Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 08. Kesä 2014 13:19

Miten me Herran Jeesuksen opetuslapsina voimme oppia erottamaan totuuden ja
valheen välisen eron? Herra Jeesus sanoi, että me eksymme jos emme tunne
Kirjoituksia (Raamattu) ja Jumalan voimaa (Pyhä Henki). Herra Jeesus sanoi
myös että Häneen tulee uskoa niin kuin Raamattu sanoo. Tämä tarkoittaa
sitä, että voimme oppia erottamaan totuuden ja valheen vain jos suostumme
elämään Pyhässä Hengessä sekä jos uskomme Herraan Jeesukseen niin
kuin Raamatu opettaa.

Kirjoituksessani käyn läpi muutamia Raamatun kohtia jotka ymmärretään
ja joista opetetaan väärin. Kun tutkimme nämä kohdat tarkasti Jumalan
sanan valossa, niin näemme selkeästi totuuden ja valheen välisen eron.

Uusin kirjoitukseni on
sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/Jumalan ... lheen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Kesä 2014 14:10

Miten totuus erottuu valheesta. Sillä että ne jotka kokoavat satoa Kristukselle, heillä on keskinäinen rakkaus keskenänsä ja se tuottaa myös satoa taivaiden valtakunnan hyväksi.

Siellä missä ajetaan omaa etua, ollaan rahanahneita, ymmärtämättömiä... siellä mistä tulee rikkinäiset ihmiset takaisin... siellä Herra ei ole.

Näin näen asian.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 09. Kesä 2014 11:35

Ihmiset etsivät ja etsivät, mutta eivät löydä... miksi? Koska kaikesta on tehty liian vaikeaa löydettäväksi, on ismejä... mutta missä vapahtaja?, missä Hänen äänensä? Jumalan tie on suora tie Jeesuksen luokse. Jeesus on paimen, jonka ääntä lampaat seuraavat, ne seuraavat koska tuntevat Hänen äänensä.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 09. Kesä 2014 13:19

lonelyrider kirjoitti:Ihmiset etsivät ja etsivät, mutta eivät löydä... miksi? Koska kaikesta on tehty liian vaikeaa löydettäväksi, on ismejä... mutta missä vapahtaja?, missä Hänen äänensä? Jumalan tie on suora tie Jeesuksen luokse. Jeesus on paimen, jonka ääntä lampaat seuraavat, ne seuraavat koska tuntevat Hänen äänensä.


Amen. Asia on juuri niin kuin kirjoitit.

Ps 116:6 Herra varjelee yksinkertaiset; minä olin viheliäinen, mutta hän auttoi minua.

Ps 119:130 Kun sinun sanasi avautuvat, niin ne valaisevat ja antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Kesä 2014 19:08

*
No minun Raamatussa lukee että Jumala teki harvinaisia voimatekoja Paavalin kätten kautta. Se antoi minun ymmärtää, että Jumala teki harvinaisia voimatekoja Paavalin kätten ja hänen aikana... :roll:

Apo 19:11 Jumala teki harvinaisia voimatekoja Paavalin kätten kautta. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Minä vain » 11. Kesä 2014 20:06

Vaisuliini

No minun Raamatussa lukee että Jumala teki harvinaisia voimatekoja Paavalin kätten kautta. Se antoi minun ymmärtää, että Jumala teki harvinaisia voimatekoja Paavalin kätten ja hänen aikana... :roll:



11 And God wrought special miracles by the hands of Paul:

Special = erikoisia, erityisiä.

Kiitos tästä kohdasta, hieno löytö. :)
Minä vain
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Kesä 2014 21:55

Kuinka voidaan eroittaa Totuus valheesta ....Vastustaja(saatana) ei ole Suomessa heitellyt tiettävästi (en ole kuullut) kaduilla tai ei uskovien keskuudessa ihmisiä seinään ja tai paiskonut kuten esim Raamatussa on kirjoitettu ja miksi näin ?? Esim afrikassa on tiettävästi paljonkin tätä ilmiötä ja muutamissa muissa maissa ja jotkut ovat päätyneet nettiin videoiksi .
Syy lienee Suomen kohdalla yksinkertainen ...vastustaja tietää ja laskelmoi tarkkaan ,mitä sen kannattaa tehdä ja mitä ei ..Jos kaduilla se tekisi moista niin tottakai manaajat kutsuttais paikalle ,koska kaikki olisi Niin Selvää riivausta.Sitten kuinka vastustaja on toiminut ja toimii ??? No amerikka tuo suurimaa ,jossa uskovatkin on olevinaan aina suuria ,koska eihän pieni voi olla mitään niin sieltä on levinnyt tämä massavouhotus ja pastorien rääkyminen ja lähes transsiin pyrkiminen .
Mitä tässä kohtaa voi päätellä ??? Samalla tutkien Raamatun tekstiä lopunajasta.Oma näkemys on se ,että kun vastustaja aloitti Amerikan kautta ja sieltä "hyväksytti tämän massa hysterian ja se sai hyväksynnän länsimaissa pikkuhiljaa niin nyt se vastustaja on ujuttanut ne ihmisten paiskomiset ja horkassa tärisemiset kuin "hyväksytyiksi hengen kuvioiksi ,jotka kuuluu uskovan elämään.No mikä on tulevaisuus ,jos tuollainen saa jatkua ?? Tilanne luultavasti pahenee pahenemistaan ja ihmiset tulevat eksymään niin totaalisesti ,että eivät osaa edes ulos moisesta sirkuksesta ja näin eksytys on tullut täyteen mittaan sisältäpäin.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 11. Kesä 2014 23:08

Eiköhän niiden hedelmien pitäisi kertoa, mitä ihminen pitää sisällään. Minulle Jeesus edustaa ehdotonta totuutta, jonka opetuksia haluan seurata, nyt ja aina. Jos jotain muuta opetetaan, niin ei ne opit ole sitten Hänestä, vaan jostain ihan muusta. Ja se mitä Jeesus edustaa ja mitä Hän käskee ihmisten tehdä, kyllä siihenkin ohjeet löytyy, kun etsimään rupeaa.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Kesä 2014 00:12

lonelyrider kirjoitti:Eiköhän niiden hedelmien pitäisi kertoa, mitä ihminen pitää sisällään. Minulle Jeesus edustaa ehdotonta totuutta, jonka opetuksia haluan seurata, nyt ja aina. Jos jotain muuta opetetaan, niin ei ne opit ole sitten Hänestä, vaan jostain ihan muusta. Ja se mitä Jeesus edustaa ja mitä Hän käskee ihmisten tehdä, kyllä siihenkin ohjeet löytyy, kun etsimään rupeaa.


Rauhaa ja Jumalan siunausta sinulle Lonelyraider.

Herra Jeesus puhuu opetuksiaan Raamatussa myös muiden suulla kuin vain omallansa. Esimerkiksi Paavali sai suoria ilmestyksiä ja ilmoituksia Herraltamme Jeesukselta Kristukselta.

Gal.1

11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.
13 Olettehan kuulleet minun entisestä vaelluksestani juutalaisuudessa, että minä ylenmäärin vainosin Jumalan seurakuntaa ja sitä hävitin
14 ja että edistyin juutalaisuudessa pitemmälle kuin monet samanikäiset heimossani ja ylen innokkaasti kiivailin isieni perinnäissääntöjen puolesta.
15 Mutta kun hän, joka äitini kohdusta saakka on minut erottanut ja kutsunut armonsa kautta, näki hyväksi
16 ilmaista minussa Poikansa, että minä julistaisin evankeliumia hänestä pakanain seassa, niin minä heti alunpitäenkään en kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä,
17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin pois Arabiaan ja palasin taas takaisin Damaskoon.


Ja se mitä Jeesus opettaa on sama asia kuin mitä Jumala opettaa koska Isä ja poika ovat yhtä.

Myös tässä Paavali plajastaa, että on saanut suoraa tietoa asiasta Herralta :

1.kor 7

10 Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
11 mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.
12 Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;


Toivon että olen väärässä , mutta viime kommenteistasi olen saanut semmoisen käsityksen, että pitäisit vain Jeesuksen suulla lausuttuja Raamatun kohtia merkityksellisinä tai ainakin muita kohtia merkityksellisimpinä.

Pyydän anteeksi jos olen käsittänyt väärin, mutta halusin tuoda ylläolevan esille, jos siitä jotain iloa on.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 12. Kesä 2014 07:58

Ne hedelmät ...Kyllä ne on ne asiat mitä esim jokainen ihminen pitää sisällään.Ne paljastaa ihmisestä hänen käytöksensä ja toimintansa kautta mitä ihminen tekee ulospäin .On suuria näyttelijöitäkin uskovien seassa kuten eräässä kuulussa uudessa herätys liikkeessä ,mutta ne asiat tulivat sitten ilmi ja näyttely hänen osaltaan loppui.
Hedelmät ovat heijastukseltaan sellaiset millainen kyseinen ihminen on Kristuksessa .Jos on esim tapakristitty niin tuskin siitä ihmisestä saa "mitään hyvää irti koskien esim uskonasioita" ja uskosta osattomien hedelmät me tietysti ymmärrämme ja ne ei kuulukkaan niin meille.
Sitten joka on jo pidemmälle kehittynyt ja kestää vahvampaa ruokaa niin sellaisen ihmisen hedelmät on esim ...mitä tahansa toimea Kristuksessa ...Rukoilee ...auttaa vanhuksia ...saarnaa...profetoi...ja jne kuten tiedämme eri hommia on paljon Herrassa.Siis tämä kaikki henkilökohtaisella tasolla ihmisessä.Kaikille Hengen hedelmille on ymmärtääkseni yksi sana ,joka kaikkea sitoo....Rakkaus.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa