Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Kesä 2014 18:54

Miksi pitäisi viitata kirjaan nimeltä raamattu, kun kaikki mitä on annetaan sydämestä... minun ei tarvitse siis kopioida asioita, se ei tee minusta Jeesuksen seuraajaa, vaan se, että Elän Hänessä.



Niin siis mistä sitten tunnet Jeesuksen? Entä hänen tahtonsa? Miksi kirjoittelet foorumilla, jossa muunmuassa tutkitaan mitä Raamattu sanoo? Olet ristiriidassa Jeesuksen sanojen sekä jo itsesikin kanssa.

Tarkoitukseni ei ole loukata, mutta minua niin kummastuttaa ja siksi kyselen ja kirjoitan.
Viimeksi muokannut Joel.A päivämäärä 16. Kesä 2014 18:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Joel.A
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 18:57

PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Minun ei tarvitse suorittaa juutalaisia lakeja erikseen, vaan kaikki on täytetty Hänessä. Jeesus on kyllä jättänyt oman lakinsa, joka kirjoitetaan sydämeen, siitä Hän kertoo kyllä evankeliumeissa, rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään, siinä tulee täytetyksi se, mihin meitä velvoitetaan. Erikseen ei tarvitse miettiä etukäteen, voinko syödä jotain, tarviiko hiusten olla pitkät vai lyhyet jne. Näin asian näen.


Lonelyrider:

Sanoit Jeesuksen antaneen lakinsa sinun sydämeesi sekä kertovansa asioista evankeliumeissa. Jos olen sinua oikein ymmärtänyt, niin uskot vain Jeesukseen sanoja Raamatusta ja sitä Jeesus puhuu sinun sydämellesi. Korjaa jos ymmärrän asian väärin.

Jos asia on niin kuin ymmärsin, niin silloin voit poistaa kaikki kohdat UT:n tekstistä, joissa Jeesus ei itse henkilökohtaisesti sano tai opeta jotakin.

Jos näin on niin joudut poistamaan paljon Raamatun opetuksia.

Herra Jeesus ei sanonut Raamatussa, että miesten tulee rakastaa vaimojaan, niin kuin Kristus rakasti seurakuntaa, vaan Paavali sanoi sen.

Voiko aviomiehet hylätä Paavalin opetuksen, koska Jeesus ei sanonut noita sanoja? Jos taas emme voi, niin miten sen perustelet.

Olen sinusta huolissani ja siksi kirjoitan ja kyselen, en halua satuttaa sinua, koska rakastan sinua sisarena Herrassa Jeesuksessa.




Kyllä rakkauden kaksoiskäskyyn kuuluu Kristuksen rakkauden jakaminen lähimmäisille, itseasiassa ihan jokaiselle lähimmäiselle ja avioliittoon kuuluva rakkaus tulee siinäkin täytetyksi, tehdä niinkuin itselle tahtoisi tehtävän.

Ymmärrän, ettet halua satuttaa ja kiitos huolenpidosta.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 16. Kesä 2014 18:58

Olisiko niin että kun Jeesus sanoi;

Joh. 16:12

Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.



Että Paavali toi sitten kirjeissään jatkumoa sille mitä Herra ei sanonut? Eihän Paavali Uudessa testamentissa kuitenkaan
mitään juutalaisia perinnäissääntöjä tai lakia opeta?
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 19:05

Joel.A kirjoitti:
Miksi pitäisi viitata kirjaan nimeltä raamattu, kun kaikki mitä on annetaan sydämestä... minun ei tarvitse siis kopioida asioita, se ei tee minusta Jeesuksen seuraajaa, vaan se, että Elän Hänessä.



Niin siis mistä sitten tunnet Jeesuksen? Entä hänen tahtonsa? Miksi kirjoittelet foorumilla, jossa muunmuassa tutkitaan mitä Raamattu sanoo? Olet ristiriidassa Jeesuksen sanojen sekä jo itsesikin kanssa.

Tarkoitukseni ei ole loukata, mutta minua niin kummastuttaa ja siksi kyselen ja kirjoitan.



No, jos ihmiset haluavat pysyä pelkästään kirjan nimeltä raamattu tutkimisessa ja tämä on rajattu siihen ja täällä ei saa muusta keskustella kun raamatun tutkimuksesta... niin sitten en tiedä mitä täällä teen :)

Jeesuksen Eläväksi tekevä Henki on sydämessäni, siitä tunnen Jeesuksen ja Hänen tahtonsa.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Kesä 2014 19:06

Itse luontokin opettaa...tätä oon pohdiskellu että miten se luonto tästä miesten hiusten pituudesta opettaa.
Eilen kun istuin hengellisessä tilaisuudessa niin edessäni istui pariskunta jotka näyttivät takaapäin ihan samanlaisilta.Olis voinu melkein kuvitella että siinä istuu kaksostytöt.Vähän tukevia,harteikkkaita joilla oli saman väriset paidat..molemmilla just samanpituiset,samanlaatuiset/väriset yli hartioitten ylettyvät hiukset vedettynä ponnarille.Mutta toinen heistä oli mies ja toinen nainen ja lapsi oli tulossa.
Tämä kuva tulee mulle vähän väliä mieleen kun ajattelen tätä asiaa.



Lonelyrider:Miksi pitäisi viitata kirjaan nimeltä raamattu, kun kaikki mitä on annetaan sydämestä... minun ei tarvitse siis kopioida asioita, se ei tee minusta Jeesuksen seuraajaa, vaan se, että Elän Hänessä.


On tahoja jotka kiireellä vesittävät Raamatun Sanomaa ,mutta sinä oot valmis hylkäämään koko kirjan.Voisin kyllä väittää että harhaan menee helposti.
Ei mulle kyllä uppoa tämä "opetus" mitä yrität tuoda.jotain on pielessä.En usko että Raamatusta löytyy valheita...jollain tavalla ne asiat selittyy aina ja ne avataan niille jotka tahtovat Jeesusta seurata.Ei ne väkisin vääntämällä avaudu,sekin on vaan suurta armoa.
systeri
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 19:09

systeri kirjoitti:Itse luontokin opettaa...tätä oon pohdiskellu että miten se luonto tästä miesten hiusten pituudesta opettaa.
Eilen kun istuin hengellisessä tilaisuudessa niin edessäni istui pariskunta jotka näyttivät takaapäin ihan samanlaisilta.Olis voinu melkein kuvitella että siinä istuu kaksostytöt.Vähän tukevia,harteikkkaita joilla oli saman väriset paidat..molemmilla just samanpituiset,samanlaatuiset/väriset yli hartioitten ylettyvät hiukset vedettynä ponnarille.Mutta toinen heistä oli mies ja toinen nainen ja lapsi oli tulossa.
Tämä kuva tulee mulle vähän väliä mieleen kun ajattelen tätä asiaa.



Lonelyrider:Miksi pitäisi viitata kirjaan nimeltä raamattu, kun kaikki mitä on annetaan sydämestä... minun ei tarvitse siis kopioida asioita, se ei tee minusta Jeesuksen seuraajaa, vaan se, että Elän Hänessä.


On tahoja jotka kiireellä vesittävät Raamatun Sanomaa ,mutta sinä oot valmis hylkäämään koko kirjan.Voisin kyllä väittää että harhaan menee helposti.
Ei mulle kyllä uppoa tämä "opetus" mitä yrität tuoda.jotain on pielessä.En usko että Raamatusta löytyy valheita...jollain tavalla ne asiat selittyy aina ja ne avataan niille jotka tahtovat Jeesusta seurata.Ei ne väkisin vääntämällä avaudu,sekin on vaan suurta armoa.


En ole hylännyt raamatun lukemista, luen paljon kirjoituksia sieltä... enkä siihen ketään ole kehoittamassa, tämä ei liity raamatun lukemiseen yksistään.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 16. Kesä 2014 19:11

lonelyrider kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Minun ei tarvitse suorittaa juutalaisia lakeja erikseen, vaan kaikki on täytetty Hänessä. Jeesus on kyllä jättänyt oman lakinsa, joka kirjoitetaan sydämeen, siitä Hän kertoo kyllä evankeliumeissa, rakastaa Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niinkuin itseään, siinä tulee täytetyksi se, mihin meitä velvoitetaan. Erikseen ei tarvitse miettiä etukäteen, voinko syödä jotain, tarviiko hiusten olla pitkät vai lyhyet jne. Näin asian näen.


Lonelyrider:

Sanoit Jeesuksen antaneen lakinsa sinun sydämeesi sekä kertovansa asioista evankeliumeissa. Jos olen sinua oikein ymmärtänyt, niin uskot vain Jeesukseen sanoja Raamatusta ja sitä Jeesus puhuu sinun sydämellesi. Korjaa jos ymmärrän asian väärin.

Jos asia on niin kuin ymmärsin, niin silloin voit poistaa kaikki kohdat UT:n tekstistä, joissa Jeesus ei itse henkilökohtaisesti sano tai opeta jotakin.

Jos näin on niin joudut poistamaan paljon Raamatun opetuksia.

Herra Jeesus ei sanonut Raamatussa, että miesten tulee rakastaa vaimojaan, niin kuin Kristus rakasti seurakuntaa, vaan Paavali sanoi sen.

Voiko aviomiehet hylätä Paavalin opetuksen, koska Jeesus ei sanonut noita sanoja? Jos taas emme voi, niin miten sen perustelet.

Olen sinusta huolissani ja siksi kirjoitan ja kyselen, en halua satuttaa sinua, koska rakastan sinua sisarena Herrassa Jeesuksessa.




Kyllä rakkauden kaksoiskäskyyn kuuluu Kristuksen rakkauden jakaminen lähimmäisille, itseasiassa ihan jokaiselle lähimmäiselle ja avioliittoon kuuluva rakkaus tulee siinäkin täytetyksi, tehdä niinkuin itselle tahtoisi tehtävän.

Ymmärrän, ettet halua satuttaa ja kiitos huolenpidosta.


Rakkauden kaksoiskäskyssä Jeesus käski rakastamaan Jumalaa sekä lähimmäistään niin kuin itseään, ei niin kuin Kristus rakastaa seurakuntaa. Huomaatko, että Paavalin opetuksen kautta opetus aviomiehen rakkaudesta vaimoaan kohtaan on paljin enemmän kuin vain rakastaa häntä, niin kuin toivoisi itselleen tehtävän. Paavalin kautta Herra opetti, että aviomiehen tulee rakastaa vaimoaan, niin kuin Kristus rakastaa seurakuntaa, joka on paljon enemmän kuin tehdä niin kuin itselle tahtoisi tehtävän.

Jos hylkäämme Paavalin, Pietarin tai Johanneksen UT:n tekstit niin hylkäämme Jeesuksen, koska Jeesus itse opettaa heidän kauttansa seurakuntaansa.

Matt 28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Jeesus käski opetuslapsiaan opettamaan uskoon tulevia pitämään kaikki mitä Hän on käskenyt heidän pitää. Tämä sisältää myös kaiken UT:n opetuksen (Pietarin, Johanneksen, Paavalin kirjeet jne.)

Jos emme usko koko UT:n olevan Jumalan sanaa ja Jeesuksen opetusta, niin silloin hylkäämme Hänet, sillä Hän ei kutsu meitä uskomaan Häneen, vain muutamien asioiden (osatotuus) kautta, vaan kaiken kautta mitä Hän on opettanut ja opettaa koko UT:n kautta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 19:15

Kun Kristus asuu sydämessä, se rakkaus tulee Kristuksen rakkaudesta...
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Kesä 2014 19:17

lonelyrider kirjoitti:
Joel.A kirjoitti:
Miksi pitäisi viitata kirjaan nimeltä raamattu, kun kaikki mitä on annetaan sydämestä... minun ei tarvitse siis kopioida asioita, se ei tee minusta Jeesuksen seuraajaa, vaan se, että Elän Hänessä.



Niin siis mistä sitten tunnet Jeesuksen? Entä hänen tahtonsa? Miksi kirjoittelet foorumilla, jossa muunmuassa tutkitaan mitä Raamattu sanoo? Olet ristiriidassa Jeesuksen sanojen sekä jo itsesikin kanssa.

Tarkoitukseni ei ole loukata, mutta minua niin kummastuttaa ja siksi kyselen ja kirjoitan.



No, jos ihmiset haluavat pysyä pelkästään kirjan nimeltä raamattu tutkimisessa ja tämä on rajattu siihen ja täällä ei saa muusta keskustella kun raamatun tutkimuksesta... niin sitten en tiedä mitä täällä teen :)

Jeesuksen Eläväksi tekevä Henki on sydämessäni, siitä tunnen Jeesuksen ja Hänen tahtonsa.



Viittaus aikaisempaan kommenttiini

...muunmuassa...
Joel.A
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Kesä 2014 19:20

Tänä päivänä monet uskovat monenlaiseen rakastamiseen niin kuin vain itse haluavat ja väittävät sen olevan olevan Jumalasta ...Paavalin kirjeissä on terveitä opetuksia seurakunnalle.Ei kai me tiedettäisi seurakunnan synnystäkään juuri mitään jos siitä ei olisi kirjoitettu apostolien teoissa.
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa