Erota totuus valheesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Kesä 2014 19:29

lonelyrider kirjoittaa: Jeesuksen Eläväksi tekevä Henki on sydämessäni, siitä tunnen Jeesuksen ja Hänen tahtonsa.


Niin siis Mistä tunnet Jeesuksen? Mistä tiedät, että olet saanut eläväksi tekevän Hengen sydämeesi? Eli mistä ylipäätään tunnet Jeesuksen? Raamatusta vaiko kaverilta? Lainaat paljon sanoissasi asioita, mitä Jeesus on opettanut, mutta kuitenkin, et anna joillekin Jeesuksen sanomille asioille minkäänlaista auktoriteettia.

Eli siis ymmärränkö sinua nyt oiken? Korjaa jos olen väärässä.

Tunnet Jeesuksen siitä, että luit joko Raamattua tai sit kuulit Hänestä joltain ihmiseltä. Sitten uskoit joihinkin kohtiin Jeesuksen sanoista ja tulit uskoon. Uskossa ollessasi nyt et kuitenkaan välitä kuin joistain Jeesuksen sanoista ja opetuksista ja menet enempi mitä Henki sanoo kuin se mitä Jeesus sanoo?
Joel.A
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 16. Kesä 2014 19:34

systeri kirjoitti:Tänä päivänä monet uskovat monenlaiseen rakastamiseen niin kuin vain itse haluavat ja väittävät sen olevan olevan Jumalasta ...Paavalin kirjeissä on terveitä opetuksia seurakunnalle.Ei kai me tiedettäisi seurakunnan synnystäkään juuri mitään jos siitä ei olisi kirjoitettu apostolien teoissa.


Niinpä, sieltä poimitaan itselleen mieleiset asiat, mutta hylätään sellaiset jotka ei lihaa miellytä..lakina.

Jos emme usko koko UT:n olevan Jumalan sanaa ja Jeesuksen opetusta, niin silloin hylkäämme Hänet, sillä Hän ei kutsu meitä uskomaan Häneen, vain muutamien asioiden (osatotuus) kautta, vaan kaiken kautta mitä Hän on opettanut ja opettaa koko UT:n kautta.


PetriFB toi hyvin tuossa esille mitä UT on.
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Juha » 16. Kesä 2014 19:51

lonelyrider kirjoitti:Jeesuksen Eläväksi tekevä Henki on sydämessäni, siitä tunnen Jeesuksen ja Hänen tahtonsa.


Kukaan uskova ei ole täydellisessä 100% Pyhän Hengen johdatuksessa ja alaisuudessa. Jos olisi, niin hän olisi uskoontulostaan lähtien täysin synnitön ja tietäisi alusta alkaen mikä on oikein ja mikä on väärin eivätkä hänen käsityksensä muuttuisi missään asiassa koskaan. Oletko ollut uskosi alusta asti synnitön? Oletko kaikessa tiennyt aina alusta alkaen Jumalan tahdon etkä ole koskaan muuttanut mielipidettä ja käsityksiä missään asiassa? "...ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää." <- Jeesus sanoo tuossa siis että uskoontultuamme tarvitsemme opetusta. Se kertoo jo siitä että me emme automaattisesti tiedä kaikkea!

Niin myös ev. lut. kirkon väki kokee tuntevansa Jeesuksen ja Hänen tahtonsa. Ja kun katsoo kirkkoa niin kirkko liputtaa voimakkaasti homouden puolesta nykyään... Tuo on se tie mille mennään aikain kuluessa kun vesitetään Raamatun sanaa ja ajatellaan että minä itse tiedän paremmin kuin mitä Raamatussa opetetaan. Eräs ev. lut. henkilö puolusteli kerran minulle homoutta ja oli sitä mieltä että Paavalin opetuksia aiheesta ei tarvitse ottaa tosissaan, vaan ainoastaan Jeesuksen. Ja koska Jeesus ei sanonut homoudesta mitään niin... Loput voi arvata.

Jos Paavali itse on niitä opetuksia kirjoitellut niin silloin häntä tulee koetella. Mutta jos hän on saanut sanat ja opetukset itse Jeesukselta ilmestysten kautta, niin kuin hän todistaa, niin ne ovat täysin päteviä. Jeesuksen sanoja ei pidä lähteä koettelemaan, vaikka Hän puhuisi niitä palvelijoidensa kautta.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 16. Kesä 2014 20:33, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Kesä 2014 20:31

*
Sori en jaksa lukea kaikkea mutta en tätä ketjua paljon seurannut, vain minä vilkaisin nopeasti.... Yksi asia mikä huolettaa minua. Uskova elää avoliitossa. Se miten hän määrittelee avoliitto, Yhteen muuttaminen ja asuminen mutta ei ole valmis sitoutumaan itse uskova. Kun näin on viimeisinä päivinä eli aika on vähissä eikä hän ymmärrä miten huolestuttavaa tää on.

----------------------------------------------------

Paavalista haluaisin puhua. Hän on mielestäni mielenkiintoinen tyyppi. Fariseuksena hän tunsi VT:n kirjoituksia eli Mooseksen lakia läpikotaisin ks. Apo 28:23. Mutta kun Damaskossa Jeesus kohtasi ja pysäytti hänet, niin siten Paavali vetäytyi erämaahan eikä kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä vaan suoraan Jumalalta jonka kanssa vietti 3v erämaassa.

Kun Mooseksen lakia läpikotaisin tunteva ja Kristuksen sisäisen tuntemisen löydettyään hän sanoi heille 'olkaa minun seuraajia niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja' koska hän löysi jo Kristuksen sisäisen tuntemisen ja hän tunsi pyhiä kirjoituksia ja hän ymmärsi Jumalan voimaa joka toimii Jumalan Sanan mukaan. Hän oli heikko ihminen (heikkouden vallassa), hyvin pelokkaana ja vapisevana eikä hänen puheensa ja julistuksensa ollut inhimillisen viisauden suostuttelevia sanoja vaan Hengen ja voiman osoittamista, koska meidän usko ei perustu ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan ks. 1Kor. 2:3-5.

Stefanos oli täynnä uskoa, Pyhää Henkeä sekä armoa että voimaa, sai Jumalalta sanat saarnaakseen marttyyripäivänä. Niin Paavalikin sai Jumalalta sanat julistaakseen myös kun oli heikko, hyvin pelokkaana ja vapisevana mutta kuitenkin puheensa ja julistuksensa olivat Jumalalta tulleina eli Jumalan Sanoina.

1Kor. 11:1 Olkaa minun seuraajia, niin kuin minä olen Kristuksen seuraaja.

Apo 28:23 He määräsivät hänelle päivän, ja silloin heitä tuli vielä useampia hänen luokseen majapaikkaan. Aamuvarhaisesta iltamyöhään hän selitti heille Kirjoituksia, alkaen Mooseksen laista ja profeetoista, ja todisti Jumalan valtakunnasta yrittäen saada heidät vakuuttumaan Jeesuksesta.

Gal. 1:16 ilmaista minussa Poikansa, jotta julistaisin evankeliumia hänestä pakanakansojen keskuudessa. Niinpä en alun pitäenkään kysynyt neuvoa lihalta ja vereltä.
17 enkä lähtenyt ylös Jerusalemiin niiden luo, jotka ennen minua olivat apostoleja, vaan menin Arabiaan ja palasin taas Damaskokseen.
18 Sitten, kolmen vuoden kuluttua, menin Jerusalemiin tutustuakseeni Kreefakseen ja viivyin hänen luonaan viisitoista päivää.

19 Muita apostoleja en nähnyt, näin ainoastaan Jaakobin, Herran veljen.
20 Jumalan edessä vakuutan, että se, mitä teille kirjoitan, ei ole valhetta.

1Kor. 2:3 Olin luonanne heikkouden vallassa, hyvin pelokkaana ja vapisevana.
4 Puheeni ja julistukseni ei ollut inhimillisen viisauden suostuttelevia sanoja vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 jotta teidän uskonne ei perustuisi ihmisviisauteen vaan Jumalan voimaan.

Apo 6:5 Tämä puhe oli kaikkien koolla olevien mieleen. He valitsivat Stefanoksen, miehen, joka oli täynnä uskoa ja Pyhää Henkeä, ja....

8 Stefanos, täynnä armoa ja voimaa, teki suuria ihmeitä ja tunnustekoja kansan keskellä.

10 He eivät kuitenkin pystyneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja Henkeä vastaan, jonka voimassa hän puhui.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 16. Kesä 2014 20:36

*
Avoliitosta kai voisi keskustella Jumalan Sanan valossa jos haluatte mutta ei tällä ketjulla sori...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 20:44

Joel.A kirjoitti:
lonelyrider kirjoittaa: Jeesuksen Eläväksi tekevä Henki on sydämessäni, siitä tunnen Jeesuksen ja Hänen tahtonsa.


Niin siis Mistä tunnet Jeesuksen? Mistä tiedät, että olet saanut eläväksi tekevän Hengen sydämeesi? Eli mistä ylipäätään tunnet Jeesuksen? Raamatusta vaiko kaverilta? Lainaat paljon sanoissasi asioita, mitä Jeesus on opettanut, mutta kuitenkin, et anna joillekin Jeesuksen sanomille asioille minkäänlaista auktoriteettia.

Eli siis ymmärränkö sinua nyt oiken? Korjaa jos olen väärässä.

Tunnet Jeesuksen siitä, että luit joko Raamattua tai sit kuulit Hänestä joltain ihmiseltä. Sitten uskoit joihinkin kohtiin Jeesuksen sanoista ja tulit uskoon. Uskossa ollessasi nyt et kuitenkaan välitä kuin joistain Jeesuksen sanoista ja opetuksista ja menet enempi mitä Henki sanoo kuin se mitä Jeesus sanoo?



Haluatko siis kuulla uskoontulosta, se on pitkä prosessi, mutta tottakai siihen liittyy myös evankeliumeihin palaamista ja myös niiden todeksi uskomista... halua oppia tuntemaan se Jeesus joka parantaa ja tekee terveeksi... siinä on ollut yksi lähtökohta löytymiseen. Lisäksihän se, että uskoo Jeesuksen sovitustyön täydellisyyden ja kertakaikkisuuden omalle kohdalleen tapahtuvaksi.

Mistä tiedän... siitä että, Hän antoi rauhan sydämeen ja loppui hapuilu ja pelko ja ahdistus... ja Jumala alkoi johdattamaan ihmeellisellä tavalla, näistä asioista... huomaan olevani uusi luomus Kristuksessa.

Mille sanoille en ole antanut auktoriteettia?

Keskusteluissa on ollut kysymys siitä, mitä kaikkea pidetään Jumalan Sanana... se kun on Jeesus itse, joka antaa sen Elämän, ei koko raamatun tunteminen sanasta sanaan, eläväksi tee. Lisäksi usein ollaan väärällä tiellä kun lähdetään tekemään opetuksia, joissa ikäänkuin poimitaan mieleisiä jakeita sieltä täältä, ikäänkuin osoittamaan oletukset oikeiksi, vaikka niille ei olisi todellisia perusteita.

Kun Jeesus kohtasi parannettavia, ihmiset uskoivat ja tiesivät löytäneensä... heidän ei tarvinnut tämän jälkeen tehdä erillaisia oppirakennelmia kaiken sen päälle.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 20:50

Juhan kysymyksiin.

Synnit olen anteeksi saanut kertakaikkisesti, se on se Jeesuksen sovitustyön merkitys. Sitähän se Jeesuksen sovitustyö merkitsee.

En tiedäkään kaikkea, en ole väittänyt sellaista.
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja Joel.A » 16. Kesä 2014 20:53

Lonelyrider:

Muunmuassa tälle et antanut auktoriteettia .

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. (Matteus 5:17-19 KINB38).

Mutta tämä menee jo jankkaukseksi, joten lopetan tältä osin tähän. Kaikkea hyvää sinulle lonelyrider ja Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalan siunausta sinulle :) ;)
Joel.A
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 16. Kesä 2014 21:28

Jos Hän ei olisi täyttänyt kaikkea puolestani, joutuisin koko ajan olla viemässä jotain uhria, Hän on kertakaikkinen uhri puolestani. Näin näen tuon asian.

Kaikkea hyvää sinullekin Joel.A :)
lonelyrider
 

Re: Erota totuus valheesta

ViestiKirjoittaja systeri » 16. Kesä 2014 21:48

Mutta tuossahan sanotaan että niitä ei saisi purkaa ja niitä täytyis noudattaa ja niistä pitäis opettaa ?? Mutta sun mielestä ei?
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron