Huuhaatako ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Helmi 2011 03:04

Olen lähiaikoina keskustellut uskovien kanssa aiheesta saako uskova turvata lihaansa puollustautuakseen ja saako uskova lähteä sotimaan maan puollustus tarkoituksessa. Monet uskovat näyttävät hyväksyvän nämä asiat. Se minua todella ihmetyttää ja harmittaa.

Monet vetoavat seuraavaan kohtaan.

Room.13:1 Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
13:2 Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
13:3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
13:4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
13:5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.

Tämän kohdan nojalla perustellaan se että pitää lähteä sotimaan jos esivalta käskee ja saa puollustautua oman lihan voimalla koska esivalta sallii puollustautumisen jne..

Eli esivallan käskyn mukaan saisi toimia aina sama mitä se sanoo. Asia ei ole näin. Esivalta on Jumalalta ja esivalta on järjestystä pitämään ja kaikkien tulee kunnioittaa esivaltaa mutta jos esivalta käskee Jumalan sanaa vastaan toimimaan niin silloin uskovan tulee totella Jumalaa ei ihmistä. Emme saa asettaa esivaltaa Jumalan asemaan sillä sitä se ei ole. Esivalta on Jumalan palvelija mutta esivalta ei ole Jumala ja sano aina totuutta. Eli tilanteessa jossa esivalta ja Jumalan sana ovat eri mieltä tulee totella Jumalaa.

Jos esivalta käskee lähteä sotimaan maan puolesta ja Jumalan sana sanoo älä tapa ja rakasta vihollistasi niin uskovan tulee totella Jumalaa ei esivaltaa. Uskon myös sen että nyt lopunaikana antikristillisyys tulee käyttämään tätä esivalta asiaa hyväkseensä ja esivallan kautta eksyttää uskoviakin Jumalan sanan vastaiseen toimintaan.

Esimerkiksi esivalta tulee hyväksymään homoseksuaalisuuden myös avioliittoon ja tulee kieltämään homoseksuaalisuuden arvostelun niin kuin jossain jo on ja esivalta tulee vaatimaan että jokaisen uskovankin tulisi hyväksyä nämä asiat oikeina ja hyvinä ratkaisuina jne.. He voivat myös vedota että nämä esivallan päätökset ovat Jumalan tahto sillä esivalta on Jumalalta. Eli he voivat väärin siteerata tuota Roomalaiskirjeen kohtaa ja sellainen esivallan asettaminen Jumalan asemaan on todella pahasta.

Apt.5:21 Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
5:22 Mutta kun oikeudenpalvelijat tulivat vankilaan, eivät he löytäneet heitä sieltä, vaan palasivat takaisin ja kertoivat,
5:23 sanoen: "Vankilan me kyllä huomasimme hyvin tarkasti suljetuksi ja vartijat seisomassa ovien edessä; mutta kun avasimme, emme sisältä ketään löytäneet."
5:24 Kun pyhäkön vartioston päällikkö ja ylipapit kuulivat nämä sanat, eivät he tienneet, mitä heistä ajatella ja mitä tästä tulisi.
5:25 Niin tuli joku ja kertoi heille: "Katso, ne miehet, jotka te panitte vankilaan, seisovat pyhäkössä ja opettavat kansaa."
5:26 Silloin päällikkö meni oikeudenpalvelijain kanssa ja nouti heidät; ei kuitenkaan väkisin, sillä he pelkäsivät, että kansa heidät kivittäisi.
5:27 Ja he toivat heidät ja asettivat neuvoston eteen. Ja ylimmäinen pappi kuulusteli heitä
5:28 ja sanoi: "Me olemme kieltämällä kieltäneet teitä opettamasta tähän nimeen; ja katso, te olette täyttäneet Jerusalemin opetuksellanne ja tahdotte saattaa meidän päällemme tuon miehen veren."
5:29 Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä
.

Tässä on todella hyvä kohta aiheeseen liittyen. Tässä on koolla Israelilaisten esivalta ylimmäinen pappi ja neuvosto ja Israelilaisten vanhimmat. Tämä esivalta oli kieltänyt opetuslapsia opettamasta Herran Jeesuksen nimeen mutta opetuslapset eivät totelleet esivaltaa sillä esivalta oli tässä Jumalan tahtoa ja sanaa vastaan ja siksi Pietari sanoi todella tärkeät sanat "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä"!

Eli jos esivalta ja Jumalan sana ovat toisiaan vastaan niin uskovan tulee totella Jumalaa eikä ihmisiä vaikka ihmiset olisivat kuinka korkeassa asemassa tahansa.

Löysin myös todella hyvän kohdan ja tämän kohdan on 38/1992 käännökset kääntäneet väärin jättäen todella tärkeän kohdan jakeesta pois.

38/1992 käännökset. Matt.5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,

Biblia. Matt.5:44. Mutta minä sanon teille: rakastakaat vihollisianne; siunatkaat niitä, jotka teitä sadattavat; tehkäät niille hyvin, jotka teitä vihaavat, ja rukoilkaat niiden edestä, jotka teitä vainoovat ja vahingoittavat

Uurnas Saarnivaara. Matt. 5:44 Mutta Minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne, siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat, ja rukoilkaa niitten puolesta, jotka teitä parjaavat ja vainoavat,

Eli 38 ja 1992 käännös jättävät sanat tehkää niille hyvin jotka teitä vihaavat! Nämä ovat todella tärkeät sanat sillä Jeesus kehoittaa rakastamaan vihollisiamme ja tekemään heille hyvää EI PAHAA!

Lisäksi 38 ja 1992 ja Saarnivaara ovat jättäneet jakeesta pois sanan vahingoittavat. Biblia kääntää rukoilkaat niiden edestä, jotka teitä vainoovat ja vahingoittavat

Emme voi puollustaa maatamme asein ampumalla vihollisiamme emmekä voi puollustaa itseämme väkivallalla turvautuen lihalliseen voimaan vaan meidän tulee rakastaa vihollistamme ja tehdä hyvää niille jotka meitä vihaavat ja rukoilla niiden puoletsa jotka meitä vahingoittavat.

Matt.5:38. Te kuulitte sanotuksi: silmä silmästä, ja hammas hampaasta.
39. Mutta minä sanon teille: älkäät olko pahaa vastaan; vaan joka sinua lyö oikialle poskelle, niin käännä myös hänelle toinen.
40. Ja joka sinua tahtoo oikeuden eteen, jo ottaa hamees, niin salli myös hänelle muukin vaate.
41. Ja joka sinua vaatii peninkulman, mene hänen kanssansa kaksi.
42. Anna sille, joka sinulta anoo, ja älä käänny siltä pois, joka lainan pyytää.
43. Te kuulitte sanotuksi: rakasta lähimmäistäs, ja vihaa vihollistas;
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaat vihollisianne; siunatkaat niitä, jotka teitä sadattavat; tehkäät niille hyvin, jotka teitä vihaavat, ja rukoilkaat niiden edestä, jotka teitä vainoovat ja vahingoittavat

Silmä silmästä ja hammas hampaasta tarkoittaa että kostetaan samalla mitalla takaisin mitä itse joudutaan kärsimään. Jeesus kieltää tällaisen toiminnan ja sanoo älkää olko pahaa vastaan, vaan joka sinua lyö oikialle poskelle, niin käännä myös hänelle toinen.

Emme saa vastata lyöntiin lyönnillä sillä meidän ei tule tehdä pahalle vastarintaa lihallisesti eli vastata pahalla.

Room.12:17. Älkäät kellenkään pahaa pahalla kostako. Ahkeroitkaat sitä, mikä kunniallinen on kaikkein ihmisten edessä.
18. Jos mahdollinen on, niin paljo kuin teissä on, niin pitäkäät rauha kaikkein ihmisten kanssa.
19. Älkäät itse kostako, minun rakkaani, vaan antakaat (Jumalan) vihan siaa saada. Sillä kirjoitettu on: minun on kosto, minä tahdon kostaa, sanoo Herra.
20. Sentähden, jos vihollises isoo, niin syötä häntä, ja jos hän janoo, niin juota häntä; sillä koskas tämän teet, niin sinä tuliset hiilet hänen päänsä päälle kokoot.
21. Älä anna sinuas voitettaa pahalta, vaan voita sinä paha hyvällä.

Eli pahalla ei tule vastata pahaan. Väkivallalla ei tule vastata väkivaltaan. Meidän tulee rukoilla niiden puolesta jotka meitä vahingoittavat ja siunata niitä jotka meitä herjaavat ja tehdä hyvää niille jotka meitä vihaavat eli Jumalan lasten tulee voittaa paha hyvällä!

Tämä sulkee pois kaiken lihallisen sotimisen ja tappelun sillä niissä ei hyvällä voiteta pahaa vaan vastataan pahaan pahalla joka EI OLE Jumalan tahto.

1.Pie.2:21 Siihen olette näet kutsutut, koska Kristuskin kärsi puolestanne jättäen teille esikuvan, jotta seuraisitte Hänen jälkiään, 22 "joka ei tehnyt syntiä ja jonka suussa ei havaittu vilppiä", 23 joka Häntä herjattaessa ei herjannut takaisin eikä kärsiessään uhannut, vaan jätti itsensä sen haltuun, joka tuomitsee oikein,

Jeesuksen opetuslasten tulee seurata Herran Jeesuksen esimerkkiä sillä oman lihamme tulee olla kuollut ja Herran Jeesuksen elää meissä ja Jeesus ei vastannut pahaan pahalla ei herjannut takaisin eikä uhannut väkivallalla eikä lihansa voimalla kärsiessään. Samoin tulee meidän toimia.

Jeesus puollustautui Jumalan sanan voimalla saatanaa vastaan ja kivittäjiä vastaan jne.. samoiten uskovan tulee turvata ainoastaan Herraan Jeesukseen ja huutaa hädässä Herraa Jeesusta avuksi ja Jeesuksen nimessä käskettävä pahaa lopettamaan ja silloin pahan sama mikä se on on pakko lopettaa jos Jumala ei toisin halua ja silloin emme voisi pahaa estää millään tavalla. Jumalalta tulee paras ja ainut apu ja kun uskomme ja luotamme että ilman Jumalan sallimusta ei meille tapahdu ikinä mitään pahaa ja luotamme Jumalan sanaan ja siihen että Hän on luvannut auttaa meitä hädän hetkellä kun Häneen turvaamme niin meidän ei tarvitse koskaan eikä ikinä pelätä ketään eikä mitään luotua vaan ainoastaan Jumalaa!

Matt.10:28 Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
10:29 Eikö kahta varpusta myydä yhteen ropoon? Eikä yksikään niistä putoa maahan teidän Isänne sallimatta.
10:30 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut.
10:31 Älkää siis peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta
.


Psalmit.50:14 Uhraa Jumalalle kiitos ja täytä lupauksesi Korkeimmalle.
50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."


:GBU:

Jumalan siunausta ja Herran Jeesuksen armoa kaikille! :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Helmi 2011 14:09

Tässä olisi Tapani Suonnon todella hyvä puhe joka liittyy aiheeseen, tulee turvata Jumalaan.

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=12939
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Helmi 2011 16:19

Kiitos Toni, oli todella hyvä ja rohkaiseva puhe tai saarna tuosta aiheestaan, muun muassa rukouksesta ja Jumalaan turvaamisesta yleensäkin ja, että voimme aina ja joka tilanteessa luottaa Jumalaan.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Helmi 2011 19:45

pekka kirjoitti:Kiitos Toni, oli todella hyvä ja rohkaiseva puhe tai saarna tuosta aiheestaan, muun muassa rukouksesta ja Jumalaan turvaamisesta yleensäkin ja, että voimme aina ja joka tilanteessa luottaa Jumalaan.


Jeps kyllä näin oli :thumb: :GBU:

33 käännös Psalmi.62:11 Älkää luottako väkivaltaan, älkää turhaan panko toivoanne ryöstettyyn tavaraan. Jos rikkautta karttuu, älkää siihen sydäntänne kiinnittäkö.

Biblia. Psalmi.62:11. Älkäät luottako vääryyteen ja väkivaltaan; älkäät turvatko niihin, mitkä ei mitään ole; jos rikkaudet teidän tykönne lankeevat, niin älkäät panko sydäntänne niiden päälle.

Psalmi.62:6. Minun sieluni odottaa ainoastaan Jumalaa; sillä hän on minun toivoni.
7. Hän ainoastaan on kallioni ja autuuteni, hän varjelukseni, en minä kaadu.
8. Jumalassa on minun autuuteni, minun kunniani, minun väkevyyteni kallio, minun turvani on Jumalassa.
9. Te kansat, toivokaat häneen joka aika, vuodattakaat teidän sydämenne hänen eteensä: Jumala on meidän turvamme, Sela!


Hallelujaa!

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 09. Helmi 2011 15:46

Room.11:34 Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
11:35 Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava?
11:36 Sillä hänestä ja hänen kauttansa ja häneen on kaikki; hänelle kunnia iankaikkisesti! Amen.

Kol.1:14 Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,
1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

Kaikki on luotu Jeesuksen kautta ja Häneen. Herrassa Jeesuksessa kaikki pysyy voimassa.

Hebr.1:3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa

Raamattu kansalle. Hebr.1:3 Poika on Jumalan kirkkauden säteily ja Hänen olemuksensa kuva, ja Hän ylläpitää kaikkea sanansa voimalla. Toimitettuaan puhdistuksen synneistä Hän on istuutunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa.

Herra Jeesus ylläpitää kaikkea sanansa voimalla. Eli Herra Jeesus ylläpitää koko maailmankaikkeutta sanansa voimalla järjestyksessä/kasassa.

Kaikki on luotu Jeesukseen ja Jeesus ylläpitää kaikkea sanallaan. Olen sitä mieltä että jos tämän asian tajuaa ja ymmärtää niin mikään ei ole loogisempaa ja aidompaa kuin hädässä turvata vain Herraan Jeesukseen ja käyttää Jeesuksen opetuslapsilleen suomaa Hänen nimensä voimaa.

Olen kuullut uskoviltakin että tosi hätä tilanteessa vaikka jos joku murtautuisi kotiin ja yrittäisi perheen kimppuun niin silloin ei olisi aikaa rukoilla vaan tulisi toimia lihassa perhettä suojellen.

Maallinen ihminen toimisi niin ja sellainen ihminen pitäisi varmasti hulluna sellaista joka ei lihallisesti puuttuisi asiaan mutta sellainen ihminen ei tunnekkaan Herraa.

Kaikki on luotu Herraan Jeesukseen ja Hän ylläpitää kaikkea sanansa voimalla niin jos tämän Raamatun totuuden uskoo niin loogisempaa asiaa ei mielestäni voi ollakkaan kuin se että jos turvaamme Herraan Jeesukseen ja Hänen voimansa sanaan ja Herran Jeesuksen Kristuksen nimessä käskemme lopettamaan niin tuossa nimessä on suurempi voima ja varmempi apu kuin missään muussa maailman aseessa tai armeijassa jne..

Psalmi.33:16 Ei kuningas voita paljolla väellänsä, ei sankari pelastu suurella voimallansa.
33:17 Turha on sotaratsu auttajaksi, ei pelasta sen suuri väkevyys
.
33:18 Katso, Herran silmä valvoo niitä, jotka häntä pelkäävät ja panevat toivonsa hänen laupeuteensa,
33:19 pelastaaksensa heidän sielunsa kuolemasta, elättääksensä heitä nälän aikana.
33:20 Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
33:21 Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.
33:22 Sinun armosi, Herra, olkoon meidän päällämme, niinkuin me panemme toivomme sinuun
.


:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 11. Helmi 2011 14:56

Kokemuksia vaihtoehtoisista hoito- ja liikuntamuodoista:

Itse käytän mieluummin hierontaa, liikuntaa ja erilaisia luontaistuotekaupasta saatavia tuotteita (tee, superfoodit ym.) hyvinvoinnin ylläpitoon kuin kemiallisesti valmistettuja lääkkeitä tai länsimaista kylmää hoitoa. Välillä joudun käyttämään myös "länsimaisia lääkkeitä", mutta yritän pitää itseni hyvässä kunnossa muuten.

Luontaistuotekaupasta ostamani yrttiteet ja vastaavat ovat joidenkin mielestä "huuhaata". Nämä lisäaineettomat teet, superfoodit (ravinnerikkaat kuivatut marjat, siemenet ym.) ovat osa ruokavaliotani. Joidenkin mielestä terveysvaikutuksia ei ole. Oma kokemus on ollut, että kesällä keräämäni marjat ja kuivaamani suomalaiset kasvit (nokkonen) ovat terveellisiä. Täydennän/ monipuolistan tätä luontaistuotekaupasta ostamillani tuotteilla, koska talvella marjojen saatavuus on melko heikkoa :D !

Ostaisin samoja tuotteita supermarketista, mutta niitä ei ole saatavilla sieltä. Joissain "tavallisissa kaupoissa" on laajempi valikoima mm. teelaatuja. Tässä kuitenkin määrää "markkinavoimat": Sitä myydään, mitä ostetaan. Eli luomua, superfoodeja, luontaistuotteita ja muita "terveellisiä" vaihtoehtoja saa hakea pienistä puodeista. TV on pullollaan sipsi- ja limsamainoksia, mutta en ole ikinä nähnyt mainosta "kaksi teepakettia yhden hinnalla". Tähän vaikutamme me, kuluttajat. Kaupoille voi antaa palautetta.

Aromaterapiaa tai vastaavaa en ole kokeillut. Ruoalla ja tuoksuilla on voi olla vaikutus hyvinvointiin ja mielialaan. Jos ei olisi, emme käyttäisi hajustettuja shampoita, saippuoita, deodorantteja, hajuvesiä ja kosteusvoiteita?! Myös siivousaineisiin (tiskiaineet, pyykinpesujauheet) lisätään tuoksuja. Lisäksi on saunatuoksuja ja muita. En näe, miksi tuoksukynttilän tai vastaavan polttaminen sitten eroaisi tästä. Myös länsimaisessa lääketieteessä on hyväksytty joidenkin aromaattisten aineiden (eukalyptus ja minttu) vaikutus nuhan/ tukkoisuuden hoidossa. Itse ainakin nautin hyvistä tuoksuista, ovat ne sitten peräisin hajuvesipullosta tai kesällä ruusupuskasta!
Tässä kohtaa kokemukseni perustuu mutu-tuntumaan. Voin olla väärässäkin, koska en ole kokeillut aromaterapiaa. '

Jooga:
Olen kokenut joogasta (perusliikkeistä) apua kehon jäykkyyteen. Kiitän Jeesusta, en suuntaa mieltäni johonkin "guruun" tai "mystiseen voimaan". En näe, että liikkeiden tekeminen hengityksen tahdissa (venytykset, voimaharjoitukset) ovat demonisia, jos ei niin itse halua. En lausu mitään erityisiä loruja venytysten yhteydessä. Mikä tekee mielestäni joogasta, pilateksesta ja method putkisto paremman normaaliin (länsimaiseen) venyttelyyn verrattuna, on minun kokemukseni mukaan hengitys. Liikkeet tehdään hengityksen tahtiin, liike jatkuu rytmissä asennosta toiseen. Tavallisesta venyttelystäkin saa enemmän apua, jos hengittää "uutsai hengityksen" mukaan. Se on tekniikka, jota ihminen voi käyttää tai olla käyttämättä. Itsellä hengitys on auttanut myös puhallininstrumentin soittamiseen. Syvempi hengitys tehostaa aineenvaihduntaa ja poistaa kuona-aineita. Käytän hengitystä usein myös yksin kävellessäni. Joogassa on käsittääkseni kysymys kokonaisvaltaisesta kehon hyvinvoinnista, mikä on länsimaisessa lääketieteessä erotettu. Henkistä puolta ei hyväksytä useinkaan sairauden syyksi - ja siksi syötetään masennuslääkkeitä. En sano, että kaikki joogassa täytyisi ottaa koettelematta vastaan. Huijareita/ vääriä profeettoja on joka paikassa.

Pilates ja Method putkisto:
Pilates on Joseph Pilateksen kehittämä tekniikka 1900-luvun alussa. Siinä ei ole samoja uskonnollisia/ filosofisia elementtejä kuin joogassa, mutta siihen on otettu vaikutteita joogaliikkeistä. Olen kokeillut tätä mutta vasta vähän. En voi sanoa kattavaa kuvaa tästä harjoittelumuodosta. Method Putkisto on Marja Putkiston pilateksesta muokkaama (1990-luvulla) harjoitusmuoto. Putkisto kehitti harjoitusmenetelmän omien tuki- ja liikuntaelinsairauksiensa pohjalta. Tätä harjoittelua en ole kokeillut.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pilates
http://fi.wikipedia.org/wiki/Marja_Putkisto

Kautta aikojen ihmisiä on hoidettu eri tavoin sekä sisäisesti (ruoka, juoma, lääkkeet, huumeet, alkoholi), ulkoisesti (hieronta, liikunta, venyttely, niksauttajat) ja henkisesti (rukous, mietiskely). Tärkeintä on tietää, kuka on oma herra ja missä minkäkin asian raja menee omalla kohdalla - koetella. Kaikkea ruokaa, hoitomuotoja ja liikuntaa on sekä hyvään että huonoon!

Itse en lähtisi kuitenkaan näihin yksiselitteisiin enrgiansiirtohoitoihin (esim. reiki), koska niissä on kyse yksiselitteisesti henkisistä asioista. Sen koen olevan Jumalan tahdon vastaista. En tiedä kaikista hoitomuodoista, joten tämä ei ole kaikenkattava katsaus niihin. Jokaisen täytyy koetellä nämä asiat itse. Olen oppinut luottamaan enemmän Jeesukseen kuin siihen, mitä joku "vaikuttaja" jossain sanoo. Ei tarvitse elää pelossa.

Vyöhyketerapia, akupunktio ja triggerpistehieronta:
Vyöhyketerapiapisteiden painelu jaloissa ja korvanlehdissä ovat auttaneet minulla vatsakipuihin ja selkäsärkyyn. Ihmisen kehoon voi jäädä kuona-aineita "jumiin", jotka saadaan liikkeelle hieronnalla. Hieroa voi jalkapohjista, selästä, käsistä - periaatteessa koko kehosta. Joskus minulla selvästi särki yhtä varvasta niin kovaa, että aloin hieromaan sitä itse. (En ollut potkaissut sitä mihinkään/ loukannut.) Vaikutus alkoi tuntumaan muistaakseni selän yhdessä kohtaa. Toinen asia, mitä olen tehnyt (auttaa keskittymään) on korvan lehtien hieronta. Se auttaa myös verenkiertoon päässä/ niskassa, jos on lihakset kireällä. Itse nautin jalkojen hieronnasta.
Akupunktiota en ole kokeillut. Ystävien kokemuksen mukaan jotkut ovat saaneet siitä apua. Olen suhtautunut siihen hieman varauksella.
Olen kokenut itse triggerpistehieronnan tehokkaimmaksi, jossa ei hierota niinkään lihaksia (klassinen hieronta) vaan käsitellään lihasten päätepisteitä. Sen kautta saadaan kiihdytettyä lihasten aineenvaihduntaa. Triggeristä (suom. liipasinpiste) on ollut itselle apua eniten mistään kokeilemistani hieronta/hoitomuodoista.

Vertailun vuoksi olen käynyt aivan perinteisellä (kunnallisen puolen) kunto-ohjaajalla hakemassa apua selän ongelmiin. Ensinnäkin henkilö oli kylmä kliininen, jopa tyly, vaikka yritin olla itse avoin ja ystävällinen. Olen käynyt myös perinteisillä (klassisen koulun) hierojilla, kokeillut muutamaakin eri henkilöä. Olen usein ollut entistä kipeämpi (joku on runnonut selkäni väkisin auki) tai sitten siitä ei ole ollut mitään apua (muutamankaan hoitokerran jälkeen). En halua laittaa rahaani hierojalle, josta ei ole mitään apua tai tulen huonokuntoisempana pois - on se sitten minkä tahansa hoitomuodon edustaja.

Itämaiset taistelulajit:
En ole harrastanut kyseisiä lajeja. Käsittääkseni kuitenkin joidenkin itämaisten taistelulajien tarkoitus ei ole opettaa potkimaan tai lyömään oikein vaan keskittää voima oikeaan asiaan. Tärkeimpiä asioita ei ole itse tappelu vaan mielen hallinta/ keskittyminen. Tätä keskittymiskykyä haluaisin oppia itsekin. Se auttaa monessa asiassa, varsinkin tässä informaatioyhteiskunnassa. Olen itse nyrkkeillyt säkkiä vastaan, lähinnä kehittääkseni ylävartalon lihaksia. Siitä on tullut hyvä mieli ja on saanut purkaa myös sellaisia huonoja fiiliksiä. En ole kokenut tämän tekevän minusta aggressiivisempaa vaan pikemminkin ystävällisemmän ja tyynemmän.

Onko kukaan ikinä miettinyt, miksi länsimainen lääketiede ei hyväksy itämaista lääketiedettä rinnalleen? Kyse on rahasta. Lääkärien määräämät lääkkeet hoitavat usein tautia, ei sen aiheuttajaa ja itse ihmistä kokonaisuutena. Joku jää myös joko yhden lääkkeen koukkuun tai "lääkekierteeseen". Itämaisissa hoitomuodoissa on otettu koko ihminen huomioon, vaikka jossain hoitomuodoissa on kristillistä arvomaailmaa vastaan olevia asioita.

Olen oppinut liikunnan, joogevenytysten ja perinteisen venyttelyn mukaan saamaan osan selkänikamista paikalleen itse. Aina se ei auta. On naprapaattia, kiropraktikkoa, osteopaattia ja muita "niksauttajia". En ole kaikkien hoitomuotojen historiasta täysin selvillä, mutta olen ottanut yhden päälinjan. 1) Ystävien/ tuttujen suositukset jostain hoitomuodosta ja sen hoitomuodon harjoittajasta, kuulen joltain jostain. 2) Luottamus Jeesukseen 3) Oma kokemus, synkkaako hierojan kanssa "kemiat", onko hoidolla vaikutusta. Vähitellen, naprapaattien, kiropraktikkojen ja osteopaattien työt ovat otettu mukaan "länsimaisen lääketieteen rinnalle", vaikka "niissä ei ole mitattavia tuloksia". Miksi? Mittausmenetelmät tukevat vain länsimaista lääketiedettä. Ihmisten tuntemukset eivät kelpaa perusteluksi jonkin taudin hoitoon. Täytyy olla tietokoneella tai laboratoriossa mitattavia asioita. HUOM: Rukousilloissa (Herramme, Jeesuksen Kristuksen, nimessä) tapahtuneet parantumiset eivät ole myöskään dokumentoitavissa. Se menee länsimaiseltä lääketieteeltä "yli".

Koetellaan kaikki asiat, on se sitten itämaisen tai länsimaisen lääketieteen hedelmää. Meidän ei tarvitse elää pelossa.

"Rukoilen jokaiselle terveyttä, voimaa ja kestävyyttä. Kiitos Jeesukselle ristinkuoleman sovitustyöstä! Kiitos, että Hän johtaa meidät totuuden tuntemiseen, terveyteen ja täydempään elämään. Rukoilen kaikkien sairaiden puolesta, on se sitten fyysistä tai henkistä. Kiitos Jeesus!" :hearts:
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 11. Helmi 2011 17:15

poisto
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 03. Helmi 2014 01:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja JHK » 11. Helmi 2011 19:43

Se on pitkälti jokaisen oman tunnon asia mitä tekee tai ei tee. Ajattelen/ymmärrän asian sillä lailla että liikkeet ja liikuntamuodot eivät itsessään voi olla pahoja, vaan se yhteys syntyy ajatuksen/mielen/sydämen tasolla. Kukin tutkikoon asioiden taustat ja luonteen, ja Herran edessä kysyköön mikä on Jumalan tahto - voiko jonkin asian omaksua terveytensä ylläpitämiseksi ja millä tavoin. Esim. ohje mielen tyhjentämisestä jonkin lajin yhteydessä ei mielestäni ole uskomme mukaista, vaan pikemminkin meidän tulee pitää mielemme suunnattuna Jumalaan. (Eli liikkeitä voi tehdä kunhan toimii Jumalaan suuntautuneesti, sensijan että pyrkii esim. "tyhjentymään kaikesta ulkoisesta" tai "suuntaamaan ajatuksiaan kehonsa voimakenttiin"). Pitää myös katsoa keneltä oppii/opiskelee - kun pääsee perusymmärrykseen asioista, voi treenimuotoaan myös kehittää itse. Tähdennän siis että jokainen toimikoon uskonsa mukaan Herran edessä.
JHK
 

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Helmi 2011 00:02

Jasmiini kirjoitti:On kyllä totta, että lansimaisessa terveydenhuollossa on monia ongelmia ja monasti hoidellaan oireita taudin sijasta.
Siltikin sanoisin näihin jooga- yms. sessioihin, että en kuitenkaan mainostaisi mitään sellaista, mikä on millään tavalla kytköksissä okkultismiin.
Jos tietynlaisten hengitysharjoitusten ja liikesarjojen alkuperäinen tarkoitus on saada yhteys demoneihin, en kehottaisi ketään tekemään sellaisia, vaikka kuinka tuntuisivat hyvältä.
Kaikki, mikä tuntuu hyvältä, ei ole oikeaa ja kaikki oikea ei tunnu hyvältä.
Kaikki pitää koetella Sanalla.


:amen4:

Olen Jasmiinin kanssa samaa mieltä. Mielenkiintoisia ja hyviä pointteja ollut jokaisella kirjoittajalla tässä ketjussa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja tadetski » 13. Helmi 2011 00:44

Tämä pohdiskeluni ei liity mitenkään yllä oleviin, mutta laitan silti ajatukseni tänne. En tiedä edes osaanko ilmaista itseäni niin, että minua ymmäretään ,mutta yritän silti.

Olen lukenut ja sisäistänyt paljon uutta tietoa siitä mitä syömme. Olo on aika huijattu enkä enää luota siihen mitä kauppa meille tarjoaa. Tuotteisiin on sotkettu meitä vahingoittavia lisäaineita mielin määrin ja vielä uskotellaan, että ne ovat turvallisia ja meille hyväksi. Esim. E612 natriumglutamaatti on yksi sellainen jota löytyy lähes jokaisesta lihajalosteesta ja monista muistakin tuotteista.
Kuuntelin Annti Heikkilän haastattelua jossa hän kertoi juuri tästä E612:sta. http://www.katsomo.fi/?progId=57781 Lisäksi ostin kirjan Aitoa Ruokaa jo kesällä ja järkytyin lukemastani.

Kauppareissut ovat vaikeutuneet sillä en halua kantaa kotiin ruokaa joka ei ole hyväksi meille. Toisaalta en voi kuitenkaan ostaa kalliita luomu tuotteikaan. Kolmanneksi kannan syyllisyyttä siitä, että edes mietin tämmöisiä ja valikoin ruokiamme sillä Suomessa ja ympäri maailman on paljon heitä joilla ei ole vara ostaa kaupasta yhtään mitään ja joille kelpaisi ne minun hylkäämät ruuat. Ihmisiä joka näkevät nälkää joka päivä.

Välillä mietin, että onko minua sittenkin huijattu terveydellisyyden nimissä? Voiko terveydellisyydestä tulla ihmiselle jumala? Eikä uskovat voikaan luottaa siihen, että Jumala varjelee ja suojelee näissä ruoka-asioissakin? Terveydellisyys, luomu, superfood, VHH ovat nyt muotia enkä kiistä sitä etteikö nämä olisi hyviä asioita, mutta jokin näissä on alkanut sotimaan minua vastaan.

Jos tunnen syyllisyyttä siitä, etten voi ostaa perheelleni sitä laadukkainta tuotetta vaan ostankin vähän vastaavan ja edullisemman, jossa on lisäaineita niin eikö se ole aika nurinkurista? Olenko kehittämässä tässä nyt itselleni jotain lakia jota yritän noudattaa kynsinhampain vai miksi minusta tuntuu tältä? Miksen voi vain luottaa siihen mitä tarjolla on? Olenko aivopesty?

Huoh. paljon jäi vielä kaihertamaan mieltäni, mutta en osaa niitä nyt raapustaa tähän.
tadetski
 
Viestit: 41
Liittynyt: 28. Joulu 2010 23:53

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron