Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Touko 2014 17:11

Olen ollut yhteydessä Kari Peitsamon kanssa koskien hänen pääsiäissaarnaansa. Pitkän keskustelumme yhteenvedoksi voin todeta, että Kari Peitsamon päässiäissaarna oli hänen mukaansa paradoksi, joka oli kohdistettu tietyille ihmisille ja hän uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen sekä olemassaoloon syntiemme Sovittajana.

Olen siten erehtynyt ja antanut Karista julkisesti väärän todistuksen. Pyydän anteeksi Karilta ja sivujeni lukijoilta väärän todistuksen antamista. Olen poistanut kirjoituksestani kohdat, joissa oli väärää tietoa Karista. Olen tehnyt tässä asiassa julkisen parannuksen tunnustamalla tehneeni syntiä väärän todistuksen kautta.

Huomautan vielä sen ettei Kari vaatinut tekstini muuttamista tai korjaamista, vaan hän sanoi ettei kirjoitustani tarvitse millään tavalla korjata, koska olin ymmärtänyt asian kuten olin sen ymmärtänyt. Kari on poikkeuksellinen ihminen, sillä hän ei ollut minulle millään tavalla katkera, vihainen tai suuttunut, vaikka olin antanut hänestä väärän todistuksen. Päinvastoin hän oli hyvin ymmärtäväinen ja armelias minua kohtaan.

Kirjoitettu teksti on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/uskonno ... kuori.html

Ps. Olen myös muullakin tavalla muokannut kirjoitustani.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja tanu » 05. Touko 2014 17:20

-
Viimeksi muokannut tanu päivämäärä 22. Loka 2017 12:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Touko 2014 17:30

tanu kirjoitti:Hieno uutinen, kiitos tästä tiedosta!
Mahtavaa kuulla, että Peitsamo on oikeasti uskossa Jeesukseen!

Harmi vaan että kirjoitti niin vaikeaselkoisen saarnan, että siitä voi saada ihan toisen kuvan.
Toisaalta eipä selkeästi "raitista" saarnaa olisi varmasti tuossa mittakaavassa edes julkaistu.

Perun tässä samalla puheeni koskien aikaisempaa viestiäni, ettei "oikeasti uskossa oleva mies voi mennä teologiseen opiskelemaan saarnojen pitämistä".
Ehkäpä Peitsamo kuuluu niihin, jotka yrittävät vaikuttaa ihmisiin kirkon sisältä käsin?
Siunausta ja voimia hänelle siihen työhön.


Keskustelumme oli hedelmällinen, joka saattaa saada vielä jatkoa jonkun sellaisen merkeissä, jota en vielä paljasta.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Touko 2014 17:36

PetriFB kirjoitti:Olen ollut yhteydessä Kari Peitsamon kanssa koskien hänen pääsiäissaarnaansa. Pitkän keskustelumme yhteenvedoksi voin todeta, että Kari Peitsamon päässiäissaarna oli hänen mukaansa paradoksi, joka oli kohdistettu tietyille ihmisille ja hän uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen sekä olemassaoloon syntiemme Sovittajana.

Olen siten erehtynyt ja antanut Karista julkisesti väärän todistuksen. Pyydän anteeksi Karilta ja sivujeni lukijoilta väärän todistuksen antamista. Olen poistanut kirjoituksestani kohdat, joissa oli väärää tietoa Karista. Olen tehnyt tässä asiassa julkisen parannuksen tunnustamalla tehneeni syntiä väärän todistuksen kautta.

Huomautan vielä sen ettei Kari vaatinut tekstini muuttamista tai korjaamista, vaan hän sanoi ettei kirjoitustani tarvitse millään tavalla korjata, koska olin ymmärtänyt asian kuten olin sen ymmärtänyt. Kari on poikkeuksellinen ihminen, sillä hän ei ollut minulle millään tavalla katkera, vihainen tai suuttunut, vaikka olin antanut hänestä väärän todistuksen. Päinvastoin hän oli hyvin ymmärtäväinen ja armelias minua kohtaan.

Kirjoitettu teksti on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/uskonno ... kuori.html

Ps. Olen myös muullakin tavalla muokannut kirjoitustani.


Peitsamo siis uskoo Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa? Jos saa kysyä.

Ajattelin vain kun sivullasi lukee muun muassa näin, lainaus:

"Peitsamo ei enää usko Jeesukseen, ei kuolleista ylösnousemiseen, vaan pitää sitä vain vertauksena tai kauniina kuvaelmana. Peitsamo on eksynyt uskomaan liberaaliteologian opetuksia, jota opetetaan teologisessa tiedekunnassa. Siksi hän uskoo Raamatussa olevan epätarkkuuksia ja että kertomukset Jeesuksesta ovat pelkkää legendaa. Peitsamon mukaan joudumme pian myöntämään ettei koko Raamatun Jeesusta ole koskaan ollutkaan, sillä se on pelkkä legenda ja myytti."


Onko soveliasta julistaa ilosanomaa Jeesuksesta "paradoksin" keinoin? Minua hiukan tämä koko juttu vielä ihmetyttää, että mistä tässä on oikein kysymys ?

Kiitos sinulle kirjoituksestasi ja Siunausta sinulle ja koko perheellesi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja PetriFB » 05. Touko 2014 18:48

pekka kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Olen ollut yhteydessä Kari Peitsamon kanssa koskien hänen pääsiäissaarnaansa. Pitkän keskustelumme yhteenvedoksi voin todeta, että Kari Peitsamon päässiäissaarna oli hänen mukaansa paradoksi, joka oli kohdistettu tietyille ihmisille ja hän uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen sekä olemassaoloon syntiemme Sovittajana.

Olen siten erehtynyt ja antanut Karista julkisesti väärän todistuksen. Pyydän anteeksi Karilta ja sivujeni lukijoilta väärän todistuksen antamista. Olen poistanut kirjoituksestani kohdat, joissa oli väärää tietoa Karista. Olen tehnyt tässä asiassa julkisen parannuksen tunnustamalla tehneeni syntiä väärän todistuksen kautta.

Huomautan vielä sen ettei Kari vaatinut tekstini muuttamista tai korjaamista, vaan hän sanoi ettei kirjoitustani tarvitse millään tavalla korjata, koska olin ymmärtänyt asian kuten olin sen ymmärtänyt. Kari on poikkeuksellinen ihminen, sillä hän ei ollut minulle millään tavalla katkera, vihainen tai suuttunut, vaikka olin antanut hänestä väärän todistuksen. Päinvastoin hän oli hyvin ymmärtäväinen ja armelias minua kohtaan.

Kirjoitettu teksti on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/uskonno ... kuori.html

Ps. Olen myös muullakin tavalla muokannut kirjoitustani.


Peitsamo siis uskoo Jeesukseen niin kuin Raamattu opettaa? Jos saa kysyä.

Ajattelin vain kun sivullasi lukee muun muassa näin, lainaus:

"Peitsamo ei enää usko Jeesukseen, ei kuolleista ylösnousemiseen, vaan pitää sitä vain vertauksena tai kauniina kuvaelmana. Peitsamo on eksynyt uskomaan liberaaliteologian opetuksia, jota opetetaan teologisessa tiedekunnassa. Siksi hän uskoo Raamatussa olevan epätarkkuuksia ja että kertomukset Jeesuksesta ovat pelkkää legendaa. Peitsamon mukaan joudumme pian myöntämään ettei koko Raamatun Jeesusta ole koskaan ollutkaan, sillä se on pelkkä legenda ja myytti."


Onko soveliasta julistaa ilosanomaa Jeesuksesta "paradoksin" keinoin? Minua hiukan tämä koko juttu vielä ihmetyttää, että mistä tässä on oikein kysymys ?

Kiitos sinulle kirjoituksestasi ja Siunausta sinulle ja koko perheellesi.


Teksti ei ollut päivittynyt nettiin. Kävin sen nyt uudelleen päivittämässä, nyt teksti on korjatussa muodossa.

Itse en käyttäisi tuollaista paradoksia ja sanoin sen hänelle. Keskustelumme jatkuu vielä, eli palaamme asioihin uudestaan. Minusta ei siis ole sovelista käyttää tuollaista paradoksia, koska siitä saa helpsoti aivan väärän kuvan, enkä minä ainakaan ymmärtänyt siinä olevan mitään paradoksia, vaan ymmärsin sen niin kuin se oli kirjoitettu.


Hioin vielä tekstiä vähän:


Olen ollut yhteydessä Kari Peitsamon kanssa koskien hänen pääsiäissaarnaansa. Pitkän keskustelumme yhteenvedoksi voin todeta, että Kari Peitsamon pääsiäissaarna oli hänen mukaansa paradoksi, joka oli kohdistettu tietyille ihmisille ja hän uskoo Jeesuksen ylösnousemukseen sekä olemassaoloon syntiemme Sovittajana.

Itse en käytä paradoksaalisia kielikuvia, koska niistä saa helposti väärän kuvan siitä mitä haluaa sanoa, siksi olisi tärkeää kertoa evankeliumia Herrasta Jeesuksesta sekä Raamatun totuutta selkein sanoin, niin kuin Raamattukin tuo esille nämä asiat kohdistaen asiat selkeästi oikeille paikoillensa.

Olen siten erehtynyt ja antanut Karista julkisesti väärän todistuksen. Pyydän anteeksi Karilta ja sivujeni lukijoilta väärän todistuksen antamista. Olen poistanut kirjoituksestani kohdat, joissa oli väärää tietoa Karista. Olen tehnyt tässä asiassa julkisen parannuksen tunnustamalla tehneeni syntiä väärän todistuksen kautta.

Huomautan vielä sen ettei Kari vaatinut tekstini muuttamista tai korjaamista, vaan hän sanoi ettei kirjoitustani tarvitse millään tavalla korjata, koska olin ymmärtänyt asian kuten olin sen ymmärtänyt. Kari on poikkeuksellinen ihminen, sillä hän ei ollut minulle millään tavalla katkera, vihainen tai suuttunut, vaikka olin antanut hänestä väärän todistuksen. Päinvastoin hän oli hyvin ymmärtäväinen ja armelias minua kohtaan.

Sivultani: http://www.kotipetripaavola.com/uskonno ... ori.html#5
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Touko 2014 19:48

Esimerkillisesti toimittu Petriltä, ja mukava kuulla että Karilla on usko Herraan Jeesukseen vapahtajaamme !

Vielä kommentoin paradoksaalista kirjoitus tyyliä:

Mielestäni Jumala viisaudessaan on antanut tähän Habakukille, mitä mainioimman ohjeen:

Habakuk.2.

1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.
2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".


Voi kun itse oppisin kirjoittamaan ja puhumaan Raamatun asioista tuon ohjeen mukaan, tykkään jaaritella ja analysoida ja kaluta asiat niin loppuun ettei jää mitään keskusteltavaa, ja joskus olen saanut palautetta että kuulijalle voi tulla semmoinen olo että pidän tyhmänä toista, kun juurta jaksain kaiken selitän... :oops:
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Touko 2014 20:24

Mikko Murpatti kirjoitti:Esimerkillisesti toimittu Petriltä, ja mukava kuulla että Karilla on usko Herraan Jeesukseen vapahtajaamme !

Vielä kommentoin paradoksaalista kirjoitus tyyliä:

Mielestäni Jumala viisaudessaan on antanut tähän Habakukille, mitä mainioimman ohjeen:

Habakuk.2.

1 Minä seison vartiopaikallani, asetun varustukseen ja tähystän, nähdäkseni, mitä hän minulle puhuu, mitä hän valitukseeni vastaa.
2 Ja Herra vastasi minulle ja sanoi: "Kirjoita näky ja piirrä selvästi tauluihin, niin että sen voi juostessa lukea".


Voi kun itse oppisin kirjoittamaan ja puhumaan Raamatun asioista tuon ohjeen mukaan, tykkään jaaritella ja analysoida ja kaluta asiat niin loppuun ettei jää mitään keskusteltavaa, ja joskus olen saanut palautetta että kuulijalle voi tulla semmoinen olo että pidän tyhmänä toista, kun juurta jaksain kaiken selitän... :oops:


Joo, Mikko, ei tee todellakaan mieli julistaa vaikkapa paradoksaalista evankeliumia Jeesuksesta kun lukee tämän seuraavankin Raamatun kohdan:

Galatalaiskirje 1:

6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,

7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.

8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.

9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.

11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;

12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

.....................................

Paradoksi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paradoksi

"Paradoksi (kreikan sanoista παρά 'vastaan' ja δοξα 'oppi' tai 'näkemys') on väite, joka on vain näennäisesti looginen tai epälooginen. Näennäisesti looginen väite voi johtaa loogiseen ristiriitaan tai järjenvastaiseen tilanteeseen. Näennäisesti epälooginen väite puolestaan voi olla loogisesti selitettävissä.

Paradoksien selittäminen ja käyttö

Usein paradoksit liittyvät intuitiivisesti todeksi koettuihin asioihin. Niihin usein liittyy myös sisäänrakennettu, joskus vaikeasti havaittava oletus, systeemin rajaus tai sanojen käyttäminen eri moodeissa.

Monet paradoksit ovat olleet merkittäviä matematiikan, logiikan ja filosofian sekä erityisesti uskontojen historiassa."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Touko 2014 10:30

Oikeastihan Jumala saattaa vastata aika paradoksaalisesti, varmasti sekin on yksilökohtaista... eli joku voisi sanoa, että ei Jumala toimi niin, että antaa "ikävän" asian tulla elämään, jotta huomaisit ottaa vastuuta ja muuttaa toimintaasi eli hän voi jättää avaimet sinulle itsellesi käteen muuttaa asioita... toiselle vastaus tulee tulla valmiiksi siloiteltuna. Annetaan Jumalan paradoksista vaikka tällainen esimerkki. pyydät rukouksessa että toimintasi muuttuisi elintapojen suhteen...ja voisit tuntea itsesi terveemmäksi ja jaksaa enemmän ja niin poispäin... jonkun ajan jälkeen ehkä huomaat, että sulle iskee diabetes, et siis tullutkaan terveemmäksi ja jaksamiskykysi on täysin nollassa.... vasta sitten alat ymmärtää että sun täytyy muuttaa elämäntapojasi IHAN ITSE ENSISIJAISESTI, eli Jumala ei muuttanutkaan sinua toisenlaiseksi simsalabim vaan laittoi sut kohtaamaan tilanteen jossa sun on joko muutettava suuntaa tai sitten sulla on se diabetes ja voit huonosti...Eli joo, Jumala on kyllä aika paradoksaalinen vastauksissaan välillä... mutta ei varmaan kaikille kun ei kaikki näe samoin esim. rukousvastauksia... ehkä joillekin annetaan niinkuin manulle illallinen tarjottimella ja oman toiminnan muuttamista ei tarvita :D

Yksi paradoksaalisista Jumalan toimista oli tällä palstalla kun "kehuin" Pekalle sen koiran menehtymisen surun hetkellä tyyliin...joo meidän koira on ollut terveenä tähän asti... puoli vuottakohan meni ja se meidän "terve" koira kuoli syöpään... ehkä olin lapsellinen ja ymmärtämätön Pekan surussa ja saatoinko loukata... mutta minulle se opetti, että pitää pitää "turpa kiinni oikealla hetkellä"... en tiedä opinko mutta se on ainakin muistutus siitä. Kostaako Jumala viattomalle eläimelle, joku ajattelisi ja miettisi että ei Jumala ei ole niin paradoksaalinen... no ehkä jos haluaa Jumalan luonnetta tuntea, kantsii tutustua vt:henkin... ei kaikki mene kuin saduissa opetetaan tai ehkä jos mun luonnetta ei tarvis karsia aina niin paljon, niin mua ei tarviis piiskatakaan niin paljon... eli kun en oikein ole osannut muuta kuin kapinoida, niin saan kärsiä... aika paradoksaalista... kait? ja aika paradoksaalista on, että en ole pettynyt kaiken rangaistuksen keskellä... eli tässä esimerkkejä siitä, millaista paradoksia usein uskossammekin elämme ja suhteessa Jumalaan.

Mutta jos aikoo tehdä saarnoja ja haluaa että asia oikeasti ymmärtävät myös kaikki ihmiset, niin ehkä paradoksaalisuus kannattaa jättää saarnojen ulkopuolelle, koska ei se kanna hedelmää, jos joku uskoo että Peitsamokaan ei usko Jeesukseen ja saarnaakin siitä ja että sillä voi oman uskonsakin oikeuttaa eli se palvelee silloin tätä maallista katsontakantaa jollekin kuulijalle. Väittäisin kuitenkin, että aika pimennossa monelle on se, että Jumala ymmärtää myös paradoksia, huumoria ja paljon muutakin...
lonelyrider
 

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Touko 2014 12:06

Kiitos Lonelyrider kirjoituksestasi.


Tämmöinenkin tuli vastaan netin syövereistä eli Peitsamon Kari on näköjään myös hyvinkin aktiivinen politiikassa ja on kommunisti jos tuo kirjoitus hänestä on totta allaolevassa linkissä, pieni lainaus:

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2013 ... miehen-tie

"Paitsi aktiivisesti keikkaileva muusikko Peitsamo on myös aktiivinen Suomen kommunistisen puolueen eli SKP:n jäsen. Hän on ollut SKP:n ehdokkaana niin kunnallis-, eduskunta- kuin eurovaaleissakin. Hän ei näe kommunismin ja kristillisen uskon välillä ristiriitaa."


Itse en halua kovin syvällisesti sotkeentua politiikkaan koska siinä on niin paljon kieroilua sun muuta ikävää, että ei ole sen takia halua sotkeentua siihen mukaan, mieluummin jotakin muuta..


Kirje roomalaisille 12:

1. Niin minä Jumalan armahtavan laupeuden kautta kehoitan teitä, veljet, antamaan ruumiinne eläväksi, pyhäksi, Jumalalle otolliseksi uhriksi; tämä on teidän järjellinen jumalanpalveluksenne.

2. Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

3. Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut.

4. Sillä niinkuin meillä yhdessä ruumiissa on monta jäsentä, mutta kaikilla jäsenillä ei ole sama tehtävä,

5. niin me, vaikka meitä on monta, olemme yksi ruumis Kristuksessa, mutta itsekukin olemme toistemme jäseniä;

6. ja meillä on erilaisia armolahjoja sen armon mukaan, mikä meille on annettu; jos jollakin on profetoimisen lahja, käyttäköön sitä sen mukaan, kuin hänellä uskoa on;

7. Jos virka, pitäköön virastaan vaarin; jos joku opettaa, olkoon uskollinen opettamisessaan;

8. jos kehoittaa, niin kehoittamisessaan; joka antaa, antakoon vakaasta sydämestä; joka on johtaja, johtakoon toimellisesti; joka laupeutta harjoittaa, tehköön sen iloiten.

9. Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni.

10. Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne.

11. Älkää harrastuksessanne olko veltot; olkaa hengessä palavat; palvelkaa Herraa.

12. Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät.

13. Pitäkää pyhien tarpeet ominanne; harrastakaa vieraanvaraisuutta.

14. Siunatkaa vainoojianne, siunatkaa, älkääkä kirotko.

15. Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.

16. Olkaa keskenänne yksimieliset. Älkää korkeita mielitelkö, vaan tyytykää alhaisiin oloihin. Älkää olko itsemielestänne viisaita.

17. Älkää kenellekään pahaa pahalla kostako. Ahkeroikaa sitä, mikä on hyvää kaikkien ihmisten edessä.

18. Jos mahdollista on ja mikäli teistä riippuu, eläkää rauhassa kaikkien ihmisten kanssa.

19. Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

20. Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".

21. Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Uskonnollisuus ja jumalisuuden ulkokuori

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 06. Touko 2014 12:40

Mielenkiintoista tuo puoluepoliittisuus... vaikka Kristus itsessään ei ole puoluepolitiikassa lokeroitu... mutta mietin kommunismin ideologiaa yleensä mikä se on ja on ollut historian saatossa... itselleni tuntuisi aika radikaalilta kannanotolta olla kommunistisessa puolueessa, se ikäänkuin kuvastaa arvoja, jotka on kristinuskon kanssa ristiriidassa.

Mietin, kuinka pitkälle ihminen voi mennä liputtaessaan julkisesti tietynlaista "arvopohjaa". Toisaalta en tiedä, oliko kommunismin alku ja perusajatus alunperin usko vastainen vai tuliko siitä myöhemmin itä vastaan länsi ja ateismi vastaan kristinusko? Onko kommunismin perusajatus elää yhteisöllisesti ja tuliko kristinuskon vaino stalinin aikaan... vai onko kommunismi jo perusperiaatteiltaan liian kaukana kristinuskosta... asioita joita mieleeni heräsi tuosta... henk.kohtaisesti itselläni on kyllä sellainen ajatus, että pidän sitä tietynlaisen arvopohjan omaavana ideologiana, että en voisi olla samaan aikaan sekä kristitty ja kommunisti...
lonelyrider
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 5 vierailijaa

cron