Ihmisen henki, sielu ja ruumis

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ihmisen henki, sielu ja ruumis

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 23. Tammi 2011 23:46

Tämä oli siis täydellisen tosi tapahtuma eli en nukkunut tai nähnyt unta tai mitään sellaista vaan olin irtautunut joksikin aikaa ruumiistani. Olen kuullut sanottavan, että ilmiössä on kysymys niin sanotusta pikkukuolemasta. Eli jos en olisi palannut takaisin ruumiiseeni niin olisin kuollut silloin. Voisiko joku kommentoida tätä tapausta jotenkin?

rauhaa pekka!
on samankaltainen kokemus.. unessa lensin Helsingin kattojen/kortteleiden yli. kun heräsin, en pystynyt liikkumaan. vartaloni ei totellut, kun yritin ylös. sen jälkeen jouduin odottamaan n. 5minuuttia ennenkuin pääsi sängystä nousemaan. olo oli silti muistaakseni vielä heikohko. vähitellen vetreämpi. oliko unessa matkaaminen ollut todellista.. epäilen, että kyseessä oli jollain lailla kytkös okkultiikkaan/ruumiista irtaantumiseen. unissa lentäminen ei ole leikin asia. Herra auttaa näissäkin asioissa. :prayer4:
Kiitos Jumalalle, että Herran ohjaamana on eria asia olla Hengessä.

Johanneksen ilmestys 1:
9Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos. 10Minä olin hengessä Herran päivänä, ja kuulin takaani suuren äänen, ikäänkuin pasunan äänen, 11joka sanoi: "Kirjoita kirjaan, mitä näet, ja lähetä niille seitsemälle seurakunnalle, Efesoon ja Smyrnaan ja Pergamoon ja Tyatiraan ja Sardeeseen ja Filadelfiaan ja Laodikeaan".


Hesekiel 8:
1Kuudentena vuotena, kuudennessa kuussa, kuukauden viidentenä päivänä minä istuin huoneessani, ja Juudan vanhimmat istuivat minun edessäni; silloin Herran, Herran käsi laskeutui siellä minun päälleni. 2Ja minä näin, ja katso: tulennäköinen hahmo! Ja alaspäin siitä, mikä näytti sen lanteilta, oli tulta, ja ylöspäin sen lanteista näkyi loiste, joka oli nähdä niinkuin hehkuva malmi. 3Hän ojensi ikäänkuin käden ja otti minua pääni hiussuortuvasta, ja henki nosti minut maan ja taivaan välille ja vei minut Jerusalemiin Jumalan näyissä, sisemmän portin ovelle, joka on pohjoista kohden, sinne missä oli kiivauspatsas, joka oli herättänyt Herran kiivauden.
lähtökuoppa
 

Re: Ihmisen henki, sielu ja ruumis

ViestiKirjoittaja pekka » 24. Tammi 2011 00:38

Joo, kiitoksia vain sinullekin Lähtökuoppa rehellisestä kertomuksestasi. Kyllähän näitä kaikenlaisia kokemuksia on ihmisillä ollut varmasti kautta aikojen. Mutta tuommonen on mulle sattunut minkä kerroin ja taakse jäänyttähän se jo on tietenkin mutta kerroin nyt vaan sen rehellisesti kun sopi niin hyvin tähän ketjun aihepiiriin. Luulen kuitenkin, että ehkä se vaan oli yksi kamppailuni uskoontulemiseni polulla koska aloin tuonkin tapauksen jälkeen kovasti ajatella Jumalaan liittyviä asioita, muun muassa juuri, että onhan meillä sielukin ja ruumis on vain arvoton ruumis jos siitä sielu ja elämä lähtee pois. Kävin usean vuoden taistelun uskoontulemiseni kanssa koska olin niin itsepäinen ja lihani eli siis paholainen ei meinannut päästää minua otteestaan. Onneksi, kuten olen jo monesti teille täällä kertonut niin Jeesus oli eri mieltä ja tuli minun avukseni kun Häntä sitten viime tipassa huusin avukseni. Se miksi ihmiset ovat niin itsepäisiä on vaikea asia ymmärtää koska Jeesushan haluaa vain hyvää meille. Ehkä se on juuri paholainen joka vain osaa sekoittaa kaikki asiat niin perusteellisesti, että emme oikein huomaisi kuin sitten usein vasta viime tipassa, että Jeesus on Herra ja Pelastajamme. Joka tapauksessa minä olen saanut kokea hyvin voimakkaan uskoontulemisen lahjan ja uudestisyntymisen Herrassamme Jeesuksessa Kristuksessa. En voi koskaan kylliksi Häntä siitä kiittää ja ylistää.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ihmisen henki, sielu ja ruumis

ViestiKirjoittaja PetriFB » 24. Tammi 2011 14:44

Tämä on todella tärkeä aihe. Otan tähän kantaa enemmän myöhemmin kun on aikaa.

Olen Tonin kanssa samaa mieltä, mitä hän on tuonut esille. Henki, sielu, ruumis opetuksessa on muutamia vaarallisia ja epäterveitä opetuksia, joihin otan myöhemmin lisää kantaa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa

cron