kysymyksiä pelastumisesta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja toni t » 25. Tammi 2011 02:03

lähtökuoppa kirjoitti:psalmi 68:
.5(68; :6) Hän on orpojen isä ja leskien puolustaja, Jumala pyhässä asunnossansa, 6(68; :7) Jumala, joka antaa hyljätyille kodin ja johtaa vangitut onneen. Vain niskoittelijat asuvat kuivassa maassa.


seuraava kohta raamatussa on eri merkitys varmaan myös, mutta jotenkin ajattelisin, että se voisi sopia myös tähän yhteyteen:
Jeremia 31:
27"Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä kylvän Israelin maahan ja Juudan maahan ihmisen siementä ja karjan siementä. 28Ja niinkuin minä olen valvonut repiäkseni ja kukistaakseni heitä, hajottaakseni ja hävittääkseni, tuottaakseni onnettomuutta, niin minä olen valvova rakentaakseni ja istuttaakseni heitä, sanoo Herra. 29Niinä päivinä ei enää sanota: 'Isät söivät raakoja rypäleitä, lasten hampaat heltyivät'; 30vaan jokaisen on kuoltava oman syntivelkansa tähden. Jokaiselta ihmiseltä, joka syö raakoja rypäleitä, heltyvät hänen omat hampaansa.


en usko, että uskosta osattomien lapset joutuisivat 'automaattisesti' kadotukseen. Jos näin olisi, niin aborttilapsilla ei olisi mitään sijaa taivaassa. Sen sijaan Jumala, joka heikkoja hoivaa ja on orpojen Isä, ottaa heidät luoksensa. :hearts:

psalmi 127:
3Katso, lapset ovat Herran lahja, ja kohdun hedelmä on anti.


sitä kohtaa en löytänyt, missä kerrotaan orpojen tai lasten leikkivän Jumalan luona Hänen esikartanoissaan tms.


lähtökuopalla on hyviä Raamatun paikkoja. lähtökuoppa tuo paljon hyviä Raamatun paikkoja keskusteluihin. Sisar olet ahkera tutkimaan Raamattua :thumb:

Sakaria.8:3 Näin sanoo Herra: Minä käännyn jälleen Siionin puoleen ja tulen asumaan Jerusalemin keskelle, ja Jerusalemia kutsutaan Uskolliseksi Kaupungiksi ja Herran Sebaotin vuorta Pyhäksi Vuoreksi.
8:4 Näin sanoo Herra Sebaot: Vielä on Jerusalemin toreilla istuva vanhuksia ja vanhoja vaimoja, sauvansa kädessään kullakin päivien paljouden vuoksi.
8:5 Ja kaupungin torit tulevat olemaan täynnä poikasia ja tyttösiä, jotka leikkivät sen toreilla.

Tarkoititko lähtökuoppa tätä kohtaa jota et löytänyt?
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja inka » 25. Tammi 2011 14:39

Todella hyviä Raamatunkohtia olette löytäneet. :) On ollut ilo lukea niitä ja todella Herra on rakastava ja varmasti armahtaa lapsia, jotka ovat vielä ymmärtämättömiä ja avuttomia.
Jes.11:8,9 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.


Siunausta kaikille! :hugehug:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 25. Tammi 2011 15:35

sananlaskut 2:
1Poikani, jos sinä otat minun sanani varteen ja kätket mieleesi minun käskyni, 2niin että herkistät korvasi viisaudelle ja taivutat sydämesi taitoon- 3niin, jos kutsut ymmärrystä ja ääneesi huudat taitoa, 4jos haet sitä kuin hopeata ja etsit sitä kuin aarretta, 5silloin pääset ymmärtämään Herran pelon ja löydät Jumalan tuntemisen. 6Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustansa lähtee tieto ja taito.

lähtökuopalla on hyviä Raamatun paikkoja. lähtökuoppa tuo paljon hyviä Raamatun paikkoja keskusteluihin. Sisar olet ahkera tutkimaan Raamattua

raamatunlukuni on vähäistä.. tutkia sanalla, Hengellä, sydämellä.. Herra voi nostaa asioita mieleen, sydämeen, ajatuksiin. Herra antaa viisautta. Hänen suustansa lähtee tieto ja taito. jos on jotain kehottavaa, paljastavaa, lohduttavaa, rakentavaa, kiitos on Jumalan.

antamasi raamatunpaikka oli eri kuin mitä tarkoitin.. kyse on muistaakseni taivaskuvauksesta tms. jossa lapset riemuitsevat, leikkivät Herran esikartanoissa.. :happy:
lähtökuoppa
 

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja inka » 28. Helmi 2011 16:00

Otin tämän henkilön (jonka kanssa alunperin oli puhetta lapsien pelastumisesta) kanssa puheeksi nyt uudestaan tämän pelastumisasian ja sanoin, että en voi yhtyä siihen oppiin, että lapsi voi pelastua ainoastaan uskovan vanhempansa kautta. Hän sanoi, että ovathan lapsetkin perisynnin alla, ja että Jumala tietää kyllä etukäteen olisivatko lapsena kuolleet tulleet myöhemmin uskoon, jos olisivat saaneet elää, ja tuomitsee siis sen mukaan. Mutta voiko Jumala tuomita jostakin, mitä olisi tehnyt, mutta ei ole tehnyt? Eli mitä se perisynti lapsien kohdalla tarkoittaa/vaikuttaa?
Kiitoksia jo etukäteen, jos joku viitsii vastata! :thumb:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja toni t » 01. Maalis 2011 00:04

inka kirjoitti:Otin tämän henkilön (jonka kanssa alunperin oli puhetta lapsien pelastumisesta) kanssa puheeksi nyt uudestaan tämän pelastumisasian ja sanoin, että en voi yhtyä siihen oppiin, että lapsi voi pelastua ainoastaan uskovan vanhempansa kautta. Hän sanoi, että ovathan lapsetkin perisynnin alla, ja että Jumala tietää kyllä etukäteen olisivatko lapsena kuolleet tulleet myöhemmin uskoon, jos olisivat saaneet elää, ja tuomitsee siis sen mukaan. Mutta voiko Jumala tuomita jostakin, mitä olisi tehnyt, mutta ei ole tehnyt? Eli mitä se perisynti lapsien kohdalla tarkoittaa/vaikuttaa?
Kiitoksia jo etukäteen, jos joku viitsii vastata! :thumb:


En usko että Jumala tuomitsee lapsen siitä mitä lapsi olisi tullut tekemään jos olisi saanut elää. Jumala tietää kaiken myös tulevan mutta ei Jumala tuomitse sellaisesta mitä ei ole tehnyt.

Room.5:12 Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet

Room.5:18 Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
5:19 sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.

1.Moos. 3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!"

Aadamin lankeemuksen vuoksi synti ja kuolema tuli maailmaan ja kuolema kaikkien osaksi. Kaikki ihmiset tulevat elämänsä aikana tekemään syntiä jos saavat elää mutta vauva ei ole tehnyt vielä syntiä koska ei osaa tehdä/rikkoa Jumalan tahtoa vastaan. Tämä Aadamin tuoma synti tulee voimaan silloin kun ihminen ymmärtää hyvän ja pahan ja tekee pahaa.

Kun Aadam ja Eeva olivat tehneet/rikkoneet Jumalan kieltoa vastaan tietoisesti niin sen jälkeen Jumala sanoi että ihminen tietää hyvän ja pahan. Vauva ei voi tietää hyvää ja pahaa eikä voi tehdä Jumalan tahtoa vastaan.

Perisynti on mielestäni se että me kaikki ihmiset olemme Aadamin lankeemuksen johdosta syntisiä kun tulemme ymmärtämään hyvän ja pahan ja olemme kaikki osallisia kuolemasta.

Kuolema on siis perintö Aadamilta koko ihmiskunnalle sillä ennen syntiinlankeemusta ei kuolemaa ollut maailmassa. Vauva on myös tämän perisynnin eli kuoleman alla.

Matt. 12:37 Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi."

2.Kor. 5:10 Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.

Meidät tuomitaan sen mukaan mitä olemme RUUMIISSA ollessa tehneet joko hyvää tai pahaa. Vauva ei osaa tehdä kumpaakaan ja siksi vauvaa ei tuomita mistään sillä vauva ei ole tehnyt syntiä.

Room. 11:32 Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen (epäuskoon), että hän kaikkia armahtaisi.

Kaikki ihmiset ovat aluksi kun tulevat ymmärtämään hyvän ja pahan tottelemattomia ja epäuskoisia ja siksi syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla. Vauva ei lukeudu tähän sillä vauva ei voi olla tottelematon koska ei tiedä hyvää ja pahaa. Raamattu kertoo että vauva pelastuu kuollessaan ja niin minä uskon.

Uskon että kaikki vauvat pelastuvat kuollessaan sillä vauvat eivät ole syntisiä. Vauvat ovat perisynnin eli Aadamin maailmaan tuoman kuoleman alla mutta vauvat pelastuvat iankaikkiseen elämään synnittöminä samoiten kuin meille jotka ymmärrämme hyvän ja pahan ei lueta syntiä uskosta Herraan Jeesukseen!

Room. 3:23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
3:24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
3:25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
3:26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Hyvää yötä Jeesus myötä :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja inka » 04. Maalis 2011 14:02

Kiitos Tonille asian selvennyksestä! :thumb:
Siunausta kaikille! :hugehug:
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 04. Maalis 2011 16:09

Mä muistin tätä ajatellessa lukeneeni joskus mielenkiintoisen kohdan tästä.. Etsin sen käsiini ..Olisiko tässäkin vastausta

5.Mooseksen kirja:1:35 'Totisesti, ei kukaan näistä miehistä, tästä pahasta sukupolvesta, saa nähdä sitä hyvää maata, jonka minä valalla vannoen olen luvannut antaa teidän isillenne, >> Jakeen lisätiedot
1:39 Ja teidän lapsenne, joiden sanoitte joutuvan vihollisen saaliiksi, ja teidän poikanne, -->jotka eivät vielä tiedä, mikä on hyvä, mikä paha<---, ne pääsevät sinne; heille minä annan maan, ja he ottavat sen omaksensa.
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Maalis 2011 16:46

tuomarisimson777 kirjoitti:Mä muistin tätä ajatellessa lukeneeni joskus mielenkiintoisen kohdan tästä.. Etsin sen käsiini ..Olisiko tässäkin vastausta

5.Mooseksen kirja:1:35 'Totisesti, ei kukaan näistä miehistä, tästä pahasta sukupolvesta, saa nähdä sitä hyvää maata, jonka minä valalla vannoen olen luvannut antaa teidän isillenne, >> Jakeen lisätiedot
1:39 Ja teidän lapsenne, joiden sanoitte joutuvan vihollisen saaliiksi, ja teidän poikanne, -->jotka eivät vielä tiedä, mikä on hyvä, mikä paha<---, ne pääsevät sinne; heille minä annan maan, ja he ottavat sen omaksensa.


Todella hyvä kohta. Tässä puhutaan Israelin maasta mutta vertauskuvauksellisesti sopii hyvin Raamatun ilmoitukseen siitä että lapset jotka eivät vielä tiedä hyvää ja pahaa pelastuvat kuollessaan ja pääsevät Jumalan lasten isänmaahan Uuteen Jerusalemiin. ;gladly:

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 04. Maalis 2011 20:59

Aika vähän nykyään luetaan seurakunnissa näitä Mooseksen kirjoja ja selitetään niiden merkitystä ja vertauskuvia kun sarnoja pidetään..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: kysymyksiä pelastumisesta

ViestiKirjoittaja inka » 01. Kesä 2011 13:34

Tässä on tää kohta, mistä ihan alussa puhuin, mut en löytäny. Ihmettelin, että mitähän tällä tarkoitetaan, kun sanotaan:
Job.13:14 Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas! Katso, pyhiinsäkään hän ei luota, eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä, saati sitten ihminen, inhottava ja kelvoton, joka juo vääryyttä niinkuin vettä.
inka
 
Viestit: 177
Liittynyt: 15. Joulu 2010 15:24

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa