Yhteiskunnan lakien noudattaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Kesä 2014 13:13

*
Vaikea pitää kurissa koska kenkä painaa painaessaan kaasutinta enemmän. Ennen voi ajaa aina 10km/h ylinopeutta mutta nyt ei voi. Tuntuu hölmöltä semmoinen tiukkapipollinen pilkunviilaus.... On vaikeaa olla joka asiassa lainkuuliainen mutta en koe olevani lainkuuliaton koska ajan joskus punaista päin koska se nopeasti vaihtuu oranssiksi ja sit punaiseksi. Se ei ole minun vikani kun se siinä vauhdissa vaihtuu punaiseksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 05. Kesä 2014 15:21

En halua kuulostaa liian kovalta... mutta mitä on tärkeintä laissa, mitä Jeesus on antanut meille noudatettavaksi... voimme jäädä umpikujaan, kun alamme miettimään, voiko olla pyöräkypärää, vai menikö se valo sittenkin punaiseksi ja emäntä painaa vaan kaasujalkaa :D emmekä näe kokonaisuutta pienten asioiden tiimoilta.

Ei Jumala suutu siksi, että ylitämme suojatien väärällä hetkellä. Sydämen kovuus ajaa poispäin Herrasta, ei se jätänkö syömättä, juomatta, ajamatta, kävelemättä ja niinpoispäin.

Jos nyt en mitään muusta tiedä, niin ainakin sen tiedän---- että tulee palvella Jumalaa ja toinen toistamme... jokainen ihminen on minun lähimmäiseni... veljeni, sisareni, äitini, isäni... palvelen Jumalaa olemalla ihmisten palvelija, jotta perisin iankaikkisen kruunun... omilla töilläni en mitään voi vaan se ajaa pois päin Herrasta.
lonelyrider
 

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2014 08:48

Tuli postissa ylinopeussakko, teen parannuksen tässä ja ajan rajoitusten mukaan vaikka mikä olisi. Ei ollut sattumaa, että se tuli postissa juuri kun tässä ketjussa asiaa pohditaan.

Olen vaarantanut toisten hengen ja kiusannut Jumalaa ajamalla ylinopeutta, sillä nopeusrajoitukset on kaikkien hengen ja terveyden suojaksi tehty. Minulla ei oikeasti edes ole ollut kiire, olen vain ollut lauska ja kuriton. Tai vetkutellut lähtöä ja varannut liianvähän aikaa ajatellen että ajelen sitten vähän rivakammin (ja riskeeraan toisten ja oman hengen siinä samalla) :oops:

Kannustan kaikkia samaan, ei esivalta turhaan miekkaansa kanna.

3 Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
4 sillä se on Jumalan palvelija, sinulle hyväksi. Mutta jos pahaa teet, niin pelkää; sillä se ei miekkaa turhaan kanna, koska se on Jumalan palvelija, kostaja sen rankaisemiseksi, joka pahaa tekee.
5 Siksi tulee olla alamainen, ei ainoastaan rangaistuksen tähden, vaan myös omantunnon tähden.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Kesä 2014 08:53

Tämmöinen vertaus vielä tuli mieleen:

Jos olen kalassa ja niin enhän sieläkään käytä vapaani väärin ja tyhmästi viuhuttamalla ja heittelemällä viehettä niin että koukut voivat jäädä lähellä olijoihin kiinni. Ei vaan huolellisesti katsotaan ettei kukaan ole takana ja että on turvallista heitellä, ettei vaan kehenkään satu koukut.

Samalla lailla tulee varmistua muissakin asioissa olkoon se lain tai järkevän tavan noudattamista ettei lähimmäisille tapahdu oman huolimattomuuden tai välinpitämättömyyden vuoksi vahinkoa. Sekin on lähimmäisen rakkautta, kun välittää heidän terveydestään ja hyvinvoinnistaan.

Joku vaikkapa väistää puuhun meitä kun ylitämme suojatien punaisella jne. ei ole viisasta ottaa tämmöistä riskiä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Kesä 2014 13:18

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 07. Kesä 2014 15:11, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja zag » 06. Kesä 2014 13:20

Aihe, jota olen itsekin miettinyt. Jeesus itse sanoo:

Johannes 18

36 Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

Johannes 19

10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."

Matteus 27

25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".


Jeesuksen veri tuli väistämättä juutalaisten ja heidän lastensa päälle toisessa maailmansodassa holokaustissa. Tuo kaikki, juutalaisten hävittäminen, toteutui yhteiskunnan lakien noudattamisen seurauksena.

1500-luvulla reformaation aikoihin, Luther oli uskollinen valtiolle ja asettui vallanpitäjien puolelle uskonsotien yhteydessä. Osa ihmisistä meni uskonpuhdistuksen aikoihin Lutheria pidemmälle, he tavoittelivat alkuseurakunnan "ideaalitilaa" (siinä kuitenkaan onnistumatta), erottautuivat valtiosta ja vallanpitäjistä ja taistelivat maallisia hallitsijoita vastaan. Kuten tiedämme, yksikään pyrkimys mihinkään poliittiseen utopiaan tahi uskonnolliseen sellaiseen ei ole koskaan toteutunut yrityksistä huolimatta, eikä voi toteutua, koska Jeesuksen kuninkuus ei ole tästä maailmasta. Toki poliittiset utopiapyrkimykset lähtevät aina ihmisestä, ne ovat eksyttäviä pyrkimyksiä, ismejä, eivätkä lähde Jumalasta.

Varmasti Luther ym. uskonpuhdistajat uskoivat olevansa oikealla asialla, mutta mikä selittää sen, että samasta uskonvakaumuksesta käsin he olivat kuitenkin täysin eri äärilaidoilla, mitä tulee yhteiskuntaan ja sen lakien noudattamiseen?

Apostolien teot 9

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo


Paavali oli farisealainen, fariseuksille tyypillistä oli juutalaisen lain tarkka noudattaminen pienimpiä yksityiskohtia myöten (wiki). Eli ei usko lakeihin ihmistä pelasta, vaan usko Kristukseen. Vaikka Paavali uskonnollisena vaikuttajana puuskui uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan, niin silti se kuului Jumalan suunnitelmaan ja Paavalista tuli Jumalan valittu ase.

Jeesus sanoi suoraan, että hänen kuninkuutensa ei ole maailmasta, siksi mitään kristillistä ihanneyhteiskuntaa ei kannata maan päälle yrittääkään rakentaa, ei sillä, että kukaan yrittäisikään, kunhan mainitsen.

Yhteiskunnasta ja laeista vielä, täytyykö kristittyjen olla tarttumatta aseisiin kuten Jeesus itse sanoi:

Matteus 26

52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?


Tällä kohdalla on yritetty monesti perustella kristillistä pasifismia, mutta eihän hän tuossa sano, että häneen uskovien olisi aina ja kaikkialla oltava tarttumatta aseisiin.

Matteus 5

9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.


Eli tuohon tulee tietysti aina pyrkiä, jos ja kun se mahdollista ja meistä kiinni:

Johanneksen ilmestys 12

7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa


Eli jos edes taivaassa ei ole voitu välttyä sodalta ja enkelitkin ovat taistelleet, niin kai se on meidänkin osamme tässä todellisuudessa.

Mitä tulee vielä lakien noudattamiseen, niin minä en haluaisi, että kristittyjen täytyy opiskella valhetta, jota myös evoluutioteoriaksi kutsutaan. Oppivelvollisuuden nojalla kristityt pakotetaan omaksumaan jumalaton, naturalistinen maailmankatsomus, aivan kuten Roomassa pakotettiin palvomaan keisaria ja roomalaisia jumalia.

Tulevaisuudessa ihmiset pakotetaan ottamaan pedon merkki, en tiedä, että millainen tulee se maailma olemaan, mutta sitä vaatimusta kristityt eivät voi tietenkään noudattaa:

Johanneksen ilmestys 14

9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Johanneksen ilmestys 19

20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.


Joo, en tiedä vastasinko mihinkään, mutta mielenkiintoinen aihe.
zag
 
Viestit: 9
Liittynyt: 06. Tammi 2014 15:49

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Kesä 2014 16:09

zag kirjoitti:Aihe, jota olen itsekin miettinyt. Jeesus itse sanoo:

Johannes 18

36 Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä".

Johannes 19

10 Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut päästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?"
11 Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."

Matteus 27

25 Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".


Jeesuksen veri tuli väistämättä juutalaisten ja heidän lastensa päälle toisessa maailmansodassa holokaustissa. Tuo kaikki, juutalaisten hävittäminen, toteutui yhteiskunnan lakien noudattamisen seurauksena.

1500-luvulla reformaation aikoihin, Luther oli uskollinen valtiolle ja asettui vallanpitäjien puolelle uskonsotien yhteydessä. Osa ihmisistä meni uskonpuhdistuksen aikoihin Lutheria pidemmälle, he tavoittelivat alkuseurakunnan "ideaalitilaa" (siinä kuitenkaan onnistumatta), erottautuivat valtiosta ja vallanpitäjistä ja taistelivat maallisia hallitsijoita vastaan. Kuten tiedämme, yksikään pyrkimys mihinkään poliittiseen utopiaan tahi uskonnolliseen sellaiseen ei ole koskaan toteutunut yrityksistä huolimatta, eikä voi toteutua, koska Jeesuksen kuninkuus ei ole tästä maailmasta. Toki poliittiset utopiapyrkimykset lähtevät aina ihmisestä, ne ovat eksyttäviä pyrkimyksiä, ismejä, eivätkä lähde Jumalasta.

Varmasti Luther ym. uskonpuhdistajat uskoivat olevansa oikealla asialla, mutta mikä selittää sen, että samasta uskonvakaumuksesta käsin he olivat kuitenkin täysin eri äärilaidoilla, mitä tulee yhteiskuntaan ja sen lakien noudattamiseen?

Apostolien teot 9

1 Mutta Saulus puuskui yhä uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan ja meni ylimmäisen papin luo


Paavali oli farisealainen, fariseuksille tyypillistä oli juutalaisen lain tarkka noudattaminen pienimpiä yksityiskohtia myöten (wiki). Eli ei usko lakeihin ihmistä pelasta, vaan usko Kristukseen. Vaikka Paavali uskonnollisena vaikuttajana puuskui uhkaa ja murhaa Herran opetuslapsia vastaan, niin silti se kuului Jumalan suunnitelmaan ja Paavalista tuli Jumalan valittu ase.

Jeesus sanoi suoraan, että hänen kuninkuutensa ei ole maailmasta, siksi mitään kristillistä ihanneyhteiskuntaa ei kannata maan päälle yrittääkään rakentaa, ei sillä, että kukaan yrittäisikään, kunhan mainitsen.

Yhteiskunnasta ja laeista vielä, täytyykö kristittyjen olla tarttumatta aseisiin kuten Jeesus itse sanoi:

Matteus 26

52 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat.
53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?


Tällä kohdalla on yritetty monesti perustella kristillistä pasifismia, mutta eihän hän tuossa sano, että häneen uskovien olisi aina ja kaikkialla oltava tarttumatta aseisiin.

Matteus 5

9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.


Eli tuohon tulee tietysti aina pyrkiä, jos ja kun se mahdollista ja meistä kiinni:

Johanneksen ilmestys 12

7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat,
8 mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa


Eli jos edes taivaassa ei ole voitu välttyä sodalta ja enkelitkin ovat taistelleet, niin kai se on meidänkin osamme tässä todellisuudessa.

Mitä tulee vielä lakien noudattamiseen, niin minä en haluaisi, että kristittyjen täytyy opiskella valhetta, jota myös evoluutioteoriaksi kutsutaan. Oppivelvollisuuden nojalla kristityt pakotetaan omaksumaan jumalaton, naturalistinen maailmankatsomus, aivan kuten Roomassa pakotettiin palvomaan keisaria ja roomalaisia jumalia.

Tulevaisuudessa ihmiset pakotetaan ottamaan pedon merkki, en tiedä, että millainen tulee se maailma olemaan, mutta sitä vaatimusta kristityt eivät voi tietenkään noudattaa:

Johanneksen ilmestys 14

9 Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä,
10 niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

Johanneksen ilmestys 19

20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.


Joo, en tiedä vastasinko mihinkään, mutta mielenkiintoinen aihe.


Ihan kiva kun tulee lisää pohdintaa aiheeseen :)

Ja mitä tuohon sotimiseen tulee... Niin siitä on käyty keskustelua tässä ketjussa monta sivua:

viewtopic.php?f=2&t=620

Jos ehdit, niin lue ihmeessä koko keskustelu vaikka lävitse. Oma mielipide asiaan on, näin lyhyesti, että tappamisoikeuden antaminen esivallalle on liikaa, sillä Jumala päättää elämästä ja kuolemasta. Vanhassa testamentissa tapettiin ihmisiä kyllä (rangaistus tietyistä rikoksista yksilöille, ja sitten joitakin pahoja kansoja hävitettiin), mutta niille kaikille tappamisille oli Jumalan valtuutus. Nykypäivänä käydyissä sodissa ei ainakaan minun tietääkseni ole Jumalan valtuutuksia annettu. Uudessa testamentissa ei ole missään kohdin vinkattu, että Jumala käyttäisi omiansa kuolemantuomioiden täytäntöönpanemiseen. Esimerkiksi Apostolien tekojen luvussa 5 Jumala itse tappoi Ananiaksen ja Safiiran, ei laittanut omiansa hoitamaan sitä hommaa.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja zag » 07. Kesä 2014 00:42

Juha kirjoitti:Jos ehdit, niin lue ihmeessä koko keskustelu vaikka lävitse. Oma mielipide asiaan on, näin lyhyesti, että tappamisoikeuden antaminen esivallalle on liikaa, sillä Jumala päättää elämästä ja kuolemasta. Vanhassa testamentissa tapettiin ihmisiä kyllä (rangaistus tietyistä rikoksista yksilöille, ja sitten joitakin pahoja kansoja hävitettiin), mutta niille kaikille tappamisille oli Jumalan valtuutus. Nykypäivänä käydyissä sodissa ei ainakaan minun tietääkseni ole Jumalan valtuutuksia annettu. Uudessa testamentissa ei ole missään kohdin vinkattu, että Jumala käyttäisi omiansa kuolemantuomioiden täytäntöönpanemiseen. Esimerkiksi Apostolien tekojen luvussa 5 Jumala itse tappoi Ananiaksen ja Safiiran, ei laittanut omiansa hoitamaan sitä hommaa.


Luin tuon ketjun, perusteltuja näkemyksiä oli puolin ja toisin. Tässä Cross-Sectionin näkökulma sotimiseen: http://cross-section.info/E08/alkukrist ... smista.php
zag
 
Viestit: 9
Liittynyt: 06. Tammi 2014 15:49

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja pekka » 08. Kesä 2014 11:34

Stop-liikennemerkki on kans sellainen jota ei aina välttämättä tule noudatettua. Ajatelkaapa esimerkiksi tilannetta jossa muuta liikennettä ei näy ollenkaan niin tuleeko aina välttämättä silloin pysäytettyä autoa vai annammeko vain mennä ilman selvää pysähtymistä?


Kuva


Tässä on ilmeisesti joku vanhempi stop-merkki:

Kuva


Tällaista en ole ennen nähnytkään:

Kuva


Tässä kaksi vähän erilaista "stop-merkkiä":

Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Yhteiskunnan lakien noudattaminen

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Kesä 2014 16:33

Hätä Ei lue Lakia. ;) ugh ,,,vanha viisaus.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron