Taivas on totta kirja.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja Hansu » 25. Huhti 2014 20:10

Hei!

Tässä Samuli Korhosen suomentama teksti kirjasta "Taivas on totta"

Taivas on totta Lähde: Compass e-news http://compass.org/

Suomentajan kommentti: Taivas on varmasti totta, mutta kirja ”Taivas on totta” ei sitä ole. Vielä vähemmän tulossa oleva filmi. Tämä  amerikkalainen taivasmatkailualan petoskirja löytyy Suomessakin todennäköisesti kaikkien ns. kristillisten seurakuntien kirjanmyynneistä. Kun totuutta edistetään valheella, se kääntyy valheen voitoksi.

Pian on tulossa elokuva "Heaven is for Real (Taivas on totta)." Se perustuu samannimiseen kirjaan, jonka on kirjoittanut evankelikaalinen pastori kolmivuotiaasta pojastaan, nimeltä Colton.
Pastori ja hänen vaimonsa uskovat, että Colton'illa oli ”ruumiistapoistumiskokemus.” Perustuen siihen, mitä Colton sanoi umpisuolenpoistoleikkauksen aikana, vanhemmat päättelivät, että Colton'in täytyi mennä taivaaseen, koska hän pystyi kertomaan asioita, joita hänen ei olisi pitänyt tietää.
Emme tiedä, menikö tämä lapsi todella taivaaseen, vai ei, mutta meillä on Raamattu opastamassa meitä objektiivisesti erottamaan pitäisikö, vai ei, meidän hyväksyä tämä ”ensikäden selostuksena.”

Raamattu on ainoa luotettava tiedonlähteemme taivaasta. Paavali Tarsolainen meni taivaaseen, ja puhui kokemuksestaan näin:
"Tunnen miehen, joka on Kristuksessa: neljätoista vuotta sitten hänet temmattiin kolmanteen taivaaseen - oliko hän ruumiissaan, en tiedä, vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua.”  2.Kor. 12:2-4

Paavalia kiellettiin toistamasta, mitä tahansa hän näki ja kuuli. Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. 2.Kor 12:7  

Hänen kokemuksensa oli niin vastustamaton, että Herra antoi Paavalille ”pistimen lihaan” estämään häntä kerskumasta näkemällään. Itseasiassa Raamattu sanoo, ettemme osaa edes kuvitella, millaista se on. 1.Kor. 2:9...  

"MITÄ SILMÄ EI OLE NÄHNYT EIKÄ KORVA KUULLUT, mikä EI OLE IHMISEN SYDÄMEEN NOUSSUT JA MINKÄ JUMALA ON VALMISTANUT NIILLE, JOTKA HÄNTÄ RAKASTAVAT".

Johannes, Jesaja ja Saarnaajankirjan kirjoittaja menivät myös taivaaseen. He ovat kärkipään porukkaa ihmisistä. Pitäisikö meidän lisätä Colton tuohon luetteloon? Filmin mainokset sanovat, että filmi on ”mahdollisesti hyödyllinen ihmisille, jotka istuvat aidalla.”
Jos he vihjaavat, että Jumala käyttää filmiä evankelioimaan, väitämme, että meillä on  raamatunkohta, joka osoittaa toisin. Raamatussa on kertomus kahdesta miehestä, jotka kuolivat ja toinen meni helvettiin.
Kertomuksessa ”rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta” Raamattu kertoo todellisen tapahtuman eikä vertauksen.

Toinen miehistä oli Tuonelassa hirveissä tuskissa ja kysyi josko Aabraham, jonka hän saattoi nähdä toisen miehen kanssa Paratiisissa, voisi palata maan päälle varoittamaan hänen perhettään. "Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'”  Lk. 16:27-31

Tämä opettaa selvästi, että jonkun kuolleista palaaminen ei muuta ihmisiä. Sensijaan Jumalan Sana on se, joka muuttaa ihmisiä.

" Toinen merkillepantava seikka on, että siinä, mitä poika sanoo, ei ole mitään, mitä Saatana ja hänen enkelinsä eivät jo tiedä. Meidän täytyy ottaa huomioon mahdollisuus, että se, mitä hän valitettavasti näki, oli pimeän puolen näky. "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen." Kol. 2:18

Yksi asia, jonka Colton sanoi nähneensä, oli, että kaikilla, myös ihmisillä, oli siivet. Kuitenkin lukuunottamatta kuvaannollisia viitauksia Jumalaan, ainoat kirjaimelliset viittaukset siipiin, koskevat kerubeja ja serafeja. Taivaassa emme tarvitse siipiä lentämiseen! Me liikumme ajatuksen nopeudella. Ja niissä tapauksissa, joissa enkelit kommunikoivat ihmisten kanssa maan päällä, enkelit näyttivät ihmisten kaltaisilta eikä heillä ollut siipiä. Itseasiassa jotkut ihmiset maan päällä ovat todella puhuneet enkeleille tietämättään.

"Älkää unhottako vieraanvaraisuutta; sillä sitä osoittamalla muutamat ovat tietämättään saaneet pitää enkeleitä vierainaan." Hepr. 13:2

Raamattu kertoo, että kun kuolemme ja menemme taivaaseen, meillä on ruumis, samanlainen kuin Jeesuksella, lihaa ja luuta. Ei kukaan ylösnousseen Jeesuksen nähnyt maininnut, että Hänelle olisi kasvanut siivet. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.” Phil 3:20-21

Meidän täytyy kysyä, tahtooko Jumala meidän tietävän taivaasta enemmän kuin jo tiedämme Raamatun kautta? Tahtooko Jumala meidän tietävän lisää taivaasta Colton'in kautta? Ei tämän jakeen mukaan: "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;" Ilm. 22:18

Toivottavasti elokuva kuitenkin on hauska ja saa monet ajattelemaan  kuolemanjälkeistä elämää näinä viimeisinä päivinä! Sehän itsessään on valtavaa!
Hansu
 

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Huhti 2014 09:49

Minäkin oon lukenu tuon kirjan ja jostain syystä ei tullu semmosta aaah! ihastunutta huokausta?? Kirja kylläkin puhutteli jollain lailla, mutta se jätti jotenkin arvailujen varaan että Taivas on todellakin totta, mutta onko tämän kirjan sanoma ja pojan kokemus Jumalasta??
systeri
 

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja junnu83 » 27. Huhti 2014 12:05

Nykyään on paljon kristillisiä kirjoja jotka vievät harhaan.
En ole lukenut Taivas on totta kirja. Meillä on raamattu jossa meille on kerrottu kaikki mitä meidän tarvitsee taivaasta tietää.
Jeesus on minun herrani.
junnu83
 
Viestit: 18
Liittynyt: 08. Loka 2011 22:21
Paikkakunta: Oulu

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja Hansu » 27. Huhti 2014 15:56

Nämä taivas ja helvetti vierailu kertomukset ovat niin ristiriitaisia keskenään, että minä ainakin vahvasti epäilen niiden todenperäsyyttä. Näistä aiheista on pilvin pimein kirjoiettu kirjoja ja nettikin on niitä pullollaan. Minulle ainakin riittää tieto taivaasta ja helvetistä mitä raamattu niistä kertoo. Jos tietäisi millaista taivaassa on, ei olisi mitään mitä jännityksellä odottaa. Ja tuskinpa se vaikuttaa millään lailla omaan pelastumiseen, jos näihin juttuihin ei usko.
Päin vastoin usein törmää uskoviin, jotka henkeen ja vereen puolustavat näitä kertomuksia niin hyvin usein he uskovat myös kaiken muunkin eksyttävän ja ovat lipsahtaneet kadotuksen tielle.
Hansu
 

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Huhti 2014 19:18

Tämä tuli mieleen Hansun kommentista: "Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee? Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä (Room.8:24-25)."

Olen kuitenkin miettinyt, että keitä taivaassa ja helvetissä tällä hetkellä on? Eihän viimeistä tuomiota vielä ole tullut..? Vai tuleeko se kunkin kohdalla heti kuollessa? Raamatussa puhutaan päivästä, jolloin kaikki kuolleet herätetään ja vasta silloin tuomitaan kukin tekojensa mukaan.
.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Touko 2014 18:14

Minä en oo taivaskertomuksestani paljoa puhunu ,mutta yksi asia oli erikoinen .Se ,että siinä pylväsaulassa ?? tai jokin sellainen niin olin täysin yksin ja ei yhden yhtää muuta ollu siellä ,paitsi Jumala kauempana ,josta loisti valo ja valaisi koko alueen ja kulki minunkin lävitseni .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 05. Touko 2014 13:13

Mr Kerimäki kirjoitti:Minä en oo taivaskertomuksestani paljoa puhunu ,mutta yksi asia oli erikoinen .Se ,että siinä pylväsaulassa ?? tai jokin sellainen niin olin täysin yksin ja ei yhden yhtää muuta ollu siellä ,paitsi Jumala kauempana ,josta loisti valo ja valaisi koko alueen ja kulki minunkin lävitseni .


Tapahtuiko tämä kun olit nukkumassa? Vaiko valveilla?

Tarkoitan, että erilaisia näkyjä ja unia voi taivaasta ehkäpä saadakkin, mutta en usko että fyysisesti tai Hengessä sinne ketään lennätetään katselemaan mitä siellä on ja kertomaan meille taivaan salaisuuksia.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Taivas on totta kirja.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Touko 2014 14:23

Näyt tapahtuvat valveilla ja joskus sitte ku vaikka ummistaa silmät hetkeks .Kuitenkin ymmärrys on koko ajan.Ensimmäisen näyn kun koin niin silloin lähti voimat kehosta kuin Danielin tyyliin(ei yhtä voimakkaasti) ja ilmoitin siitä vaimolle ja kun kävin sängylle ja laitoin silmät vain kii ni alkoi asiat näkyä päivän selvästi.
Mutta tuossa Taivaskokemuksessa oli sellainen piirre ,että .............En kestä Herran edessä syntieni kanssa ja voin sanoa ,että se tunne oli voimakas .
Näyissä on sellainen piirre ,että itse niitä ei katsella vaan Herra näyttää ne ja just silloin kun Hän haluaa.Itse on vaan pienessä sivuroolissa siinä.Oma minä on n rusinan kokoinen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa