Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Mustikka » 25. Loka 2014 12:59

Aamu-Usva kirjoitti:Voiko Jumala antaa jollekin jumalattomalle anteeksi synnin, jonka tämä on tehnyt vaikkapa minua kohtaan jos rukoilen Jumalaa antamaan hänelle anteeksi? Siis vaikka hän itse ei halua parannusta tehdä.. Jeesushan pyysi Jumalaa antamaan anteeksi ristiinnaulitsijoilleen ja Stefanus kivittäjilleen...


minä ajattelen sen siten että Jumala on koston Jumala ja jos pyydän Häntä antamaan jollekulle anteeksi minulle tehdyn pahan niin Hän ei kosta sitä tuolla kirouksen alla olevalle ihmisparalle.

Muuten toteutuu sana "Hän maksaa kullekin tekonsa mukaan" eli tuo tuomio voi tapahtua joko maan päällä tai lopullisessa
tuomiossa. Itse asiassa joskus voi olla parempi saada tuomio jo maanpäällä koska se voi herättä kyseisen tekemään parannusta
ja anomaan pelastusta.
Mustikka
 

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Markareetta » 25. Loka 2014 14:57

PetriFB kirjoitti:
Raamattu opettaa, että Jumalan Henki hallitsee uskovaa ihmistä lihan kuoleman kautta. Tämä tarkoittaa sitä, että hengellistä elämää sekä ojentautumista Jumalan tahdon mukaan ei ole ilman lihan kuolemaa. Raamattu opettaa, että se joka lihassa kärsii se lakkaa synnistä. Tämä tarkoittaa sitä että kun suostut kuolemaan lihan synnin himoille ja haluille, niin lihan mielesi kärsii koska se rakastaa syntiä, mutta jos suostut kuolemaan lihan himoille ja synneille, niin kärsimyksen kautta kuolet pois syntiä tekemästä.

Joka lihassa kärsii lakkaa syntiä tekemästä ei tarkoita sitä, että uskovasta tulee täydellinen ja ettei hän enää lankea tekemään syntiä, vaan sitä että kun synnin himot ja halut jossakin tilanteessa nousevat sydämellesi, niin lihassa kärsimisen kautta sinulla on mahdollisuus voittaa sen hetkinen synnin kiusaus, mutta et suinkaan ole vielä tullut täydelliseksi.

Raamattu opettaa että sinun ei tarvitse kärsiä ja kuolla synnin himoille ja haluille omassa voimassasi, vaan Pyhä Henki sinun sydämessäsi vaikuttaa sinussa tahtomista ja tekemistä ja auttaa sinua kärsimään lihassa sekä kuolemaan synnin himoille ja haluille.

Se kuitenkin on totta, että syntiä ei voi kokonaan voittaa ilman lihan kuolemista. Kun Jumala on eheyttänyt ja vahvistanut sinua niin joissakin tilanteissa sinun ei aina tarvitse kärsiä lihassa voittaaksesi syntiä, sillä kun Jumala Herrassa Jeesuksessa on vahvistanut ja kasvattanut sinua, niin Pyhän Hengen voiman kautta kykenet myös hylkäämään syntejä ilman kärsimystä silloin kun näet, että synti koittaa punoa verkkojaan sydämeesi.

Tämän ajan ongelma on se ettei sanomaa lihan kuolemasta opeteta kovinkaan paljon, vaan sen sijaan opetus pyörii sen ympärillä mitä kaikkea Jumala haluaa antaa sinulle ja miten omistat uskossa voittoisan elämän. Lihan kuolemisesta kuitenkin harvoin opetetaan, jonka kautta ainoastaan on mahdollista ottaa vastaan kaikki se hyvä, jota Jumala antaa meille. Voittoisaa elämääkään Herrassa Jeesuksessa ei voi omistaa ellei ensin uskovan sydämessä tapahdu lihan kuolemista synnin himoille ja haluille Pyhän Hengen vaikutuksesta.

Jos uskova ei suostu kuolemaan ja kärsimään lihassa synnin himoille ja haluille, niin hän ei pääse eteenpäin uskonelämässään, vaan jää lihallisuuden ja sielullisuuden vankilaan, eli synnin orjuuteen. Herran Jeesuksen ristinkuoleman esimerkin mukaan tapahtuu osallisuus ylösnousemuksen voimaan. Herra Jeesus kärsi ristillä kuoleman tuskia ja kun Hän kuoli, niin Hän kolmantena päivänä nousi ylös Isän oikealle puolelle. Pyhän Hengen voimaa ja sen vaikutusta ei voi kokea ilman lihan kärsimystä ja kuolemaa. Tämä on tämän ajan iso ongelma, sillä nykyään julistetaan ja opetetaan liian paljon Jeesuksesta joka antaa kyllä voiman ja vallan sinulle tehdä yhtä ja toista, mutta kolikon toinen puoli unohtuu, eli ilman lihasi kärsimystä ja kuolemaa lihan haluille ja synneille ei voi omistaa Pyhän Hengen voimaa.



Tavallista arkielämää elävänä uskovaisena koin Petri Paavolan kirjoituksen vaativan raskaana ja ahdistavana. Olen ymmärtänyt Jumalan Sanasta, että Jumala vanhurskauttaa pakanat uskosta, ei ihmisen hyvistä teoista, eikä omista yrityksistä muutenkaan. Uudestisyntynyt pakana on Jeesuksen työn kautta silloin hengellinen vauva.

Mitä lihan kuolettamistuskaa ja taistelua vastauskoontullut tajuaa, kun ei jaksa tajuta myöhemmässäkään vaiheessa? Petrin opin mukaan nyt sitten vauvojen pitäisi jo kuolla hengettöminä, Hengellinen kasvuhan on äärettömän hidasta, ja kuka sen mittaa ja millä mittaa, senhän todellisuudessa näkee vain yksin Jumala.

Voihan sitä olla monien kymmenien uskossa olovuosien jälkeenkin hengellinen vauva, ja eikö Jumalan Pyhä Henki mukamas voi silloinkin antaa uskovalle rikasta elämää Kristuksessa? Eikö se riitäkään, kun melkein ainut mitä tietää, on se, että Jeesus sanoi minunkin tähteni, että se on täytetty, eikös se silloin ole täytetty! Jeesus Kristus yksin on minun Vanhurskauteni, Pyhitykseni ja lopulta Pelastukseni, ilman minun yrityksiäni ja ansioitani.

En oikein ymmärrä, voiko kukaan alkaa itse täyttämään noita vaatimuksia, kuolettamaan ja kärsimään, kun kerran Jeesus on Tehnyt kaiken valmiiksi, ja kun Hän Henkensä kautta itse todistaa minun henkeni kanssa, että olen Jumalan lapsi? Jeesus sanoi: Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Jeesus Kristus on minun leponikin niistä omista töistä. Onhan täällä synnin ulvontakorvessa itkua ja taisteluja, mutta on myös Kiitosta joka tilassa.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Mustikka » 25. Loka 2014 16:42

ehkä Petri selittää nuo vaativalla tyylillä mutta kyllä tuossa lienee Raamatun mukaisuus taustalla.....

kumpi oli ensin, muna vai kana ?

kumpi oli ensin, synnistä luopuminen vai Pyhän Hengen täyteys?

heidän hedelmistään te tunnette heidät.
ei synnissä elävä siis pahuuden tekijä voi olla Pyhällä Hengellä täytetty, täynnä Pyhää Henkeä.
Mustikka
 

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Markareetta » 25. Loka 2014 20:24

Mustikka kirjoitti:ehkä Petri selittää nuo vaativalla tyylillä mutta kyllä tuossa lienee Raamatun mukaisuus taustalla.....

kumpi oli ensin, muna vai kana ?

kumpi oli ensin, synnistä luopuminen vai Pyhän Hengen täyteys?

heidän hedelmistään te tunnette heidät.
ei synnissä elävä siis pahuuden tekijä voi olla Pyhällä Hengellä täytetty, täynnä Pyhää Henkeä.



Asiahan on niin että uudestisyntynyt Jeesusta Kristusta seuraava kristitty
ei elä synnissä. Vai voitko sinä mennä Jumalan kasvojen eteen
synti sydämellä?

Jumala Sana on uskovalle elävä leipä, eikä mikään pakkosyöttöä ja vaatimuksia,
mutta vaativan uskovaisen henkikin jo painaa vaikka hän olisi hiljaakin,
puhumattakaan sitten kirjoituksista.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Mustikka » 25. Loka 2014 20:35

Markareetta kirjoitti:
Mustikka kirjoitti:ehkä Petri selittää nuo vaativalla tyylillä mutta kyllä tuossa lienee Raamatun mukaisuus taustalla.....

kumpi oli ensin, muna vai kana ?

kumpi oli ensin, synnistä luopuminen vai Pyhän Hengen täyteys?

heidän hedelmistään te tunnette heidät.
ei synnissä elävä siis pahuuden tekijä voi olla Pyhällä Hengellä täytetty, täynnä Pyhää Henkeä.



Asiahan on niin että uudestisyntynyt Jeesusta Kristusta seuraava kristitty
ei elä synnissä. Vai voitko sinä mennä Jumalan kasvojen eteen
synti sydämellä?

Jumala Sana on uskovalle elävä leipä, eikä mikään pakkosyöttöä ja vaatimuksia,
mutta vaativan uskovaisen henkikin jo painaa vaikka hän olisi hiljaakin,
puhumattakaan sitten kirjoituksista.


kyllä :( ei käy vastaan väittäminen :cry:

itse en enää jaksa lukea Petrin kirjoituksia ..... yritin vain pehmentää hieman tuota vaativuuttta tai jotain sinne päin..... :roll:

kyllä syntinen saa mennä Jeesuksen eteen ja anoa syntinsä anteeksi ja sitten saa armon ja anteeksi antamuksen,
ja mahdollisesti myös virvoituksen Pyhän Hengen täyteydestä ...... kaikki tuo on armoa ja tapahtuu Jumalan aloituksesta
ei mistään meidän suorituksista ja lihan tappamisista.....

mutta luulen että sen verran siinä lienee perää että jos esim sisimpäni kokee kiusausta vaikka nettipelaamiseen .....
ja sitten taistelen sitä vastaan , liha kituu ja kuoletan sen esim rukoilemalla "Jeesus auta ja armahda" niin
saan avun Häneltä ja tavallaanhan siinä on "liha kuollut".

eli yritän vain sanoa ettei nämä niin yksinkertaisia ole selittää mutta varsinaisesti tekoina ovat erittäin yksinkertaisia, kuten
näet tuosta esimerkistäni :thumbup:
Mustikka
 

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 25. Loka 2014 22:38

Moni uudestisyntynyt tekee vielä syntiä ,vaikka ovat kasteella käynyt ja Herran tunnustanut.Se ,että opetusta on vähän siitä asiasta ,kuinka pitäisi seurakunnissa toimia ku ihminen tulee uskoon tai sanonko suoraan seurakunnissa ei tajuta lähes pätkänvertaa ,kuinka tulisi kääntynyttä suojella ,sillä silloin se taistelu on kiivaimmillaan ku saatana haluaa ihmisen takas omaan ruotuunsa .
Se pitää jälleen sanoa ,että meitä ..Ei ole vapautettu synnintekoon ku olemme Jeesuksen omiksi lupautuneet.Eikä siinä ole mitään suorittamista kun alamme kasvaa Herrassa ja pois synnistä ja se tapahtuu Jumalan voimalla Jeesuksen Kristuksen kautta ja Pyhässä Hengessä.
Meidän on hyvä tutkia itseämme ja olla terveellä raittiilla tavalla hereillä ja oppia kuuntelemaan Pyhän Hengen ääntä ja omatunto myös toimii meillä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 25. Loka 2014 23:33

*
En näe siinä ahdistavaa ja vaativaa kirjoitusta mutta näen vain että oma haava tulee pinnalle, se paljastuu että on itse haavoittunut ja ahdistunut ja että haava jää hoitamatta itsessään. Usein (ei kaikki uskovat vaan osa uskovista) uskovat kokee ahdistukseksi eikä tajua että kyse on omasta haavasta. Uskonnollisuus tai joku muu haavoitti uskovan niin samalla se jätti uskovaan (sisäisesti) haavan. Synti rikkoo ihmisen jättämällä haavan itseensä sisäisesti siksi se kokee kirjoituksen ahdistavaksi ja vaativaksi...

Anteeksi tällainen kirjoitus joka saattaa tuntua kovalta. Parasta on antaa itsensä Jumalalle hoivattavaksi niin Jumala pääsee eheyttämään rakkaudellisesti haavaa kuntoon ja lääkitsee Sanan kautta haavaa. Raamatun mukaan Sana on lääke. Sana ei riko kokonaan ihmistä vaan Sana on niinku kastepisara joka nostaa, hoivaa, eheyttää, lohduttaa, lääkitsee ja vahvistaa. Aamuisin kastepisarat nousee ylös yleensä ja ilma tuntuu ihanan raikkaalta ja kostealta, se tekee hyvää keuhkoille kans niin sama asia pätee Jumalan Sanaan joka nostaa ja pitää haavoittuneen ihmisen pystyyn eheytymisprosessin kautta.

Eheytynyt uskova ei enää koe eikä näe siinä mitään ahdistavaa eikä vaativaa kirjoitusta vaan että näkee että se on Pyhän Hengen työtä meissä uskovissa siis kirjoituksen mukaan ja Hän yksin saa aikaan meissä hedelmää mikä ei enää kuulosta kovalta mitä aluksi kirjoitus sai kuulostamaan siltä... Eheytynyt uskova Raamatun sisäisen tuntemisen kautta löytää Jumalan sisäisen tuntemisen vaikka ennen haavoittunut uskova luulee tuntevansa Jumalaa paremmin mutta eheytymisprosessin kautta huomaa erehtyneensä ja löytää taas enemmän Jumalan sisäisen tuntemuksen. Löydettyään Hänet huomaa että Hän on juuri sellainen mitä Raamatussa ilmoittaa että Hän ei muserra särkynyttä ruokoa vaan että Hän tulee nostamaan ja pitämään sen pystyyn. :wtf: :)

5Moos. 32:2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7939
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Loka 2014 09:05

vaisuliini kirjoitti:*
En näe siinä ahdistavaa ja vaativaa kirjoitusta mutta näen vain että oma haava tulee pinnalle, se paljastuu että on itse haavoittunut ja ahdistunut ja että haava jää hoitamatta itsessään. Usein (ei kaikki uskovat vaan osa uskovista) uskovat kokee ahdistukseksi eikä tajua että kyse on omasta haavasta. Uskonnollisuus tai joku muu haavoitti uskovan niin samalla se jätti uskovaan (sisäisesti) haavan. Synti rikkoo ihmisen jättämällä haavan itseensä sisäisesti siksi se kokee kirjoituksen ahdistavaksi ja vaativaksi...

Anteeksi tällainen kirjoitus joka saattaa tuntua kovalta. Parasta on antaa itsensä Jumalalle hoivattavaksi niin Jumala pääsee eheyttämään rakkaudellisesti haavaa kuntoon ja lääkitsee Sanan kautta haavaa. Raamatun mukaan Sana on lääke. Sana ei riko kokonaan ihmistä vaan Sana on niinku kastepisara joka nostaa, hoivaa, eheyttää, lohduttaa, lääkitsee ja vahvistaa. Aamuisin kastepisarat nousee ylös yleensä ja ilma tuntuu ihanan raikkaalta ja kostealta, se tekee hyvää keuhkoille kans niin sama asia pätee Jumalan Sanaan joka nostaa ja pitää haavoittuneen ihmisen pystyyn eheytymisprosessin kautta.

Eheytynyt uskova ei enää koe eikä näe siinä mitään ahdistavaa eikä vaativaa kirjoitusta vaan että näkee että se on Pyhän Hengen työtä meissä uskovissa siis kirjoituksen mukaan ja Hän yksin saa aikaan meissä hedelmää mikä ei enää kuulosta kovalta mitä aluksi kirjoitus sai kuulostamaan siltä... Eheytynyt uskova Raamatun sisäisen tuntemisen kautta löytää Jumalan sisäisen tuntemisen vaikka ennen haavoittunut uskova luulee tuntevansa Jumalaa paremmin mutta eheytymisprosessin kautta huomaa erehtyneensä ja löytää taas enemmän Jumalan sisäisen tuntemuksen. Löydettyään Hänet huomaa että Hän on juuri sellainen mitä Raamatussa ilmoittaa että Hän ei muserra särkynyttä ruokoa vaan että Hän tulee nostamaan ja pitämään sen pystyyn. :wtf: :)

5Moos. 32:2 Sateena pisaroikoon minun opetukseni, kasteena valukoon puheeni niinkuin vihma vihannalle, niinkuin sadekuuro ruohikolle.


Vaisuliini tää oli ihana..kiitos tästä :) Jumalan Sanasta löytyy aina opetus ja lohdutus.Pyhä Henki opastaa ja puhdistaa mutta myös hoitaa ja parantaa. Siis Jeesus rakkaudessaan Henkensä kautta :hugehug:
systeri
 

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Loka 2014 09:12

Miten mä muistin tään paikan...sopiikos se tähän aiheeseen :)


Luuk 5:36
35 Mutta päivät tulevat, jolloin ylkä otetaan heiltä pois, ja silloin, niinä päivinä, he paastoavat."
36 Ja hän sanoi heille myös vertauksen: "Ei kukaan leikkaa uudesta vaipasta paikkaa ja pane vanhaan vaippaan; muutoin hän rikkoo uuden vaipan, eikä uudesta vaipasta otettu paikka vanhaan sovi.
37 Eikä kukaan laske nuorta viiniä vanhoihin nahkaleileihin; muutoin nuori viini pakahuttaa leilit, ja viini juoksee maahan, ja leilit turmeltuvat.
38 Vaan nuori viini on laskettava uusiin leileihin.
39 Eikä kukaan, joka juo vanhaa viiniä, halua nuorta, sillä hän sanoo: 'Vanha on hyvää'."
systeri
 

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Loka 2014 11:09

Jeesus ...Paavali ..Pietari ...he tekivät sitä ruohonjuurityötä ja se ihmisten raadollisuus näkyy myös Raamatun kirjoituksissa ja kuinka kaikenlaista väärää säätöä oli ihmisten kesken ja sellaista se alku ja elämä monella on ....Raadollista elämää lihassa ,mutta kun saamme uudistuksen sisään niin ne Taivaalliset hedelmät alkaa tuntua myös meissä itsessämme sisältäkäsin ja huomaamme ne myös ja kasvamme Hengessä ei lihassa vaan Hengessä .
Kun tarpeeksi Henki tekee meissä työtä niin lähes kaikki meissä itsessämme muuttuu kasvaa ja paranee Kristusta kohti ja enempi ja enempi Hänen kaltaisekseen.
Ylistys ja Kiitos on niitä merkkejä ,jotka sitten löytyy Hengen tekemänä.Ja ne kiitokset ja ylistykset on juuri lähes täyttä vastakohtaa sille entiselle lihalliselle ihmiselle ,joka tuskin kiitti Täydestä sydämmestään Jumalaa.Vaan uskoi itseensä ja omaan käsivarren voimaan ja omaan viisauteensa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron