Jumala rakastaa sinua

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumala rakastaa sinua

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Touko 2014 10:08

Näin on, ja teet hyvin jos tätä et unohda!

Vaikka joskus saamme nuhtelua ja kuritusta ja vaikka Jumala toimii usein salatusti tai emme ymmärrä Hänen suunnitelmiaan ja miksi Hän välillä vie meidät myös vaikeakulkuisempia polkuja niin voimme aina täydellä varmuudella luottaa Jumalan rakkauteen meitä kohtaan. Hänen tahtonsa on meitä kohtaan hyvä.

On helpompi rakastaa Jumalaa, kun tiedostaa ja muistaa sen tosiseikan, että Hän on ensin rakastanut meitä ja rakastaa yhä! Siksi laitan tähän näitä Raamatunkohtia, jos vaikka joku olisi tämän unohtanut :).


Sananl. 8:17

Minä rakastan niitä, jotka minua rakastavat, ja jotka minua varhain etsivät, ne löytävät minut.

Jes. 43:4

Koska sinä olet minun silmissäni kallis ja suuriarvoinen ja koska minä sinua rakastan, annan minä ihmisiä sinun sijastasi ja kansakuntia sinun hengestäsi.


Hoos. 14:4

(14:5) Minä parannan teidän luopumuksenne, omasta halustani minä teitä rakastan; sillä minun vihani on kääntynyt hänestä pois.

Joh. 14:21

Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."

Sananl. 3:12

sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niinkuin isä poikaa, joka hänelle rakas on.

Sananl. 13:24

Joka vitsaa säästää, se vihaa lastaan; mutta joka häntä rakastaa, se häntä ajoissa kurittaa.

Sef. 3:17

Herra, sinun Jumalasi, on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa. Hän ilolla iloitsee sinusta, hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua, hän sinusta riemulla riemuitsee."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Jumala rakastaa sinua

ViestiKirjoittaja tanu » 13. Touko 2014 21:17

Tämän kun aina muistaisi.

Itseäni isänä puhuttelee erityisesti se, että kuinka Taivaanisä meitä kaikkia rakastaa omina lapsinaan.

Vaikka välillä teen väärin ja oman tahtoni mukaan, niin Isä ymmärtää että olen vielä pikku-lapsi ja armahtaa ja antaa anteeksi.
Ja välillä Isä nuhtelee ja kurittaa ja näin ohjaa oikeaan suuntaan rakasta lastaan.

Ja miten mahtavaa on se, että Jumalan lapsena minulla on myös oikeus anoa ja pyytää monia ihania asioita ja siunauksia elämääni.
Esimerkiksi armolahjoja voin anoa Herralta ja uskoa niitä saavani, koska se on hänen tahtonsa. Eli ei tarvitse vaan olla passiivisena ja odottaa, että:
"jospa Jumala mullekin antaisi jonkun armolahjan joskus vaikka muutaman vuoden päästä, mutta ei niin väliä vaikka ei, kun olen tämmöinen reppana..."
Jumalan tahto on että Hänen lapsenaan anon siunauksia ja Hän niitä on luvannut antaa.

Eilen tämän Herra aukaisi, kun kuuntelin opetusta ja samalla avautii myös eräs Raamatun kohta, jota en ollut aiemmin ymmärtänyt: (Rm 8)
14. Sillä kaikki, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia.
15. Sillä te ette ole saaneet orjuuden henkeä ollaksenne jälleen pelossa, vaan te olette saaneet lapseuden hengen, jossa me huudamme: "Abba! Isä!"
16. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia.


Jumalan rakastettuna lapsena minulla ei ole pelkästään oikeuksia, vaan myös velvollisuuksia. Isä odottaa lapseltaan kuuliaisuutta ja kunnioitusta.

Ja kuten isä antaa lapselleen tämän kasvaessa lisää vastuuta, kun näkee että lapsi on kykenevä sitä ottamaan, niin myös Taivaanisä odottaa, että
uskon kasvun myötä kykenen käyttäytymään rauhallisemmin ja lempeämmin ja rakastavammin lähimmäisiäni kohtaan. Ja ottamaan vastaan mitä Hän minulle
tehtäväksi tarjoaa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa