.

Jeesus oli Jumalan Poika ja Ihmisen Poika, mutta ei itse Jumala.


Joh.7:37. Mutta viimeisenä suurena juhlapäivänä* seisoi Jesus ja huusi, sanoen: joka janoo, se tulkaan minun tyköni ja juokaan+.
38. Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elävän veden virrat.
39. (Mutta sen hän sanoi siitä hengestä, jonka niiden piti saaman, jotka uskovat hänen päällensä*; sillä ei Pyhä Henki vielä silloin saapuvilla ollut, ettei Jesus ollut vielä kirkastettu.)


Jeesus sanoo itse että Häneen tulee uskoa niin kuin Raamattu opettaa siksi on erittäin tärkeää että uskomme Jeesukseen kirjoitusten mukaan.

Room.9:4. Jotka ovat Israelilaiset, joiden on lasten oikeus ja kunnia, ja liitot ja laki, ja jumalanpalvelus ja lupaukset,
5. Joiden myös isät ovat, joista Kristus lihan puolesta syntynyt on, joka on Jumala ylitse kaikkein ylistetty ijankaikkisesti, amen!

1.Kor.15:47. Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta.


Raamattu opettaa että Kristus on lihaan tullut Jumala itse Herra taivaasta - näin Kristus oli ihmisen Poika sekä Jumala (Herra taivaasta).

Sitten yksi erittäin tärkeä pointti. Jotkut uskovat että Jeesus ei ole Herra Jhwh mutta Hän on Jumala. Näin uskomalla ei uskota Jeesukseen niinkuin Raamattu opettaa ja näin uskomalla rakennetaan toinen jumaluus Herra (Jhwh:n) ulkopuolelle ja tämän Herra Jumala ankarasti kieltää laissaan.

Perusteina on käytetty että kukaan ei ole koskaan Jumalaa nähnyt ja jos Isä on Jhwh niin Jeesus ei voi olla Isä.

Joh.6:46. Ei niin, että joku on Isän nähnyt, vaan joka on Jumalasta, se on Isän nähnyt.

Kun Raamattu puhuu että kukaan ei ole nähnyt koskaan Jumalaa niin se tarkoittaa Isää. Jeesus sanoo ettei kukaan muu kuin Hän ole nähnyt Isää. Raamatussa on monia kohtia jossa ihmiset näkevät Herra Jumalan ja Jeesuksen todistuksen mukaan he eivät tällöin nähneet Isää vaan Pojan - sillä yksi Jumala on Isä ja Poika.

Jesaja.45:18 Sillä näin sanoo Herra (Jhwh), joka on luonut taivaan - hän on Jumala (Elohim) - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.

5.Moos.4:35 Sinun on annettu se nähdä, tietääksesi, että Herra (JHWH) on Jumala (Elohim), eikä muuta jumalaa ole kuin hän.

2.Moos.20:2 "Minä olen Herra (Jhwh), sinun Jumalasi (Elohim) joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä.
20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

Jesaja.42:8 Minä, Herra (Jhwh), se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Joh.5:43 Minä (Jeesus) olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.


Raamattu opettaa että vain Herra Jhwh on Jumala Elohim - ei ole toista Herraa eikä toista Jumalaa kuin Herra Jhwh. Herra Jhwh ei anna nimeään ja kunniaansa epäjumalille. Jos Jeesus ei ole Herra Jhwh niin Hän ei voi olla Jumala ollenkaan koska ei ole toista Jumalaa kuin Herra Jhwh. Jos Jeesus ei ole Herra Jhwh niin Hänellä ei voi olla Herran Jhwh nimeä eikä Häntä saisi silloin myöskään palvoa Jumalana koska Herra Jhwh ei anna kunniaansa epäjumalille vaan se pysyy aina vain Herra Jhwh:lla.

Joka sanoo että Jeesus ei ole Herra Jhwh mutta Jeesus on Jumala on tehnyt Jeesuksesta epäjumaluuden Herran Jhwh ulkopuolelle - Herra Jhwh kieltää epäjumalanpalvomisen ja jos Jeesusta palvotaan muuna kuin Herra Jhwh:na niin Raamatun oman todistuksen mukaan Häntä ei silloin palvota Jumalana vaan epäjumalana. On erittäin tärkeää että uskomme Jeesuksen Herruuteen niinkuin sana opettaa sillä tämä on pelastuskysymys.

Room.10:9Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
10:12 Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
10:13 Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu."


Paavali siteeraa roomalaiskirjeen luvun 10 jakeessa 13 vanhan testamentin Jooel.2:32 Ja jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.

Tässä kohdassa Herra sana on (Jhwh joka tarkoittaa itsestään aina olemassa ollutta Jumalaa joka on kaiken Luonut ja juuri tästä Herrasta Jeseja 45:18 kertoo) eli Paavali siteeraa tätä kohtaa ja sanoo että joka tunnustaa Jeesuksen täksi Herraksi pelastuu! Jeesus ei ole Isästä syntynyt vaan aina olemassa ollut iankaikkinen Herra sillä yksi Herra Jumala on Isä ja Poika ja He ovat olleet aina olemassa ja heidän kauttaan ovat kaikki muut. Jeesuksen tunteminen on kasvuprosessi ja uskonkasvun tulisi johtaa siihen että ihminen oppii tuntemaan Jeesusta sen mukaan mitä Raamattu Hänestä opettaa.

Uskon että ihminen pelastuu kun hän tunnustaa syntinsä ja uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Poika - Jumala näkee sydämeen eikä Jumala tietysti vaadi että ihminen voisi heti evankeliumin kuultuaan tuntea sen mitä kirjoitukset Jeesuksesta opettavat. Mutta jos ihminen kuulee sanaa joka selvästi todistaa monissa kohdissa että vain Herra Jhwh on Jumala ja silti ihminen ei halua antaa Jeesukselle Herran Jhwh kunniaa niin silloin ihminen kieltää Jeesuksen olevan Se Jumala johon pelastus on sidottu Herra Jhwh. Se on mielestäni todella vaarallista.

Jesaja.43:11 Minä, minä olen Herra (Jhwh), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.

Matt.10:32 (Jeesus) Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
10:33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja tanu » 22. Kesä 2014 12:49

Paljon hyviä esimerkkejä ja opetusta tässä ketjussa!
Kiitos teille kaikille. Kiitos Herralle!!!
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Kesä 2014 15:06

Mikko Murpatti kirjoitti:Asia valkeni minulle aikoinaan kirja -esimerkin kautta. Laitan sen tähän josko se olisi jollekkin avuksi:

kirja= Jumala

kannet= Pyhä Henki

sivut = Jeesus

Näin huomataan, että kannet eivät ole kirja mutta ovat osa kirjaa ja yhtä kirjan kanssa, ja voidaan huomata että sivu ei ole kirja mutta on osa kirjaa ja yhtä kirjan kanssa.

kaikki nämä ovat omia osiaan, mutta silti kaikki kuuluvat kirjaan.


Ymmärrän Mikon pointin. Haluan kuitenkin sen sanoa että mielestäni Jumalaa on huono kuvata muuten kuin tavalla jolla Jumala itse kuvaa itseään. Ihmismieli ei voi ymmärtää Jumalaa täysin ja siksi meille tulee riittää että uskomme Jumalaan niin kuin Raamattu opettaa Jumalasta. Kun uskomme Jumalaan niin kuin Raamattu opettaa uskomme oikein vaikka emme täysin käsittäisi asiaa.

Kirja esimerkissä on mielestäni ongelmana että ensiksi siinä ei ole Isää. Tai jos Isä on Jumala eli kirja niin silloin Jeesus ja Pyhä Henki olisivat Isän osia. Eli kirja esimerkki tekee Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä Isän osia ja silloin hekin olisivat Isää. Raamatun opettama ykseys suhteessa Isään ja Poikaan ei kuitenkaan tee Pojasta Isän osaa vaan He ovat kaksi eri persoonaa. Poika ei ole myöskään syntynyt Isästä sillä niin Isä kuin Poikakin ovat iankaikkisia.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Jeesus todistaa - Minä ja Isä olemme yksi Herra Jumala

ViestiKirjoittaja Juha » 23. Kesä 2014 00:38

Jasmiini kirjoitti:Minun Vapahtajani on Jumala, kukaan ihminen ei voi minua synneistäni vapahtaa, eikä ketään muutakaan.


Amen. Tähän viitaten:

18 Ja katso, muutamat miehet kantoivat vuoteella miestä, joka oli halvattu; ja he koettivat viedä hänet sisään ja asettaa Jeesuksen eteen.
19 Ja kun he väentungokselta eivät saaneet viedyksi häntä sisään muuta tietä, nousivat he katolle ja laskivat hänet vuoteineen tiilikaton läpi heidän keskellensä Jeesuksen eteen.
20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut".
21 Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?"


Luuk. 5:18-21
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa