Hyvä Palvelija

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Kesä 2014 21:54

Tässä tulee sana, jonka sydämelleni on laskettu ja haluan jakaa sen kanssasi.

Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi. Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan'.

Lisäksi...

Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
lonelyrider
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja Minä vain » 05. Kesä 2014 22:03

Kiitos lonelyrider.

Tässä on niin hienosti sanottu ja esitetty Herran tahto.

Kukapa meistä ei toivoisi saavansa tällaista kohtelua, jos ja kun meidät on lyöty maahan?

enpä voi muuta lisätä kuin.
Matt. 7:12

Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat.

:hugehug:
Minä vain
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2014 08:25

Aamen!

Hyvää ja puhdasta Raamatun sanomaa !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Kesä 2014 09:52

Mikko, siinä todella lepää LAKI ja profeetat. :)
lonelyrider
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Kesä 2014 16:53

Heb 2

17 Sentähden piti hänen kaikessa tuleman veljiensä kaltaiseksi, että hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylimmäinen pappi tehtävissään Jumalan edessä, sovittaakseen kansan synnit.
18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
systeri
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Kesä 2014 12:10

systeri... olet ollut tässä eilisestä mielessä... olenko koskaan pyytänyt anteeksi sinulta menneitä... sinä varmasti tiedät kyllä mitä... anna anteeksi kaikki mennyt, eletään tätä päivää ja jätetään eilinen taakse. Anteeksi, kun olen sinua loukannut ja tehnyt vääryyttä sinua kohtaan.
lonelyrider
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Kesä 2014 13:03

:oops: nyt oon vähän hämilläni.
Eilisestä asti oon miettiny omia tekemisiäni tällä foorumilla ja ajatellu että mitenkähän toisin sen julki täällä, että en oo toiminu aina Jumalan mielen mukaisesti.Sen tiedän siitä että mun foorumi-elämä ja kommentit ei kestä kaikissa kohdin päivän valoa,koska haluaisin pysyä anonyymina, enkä toivo että kukaan tuttu tunnistaisi mua täältä.
Täällä oon kokenu suurimman ilon Hengellisissä asioissa, mutta myös suurimmat pettymykset mm omaan käytökseen ja toisiin uskoviin jotka ovat olleet ehkä vähän sivuraiteilla jollakin kohtaa,niinkuin ittekkin oon ollu monis asiois,joten en voi muitakaan siitä tuomita.

Silloin kun ihminen tulee uskoon niin on helppo unohtaa sen hetkinen menneisyys koska on saanut kokea jotain niin valtavaa.Uskovan riisuminen pois vääristä istutuksista ottaa jo paljon kipeämpää ja varsinkin se kun rääyt ne ääneen..mihin sen jälkeen verhoutua? Vaippoihin ja odottaa että ne loputkin puristuu sinne pöksyihin :oops: ... :)

En tiedä tarkkaan mitä lonelyrider tarkoitat, mutta ihan samalla viivalla ollaan.Oon ehkä aistinu joskus sun tunteet negatiivisiksi mua kohtaan ja syyllistynyt samoihin tunteisiin takaisin :oops: Olisin voinut olla paljon ymmärtäväisempi ja yleensä sellainen kuin uskovan tulee olla..näyttää se Hengen hedelmä.Mutta hedelmä on ollu raaka ja kitkerä.Ehkä se kypsä hedelmä vielä syntyy meille itsekullekkin,toisilla se on jo mutta ainakin mulla se on ottanu aikaa ja siihenkin voi olla ne omat syynsä.
Saat anteeksi ja anna mullekkin anteeksi kuin myös te toisetkin,oon loukannu monia :unity:
systeri
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Kesä 2014 13:30

systeri kirjoitti::oops: nyt oon vähän hämilläni.
Eilisestä asti oon miettiny omia tekemisiäni tällä foorumilla ja ajatellu että mitenkähän toisin sen julki täällä, että en oo toiminu aina Jumalan mielen mukaisesti.Sen tiedän siitä että mun foorumi-elämä ja kommentit ei kestä kaikissa kohdin päivän valoa,koska haluaisin pysyä anonyymina, enkä toivo että kukaan tuttu tunnistaisi mua täältä.
Täällä oon kokenu suurimman ilon Hengellisissä asioissa, mutta myös suurimmat pettymykset mm omaan käytökseen ja toisiin uskoviin jotka ovat olleet ehkä vähän sivuraiteilla jollakin kohtaa,niinkuin ittekkin oon ollu monis asiois,joten en voi muitakaan siitä tuomita.

Silloin kun ihminen tulee uskoon niin on helppo unohtaa sen hetkinen menneisyys koska on saanut kokea jotain niin valtavaa.Uskovan riisuminen pois vääristä istutuksista ottaa jo paljon kipeämpää ja varsinkin se kun rääyt ne ääneen..mihin sen jälkeen verhoutua? Vaippoihin ja odottaa että ne loputkin puristuu sinne pöksyihin :oops: ... :)

En tiedä tarkkaan mitä lonelyrider tarkoitat, mutta ihan samalla viivalla ollaan.Oon ehkä aistinu joskus sun tunteet negatiivisiksi mua kohtaan ja syyllistynyt samoihin tunteisiin takaisin :oops: Olisin voinut olla paljon ymmärtäväisempi ja yleensä sellainen kuin uskovan tulee olla..näyttää se Hengen hedelmä.Mutta hedelmä on ollu raaka ja kitkerä.Ehkä se kypsä hedelmä vielä syntyy meille itsekullekkin,toisilla se on jo mutta ainakin mulla se on ottanu aikaa ja siihenkin voi olla ne omat syynsä.
Saat anteeksi ja anna mullekkin anteeksi kuin myös te toisetkin,oon loukannu monia :unity:


Rakas sisareni Jeesuksessa Kristuksessa. Nyt huomaan, ettet tunnista minua nimimerkin takaa :) Ei se mitään. Olen joskus kirjoitellut nimimerkillä Naomi, tänne sekä joillekin toisille palstoille. Uskon silti tietäväni, kuka sinä olet ja miten olen sinua loukannut.

Vapauteen Kristus on meidät vapauttanut, ei sidota myöskään toinen toisiamme, loukkauksilla ja ilkeyksillä.

Oikea nimeni on Heli, jos tahdot tietää ja olen ihan tavallinen perheen äiti ja olemmehan kasvotustenkin joskus kohdanneet joitakin vuosia sitten(eikös?). En koe sinulta tulleen minua kohtaan mitään loukkauksia, mutta jos näin olisikin, anteeksi kaikki on annettu.
lonelyrider
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Kesä 2014 17:41

Kyllä mä tunnistan ja oon tienny että oot sama.Mutta mä en muistele sitä pahalla,mulla on enemmänkin semmoinen muisto siitä että olit enemmänkin se uhri etkä syyllinen.
Siitä tulikin mieleen yks juttu mitä täs eräänä päivänä ajattelin.Nimittäin se että kun me seurakuntana ollaan tekemisissä asioitten kanssa ja otetaan stressiä joistain asioista ja nähdään epäkohdat jopa enemmän kuin seurakunnan vanhimmat.Niin eikö kuitenkin sen asian julki tuotuamme , saa loppukädes jättää srk:n vanhimpien "kontolle" koska Raamattuhan sanoo että opettajat saavat kovemman tuomion??Silloin heidän pitäis olla erittäin Sanaa tuntevia, erittäin valvovia ja Jumalaa kunnioittavia/ pelkääviä.
systeri
 

Re: Hyvä Palvelija

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 08. Kesä 2014 20:09

systeri kirjoitti:Kyllä mä tunnistan ja oon tienny että oot sama.Mutta mä en muistele sitä pahalla,mulla on enemmänkin semmoinen muisto siitä että olit enemmänkin se uhri etkä syyllinen.
Siitä tulikin mieleen yks juttu mitä täs eräänä päivänä ajattelin.Nimittäin se että kun me seurakuntana ollaan tekemisissä asioitten kanssa ja otetaan stressiä joistain asioista ja nähdään epäkohdat jopa enemmän kuin seurakunnan vanhimmat.Niin eikö kuitenkin sen asian julki tuotuamme , saa loppukädes jättää srk:n vanhimpien "kontolle" koska Raamattuhan sanoo että opettajat saavat kovemman tuomion??Silloin heidän pitäis olla erittäin Sanaa tuntevia, erittäin valvovia ja Jumalaa kunnioittavia/ pelkääviä.


Ajattelen... että jokainen on vastuussa omista teoistaan loppuviimein kun Kistus tulee noutamaan omansa. Koen että minun on pyrittävä sitä mukaan pyytämään anteeksi, kun/jos joku sydämelle lasketaan, ei pakosta se tule, saan valita siinäkin tieni, on myös pyrittävä tekemään hyvää toinen toisillemme, kannettava kaikkinaista hyvää Jumalan valtakunnan hyväksi... tämä ei tietenkään tarkoita että kaikilta menneisyyden ihmisiltä pitää henk.kohtaisesti anteeksi pyytää jne, mennyt on jätetty taakse ja kaikki aiemmat teot on anteeksi annettuja 100 prosenttisesti, kun on pelastettu, kuitenkin anteeksiantoon liittyy myös eräänlainen toinen puoli. Jeesuksen antaman kuormanhan tulee olla kevyt loppuviimein... mutta jotta matkani myös edistyisi, on minun myös pyrittävä valvomaan joka hetki ja kannettava hedelmää... koska en tiedä, milloin Herrani Jeesus tulee noutamaan, silloin minulle myös maksetaan sen mukaan, mitä hedelmää olen tuottanut täällä maanpäällä.

Uskon että minun tulee kaikessa noudattaa Jeesuksen antamia neuvoja, ohjeita, käskyjä... niitä joita itse Mestari on antanut noudatettavaksi.
lonelyrider
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron