Raamatullinen evankeliumin julistaminen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Raamatullinen evankeliumin julistaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Kesä 2014 17:20

Tuntuu että pienillä lapsilla on suurempi hätä omaisista kun aikuisilla.Monesti hätäännyksissään kyselevät onko iskä uskos tai veljet tai joku muu??
Meidän pitäis olla niitä lasten kaltaisia.
systeri
 

Re: Raamatullinen evankeliumin julistaminen

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Kesä 2014 17:39

Ehkä lapsen olisi helpompi kasvaa, jos ei olisi yli-innokas :)

Silloin "nuorena", vasta uskontielle lähdössä kun olin... innokkuutta ei varmasti puuttunut, lähdin ihan sitä varten kouluttautumaan, ja päämäärä oli päätyä evankelistaksi "jonnekin kauas kauas pois", että saisin julistaa suurista Jumalan töistä... ja sehän lässähti kuin lehmän häntä :D kuritusta olen siitäkin innokkuudesta osakseni saanut, ihan riittämiin... ei se, etteikö innokas saisi olla, mutta usein ne jalat rientävät nopeammin kuin Jumalan tahto on. Lapsi on usein innokas vailla mitään opetusta tai ymmärrystä. En tätä nykyä edes tiedä, liekö sellainen Jumalan antama tehtävä on, epäilenpä suuresti... mutta silloin olin niiin varma asiasta...

Siitä hädästä... ei toinen voi oikeastaan kenestäkään tehdä uskovaa, Jumala ei tahdo ihmisten seuraajia, vaan että ihmiset löytäisivät Hänet. Asiat tuppaavat olemaan Jumalan käsissä... ei minun ymmärryksessäni.
lonelyrider
 

Re: Raamatullinen evankeliumin julistaminen

ViestiKirjoittaja systeri » 01. Kesä 2014 17:51

Nuori uskova on innokas ..."kaikille sitä samaa ihanuutta mitä itsekkin oon kokenu" joka ei välttämättä johada yhtään mihinkään :-P pieni lapsi on aidosti hädissään ja se ei oo mun mielestä ollenkaan paha asia vaan ihana asia.Sitä toivoisin itsellenikin.
systeri
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa