Huuhaatako ?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja tadetski » 24. Tammi 2011 19:22

Perinteisen lääketieteen rinnalle on tullut paljon vaihtoehtoisia hoitomuotoja. On akupunktiota, reikiä, kiinalaista lääketiedettä, kalevalaista jäsenkorjausta, shiatsua, kukkaterapiaa ym.ym. Nämä "luontaishoitomuodot" ovat kasvattaneet suosiota enemmän ja enemmän.

Viime keväänä hoidatin jäätynyttä olkapäätäni fysioterapiassa. Siellä kättäni jumpattiin ja annettiin myös kotiin erilaisia jumppaohjeita. Tutkin myös eri keskusteluja jäätyneen olkapään hoidosta ja usein nousi esille Kalevalainen jäsenkorjaus. En tiedä onko tämä vähän sama kuin joskus puhuttiin nikaman niksauttajasta?

Minua kuitenkin epäilyttää monetkin näistä hoitomuodoista? Mistä ne alkujaan on lähtöisin, altistaako ihminen itsensä väärälle hengelle hoidattamalla itseään esim. reikillä tai akupunktiolla? Mitä näihin hoitoihin liittyy vai liittyykö mitään erikoista? Onko tämä vain meidän epäluuloa uuttaa kohtaan? Pitääkö luottaa vain länsimaiseen lääketieteeseen ja unohtaa kaiken muun? Minulla on kotona jopa magneettiranneke. Sen vaikutuksesta en osaa sanoa mitään.

Entä liikuntamuodot kuten jooga? Tai joku itämainen taistelulaji? Onko uskovan hyvä jättää nämä harrastukset elämästään pois?

Anteeksi nämä kyselyt. :oops:
tadetski
 
Viestit: 41
Liittynyt: 28. Joulu 2010 23:53

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja Hessu » 24. Tammi 2011 20:10

Itämaissa joogat yms ovat lähes täysin henkisiä juttuja, eikä niitä pidetä venyttelynä ja rentoutuksena, jollaisina niitä usein markkinoidaan länsimaailmassa. Vaikka tosin nykyisin niiden myötä tuodaan yhä avoimemmin ja lisääntyvämmin myös henkisyyttä ihmisille, ja se onkin varmaan sielunvihollisen juoni kun se tuollaisia on alunperin tänne alkanut ujuttamaan. Että ihmiset pikkuhiljaa alkaisivat niiden myötä avautumaan myös henkimaailman asioille, ja saamaan vaikutteita kaikenlaisista New Age -uskomuksista. Ne ovat siinä mielessä myös hyvin petollisia, että usein ne sekoittavat Jeesuksen niihin. Esimerkiksi reikihoitajat uskovat usein, että Jeesus olisi ollut reikihoitaja eli energiaparantaja... :roll:

Suosittelen siis välttämään noita mainitsemiasi juttuja, mihin liittyy henkisiä taruja ja harjoituksia tms. Itämaisen lääketiede sensijaan on mielestäni monella tavalla järkevämpää kuin länsimainen. Siellä kun pyritään hoitamaan itse sairaus, ei vain oireita niinkuin täällä. Ja siellä käytetään paljon luontaisia hoitokeinoja, joita täälläkin on ennen käytetty. Tosin lähes kaikkeen luonnon keinoilla parantamiseen on iät ja ajat sekoitettu taikauskoa ja myyttejä, mutta niistä ei mielestäni tarvitse välittää, vaan ottaa se mikä on hyvää. Jumala on luonut kaikki kasvit ja luonnon ihmisen hyväksi, ja uskon että mahdollisimman luontaisesti elämällä voimme elää terveemmin ja välttyä sairauksilta paremmin kuin muuten, sekä myös parantaa terveyttä jos se on ehtinyt mennä jo huonoksi.
Hessu
 

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 25. Tammi 2011 00:56

Minua kuitenkin epäilyttää monetkin näistä hoitomuodoista? Mistä ne alkujaan on lähtöisin, altistaako ihminen itsensä väärälle hengelle hoidattamalla itseään esim. reikillä tai akupunktiolla? Mitä näihin hoitoihin liittyy vai liittyykö mitään erikoista? Onko tämä vain meidän epäluuloa uuttaa kohtaan? Pitääkö luottaa vain länsimaiseen lääketieteeseen ja unohtaa kaiken muun? Minulla on kotona jopa magneettiranneke. Sen vaikutuksesta en osaa sanoa mitään.

Entä liikuntamuodot kuten jooga? Tai joku itämainen taistelulaji? Onko uskovan hyvä jättää nämä harrastukset elämästään pois?

rauhaa!
ihan aiheellisia kysymyksiä. oikein ns. raamatullisesti perustellen en osane selittää näitä juttuja. jooga, pilates yms. ovat kyllä sellaisia, joista kehotan, ettei uskovat niihin osallistuisi. rinnastan noituuteen, mietiskelyyn.. mielestäni ovat samaa kuin ns. jotkin rentoutusharjoitukset (eri asia sitten mennä makuulleen muuten vaan lepäämään). tällaiseen osallistuin joskus kouluaikana, vaikka epäilytti, koska kaikille jaettiin viltit ja sanottiin, että teille tulee kylmä, ottakaa viltit.

kuuntelin hetken, nainen luki jotain tekstiä paperista. tukin korvani. hetkeksi otin sormet pois korvista. nainen sanoi, teitä alkaa väsyttää.. sitten taas korvat lukkoon ja aloin heilutella jalkoja. tästä ei pidetty, vaan jalat yritettiin pitää paikallaan.. jutun jälkeen kaikki olivat kuin nukkumasta nousseita, väsyneitä ja kylmissään, vilunväreilyjä paitsi minulla.. pyysin, ettei tarvitsisi osallistua liikuntatuntien rentoutumiseen. sain luvan olla sinä aikana aina pukukopissa. joka kerran kun rentoutusharjoitukset oli pidetty, oli porukka täysin simahtaneena, väsyneenä ja viluisena. en suosittele. jonkinasteista hypnoosia? epäilisin.

taistelulajia jotain jujutsu? oli aikanaan koulussa liikuntapäivänä. tämä aloitettiin hiljaisuudella ja oliko mietiskelyasennolla..

1kuningasten 18:
26Niin he ottivat sen mullikan, jonka hän antoi heille, ja valmistivat sen. Sitten he huusivat Baalin nimeä aamusta puolipäivään asti, sanoen: "Baal, vastaa meille!" Mutta ei ääntä, ei vastausta! Ja he hyppelivät alttarin ääressä, joka oli tehty. 27Puolipäivän aikana Elia pilkkasi heitä ja sanoi: "Huutakaa kovemmin; hän on tosin jumala, mutta hänellä voi olla jotakin toimittamista, tahi hän on poistunut johonkin, tahi on matkalla; kenties hän nukkuu, mutta kyllä hän herää". 28Niin he huusivat vielä kovemmin ja viileksivät itseään tapansa mukaan miekoilla ja keihäillä, niin että heistä vuoti verta. 29Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!

tässä on mielestäni tuosta transsista/hurmoksesta. mietiskely johtanee mielen tyhjennykseen ja transsiin..
akupunktio/reikijutut on mielestäni myös niitä vältettäviä.

joogahan voisi olla periaatteessa vaikka epäjumalan kumartamista, vaikka sitä jumpaksi sanotaan..
Hesekiel 8:
16Ja hän vei minut Herran huoneen sisemmälle esipihalle, ja katso: Herran temppelin ovella, eteisen ja alttarin välillä, oli noin kaksikymmentä viisi miestä. Heillä oli selät Herran temppeliin päin ja kasvot itään päin, ja päin itää he kumarsivat aurinkoa. 17Ja hän sanoi minulle: "Näitkö, ihmislapsi? Eikö ole Juudan heimolle kylliksi, että he tekevät kauhistuksia, joita täällä on tehty, koska he täyttävät maan väkivallalla ja niin aina uudelleen vihoittavat minut?


vaikkei asioissa osallistuisi aina hengille (kyllä niissä niitä hyörii), on kuitenkin mahdollista, että niihin liittyy esim. vieraan uskonnon rituaaleja, niiden toimintapoja/tunnuksia. Näistä voi ehkä tunnistaa palveluja, joihin ei kannattaisi osallistua.
2kuningasten 23:
4Sitten kuningas käski ylimmäistä pappia Hilkiaa ja häntä lähimpiä pappeja sekä ovenvartijoita viemään Herran temppelistä pois kaikki kalut, mitä oli tehty Baalille, Aseralle ja kaikelle taivaan joukolle. Ja hän poltatti ne Jerusalemin ulkopuolella Kidronin kedoilla, mutta vei niiden tuhan Beeteliin. 5Hän pani myös viralta epäjumalain papit, jotka Juudan kuninkaat olivat asettaneet polttamaan uhreja uhrikukkuloilla Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin ympäristössä ja jotka polttivat uhreja Baalille, auringolle, kuulle, eläinradan tähdille ja kaikelle taivaan joukolle. 6Hän vei aseran pois Herran temppelistä Jerusalemin ulkopuolelle Kidronin laaksoon ja poltti sen Kidronin laaksossa, rouhensi sen tomuksi ja heitti tomun yhteiselle hautausmaalle.


neuvokaa ne enemmän asioista, joilla taidollisuus on.
lähtökuoppa
 

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Tammi 2011 01:20

Suosittelisin kyllä pysymään kaukana joogaamisesta. Koittakaapa katsoa mitä vaikkapa Wikipedia sanoo siitä. Tiesin sen kyllä entuudestaankin, että sillä on syvälliset yhteydet epäjumalan palvontaan ja muuhun todella negatiivisiin asioihin. Sanoisin, että jooga liittyy pahojen henkien palvontaan. Olen ihan varma, että pahoja ongelmia saa ihminen joka joogaa harrastaa edes jollakin tavalla. Hyvin antikristillistä toimintaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja tadetski » 25. Tammi 2011 01:42

www.eko.fi On kristillinen opisto. Moni ajattelee, että kristillisillä opistoilla on kurssit jotenkin "kristillisempiä" kuin muualla. Mm. tämmöinen siellä on ensikesänä.
Astangajooga 03.08.2011 - 05.08.2011
Kurssi soveltuu astangajoogaa aikaisemmin harrastaneille, astangajoogan perusasiat jo tunteville.
Kurssilla tutustumme lempeästi astangajoogan ensimmäisen sarjan asanoihin. Teemme joogaharjoituksia, rentoudumme, teemme hengitysharjoituksia ja puhumme myös astangajoogan historiasta ja filosofiasta. Oppitunnit: ke klo 10.30-16.00, to klo 9.00-16.00 ja pe klo 9.00-14.00 (yht. 17 h). Ilmoittautuminen 20.7. menness
tadetski
 
Viestit: 41
Liittynyt: 28. Joulu 2010 23:53

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 25. Tammi 2011 01:53

Olen samaa mieltä Hessun ja lähtökuopan ja Pekan kanssa että noista kaikista mainituista jutuista tulisi pysyä erossa. Joogat ja reiki hoidot ovat pahasta vaikka maailma ei niitä sellaisena markkinoi vaan hyvänä juttuna. Jos voima ei tule Herralta niin se tulee saatanalta ja energia parantajat jne.. eivät paranna Jeesuksen voimalla.

Lähtökuoppa mainitsi akupunktion. Lainaan Derek Princen kirjasta he karkoittavat demoneja pätkän joka käsittelee asiaa.

Yksi okkultistinen menetelmä joka avaa tien demoneille on akupunktio. Jotkut lääkärit ttodistavat käytön sillä perusteella että se toimii. Mutta okkultistisen taustan analysointi osoittaa että akupunktio ei lopulta koskaan ole hyväksi niille jotka siihen turvautuvat.

Seuraava varoitus tulee kiinalaiselta lääkäriltä Malesiasta.

Noin kahdeksan vuotta sitten retritissä Singaporessa Jumala puhui minulle akupunktion vaaroista ja yhteydestä okkultismiin erityisesti akupunktion erottamattomasta alkuperästä joka on perinteisessä kiinalaisessa uskonnossa. Luovuin välittömästi akupunktion harjoittamisesta taidosta jonka opin Hong Kongissa ja harjoitin viisi vuotta menestyksekkäästi. Heti kun pääsin kotiin ilmoitin järkyttyneelle henkilökunnalleni lääkäreille, hoitajille ja potilaille että akupunktio on vaarallista ja luovun siitä. Keräsin kaikki koneeni ja neulani, kirjani, diplomini ja karttani ja poltin ne julkisesti. Tavaroiden arvo oli 90 000 markkaa, mutta sen jälkeinen siunaus oli korvaamaton koska 1: vaimoni joka kärsi kroonisesta päänsärystä ja jota olin hoitanut monesti akupunktiolla parani välittömästi ilman lääkkeitä ja rukousta.

2: Minun selittämätön pimeän pelko hävisi.

3: Minun praktiikkani sen sijaan että olisi mennyt alaspäin saikin kaksinkertaisen siunauksen.

Noin kolme vuotta sitten näimme hyvin epätavallisen tapauksen parantumisristiretken aikana Kuchingissa itä-Malesiassa. Kristitty nainen tuli rukoiltavaksi parantuakseen reumatismista. Heti kun aloimme rukoilla Herra antoi tiedon sanat että nainen oli käynyt aiemmin akupunktiohoidossa. Hän vahvisti tämän mutta joka kerta kun hän yritti luopua siitä hänet heitettiin lattialle jossa hän kirkui hirveissä kivuissa.

Tajusimme että naista vaivasi demoni joka oli päässyt häneen akupunktion kautta. Kun otimme auktoriteetin demonien yli ja ajoimme ne ulos Jeesuksen nimessä hän vapautui ja parani täysin. Sitten hän kertoi meille että joka kerta kun hän oli yrittänyt sanoutua irti näkymättömät neulat alkoivat tunkeutua niihin kohtiin joihin hän oli saanut hoitoa.


Akupunktio ei ole hyvä juttu. En usko kuitenkaan että kyseinen nainen oli uudestisyntynyt sillä hänessä oli demoni. Uudestisyntyneessä ihmisessä eli Jumalan temppelissä ei voi olla demonia koska Jumalan temppelissä ei demoni voi asua.

Niin ja noissa taistelulajeissahan opetellaan käyttämään fyysistä voimaa toista ihmistä vastaan. Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua fyysiseen voimaan ja väkivaltaan edes puollustus tarkoituksessa vaan Herran apuun. Jos joku lyö meitä niin pitää kääntää toinenkin poski hänelle eikä lyödä takaisin. Jeesuksen opetuslapsi ei turvaa omaan voimaansa vaan Herraan.

Minulla on yksi kirja jonka nimeä en nyt äkkiseltään muista joku tiikeri se oli jossa kungfun monin kertainen maailman mestari kertoo tarinansa. Hän oli vankilassa ja oli siellä kuullut Jeesuksesta ja sitten taistelussa jossa hän oli kuolemassa tuli hänen suusta sanat Herran Jeesuksen nimessä minä käsken sinua jättämään minut rauhaan. Silloin se toinen mies joka yritti häntä tappaa oli heti päästänyt irti ja juossut kauhun vallassa pois paikalta. Tämä toinen mies ei osannut eikä ymmärtänyt edes englantia ja englanniksi oli kunfun maailmanmestari sanonut nuo sanat. Jumala antoi silloin nuo sanat hänelle.

Psalmi.33:20 Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
33:21 Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Tammi 2011 07:44

lähtökuoppa kirjoitti:rauhaa!
ihan aiheellisia kysymyksiä. oikein ns. raamatullisesti perustellen en osane selittää näitä juttuja. jooga, pilates yms. ovat kyllä sellaisia, joista kehotan, ettei uskovat niihin osallistuisi. rinnastan noituuteen, mietiskelyyn..


Pilates? :o En ymmärrä mitä pahaa siinä olisi. Voisitko selittää?
Entäs zumba? Kävin säännöllisesti loppuun asti... :roll:

Täytyy mennä töihin. Jumalan siunausta kaikille! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja JHK » 25. Tammi 2011 12:32

Niin ja noissa taistelulajeissahan opetellaan käyttämään fyysistä voimaa toista ihmistä vastaan. Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua fyysiseen voimaan ja väkivaltaan edes puollustus tarkoituksessa vaan Herran apuun. Jos joku lyö meitä niin pitää kääntää toinenkin poski hänelle eikä lyödä takaisin. Jeesuksen opetuslapsi ei turvaa omaan voimaansa vaan Herraan.


Tästä asiasta olen hieman erimieltä, sillä katson että tuossa raamatunkohdassa puhutaan kostoon ja loukkaukseen vastaamisesta; jos toinen ihminen on väkivallan kohteena, katson että on hyväksyttävää mennä väliin tarvittaessa voimakeinoin. Samoin hyväksyn oman elämän puollustamista voimakeinoin selvissä vaaratilanteissa. Muutoinhan eivät poliisitkaan saisi käyttää voimaa työssään, ja kuitenkin esivalta on Jumalan palvelija. Olisi jotenkin kaksinaismoralista kutsua fyysisellä voimankäytöllä tapahtuvaa oikeuden puollustamista hyväksi ja samaan hengenvetoon todeta että vanhurskas ei saa niin tehdä, "se on syntiä". En näe kamppailulajien osaamista tai treenausta sinäänsä pahana, tosin itämaisissa lajeissa on ongelmia itämaisen uskonnon ja filosofian kanssa, mistä syystä kannattaa olla tarkkana niistä.

Tarkennettakoon vielä että itsepuollustustilanteissa voimankäytön on oltava niin vähäistä kuin mahdollista. (potkut ja lyönnit eivät ole ainoita kamppailutekniikoita, on olemassa myös "humaanimpia" tekniikoita kuten erilaiset heitot, lukot ja sidonnat.) Kun oma elämä on kyseessä, on parasta paeta - jos taas joku toinen on hyökkäyksen kohteena, on tilanne toinen. Jumala voi toki ratkaista tilanteen sinun hyväksesi ilman voimankäyttöä, mutta voi olla että Hän odottaa sinun toimivan. Tässäkin asiassa tulee elää Hengen johdatuksessa.
JHK
 

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja toni t » 25. Tammi 2011 13:13

JHK kirjoitti:
Niin ja noissa taistelulajeissahan opetellaan käyttämään fyysistä voimaa toista ihmistä vastaan. Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua fyysiseen voimaan ja väkivaltaan edes puollustus tarkoituksessa vaan Herran apuun. Jos joku lyö meitä niin pitää kääntää toinenkin poski hänelle eikä lyödä takaisin. Jeesuksen opetuslapsi ei turvaa omaan voimaansa vaan Herraan.


Tästä asiasta olen hieman erimieltä, sillä katson että tuossa raamatunkohdassa puhutaan kostoon ja loukkaukseen vastaamisesta; jos toinen ihminen on väkivallan kohteena, katson että on hyväksyttävää mennä väliin tarvittaessa voimakeinoin. Samoin hyväksyn oman elämän puollustamista voimakeinoin selvissä vaaratilanteissa. Muutoinhan eivät poliisitkaan saisi käyttää voimaa työssään, ja kuitenkin esivalta on Jumalan palvelija. Olisi jotenkin kaksinaismoralista kutsua fyysisellä voimankäytöllä tapahtuvaa oikeuden puollustamista hyväksi ja samaan hengenvetoon todeta että vanhurskas ei saa niin tehdä, "se on syntiä". En näe kamppailulajien osaamista tai treenausta sinäänsä pahana, tosin itämaisissa lajeissa on ongelmia itämaisen uskonnon ja filosofian kanssa, mistä syystä kannattaa olla tarkkana niistä.

Tarkennettakoon vielä että itsepuollustustilanteissa voimankäytön on oltava niin vähäistä kuin mahdollista. (potkut ja lyönnit eivät ole ainoita kamppailutekniikoita, on olemassa myös "humaanimpia" tekniikoita kuten erilaiset heitot, lukot ja sidonnat.) Kun oma elämä on kyseessä, on parasta paeta - jos taas joku toinen on hyökkäyksen kohteena, on tilanne toinen. Jumala voi toki ratkaista tilanteen sinun hyväksesi ilman voimankäyttöä, mutta voi olla että Hän odottaa sinun toimivan. Tässäkin asiassa tulee elää Hengen johdatuksessa.


Erimieltä saa olla. Minä itse kuitenkin näen niin että Jeesuksen opetuslapsen ei tule turvautua omaan voimaan edes puollustus tarkoituksessa. Jumala kyllä suojelee omiaan kun Häneltä apua huutaa. Jos Jumala ei auta niin tapahtukoon Hänen tahtonsa mutta Hänen lapsilleen ei tapahdu mitään pahaa Hänen tahtomattaan.

Raamatun selkeä opetus on että väkivaltaan ei tule vastata voimalla vaan nöyrästi tarjota toinenkin poski.

Matt.5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin

Älä tee pahalle vastarintaa ja käännä toinenkin poski kertoo selvästi siitä että ei tule fyysisesti ruveta taistelemaan/tekemään vastarintaa pahalle.

Jumalan lapsille kuuluu Jumalan lupaukset ja huolenpito ja tilanteessa jossa on väkivallan kohteena tulee turvata Jumalaan ei omaan voimaan. Tulee huutaa Herraa Jeesusta avuksi. Paavaliakin piestiin ylenmäärin ja tuskin hänkään puollustautui voimalla vaan uskon että hän antautui pahoinpitelyyn sillä sanoi olevansa mielistynyt heikkouteen.

2.Kor.12:7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
12:8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
12:10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Jumalan armossa on Hänen lapsilleen kylliksi ja heikkouksissa (pahoinpitelyt jne..) turvaamme Jumalan armoon emme omaan voimaan.

Jeesuksen opetuslapset rukoilevat vihollistensa puolesta ja siunaavat kiroojiaan eivätkä tee pahalle fyysista vastarintaa sillä sotamme ei ole lihallinen.

2.Kor.10:3 Vaikka me vaellammekin lihassa, emme kuitenkaan lihan mukaan sodi;
10:4 sillä meidän sota-aseemme eivät ole lihalliset, vaan ne ovat voimalliset Jumalan edessä hajottamaan maahan linnoituksia.

Uskon ettei kukaan Raamatun Jeesuksen opetuslapsista turvautunut omaan voimaansa esim, pahoinpitelyissä sillä se on Raamatun opetuksen vastaista koska Jumalan lasten tulee turvata Herraan. Nykyaikana kun uskovatkin sanovat että fyysistä voimaa saa itsepuollustukseen käyttää niin tuntuu että tämä on seurausta siitä että ei luoteta enään siihen että Herra auttaa aina omiaan ja Hänen lapsilleen ei mitään pahaa tapahdu Hänen sitä sallimatta.

En usko että on kyse siitä kuinka humaanisti puollustautuu itsepuollustuksessa ettei satuttaisi pahasti pahoinpitelijää vaan on kyse siitä että Jumalan lapsen tulee joka tilanteessa turvata Herraan.

Kuten kerroin siitä kirjasta joka perustui tositapahtumiin niin tämä kungfun maailman mestari käski Jeesuksen nimessä jättää hänet rauhaan niin ihminen joka ei edes samaa kieltä ymmärrä jätti heti hänet rauhaan. Jeesuksen nimessä on sellainen voima johon Hänen lapsensa saavat luottaa ja turvata ja mikään maallinen voima ei voi Jeesuksen voimaa vastaan.

Poliisit eivät ole Jumalan lapsia vaan he ovat tämän maailman lapsia. Jumala on säätänyt maailmallekkin esivallan pitämään järjestystä mutta ei poliisi edusta Jumalan lasta. Tottakai poliisikin voi olla uudestisyntynyt mutta poliisin virka ei edusta sitä miten Jeesuksen opetuslapsien tulee elää.

Jumalan lupaukset ja huolenpito ja varjelu koskee Hänen lampaitaan eli lapsiaan ja Hänen omansa tulisi turvata Häneen. Eli maallisten poliisien vertaaminen Jumalan lapsiin ei tässä puollustus kysymyksessä ole sama asia.

2.Pie.1:3 Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
1:4 joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee

Psalmi.22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.

Psalmi.33:20 Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän apumme ja kilpemme.
33:21 Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.

Jumalan lupaukset ja huolenpito koskee Hänen lapsiaan ja siksi Hänen lastensa ei tulisi puollustautua tämän maailman mukaan vaan turvata aina Herraan.

Lähden nyt töihin 10 tunniksi. Siunausta kaikille! :hugehug: :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Huuhaatako ?

ViestiKirjoittaja pekka » 25. Tammi 2011 13:54

Hieno ja selventävä kirjoitus Toni, kiitos. Minullakin oli kielen päällä kaikenlaista näihin aiheisiin mutta Toni tuossa kyllä jo hyvin tyhjentävästi kertoi mistä noissa puheena olleissa asioissa on pohjimmiltaan kysymys, kiitos omasta puolestani. Lyhyesti kuitenkin vielä, että pahalla on täällä maailmassa kaikenlaisia eksytyksiä ja juonia juonien perään, koittakaa olla hyvin tarkkana mihin ryhdytte. Vaeltakaa Hengessä ja totuudessa eikä maallisissa, älkääkä turvatko itseenne tai maallisiin vaan vain ja ainoastaan Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron