Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Mustikka » 31. Loka 2014 18:28

Minä olen ajatellut ihan yksinkertaisesti niin että luen Jumalan Sanaa ja se muuttaa minua.
Kaikkea ei voi selittää, varsinkaan Jumalan voimaa. Jos Hän sanoo että Sana muuttaa niin se muuttaa.

Jos kuitenkin haluaa jollain tasolla sitä ymmärtää, niin ajattelen että lukeehan vaikka biologit paljon biologian
kirjallisuutta. Sitten kun heiltä jotain asiatietoa kysyy niin he heti näkevät asian biologian kannalta.
He ovat mieleltään mukautuneet biologeiksi.

Jos taas uskova lukee paljon Raamattua voi myös hän kaikesta ikäänkuin ajatella automaattisesti Raamatun näkökulmaa.
Jumalan Henki myös tuo usein mieleen esimerkkejä jotka sopivat kulloiseenkin arjen tapahtumaan.
Hän muuttuu mieletään niin että rupeaa ajattelemaan "kuten Raamatussa ajatellaan".

Paavali tuntuu niin tutulta että ennemmin ajattelee hänen eläneen "vain" sata vuotta sitten.
Eihän "nykyaika" ole ollut olemassa kuin 30 ? vuotta......
Mustikka
 

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2014 11:18

PetriFB kirjoitti:Raamatulliseen opetukseen kuuluu opetus lihan kuolemisesta:

1 Piet 4:
1 ¶ Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

Room 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

Mark 8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Kukaan ei voi omassa voimassaan kuolla synnille, vaan tarvitsemme siihen Jumalan Pyhän Hengen voimaa, eli Jumalan apua, joka vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä Pyhn Hengen kautta.

Täytyy tutkia ja rukoilla, että voisinko ilmaista asian selvemmin kirjoituksessani, niin ettei siitä syntyisi väärinkäsityksiä.

Kyse on Jumalan armosta ja rakkaudesta ja mielenmuutoksesta, joka tapahtuu rakkauden kautta vaikuttavan uskon kautta.


Niitä Raamatun kohtia lukiessani minulle tuli mieleen eräs Raamatun kohta ja ajattelin voiko tämä kohta viittaa lihan kuolemiseen eli jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää yksin mutta jos se kuolee, se kantaa paljon satoa. Päteekö tämä kohta lihan kuolemiseen myös...?

Joh. 12:24 Totisesti, totiseti minä sanon teille: jos vehnänjyvä ei putoa maahan ja kuole, se jää yksin, mutta jos se kuolee, se kantaa paljon satoa. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Marras 2014 11:33

*
Siitä vehnänjyvästä vielä.... Eli ilman lihan kuolemista ei pääse kasvamaan uskossa elääkseen Kristukselle ja seuraakseen Hänen jälkiään. :?: :roll:

1Piet. 2:21 Sillä siihen teidät on kutsuttu, koska Kristus kärsi teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiään, RK

2Kor. 5:15 Hän on kuollut kaikkien puolesta, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen vaan hänelle, joka on heidän tähtensä kuollut ja noussut ylös. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Markareetta » 10. Marras 2014 15:24

PetriFB kirjoitti:Raamatulliseen opetukseen kuuluu opetus lihan kuolemisesta:

1 Piet 4:
1 ¶ Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

Room 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

Mark 8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Kukaan ei voi omassa voimassaan kuolla synnille, vaan tarvitsemme siihen Jumalan Pyhän Hengen voimaa, eli Jumalan apua, joka vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä Pyhn Hengen kautta.

Täytyy tutkia ja rukoilla, että voisinko ilmaista asian selvemmin kirjoituksessani, niin ettei siitä syntyisi väärinkäsityksiä.

Kyse on Jumalan armosta ja rakkaudesta ja mielenmuutoksesta, joka tapahtuu rakkauden kautta vaikuttavan uskon kautta.





Minä kyllä nyt haluaisin tietää, missä tässä Petri Paavolan kirjoituksessa on
Jeesuksen Kristuksen Evankeliumia?

Koko Vanhatestamentti vertauksineen uhreineen ja varjokuvineen ja VAATIMUKSINEEN
täytettiin Jeesuksessa Kristuksessa täydellisesti. Jumalan viha syntiä kohtaan kohdistui
Jeesukseen, meidän sijastamme, ja sovitettiin ristillä Jeesuksen kuolemalla.

Meillä on KAIKKI Jeesuksessa, Jeesus täytti lain vaatimukset.
Vanhurskautemme on Jeesuksessa Kristuksessa.
Pyhityksemme on Jeesuksessa Kristuksessa.

Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Marras 2014 15:43

Markareetta kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Raamatulliseen opetukseen kuuluu opetus lihan kuolemisesta:

1 Piet 4:
1 ¶ Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
2 ettette enää eläisi tätä lihassa vielä elettävää aikaa ihmisten himojen mukaan, vaan Jumalan tahdon mukaan.

Room 8:13 Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää.

Mark 8:34 Ja hän kutsui tykönsä kansan ynnä opetuslapsensa ja sanoi heille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

Kukaan ei voi omassa voimassaan kuolla synnille, vaan tarvitsemme siihen Jumalan Pyhän Hengen voimaa, eli Jumalan apua, joka vaikuttaa meissä tahtomista ja tekemistä Pyhn Hengen kautta.

Täytyy tutkia ja rukoilla, että voisinko ilmaista asian selvemmin kirjoituksessani, niin ettei siitä syntyisi väärinkäsityksiä.

Kyse on Jumalan armosta ja rakkaudesta ja mielenmuutoksesta, joka tapahtuu rakkauden kautta vaikuttavan uskon kautta.





Minä kyllä nyt haluaisin tietää, missä tässä Petri Paavolan kirjoituksessa on
Jeesuksen Kristuksen Evankeliumia?

Koko Vanhatestamentti vertauksineen uhreineen ja varjokuvineen ja VAATIMUKSINEEN
täytettiin Jeesuksessa Kristuksessa täydellisesti. Jumalan viha syntiä kohtaan kohdistui
Jeesukseen, meidän sijastamme, ja sovitettiin ristillä Jeesuksen kuolemalla.

Meillä on KAIKKI Jeesuksessa, Jeesus täytti lain vaatimukset.
Vanhurskautemme on Jeesuksessa Kristuksessa.
Pyhityksemme on Jeesuksessa Kristuksessa.

'

Edellä oleva tekstini ja laittamani Raamatun kohdat puhuvat pyhityselämästä ka siihen liittyvästä lihamme kuolemisesta. Pyhityselämä on Jumalan armoa ja Jumalan teko Pyhässä Hengessä ihmisen sydämessä. Uskovan ihmisen on kuitenkin ojentauduttava sen mukaan kuin Pyhä Henki vaikuttaa.

Raamatullisesta pelastuksen evankeliumista kirjoitan näin:

Evankeliumia julistetaan ja kun ihminen kuulee evankeliumin niin Pyhä Henki näyttää hänelle todeksi synnin, vanhurskauden sekä tuomion. Pyhä Henki näyttää siis ihmiselle syntisyytensä sekä synnin palkan, joka on iankaikkinen kadotus. Tämän seurauksena ihminen ymmärtää olevansa syntinen; tämä on se kuuluisa synnintunto; eli ymmärrys siitä, että on syntiä tehnyt ja on vailla Jumalan kirkkautta. Pyhä Henki näyttää myös ihmiselle Herran Jeesuksen sovitustyön, jossa on syntien anteeksiantamus. Kun ihminen katuu ja tunnustaa syntinsä ja vastaanottaa pelastuksen (parannus), niin silloin hän on pelastunut Jumalan armosta ilman omia tekojansa.

Vain Pyhä Henki voi näyttää ihmiselle hänen kadotetun tilansa ja vain Pyhä Henki voi näyttää ihmiselle tien syntien anteeksiantamukseen Herran Jeesuksen sovitusveren kautta.

Ihmisen tulee kuitenkin vastaanottaa pelastus uskon kautta Herraan Jeesukseen, koska Herra Jumala on säätänyt pelastuksen vastaanotettavaksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Herra Jumala ei pelasta ketään väkisin ei vastoin ihmisen omaa tahtoa ja halua pelastua. Seuraava esimerkki valaisee Jumalan valmistavaa pelastusta uskon kautta Herraan Jeesukseen:

Ihminen on merihädässä hukkumaisillaan. Hän alkaa jo pikku hiljaa vajota veden pinnan alle. Paikalle ilmaantuu pelastusvene, josta hukkuvalle heitetään pelastusrengas. Pelastuakseen hukkuvan on tartuttava pelastusrenkaaseen ja annettava pelastajan vetää ja nostaa hänet pelastusveneeseen. Hukkumiskuolemalta pelastettu ei voi kerskua pelastumistaan omaksi teokseen, vaikka hän tarttui kiinni pelastusrenkaaseen, sillä ilman pelastajan veteen heittämää pelastusrengasta hän ei olisi voinut tarttua pelastusrenkaaseen. Hukkumiskuolemalta pelastunut antaa kaiken kiitoksen ja kunnian pelastajalleen.

Samalla tavalla toimii Jumala pelastuksen evankeliumin kanssa. Herra Jumala julistuttaa pelastuksen evankeliumin Herrasta Jeesuksesta palvelijoidensa kautta saatanan ja synnin orjuudessa oleville ihmisille. Jumalan Pyhä Henki todistaa evankeliumin kautta ihmisen olevan synnin orja ja matkalla kadotukseen ilman uskon Herraan Jeesukseen. Jumalan Pyhä Henki näyttää evankeliumin sanan kautta Herran Jeesuksen sovitustyön (Jeesuksen veri, kuolema ja ylösnousemus) tuovan syntien anteeksiantamus niille, jotka tekevät parannuksen ja uskovat Herraan Jeesukseen. Herra Jumala avaa ihmisen sydämen uskomaan ja antaa voiman ja ymmärryksen uskoa Herraan Jeesukseen Pelastajana, Herrana ja Messiaana.

Pelastus on Jumalan armoa ja Jumalan teko, ei ihmisen, mutta ihmisen tulee kuitenkin uskon kautta Herraan Jeesukseen vastaanottaa pelastus, koska Herra Jumala on asettanut Uuden Liiton pelastuksen vastaanotettavaksi uskon kautta Herraan Jeesukseen. Ilman Pyhän Hengen työtä ihmisen sydämessä (Pyhä Henki näyttää todeksi evankeliumin kautta synnin, Jeesuksen vanhurskauden sekä tuomion) ei ihminen voisi pelastua. Ihmisen myönteinen vastaus Jumalalle uskon kautta Herraan Jeesukseen on siten Jumalan teko ja armotyö. Uuden Liiton aikakaudessa pelastavan uskon vastaanottaminen on Jumalan armosta tietoinen valinta ihmisen sydämessä.

Lisää evankeliumista sivullani mm. näissä linkeissä:

http://www.kotipetripaavola.com/ristinvoima.html

http://www.kotipetripaavola.com/ristiin ... minen.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Markareetta » 11. Marras 2014 12:31

Edellä oleva tekstini ja laittamani Raamatun kohdat puhuvat pyhityselämästä ka siihen liittyvästä lihamme kuolemisesta. Pyhityselämä on Jumalan armoa ja Jumalan teko Pyhässä Hengessä ihmisen sydämessä. Uskovan ihmisen on kuitenkin ojentauduttava sen mukaan kuin Pyhä Henki vaikuttaa.


Olen lukenut mitä kirjoitit, ja kysyn, kuinka meidän oikein käy?
Mitä meidän sitten täytyy tehdä? Kun nämä vaatimukset tiedämme, kuinka
voimme ne täyttää? Kun arjen huolet painavat ja vielä uskon vaatimukset,
pyhitys ja lihan kuolettamien! Kuka meistä pelastuu?
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Marras 2014 14:53

Markareetta kirjoitti:
Edellä oleva tekstini ja laittamani Raamatun kohdat puhuvat pyhityselämästä ka siihen liittyvästä lihamme kuolemisesta. Pyhityselämä on Jumalan armoa ja Jumalan teko Pyhässä Hengessä ihmisen sydämessä. Uskovan ihmisen on kuitenkin ojentauduttava sen mukaan kuin Pyhä Henki vaikuttaa.


Olen lukenut mitä kirjoitit, ja kysyn, kuinka meidän oikein käy?
Mitä meidän sitten täytyy tehdä? Kun nämä vaatimukset tiedämme, kuinka
voimme ne täyttää? Kun arjen huolet painavat ja vielä uskon vaatimukset,
pyhitys ja lihan kuolettamien! Kuka meistä pelastuu?


2 Tess 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

Pelastumme Jumalan armosta, sillä pyhityselämäkin on Jumalan armoa sekä Jumalan teko uskovan ihmisen sydämessä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja oletus » 11. Marras 2014 18:42

PetriFB kirjoitti:
Markareetta kirjoitti:
Edellä oleva tekstini ja laittamani Raamatun kohdat puhuvat pyhityselämästä ka siihen liittyvästä lihamme kuolemisesta. Pyhityselämä on Jumalan armoa ja Jumalan teko Pyhässä Hengessä ihmisen sydämessä. Uskovan ihmisen on kuitenkin ojentauduttava sen mukaan kuin Pyhä Henki vaikuttaa.


Olen lukenut mitä kirjoitit, ja kysyn, kuinka meidän oikein käy?
Mitä meidän sitten täytyy tehdä? Kun nämä vaatimukset tiedämme, kuinka
voimme ne täyttää? Kun arjen huolet painavat ja vielä uskon vaatimukset,
pyhitys ja lihan kuolettamien! Kuka meistä pelastuu?


2 Tess 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

Pelastumme Jumalan armosta, sillä pyhityselämäkin on Jumalan armoa sekä Jumalan teko uskovan ihmisen sydämessä.



Pyhitys on juuri sitä, että kaiken aikaa katsoo Kristukseen ja Hänen armoonsa, sillä Kristus yksin voi meidät pyhittää.
Eli toisella tavalla sanottuna: Uskova katsoo kaiken aikaa vain Kristukseen ja anoo syntejään anteeksi.
Näin yksinkertaista se on aivan kuten evankeliumi.
Lainomainen itsensä muuttaminen "paremmaksi" ei ole pyhittymistä, sillä se on vain ihmisen omaa touhua.
Jos se niin olisi että kymmentä käskyä yritämme täyttää, turhaan Kristus olisi itsensä uhrannut meidän puolestamme!
Sitäpaitsi Raamattu sanoo että Kristus on lain loppu.
oletus
 
Viestit: 44
Liittynyt: 07. Marras 2014 10:44

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja Markareetta » 12. Marras 2014 09:10

2 Tess 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

Pelastumme Jumalan armosta, sillä pyhityselämäkin on Jumalan armoa sekä Jumalan teko uskovan ihmisen sydämessä.


Pyhitys sanakin jo on niin Suuri ja vaikea käsittää, tulee sellainen olo,
ettei ihmisestä Pyhää tule koskaan, kun mitä kauemmin uskossa on
ollut, sen syntisemmäksi itsensä huomaa. Uskon alkuvaiheessa oli
vielä pieni luulo, että olisi parempi kuin uskosta osattomat.
Perheen ja suvun keskellä se paremmuusluulo oli äkkiä karsittu.

Omalla yrittämisellä ei ole pitkälle jaksanut, sillä, että minun
pitää muuttua paremmaksi, minun pitää tulla Pyhemmäksi,
minun pitää ottaa se lihan kuolettamisen risti joka päivä,
ja vaan seurattava Jeesusta. Siinä katoaa pelastuksen
Ilo ja vaan masentuu, kun ei muutu, vaikka kaikkensa
yrittää.

On ollut maanjäristyksiä ja myrskyä ja tulta ja on ollut suurta
nääntymystä ja avuttomuutta, kaiken Suuruuden keskellä.
Jeesuksen jalkojen juureen olen jäänyt,
kasvot peitettynä osattomasta, ansiottomasta
hyvyydestä, siitä, mitä Jeesus on tehnyt puolestani.
Eikö Se Ilosanoma saa kuulua kaikille?


Raamattu sanoo että Jumala itse kurittaa jokaista lastaan
jonka Hän ottaa huomaansa. Jumala kurittaa meitä sen
tähden että meistä tulisi kuuliaisia lapsia eikä kurittomia äpäriä.
Jumalan kuritus on siis rakkaudellista ja ihmisen kestokyvyn
huomioimaa eikä sellaista kuin suuttuneiden vanhempien
väkivaltainen kuritus omia lapsiaan kohtaan.

Niin kuin myös syntejään katuva uskova Raamatussa
anoo että kurita minua Herra mutta kohtuudella että
en kokonaan häviä, niin meidänkin kurituksen ollessa
meidän itsemme kohdalla uskomme sielumme armahtajan
käsiin ja uskoa että Hänen käsissään meille käy lopulta hyvin.
Markareetta
 
Viestit: 209
Liittynyt: 17. Loka 2014 09:38

Re: Muuttukaa mielenne uudistuksen kautta

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Marras 2014 12:26

Markareetta kirjoitti:
2 Tess 2:13 Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.

Pelastumme Jumalan armosta, sillä pyhityselämäkin on Jumalan armoa sekä Jumalan teko uskovan ihmisen sydämessä.


Pyhitys sanakin jo on niin Suuri ja vaikea käsittää, tulee sellainen olo,
ettei ihmisestä Pyhää tule koskaan, kun mitä kauemmin uskossa on
ollut, sen syntisemmäksi itsensä huomaa. Uskon alkuvaiheessa oli
vielä pieni luulo, että olisi parempi kuin uskosta osattomat.
Perheen ja suvun keskellä se paremmuusluulo oli äkkiä karsittu.

Omalla yrittämisellä ei ole pitkälle jaksanut, sillä, että minun
pitää muuttua paremmaksi, minun pitää tulla Pyhemmäksi,
minun pitää ottaa se lihan kuolettamisen risti joka päivä,
ja vaan seurattava Jeesusta. Siinä katoaa pelastuksen
Ilo ja vaan masentuu, kun ei muutu, vaikka kaikkensa
yrittää.

On ollut maanjäristyksiä ja myrskyä ja tulta ja on ollut suurta
nääntymystä ja avuttomuutta, kaiken Suuruuden keskellä.
Jeesuksen jalkojen juureen olen jäänyt,
kasvot peitettynä osattomasta, ansiottomasta
hyvyydestä, siitä, mitä Jeesus on tehnyt puolestani.
Eikö Se Ilosanoma saa kuulua kaikille?


Raamattu sanoo että Jumala itse kurittaa jokaista lastaan
jonka Hän ottaa huomaansa. Jumala kurittaa meitä sen
tähden että meistä tulisi kuuliaisia lapsia eikä kurittomia äpäriä.
Jumalan kuritus on siis rakkaudellista ja ihmisen kestokyvyn
huomioimaa eikä sellaista kuin suuttuneiden vanhempien
väkivaltainen kuritus omia lapsiaan kohtaan.

Niin kuin myös syntejään katuva uskova Raamatussa
anoo että kurita minua Herra mutta kohtuudella että
en kokonaan häviä, niin meidänkin kurituksen ollessa
meidän itsemme kohdalla uskomme sielumme armahtajan
käsiin ja uskoa että Hänen käsissään meille käy lopulta hyvin.


Pelastus on Jumalan armoa, joka vastaanotetaan uskon kautta Herraan Jeesukseen. Lihan kuolema ja pyhityselämä on Jumalan armoa sekä Jumalan teko ihmisen sydämessä Pyhän Hengen kautta. Silloin kun usko on ojentautunut Jumalan armosta eteenpäin oikealla ja terveellä tavalla, niin uskova iloitsee ja riemuitsee pelastuksesta ja ymmärtää pyhityselämän olevan osa Jumalan työtä ihmisen sydämessä.

Liittyy tähän aiheeseen: http://www.kotipetripaavola.com/Kultain ... jalka.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron