Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoima

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoim

ViestiKirjoittaja Petri-K » 10. Huhti 2014 01:49

Näiden raskaitten asioiden keskelle, tällainen löytämäni runo:

PIENI LAMMAS
""""""""""""""""""""
Pieni lammas laumastaan,
eksyi korven teille.
Se oli siellä peloissaan,
nyt paimen lausui muille:
On yksi poissa laumasta,
se jossain pelkää varmaan.
Nyt lähden sitä etsimään,
luokse emon armaan.
Jo paimen lähti etsimään,
karitsaa niin pientä.
Ei voinut jättää yksinään,
vaan etsi korven tieltä.
Pieni lammas peloissaan,
piiloon eli mennyt.
Se ei voinut aavistaa,
eikä sitä tiennyt;
Et paimen oli huolissaan
ja tunsi tuskaa siitä,
mistä löytää karitsan,
kun ei päivä riitä.
Vaan paimen etsi lammasta,
vaikka ilta alkoi tulla.
Viimein lampaan löysikin,
nyt oli hyvä olla.
Syliin nosti karitsan
ja helli pientä arkaa.
Laumaan kantoi eksyneen
ja rakasti lammasparkaa!



Kuva

--------------

Herra on minun paimeneni

1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani; sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä; minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani; ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

tv. Petri Kuusela
Petri-K
 
Viestit: 22
Liittynyt: 27. Maalis 2014 14:51

Re: Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoim

ViestiKirjoittaja Veli88 » 10. Huhti 2014 10:51

Koskettava runo! Hienoa että olet löytänyt tiesi takaisin hyvänpaimenen laumaan :)
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Re: Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoim

ViestiKirjoittaja Veli88 » 10. Huhti 2014 10:52

Evankeliuymi luukkaan mukaan 15 luku

20 Ja hän nousi ja meni isänsä tykö. Mutta kun hän vielä oli kaukana, näki hänen isänsä hänet ja armahti häntä, juoksi häntä vastaan ja lankesi hänen kaulaansa ja suuteli häntä hellästi.
21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.
22 Silloin isä sanoi palvelijoilleen: 'Tuokaa pian parhaat vaatteet ja pukekaa hänet niihin, ja pankaa sormus hänen sormeensa ja kengät hänen jalkaansa;
23 ja noutakaa syötetty vasikka ja teurastakaa. Ja syökäämme ja pitäkäämme iloa,
24 sillä tämä minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.

:unity:
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Re: Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoim

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Huhti 2014 11:26

Löydän oman elämäni polulta ja karikoilta paljon yhtymäkohtia omaasi Petri, tiedän henkilökohtaisesti mistä pimeyden kuiluista ja saastasta sinutkin on valoon nostettu.

Kyllä meillä on voimallinen ja rakastava Jumala, jolle todentotta ei kukaan ole liian syvällä pimeydessä että Hän ei sieltä voisi nostaa!

Voi kun ihmiset ongelmissaan ja hädässään ja pimeydessään voisivat vain tämän uskoa! Ja miten yksinkertainen on se toimenpide että saa Herra Jeesuksen elämäänsä...pyyntö...kuiskaus taikka avunpyynnön henkäys jossa on Herra Jeesusta pyydetään nimeltä pelastamaan itsensä riittää, sekä sinapin siemenen verran uskoa ja toivoa!
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoim

ViestiKirjoittaja Petri-K » 10. Huhti 2014 18:44

Lisään tähän muutamia ajatuksia ---

Nämä nousivat netmissionilla käytävän keskustelun pohjalta, ja koin jakaa nämä täälläkin.
(http://forum.netmission.fi/showthread.php?10296-David-ja-Stephanie-Herzog-kes%E4ll%E4-Olympiastadonille/page2)

Hallusinaatiotiloihin pääseminen tapahtuu usein joko narkoottisten aineiden, mielenmaailmaa vääristelevien huumeiden (jopa kannabis voi johtaa psykoosiin) tai muiden vastaavaa aikaansaavien aineosien kautta. Tässä eräänä osana on myös tietoinen transsiin pyrkiminen - toistuvat sanat, liikkeet, mielen tyhjentäminen sekä tietoinen pyrkimys ja avautuminen ekstaasiomaiseen hallusinaatiotilaan. Jumalan lapsen ei tule olla missään tekemisissä tällaisen toiminnan kanssa.

Toisaalla, psykoosi on särkyneen mielenalueen psykologisia että fysiologisia reaktioita esim. sietämättömään stressiin tai pelkotiloihin. Tiedän ihmisiä jotka pelkäävät elämää, niin ahdistuneesti että he tämän kautta helposti putoavat psykoosinomaiseen masennustilaan, ja menettävät elämänrohkeuden sekä elämänvoiman. Ihminen fyysisesti reagoi ylimeneviin mielenalueen stressitiloihin jopa mahdollisilla hallusinaatioilla tai fyysisillä tuntemuksilla. Myös toisille ahdistava yksinäisyys voi tuottaa psykoosiin rinnastuvia oireita. Surullista on se, että pyskoosin mukaista stressiä, elämän ahdistusta tai masennusta usein paetaan päihteisiin, hillittömään seksiin, ylensyömiseen tai muuhun - mutta ei useinkaan Jumalan rakastavan ja eheyttävän armon luo. Jeesus kutsuu rikkinäistä ja riivaajien vaivaamaa ihmistä kääntymään Hänen puoleensa.

Jumala ottaa vastaan särkyneen ihmisen, ja haluaa parantaa mielenalueen rikkonaisuuden rakkaudellaan ja armollaan.

Määrätynlainen transsin tavoitteleminen avaa ihmismielen ulkopuolelta tuleville näyille ja ilmestyksille - joiden alkuperä on hallusinaatio mukaisissa mielenvääristymissä. Riivaajahenkien tuomat ilmestykset ja sanomat nivoutuvat mielestäni juuri ihmismielen vääristymiin ja viettelevät ihmistä syvemmin etsimään niiden antamia sanomia. Perkele käyttää juuri ihmisen rikkinäistä mieltä, masentaakseen ja tuhotakseen ihmisen elämää.

Shamaani termi liittyy David Herzogiin siinäkin mielessä, että hän itse (omien sanojensa mukaan) on suorittanut transsinomaisia "sadetansseja" intiaanien kanssa Israelissa. Tällainen yhteistoiminta shamanististen pakanauskomusten ja valhehenkien kanssa, ei kuulu terveeseen raamatulliseen uskoon. Shamaanit laajentavat mielenaluettaan juuri siihen johtavien huumeiden, kasvien, sienien ja muiden aineiden kautta, usein juuri luonnosta haettujen, psykedeeliseen kokemukseen vievien aineiden kautta. Kokemukset voivat olla puhtaasti ihmismielen itsensä synnyttämiä vääristyneitä hallusinaatioita tai jopa suoranaisesti riivaajahenkien synnyttämiä illuusioita ja näkyjä.

Jumalan Henki kirkastaa Herraa Jeesusta, eikä Hengen antamiin ilmestyksiin tarvita tietoista transsiin pyrkimistä, järjetöntä hokemista, itsensä holtitonta nykimistä tai mitään mielen tyhjentämistä. Jumalan Henki toimii aina Jumalan Sanan mukaisuudessa, eikä koskaan mystisesti viettele, tai rankaisemalla ihmistä fyysisesti pakota ihmistä mihinkään toimintaan. Riivaajahenget pakottavat ja pelottelevat tarkoituksella ihmistä, Jumala ei toimi niin. Riivaajahenget myös viettelevät ihmistä okkultistiseen salaperäisyyteen sekä mystiikkaan, Jumala ei tee näin. Herran Jeesuksen tunteminen johtaa myös terveen ja luonnollisen järjenkäytön mukaiseen uskon elämään.

2Tim. 1:7 "Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä vaan
voiman, rakkauden ja terveen ymmärryksen hengen." Raamattu Kansalle

Jumala ei tee ihmiselle mitään pahaa. Jumala rakastaa ihmistä Jeesuksessa ja johtaa ihmisen vapauteen syyllisyydestä, peloista sekä vääristä pyrkimyksistä mielen tyhjentämiseen. Jumala ei lyö ihmistä fyysisesti ihmistä rankaisten, vaan armossaan kutsuu ja Sanallaan opettaa omaa lastaan vapauteen ja eheään sekä terveeseen uskonelämään. Jumalan antama kurituskin on rakkautta, ei riivaajien suorittamaa ihmiselämän tuhoamista, ja ihmisen masentamista epätoivoon.

tv. Petri Kuusela
Petri-K
 
Viestit: 22
Liittynyt: 27. Maalis 2014 14:51

Re: Vapaaksi riivaajista ja Jumalan Hengen antama rukousvoim

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 10. Huhti 2014 22:55

Tuli tuosta lammaspaimenesta ja tuosta runosta mieleen yksi uni jo joitakin aikoja sitten.
Unessa baarissa istui nainen, en tiedä mitä siellä baarissa tein... mutta nainen, oli jotenkin rampa ulkoisesti ja muutenkin. Lähdin häntä auttamaan sairaalaan, koska muistaakseni naisen jalka oli vaurioitunut tai jotain, hän tuskin pääsi liikkumaan... sinne sairaalaan polku meni portaat alaspäin... nainen sai yhtäkkiä hirmu kohtauksen, jossa hän vouhkasi Jeesuksesta, jotenkin väärällä tavalla, hän ikäänkuin meni sekaisin ja hyppäsi alas.. katsoin sinne alas ja siellä vilkutteli yksi tuttu ihminen minulle... tajusin jotenkin että minun pitää lähteä kulkemaan takaisin ylöspäin... jotenkin vaivalloisesti ylöspäin pääsin kohti rappusia ylöspäin, jotka olivatkin vuoren rinteellä... kun pääsin ylös, ylhäällä oli sellainen cowboy joka hymyili minulle, tajusin että Hän oli minun Jumalani, Hänellä oli sellainen pilke silmäkulmassa. Siihen se uni loppuikin.

Olen miettinyt, olikohan se sekaisin mennyt, jotenkin "ruma ja rampa" nainen, jokin "toinen minä".. en osaa selittää.

Ja en kyllä tiedä miksi minun pitää taas kirjoittaa näitä juttujani...
lonelyrider
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron