Euroviisu voittajan agenda

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja Veli88 » 17. Touko 2014 09:28

Tanu ainoa syy miksi pitäisi jaotella syntejä suurempiin ja pienempiin on, se jotta Jumalan sana tekee niin. On kyllä se vaara jotta ihmiset käyttävät tätä jaottelua korottaakseen itseään tai alentaakseen toisia, mutta silloinhan ollaan syyllistytty syntiin eli semmoinen tapa kääntyy itseään vastaan. Mutta sitten kun ei ole semmoista väärää sydämmen asennetta niin silloin se on Jumalan sanan ymmärtämistä ja se on aina hyödyllistä monella tapaa.
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Touko 2014 09:11

Semmoinen mielenkiintoinen näkökanta, kun monet esittävät suvaitsevaista ja sallivaa homoseksualisuudelle, niin uskon ettei kaikki oikein näe tätä asiaa omaan elämään liittyvänä.

He luulevat , että tämmöisen suuren haureuden ja synnin salliminen pysyy jotenkin omasta elämästä etäällä ja turvallisen välimatkan päässä, silloin se onkin helppo suvaita ja sallia uskottoman henkilön "toisille".

Tilanne on ihan toinen jos oma murrosiässä oleva poika tuokin joskus koulupäivän jälkeen tämmöisen parrakkaan naisen kotiin, ja vie sen taloosi omaan huoneeseensa ja sulkee oven ja laittaa musiikin päälle ja kun tulet huoneeseen viemään vaikkapa mehua niin näet että tämmöinen parrakas "nainen" siinä suutelee ja hyväilee kiihkeästi omaa miespuolista lastasi.

Silloin se onkin lähellä ja todellisuutta, voipi olla että tämmöisessä tilanteessa se suvaitsevaisuus tuleekin koetelluksi konkreettisemmalla tavalla. Tällöin on tosin jo liian myöhäistä enää vaikuttaa asiaan, ja lapsenlapsia ei sitten ole tulossa tuosta parrakkaasta naisesta ,sekin kannattaa pitää mielessä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Touko 2014 09:26

Mikko Murpatti kirjoitti:Semmoinen mielenkiintoinen näkökanta, kun monet esittävät suvaitsevaista ja sallivaa homoseksualisuudelle, niin uskon ettei kaikki oikein näe tätä asiaa omaan elämään liittyvänä.

He luulevat , että tämmöisen suuren haureuden ja synnin salliminen pysyy jotenkin omasta elämästä etäällä ja turvallisen välimatkan päässä, silloin se onkin helppo suvaita ja sallia uskottoman henkilön "toisille".

Tilanne on ihan toinen jos oma murrosiässä oleva poika tuokin joskus koulupäivän jälkeen tämmöisen parrakkaan naisen kotiin, ja vie sen taloosi omaan huoneeseensa ja sulkee oven ja laittaa musiikin päälle ja kun tulet huoneeseen viemään vaikkapa mehua niin näet että tämmöinen parrakas "nainen" siinä suutelee ja hyväilee kiihkeästi omaa miespuolista lastasi.

Silloin se onkin lähellä ja todellisuutta, voipi olla että tämmöisessä tilanteessa se suvaitsevaisuus tuleekin koetelluksi konkreettisemmalla tavalla. Tällöin on tosin jo liian myöhäistä enää vaikuttaa asiaan, ja lapsenlapsia ei sitten ole tulossa tuosta parrakkaasta naisesta ,sekin kannattaa pitää mielessä.


Kiitos kirjoituksestasi.


Tämmöistäkin löytyy eli naiselle parta kasvaa eikä voi sille mitään:

Parrakas nuori nainen: "Tunnen itseni seksikkäämmäksi":

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119487 ... aksi+.html

"23-vuotias nainen on sitä mieltä, että tuuhea parta saa hänet tuntemaan itsensä naisellisemmaksi.

Iso-Britanniassa asuva Harmaam Kaur oli vain 11-vuotias, kun hänelle alkoi kasvaa parta.

Kaur kärsii munasarjojen monirakkulaoireyhtymästä. Karvoitus levisi pian käsivarsiin ja rintaan. Asiasta uutisoi muun muassa Daily Mail ja Mirror.

Karvoituksen takia Kauria kiusattiin koulussa ja kadulla. Hän sai jopa tappouhkauksia internetin välityksellä.

Kaur yritti pitkään pitää karvoituksensa kurissa ajelemalla ne pois. Sitten hän löysi sikhi-uskonnon, joka kieltää hiusten ja karvoituksen leikkaamisen. Käännyttyään sikhiksi, Kaur lopetti karvojen ajelemisen.

- En haluaisi enää palata karvojen poistoon, koska jumala on tarkoittanut minut tällaiseksi ja olen onnellinen tällaisena kuin olen.

- Tunnen itseni naisellisemmaksi, seksikkäämmäksi ja mielestäni näytän myös niiltä. Olen oppinut rakastamaan itseäni, Kaur kertoo Daily Mailille.

Kaur toivoo, että hänen tarinansa innoittaa muita naisia löytämään itsevarmuutta."


Kuvassa tekstissä mainittu 23-vuotias nainen eli Harmaam Kaur:

Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja anjou » 20. Touko 2014 09:52

Joo, tiedän myös tapauksia joissa paha kasvain muuttaa hormonituotantoa kertomallasi ikävällä tavalla. Varmasti yhtä kiusallinen, kun miehelle tulee rintasyöpä jamiehisyys kärsii. Näitäkin tapauksia on kymmeniä vuodessa, jopa kuolemaan johtavina.
anjou
 
Viestit: 87
Liittynyt: 08. Marras 2012 15:33

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 20. Touko 2014 10:33

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 17:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Touko 2014 12:10

Aikoinaan n25v sitte oltiin paineilma laite sukelluskurssilla ja sitte alettiin pohtimaan mm märkäpukujen ostoa ku oli allaskokeet.Yks mies oli porukassa silloin hieman varttuneempi niin tuumailtiin ,ettei se mitään pukua tartte ....jokapuolelta mustan pitkän karvan peitossa.Oli kyllä aika näky ,mutta ite mies ei ollu moksiskaan.No ei mekään sen ihmeemmin ja jatkettiin sukellusta ;)
Karvaisia ihmisiä on kai ollu kautta maailmansivun .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2014 14:16

Tuohon mikkomurpatin tekstiin... vanhempana sitä joutuu tiedostamaan myös sen, että aikuisilla lapsilla on ainakin oma päätäntä valta elämäänsä, eipä siinä voi mitään, on suvaitsevainen tai ei... pahinta on, kun vanhemmat kuvittelevat että voivat hallita yksilön ajatusmaailmaa täysin... ajatusmaailmaa on vähän vaikea muuttaa itsenäiseltä ihmiseltä. Aikuisina ne lapset tekevät kuitenkin omat päätöksensä, kauheaa olisi jos mun kersat ei uskaltaisi näyttää todellista elämäänsä, vain minun arvosteluni pelossa... lapset olisi kait kasvatettava jo silloin kun ne on lapsia, osoitettava välittämistä ja huomioitava, jotteivät "kasvaisi kieroon"... ja jos jostain syystä kasvavat "kieroon"... niin sitten siinä ei auta se mitä mieltä äitinä olen, ainakaan enää kovin aikuisten lasten kohdalla... teinienkään ajatusmaailmaa voi olla vähän vaikea lähtä muuttamaan.
lonelyrider
 

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Touko 2014 14:30

Olen myös sitä mieltä, että emme voi kasvattaa lapsistamme uskovia. Uskoon pitää tulla. Ihmisen pitää uudestisyntyä ylhäältä ihan itse. Uskonnollinen kasvatus ei auta eikä Raamatun opettelu ulkoa eikä kokouksissa kuljettaminen tms. Ja jos tosiaan omasta lapsestani tulisi homo tai lesbo, niin en voisi häntä tuon takia hylätäkään. Minun vanhempani eivät hylänneet minua, kun elin kaikenlaisessa synnissä nuorena. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos he olisivat koko ajan olleet marmattamassa avoliitoistani ja juomisestani tms... Olisinkohan ainakaan heiltä lähtenyt hakemaan apua lähteäkseni uskon tielle. Mutta he hyväksyivät minut aina ja tiesivät varmaan, että ei pelkkä ulkonaisesti puhdas elämä olisi minua kuitenkaan pelastanut.

Sellainen voi olla jopa vahingollista jos pienelle lapselle aiheutetaan pelkoa ja syyllisyyttä uskon asioilla silloin, kun hän ei ole vielä uudestisyntynyt ylhäältä. Jumalan hyvyys vetää parannukseen ja paljon esirukoukset kyllä kuullaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Touko 2014 14:49

En minäkään kannata lapsen hylkäämistä tietenkään.

Raamatun tottuksien terve esilläpito ei ole lapsen peloittelua ja syyllistämistä vaan se on Jumalan ilmoittama Totuus. Totuuden puhuminen ei koskaan ole pahasta, toki se pitää tehdä rakastavassa hengessä rakentavasti.

Tätä totuutta tulee lapselle suositella ja kertoa siitä esimerkeillä ja todistuksilla, sekä itse näyttäen esimerkkiä lapsille pyrkimällä tekemään niin kuin Raamattu asioista opettaa, jotta he voisivat itse nähdä siunaukset ja viisauden opetusten takana.

Jos lapset "kasvavat kieroon" , pitää silloinkin rakastavassa hengessä asettaa heille rajoja ja kertoa asioista totuus. Rajojen asettaminen luo lapselle tunteen että ei ole ihan sama mitä hän tekee ja että joku välittää ja huolehtii kyynelin ja rukouksin hänestä.

Kyse on suosittelemisesta ja omalla esimerkillä näyttämisestä. Lapsi huomaa jos vanhemmat ei edes yritä "elää miten saarnaa" ja silloin lapsi voi vetää johtopäätöksen , että ei tuokaan noita satujansa usko kun ei tee itsekkään yritä noudattaa mitä siellä puhutaan, miksi minun pitäisi ?

En minäkään ole sitämieltä , että lapsista voi kasvattaa uskovia, mutta se ei ole syy miksi suhdetta Herraan Jeesukseen ei pitäisi kotona esillä ja suosittelisi tätä.

Ehkäpä se voisi helpottaa heidän päätöstään joku päivä etsiä Raamatun Jumalaa, kun se tuntuu vahemmillekkin tuovan rauhan ja ilon :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Euroviisu voittajan agenda

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Touko 2014 15:04

Aikas usein puhutaan siitä kuinka rakkaudellisesti ja välittäen ohjataan ja tahdotaan parasta, sen varjollahan toisen elämän ohjaaminen ja mitätöiminen puetaan, vaikka ei ymmärretäkään että toisen elämää ja ajatusmaailmaa mitätöidään ja ohjaillaan, ei ohjata... kuitenkin läheltä nähtynä(omat vanhempani ovat tietyllä tavoin joskus uskon asioissa hieman ylireagoivia) tämä asia ei useinkaan näyttäydy samalla tavoin... usein kiihkomielisyys tietyllä tavalla uskon asioissa kostautuu, se aiheuttaa lapsissa katkeruutta ja pettymyksiä, joita hyvällä onnella voidaan jälkikäteen ehkä puidakin. Kuinkahan helppoa olisi sitä rakkaudellista ojentamista ja ohjaamista ottaa vastaa homona tai lesbona? Ei se tietenkään sitä sano, ettäkö omaa kantaansa vanhempana ei voisi sanoa, mutta enemmän olen nähnyt omista tunteista kumpuavaa reagointitapaa kuin todellista Jumalan mielisuosion saavuttavaa ohjaamista... vanhemmat kun ovat sen verta läheisiä lapsilleen, että helposti siihen sekoittuu reagointiin jotain muuta kuin pelkkää rakkaudellista ohjaamista.

Lasten asioissakin pätee se tosi asia, että emme voi paljoa omaa elämäämme emmekä läheistenkään ohjata omin voimin, kaikki siis tulee jättää Jumalan käsiin, uskoen että Jumala pitää huolta... eli näitäkään ei tarvitse etukäteen pelätä ja miettiä liikaa, Jumala ohjaa... olisin aika huono uskonasioista kertomaankin lapsilleni, nimittäin usein huomaan olevani vielä itsekin raakile ja kasvunvaiheessa, niinkuin niin moni meistä uskovista... ja kun itse lähdetään kovin paljon rakentelemaan linnoituksia, ne voi sortua.
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa