Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Touko 2014 00:46

*
Minä kirjoitin jotain pikku opetusta fb:n seinälle ja siten eräs uskova sanoi ajatelleensa tuota samaa aihetta samana aamuna, sinä aamuna minä myös ajatelin ja vielä samaa aihetta. Ihmettelin miettien, oliko se, mitä minä ajattelin, Jumalasta. En kokenut että olisi Jumalasta. Miten voi tietää, onko se Jumalasta? Myöhemmin... siten kirjoitin jotain muutaman sanan toiselle uskovalle. Myöhemmin hän kertoi lukeneensa ne sanat ja yhtäkkiä hänelle itku tuli. Mietin puhuiko Jumala minun kautta hänelle ja ne sanat kosketti hänet vai kuinka siitä voi tietää? Mutta minua jäi ihmetyttämään, että muutamat uskovat heti tiesivät että se oli Jumalasta, mitä Hän heille puhui. Minä en saanut yhtään selvää, oliko Jumalasta. Miten tavalla voi ottaa selvää?

Oma henkeni on uudestisyntynyt, puhuiko Jumala minun hengelleni ja siten henkeni puhui minun ajatukselleni? Olisiko mahdollista? Puhuiko Jumala teille ja osasitte heti tunnistaa, että se oli Jumalasta? Miten tavalla Jumala puhui teille? Puhuiko Hän ensin teidän hengellenne ja siten teidän henki puhui teidän ajatukselle?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 29. Touko 2014 10:18

Sanoisin näin kokemuksesta ,että Kristitty uskova ihminen ei edes alkuunkaan tajua ,kuinka paljon Jumala meitä ohjaa ja ne nousevat sydämmenalasta ajatuksiin ja toki myös suoralla puheella ,kuten itsellekkin on muutamia kertoja käynyt ja luulen ,että enkeli on ollut se joka vierellä on selvästi puhunut .Tosin olen myös kuullut ja käynyt lyhyen keskustelun mahtipontisen äänen kanssa joka kuitenkin oli Rakkaudellista neuvoa.
Olen tätä sydämmen keskustelua yrittänyt selvittää ,kuinka se muilla toimii ja itse myös oppia ja saada ymmärrystä ja samantyylistä olen muualtakin kuullu .
Perus asia on kuitenkin ,että sydänalassa tapahtuu jotain ja sen mukaan ajatus tulee mieleen ja se voi olla arkiasiaa Kristitylle tai voi olla jopa varoituksia kun mieli on levoton.Tai ennalta kuulee asioita ,joita tulee sitten päivän mittaan esim keskustelufoorumeilla kirjoitettua eli asiat on ennalta jo ohjauksessa.
Oma ymmärrykseni meni täysin ylösalaisin voltin kanssa muutama vuosi sitten tässä asiassa ja joskus aiemmin kerroin ,kuinka monien vuosien jälkeen (ilmeisesti enkeli) vierellä puhui ja sanoi ....muistatko kun varoitin sinua ja välittömästi ajatus ohjautui monien vuosien taakse ja vanhan riihen purkuoperaatioon joka itsessään oli jo vaarallista ,mutta se vaara olikin vieressä olevalla tiellä joka oli peilikirkkaalla jäällä ja muutaman tunnin kuluttua iso yhdistelmä tukkirekka lähti kohdallamme luisuun ja kaatui lopulta massiivisella ryminällä peltoaukean ja metsän rajalle ja ohjaamon käydessä korkealla kun jättiläinen kaatui kun hidastetussa filmissä.
Aamupäivän olim voimakkaasti varoitellut muita ,että pitää silmät siellä ahterissakin ,koska tie on jäässä ja se oli sellaista varoitusta ,että se kuin höyrykattila olisi ollut sisällä ja helpotti vasta kun puhuin ja varoitin ja sitte vuosien jälkeen paljastui ,että se varoitus oli tullut enkeliltä ilmeisesti ja liekkö se kuuluisa suojelusenkeli???
Kunnia Jumalalle .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 14:20

Täällähän näytti olevan ketju, jota kaipasin tuolla toisaalla.

Haluain kuulla mielipiteitä siitä, mistä tunnistat esim. unen, onko se Jumalalta tullut, vain onko oman mielemme, alintajuntamme, eli lihamme tuotetta?

Aamu-Uska antoi tuolla toisessa ketjussa kriteeriksi mm. sen, että jos jokin uni puhuu siitä, mitä hän on itsekseen miettinyt ja kysellyt, hän uskoo sen olleen Jumalasta.
Mutta voiko tällainen olla kriteerinä sille, että uni olisi Jumalasta, sillä meidän alintajuntammehan toimii juurikin tällä tavoin unien suhteen?

Mistä siis te kukin tiedätte, milloin on kyseessä Jumalan puhe unen tai jonkin muun tapahtuman kautta?
Siivetön
 

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Kesä 2014 14:29

En tainnut tarkoittaa, että Jumalasta tulemisen kriteerinä olisi asian pohtiminen ja kysyminen Jumalalta, vaan se että uusi Jumalan antama ajatus on vastoin aiempaa mielipidettämme. Mutta tietenkään tämäkään ei aina päde. Jumalan antaman asian pystyy mielestäni perustelemaan Raamatulla.

Niin kuin joskus näin unen, jossa minulle opetettiin, että Jeesus on Luoja. Vastustin tuota opetusta, mutta tuossa unessa minulle kerrottiin että se sanotaan heprealaiskirjeessä ja kyllähän siellä Jumala sanoo Jeesuksesta: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja (Hebr.1:10)..." Aamulla sanoin sitten käytyäni aiheesta vielä hieman keskustelua, että okei sitten :D

Mutta ei tuokaan mikään selvä Jumalalta tullut asia ole, koska olin kuitenkin ennen tuota elämässäni lukenut Raamatun jo läpi useita kertoja eli voihan tuokin tulla omasta alitajunnastani, johon se oli Raamatun lukemisen kautta mennyt. Kyllähän kaikki näyt ja muut voi olla meistä itsestämme ettei Jumala olekaan koskaan puhunut kenellekään mitään. Minä kuitenkin uskon Jumalan puheeseen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 14:38

Tuossa edellä Mr.Kerimäki tuokin jo ihanasti esille, mitä Jumalan henki voi varoittaa meitä esim. vaaran uhatessa ja laittaa varoittamaan muitakin, vaikka ei välttämättä edes sillä hetkellä tiedäkään, että se on JUmalan Hengen toimintaa.

Olen itse monet monituiset kerrat saanut lohdutusta ja Jumalalta "täsmätietoa" sellaisen ihmisen kautta, joka ei ole itse edes tiennyt olevansa Jumalan äänitorvena tai sormina näppäilemässä viestiä Jumalan sydämeltä.

Joskus on ollut tilanteita, että sydämeni on ollut hyvin raskautettu jostain asiasta ja olen saattanut edellisen illan ja yön huokailla Herran puoleen kyseisen asian kanssa ja rukoillessani on jollain ihmeellisellä tavalla nouseet uudestaan ja uudestaan esiin jotkut pari tai muutama sanaa, jotka vain ovat tulleet suustani rukoillessani ja kun sitten olen avannut aamulla koneen, joku on kirjoittanut viestin, tai shpostin, jossa nuo sanat tulevat esiin juuri siinä muodossa, mitä on tullut rukouksessanikin tai sitten joku soittaa ja sanoo, että Herra käski soittamaan sinulle tällaista ja nuo sanat ovat jossain kohden sanomassaan mukana ja ne ovat olleet minulle ikäänkuin vakuutena siitä, että Jumalan on kuullut rukoukseni ja myöskin antanut rukoukseeni ne avainsanait, joilla voin tunnistaa Herran puhuneen minulle.

Tai olen kysellyt Herralta huokaille jotain esim. näin kirjoittaessani jollain foorumilla ja yhen äkin tuohon onkin jonkun viestissä ollut suora vastaus ja juuri siinä muodossa, miten olen Herralle asian esittänyt.
Nämä tällaiset tilanteet ovat myöskin aina hyvin siunaavia tilanteita, joihin saa kokean Herran Hengen yhtyvän ja ne saavat jotain ihmeellistä aikaan tuola sisikunnassa.

Miten te muut kirjoittajat olette saanueet viestiä Herralta ja miten tunnistatte ne Häneltä tulleiksi?
Siivetön
 

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 14:46

Aamu-Usva kirjoitti:En tainnut tarkoittaa, että Jumalasta tulemisen kriteerinä olisi asian pohtiminen ja kysyminen Jumalalta, vaan se että uusi Jumalan antama ajatus on vastoin aiempaa mielipidettämme. Mutta tietenkään tämäkään ei aina päde. Jumalan antaman asian pystyy mielestäni perustelemaan Raamatulla.

Niin kuin joskus näin unen, jossa minulle opetettiin, että Jeesus on Luoja. Vastustin tuota opetusta, mutta tuossa unessa minulle kerrottiin että se sanotaan heprealaiskirjeessä ja kyllähän siellä Jumala sanoo Jeesuksesta: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja (Hebr.1:10)..." Aamulla sanoin sitten käytyäni aiheesta vielä hieman keskustelua, että okei sitten :D

Mutta ei tuokaan mikään selvä Jumalalta tullut asia ole, koska olin kuitenkin ennen tuota elämässäni lukenut Raamatun jo läpi useita kertoja eli voihan tuokin tulla omasta alitajunnastani, johon se oli Raamatun lukemisen kautta mennyt. Kyllähän kaikki näyt ja muut voi olla meistä itsestämme ettei Jumala olekaan koskaan puhunut kenellekään mitään. Minä kuitenkin uskon Jumalan puheeseen.


Ok, pyydän anteeksi värinkästystäni.

Ja kuten varmaan jo edellisestä viestistäni huomaatkin, minäkin uskon vahvasti, että Jumala puhuu tavalla ja toisella ja myöskin unien kautta.

Omalla kohdallani unien kautta Herra on puhunut usein niin, että olen nähnyt unen etukäteen ja sitten kun olen ollut jossain tilanteessa, ole yht äkkiä havahtunut siihen, että Jumalahan puhui jo unessa tästä tilanteesta ja tuo uni on monessa kohtaa ollut näyttämässä osviittaa siihen, miten tulee toimia.

Tai sitten siten, että olen nähnyt unen, johon on liittynyt joku toinen tunnistamani henkiö ja kun olen kertonut unen hänelle, hän on todennut, että siinäpä se nyt tuli ja minulla itselläni ei ole mitään tietoa, mihin uni kohdallaan liittyi tai mitä ja mikä siinä hänelle mitäkin vastasi ja olen aina sanonutkin, että ei ole pakko minulle kertoa, mihin uneni antoi vastauksen, se riittää että Jumala on toiminut ja me olemme vain työrukkasina Hänen kädessään.
Siivetön
 

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja paa » 29. Kesä 2014 15:36

Minä olen saanut lohdutusta Herralta myös sekä vastauksia juurikin esim. toisen ihmisen kautta. Kerran olin kipuillut erään asian kanssa jo pidemmän aikaa, ja Jumala vastasi sitten lopulta ihan suoraan siten, että ajatus/vastaus tuli mieleeni ja yksinkertaisesti vaan tiesin, että se on Jumalasta. Se oli ihmeellistä, en osaa selittää paremmin. Tästä on nyt aikaa reilu vuosi, mutta harmittaa, että mitä enemmän aikaa on kulunut, niin joskus saatan välillä epäillä, että oliko se sittenkään Jumalasta. Alan aina epäillä kaikkea mahdollista hyvää tai ihmeellistä, mitä itselle on tapahtunut.
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Kesä 2014 16:49

Minulle tuli Siivettömän esimerkistä mieleen, että itsekin muistan yhden unen, jossa oli eräs veli ja jotenkin unessa tuli mieleen hänen kohdallaan Raamatun jae: "Minä annan teille pyhät ja lujat Daavidin armot." Soitin hänelle seuraavana aamuna ja kerroin unesta. Hän oli ihmeissään, koska itsellään oli ollut juuri tuo jae myös yöllä sydämellä. Jumala vahvisti siis hänelle armonsa vaikeiden aikojen jälkeen näin omalle sydämelle ja vielä toisen uskovan kautta.
<3
Olen itsekin saanut Jumalalta apua elämässäni toisten uskovien unien kautta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja Siivetön » 29. Kesä 2014 21:53

Onpa ihana lukea siitä, miten Jumala ohjaa ja kuljettaa omiaan siten, että saamme olla avuksi ja rakennukseksi toinen toisillemme.

Surullista on taas se, että nämä viimevuosien erilaiset harhaopit ja helppoheikit ovat saaneet aikaan sen, että ihmiset eivät enää uskalla luottaa aitoonkaan Pyhän Hengen toimintaan ja Jumalan tekemiin ihmeisiin ja siihen, että Jumala edelleenkin toimii samoin, kuin on ennenkin toiminut.
Siivetön
 

Re: Oma ajatukseni vai se oli Jumalasta?

ViestiKirjoittaja paa » 30. Kesä 2014 00:06

Mr.Kerimäki, mistä päättelit että se oli enkeli, joka puhui?

Niin ja tosiaan, minä en siis osaa aina erottaa omia ajatuksiani ja Jumalan puhetta. Olen suorastaan vainoharhainen, kun alan pohtia kuka puhuu ja ennen kaikkea; puhuuko nyt joku jota ei missään nimessä saa kuunnella :roll:
"Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon." [Jer.29:11]
paa
 
Viestit: 917
Liittynyt: 28. Marras 2013 13:46

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron