Inkivääri

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Inkivääri

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2014 20:56

Luonnon oma lääke moneen vaivaan.Onko kokemuksia tämän käppyräisen juuren käytöstä :)
systeri
 

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja PetriFB » 29. Touko 2014 21:17

systeri kirjoitti:Luonnon oma lääke moneen vaivaan.Onko kokemuksia tämän käppyräisen juuren käytöstä :)



Syön päivittäin inkivääriä raakana leivän päällä. Sillä on monia hyödyllisiä terveysvaikutuksia.

http://www.magneettimedia.com/inkivaari ... okkaammin/
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Touko 2014 21:30

Jotkut sanoo että auttais raskauspahoinvointiinkin. Itse en ole kyennyt edes ajattelemaan kokeilevani inkivääriä yhdenkään raskauspahoinvointikauteni aikana :? Pelkkä ajatus inkiväärin hajusta on saanut minut voimaan entistä huonommin.

Mutta tavallisesti käytön inkivääriä paljonkin erilaisissa ruuissa mausteena. Mun mieheni on käyttänyt sitä joukossa tehdessään mehulingolla erilaisia mehuja. Oikein kiva maku tulee, kun laittaa vaikka omenoita ja niiden kanssa sitruunan ja ihan kunnon palan inkivääriä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2014 22:04

Mä oon alkanu syödä kans tuota mutta raastan sitä kuumien ja kylmien juomien joukkoon,
Jumalan puhuttelun ja johdatuksen jälkeen.Voin kertoa tämän viikkoisesta tapahtumasta.
Oon kertonu täällä jo varmaan kyllästymiseen asti tuosta omasta suolistovaivasta joka on vähän orastellu taas pitkän ajan jälkeen.

Viime lauantaina vaivat pahenivat taas monella tapaa ja alkoi tulla kipuja moneen kohtaan vatsaa.Pitkän aikaa kestäneestä hyvästä olosta ja luottamuksesta huolimatta ,nyt alkoi uskoni horjua.Olin jo monena päivänä karsinut ruoka-valiosta lisää aineita pois mutta ei sitten helpottanutkaan vaikka niin luulin.Tunsin olevani kuin Pietari myrskyisellä järvellä joka alkaa vajota.
Huusin Jeesusta ja sanoin, että ei kai tää nyt niin voi olla että loputkin ruoka-aineet karsitaan pois,mullahan puuttu allergioitten takia jo muutenkin paljon ruoka-aineita kuin vain maito ja vilja.Pakkohan mun on jotain syödä,mitä mä teen! Jumala vastasi..."usko ainoastaan" Sanoin "minä uskon"..Jumala vastasi "et tarvitse mitään poppakonsteja,sano se ääneen" ...sanoin ääneen "minä uskon" .

Mulle annettiin ajatus tai kuva ihmisestä joka juoksee perhosen perässä, mutta ei saavuta sitä ,perhonen nousee aina vaan ylemmäs tavoittamattomiin.Ja sen jälkeen ajatus/kuva, jossa sille ihmiselle annettiin käteen jotain.
Ymmärsin sen olevan Jumalan käsi joka antoi.
Pian tuon jälkeen jotenkin muistui jostain mieleen voimakkaalla tavalla inkivääri.Jotenkin muhun valettiin uskoa ja luottamusta siihen,että Jumalalla on luonnossa lääke mua varten.

Lähdin siitä paikasta sunnuntai päivänä hakemaan kaupasta inkivääriä.Ostin myös porkkana mehua.Raastoin ja sekoitin sen mehuun ja join.Ihan kuin mulle olisi annettu oikein ohjeet että kuuriluontoisesti ensin kaks kertaa päivässä aamuin ja päivisin :)
Seuraavana aamuna join taas tyhjään vatsaan saman satsin ja päivällä raastoin kuumaan teehen.Ylävatsa alkoi ensin helpottaa ja seuraavana aamuna kun heräsin niin suus ja nenäontelois tuntui tosi raikkailta.Ihan kuin olisin just syöny jotain mentholipitoista :)
Heräsin jo ennen kuutta ja olin aivan ylipirteä.

Nyt oon sitä muutamia päiviä syöny ja maha on täysin rauhallinen.Oon ollu tästä tapahtuneesta taas sanomattoman onnellinen ja ihmeissäni.Että Jeesus näin on puhunu juuri mulle,vaikka en ansaitsisi sitä millään tavalla.Tämä oli mulle räätälöity juttu ja rohkaisee kovasti luottamaan siihen että kyllä Jumala meitä hoitaa,omia lapsiaan...kiitos, ylistys ja kunnia Hänelle :) Monenlaista ajatusta on tästä tullu mieleen mutta tässä tämän verran :)
systeri
 

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2014 22:27

Tuon Petrin laittaman linkin luinkin sitten kun olin saanut sen inkiväärin mieleeni.Mutta paljonkohan sitä on turvallista käyttää.Nyt laitan noin teelusikallisen mehuun tai teehen.Ja jostain luin että sitä ei kiinalaisessa lääketieteessä suositella teen kanssa, mä oon sitä kuitenkin käyttäny siihen.Pitäisköhän tuo uskoa??

Täs oli kans jotain juttua inkivääristä lääkkeenä.

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/tiesitko ... kivaarista
systeri
 

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Touko 2014 22:34

Niin ja se vielä että pidän ruokavaliossani ne gluteenittomat leivät mutta sokeria pyrin välttämään kokonaan ja normi-leivonnaisiin mulla ei oo enää ollu aikoihin mitään mielenkiintoa,se himo on otettu pois..kiitos siitäkin :) Just luin jostain kuinka myrkkyä esim vehnä on ja aiheuttaa riippuvuutta.Ja sitähän tämän ajan tenavat vetää kaikessa erimuodoissa,pastaa pullaa ja pizzaa ym ym.Myös meidän lasten suosikkeja kaikki :roll:
systeri
 

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 30. Touko 2014 08:11

Voi miten ihana todistus, Systeri!!! :hugehug:
Kyllä Jumala voi tällaisiakin ohjeita meille elämäämme antaa. Minulla itsellänikin on pieni kokemus siitä.
Ja muistan yhden sisaren rukoilleen apua vaivoihinsa, niin hänelle oli tullut sydämelle voimakkaana ajatus: "Käytä vähemmän suolaa."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Touko 2014 08:53

*
Minä söin kerran inkivääriä astman tulehdukseen ja se tuntui polttavan mutta auttavan tehokkaammin. Vahva lääke se on.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja Juha » 30. Touko 2014 11:08

Huh, inkivääri on kyllä vahvaa. Kerran kun olin kipeänä niin päätin kokeilla inkivääriteetä. Raastoin siis inkivääristä kynnenkokoisia siivuja niin paljon että mukin pohja peittyi niillä. Sitten kaadoin sinne kuumaa vettä päälle, sekoittelin ja odottelin hetken. Tuli kyllä tosi voimakkaan makuista :D ei sitä pystyny noin vaan juomaan... Heitin hunajaa ja sokeria sekaan kun en muuten pystynyt juomaan sitä.. :D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Inkivääri

ViestiKirjoittaja systeri » 30. Touko 2014 11:55

Joo ei se varmaan hyväksikään jos sitä tosi paljon laittaa.Mäkin huomasin eka päivänä että meinas vähän poltella mahassa mutta oon kuitenkin nyt tottunu siihen ja jatkanu sillä teelusikallisella raastetta mukiin.Se tuntuu aika sopivalta määrältä mulle.
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa