Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 22:23

Ajattelen, että kyllä kaikkea mitä Jeesus opettaa pitää noudattaa, näin on, ei mikään katoa tai purkaannu. Olette oikeassa siinä kyllä, että Jeesuksessa kun on pitää olla yhtä täydellinen kuin taivaallinen Isäkin on.

Että jos olen jollain lailla harhaan johtanut, sillä, että otin tuon syntiuhriasian tuohon, pyydän anteeksi.

Mutta kun tämän asian otitte esille, uskottehan itsekin, että teidän tulee olla täydellisiä Kristuksessa Jeesuksessa? Ettei vähempi riitä, ei riitä sanoa, että voi jossain laistaa asioissa ja tehdä välillä sitä ja tätä. Ja jos tahtoo ottaa toisen kiinni jokaisesta sanotusta sanasta, on myös velvollinen itse olemaan asian kanssa yhtäpitävä, ei vain jahdata toisia siitä ilosta, jos jonkun jostain sanasta saa kiinni, enemmän merkitsee se, mitä opettaa siitä, mitä Kristus on ja mitä eläminen Hänessä tarkoittaa.

Laitan Matteus 5 tähän kokonaan niin voitte tutkia omassa sydämessänne, näitä asioita myös.

1 Kun hän näki kansanjoukot, nousi hän vuorelle; ja kun hän oli istuutunut, tulivat hänen opetuslapsensa hänen tykönsä.
2 Niin hän avasi suunsa ja opetti heitä ja sanoi:
3 "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta.
4 Autuaita ovat murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen.
5 Autuaita ovat hiljaiset, sillä he saavat maan periä.
6 Autuaita ovat ne, jotka isoavat ja janoavat vanhurskautta, sillä heidät ravitaan.
7 Autuaita ovat laupiaat, sillä he saavat laupeuden.
8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
12 Iloitkaa ja riemuitkaa, sillä teidän palkkanne on suuri taivaissa. Sillä samoin he vainosivat profeettoja, jotka olivat ennen teitä.
13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
14 Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
15 eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
16 Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
21 Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'.
22 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
23 Sentähden, jos tuot lahjaasi alttarille ja siellä muistat, että veljelläsi on jotakin sinua vastaan,
24 niin jätä lahjasi siihen alttarin eteen, ja käy ensin sopimassa veljesi kanssa, ja tule sitten uhraamaan lahjasi.
25 Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen.
26 Totisesti minä sanon sinulle: sieltä et pääse, ennenkuin maksat viimeisenkin rovon.
27 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Älä tee huorin'.
28 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.
29 Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30 Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
31 On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'.
32 Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.
33 Vielä olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä vanno väärin', ja: 'Täytä Herralle valasi'.
34 Mutta minä sanon teille: älkää ensinkään vannoko, älkää taivaan kautta, sillä se on Jumalan valtaistuin,
35 Älkääkä maan kautta, sillä se on hänen jalkojensa astinlauta, älkää myöskään Jerusalemin kautta, sillä se on suuren Kuninkaan kaupunki;
36 Äläkä vanno pääsi kautta, sillä et sinä voi yhtäkään hiusta tehdä valkeaksi etkä mustaksi;
37 vaan olkoon teidän puheenne: 'On, on', tahi: 'ei, ei'. Mitä siihen lisätään, se on pahasta.
38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48 Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2020 08:59

*
Me elämme tässä ennallistamisen ajassa, jossa Herra palauttaa Raamatun linjoille voidakseen kuljettaa Jumalan lapsia jolla on arka tunto Hänen Sanan edessä. Niin sen kautta Jumalan Sana saa tulla lihaksi meissä, sillä Sana on itse lihaan tullut Jeesus. Nyt on aika erottautua kaikista valheista, koska totuus tekee vapaaksi.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Huhti 2020 13:09

*
Raamatun mukaan lopunaikana laittomuus lisääntyy ja monen rakkaus kylmenee, se tarkoittaa että Jumalan Sana totuudesta ei ole sydämen ensisijainen kohde, vaan opitut ihmiskäskyt mitkä eivät pohjaudu Raamattuun ja nämä tekevät Jumalan Sanat tyhjäksi pitäytyen perinnäissääntöihin perustuviin ihmisten perinteisiin ja itse tehtyihin uskonnollisiin rakennelmiin, niin Jeesus ei saa heissä muotoa mitään.

Matt. 24:12 Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.

Tärkeintä on se, että Kristus saa muotoa meissä. Hän on itse lihaan tullut Sana joka tulee meissä lihaksi - totuuden tuntemisen rinnalla, niin sen Jeesus tuntee. Kun Hän on aina kehottanut silloin maanpäällisen vaelluksen aikana pysymään Hänessä, se tarkoittaa Jumalan Sanassa pysymistä, sillä Hän on itse lihaan tullut Sana ja Hän on täynnä armoa ja totuutta. :bible:

Raamatussa puhutaan hengellisestä sokeudesta, ulkokultaisuudesta, vääränlaisesta jumalanpelosta jonka keskipisteenä on opitut ihmiskäskyt ja perinnäissäännöillä tekeminen Jumalan Sanat tyhjäksi, joita Jumala on vastaan. On aika hylätä nämä asiat mitkä ovat vastaan Herran tahtoaan ja ottaa vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua. Pyhä Henki, joka vie kaikkeen totuuteen, auttaa siinä. Hän on totuuden Henki, jossa tulee rukoilla [Joh. 4:23-24], niin Jumala kuulee rukousta.

1Piet. 2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,

Kunhan keskipisteenä on Jeesus totuudessa, ei niin kuin uskonnollisen yhteisön "toisenlainen kristus" korvasyyhyyn kärsimättä tervettä oppia. On vielä Jumalan armon aikaa jolloin Jumala kasvattaa totuuden tuntemisen rinnalla. Me elämme tässä ennallistamisen ajassa, jossa Herra palauttaa Raamatun linjoille voidakseen kuljettaa Jumalan lapsia kaikkeen totuuteen - arka tunto Hänen Sanan edessä. Raamatun asiat joiden kanssa tulisi uudelleen siis alusta saakka ottaa selvää Raamatusta, mitä Herra tahtoo opettaa. Siinä Pyhä Henki auttaa ja avaa ymmärrystä kaikkeen totuuteen.

Ef. 4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,

2Tim. 2:7 Tarkkaa, mitä sanon; Herra on antava sinulle ymmärrystä kaikkeen.


Totuuden tuntemisen rinnalla vapautuu kaikista valheista ja ojentautuu kohti Raamatun Jeesusta ja löytää tien joka vie perille Isä Taivaallisen luokse.

:hearts: :bible:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Juhani » 31. Heinä 2020 00:47

En halua yrittää asettua kenenkään yläpuolelle ja en väitä olevani muita yhtään sen viisaampi. Olen ollut ihmeissäni näinä neljän uskonvuoteni aikana näistä kaikista asioista. Näistä asioista on vaikea puhua kun laittomuus, lyömiset ja rakkaudettomuus nakertaa koko seurakuntaa näin lopun aikoina. On vaikeaa ymmärtää uskovia, jotka väittävät tietävänsä itse ainoastaan Raamatun totuuden, mutta heidän hedelmänsä puhuvat aivan muuta totuutta ilman rakkautta.

Uskovien keskustelu pitäisi olla rakentavaa eikä hajoittavaa oman ylpeän itsensä oikeassa olemista, eikä muiden syyttelemistä tai virheiden metsästystä. Näitä uskovien keskusteluja näkyy pilvin pimein internetissä, joista tulee vain paha mieli ja jolloin Pyhä Henki on viestittänyt minulle "poistu epärakentavista keskusteluista" Haluaisin toki myös keskustella ja rakentua yhdessä Jumalan sanasta, mutta toisinaan en siihen pysty. Ymmärrän silti monien vilpittömän tietämättömyyden monista asioista ja kaikki olemme uskonkasvussamme monesti eri tasolla, sekä olen myös itse tietämätön monista asioista.

Herra on puhunut minulle viime aikoina yhteisestä lopunajan seurakunnasta, joka tulee toimimaan kuin yksi yhdessä, sekä rakkaudesta josta tunnistaa heidät. Jyvät erotellaan akanoista. Herran tulo on lähellä ja Raamatun ennustukset toteutuvat pikavauhtia.

Olkaa siunatut! Jumalan siunausta kaikille yhteisesti!
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa

cron