Lasten lempi asiat

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja Minä vain » 04. Huhti 2014 20:22

Hei Jumalan lapsukaiset.

Mitkä ovat lempi kirjojanne raamatussa?

Minulle jotenkin "lempi kirjoja" ovat:

Evankeliumit.
Psalmit.
Jesajan kirjat.

Siinä minun kolmen kärki.
Minä vain
 

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Huhti 2014 21:52

VT kokonaan . Kaikki mitä Jeesuksesta löytyy on aina hunajaa.Tuntuu kuin Jeesuksen puhe oikein aukeisi Raamatusta sillä se on niin elävää.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Huhti 2014 22:55

Mulla on eri vaiheissa eri kohdat ollut suurimmassa suosiossa, mutta ehkä yleisesti mieluiten luen uuden testamentin kirjeitä ja vanhasta kaikkea psalmeista eteenpäin...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Huhti 2014 23:42

Itellä on monia yksittäisiä kohtia joista tykkään ja vaihtelen aina välillä niitä allekirjoitukseeni :D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 07. Huhti 2014 15:26

Minulla ei mitenkään ole "lempikirjoja"... pidän ihan lukemisesta ja asioiden pohtimisesta yleensäkin... myöskin olen aika "vanhakin" jo, taikka miten sen nyt ottaa ;D
lonelyrider
 

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 08. Huhti 2014 09:38

*
No hepr. 7:25 on myös minun lempikohtani. Se on aina kantanut minua vaikeina hetkeinä. Ja
siinä kohdassa sanotaan että Jeesus rukoilee meidän puolestamme - pelastaaksemme meitä
täydellisesti.

Minun lempiasiaan liittyvät kohdat kertovat eniten Jeesuksen sisäisestä tuntemisesta ja siitä
Hänen Sanasta, joka ei riko ihmistä ja Hänen suusta lähtevä Sana nostaa, hoivaa, lääkitsee,
lohduttaa, eheyttää ja vahvistaa. Sana on niinkuin kastepisara siksi ei riko ihmistä. Noita kohtia
minä tykkään lukea. Luen enemmän VT:a kuin UT:a.

Hepr. 7:25 Siksi hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan tulevat Jumalan luo,
sillä hän elää aina rukoillakseen heidän puolestaan. RK

5Moos. 32:1 "Kuunnelkaa, taivaat, kun minä puhun, ja kuulkoon maa minun suuni sanat.
2 Sateena pisaroikoon opetukseni, kasteena valukoon puheeni niin kuin pisarat ruohikolle,
kuin sadekuurot nurmikolle, RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Huhti 2014 10:10

Minullakin on hebrealaiskirjeessä yksi suosikkikohta, joka useinkin tulee mieleen: "Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: 'En minä sinua hylkää enkä sinua jätä'; niin että me turvallisin mielin sanomme: 'Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?' Hebr.13:5-6.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Lasten lempi asiat

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 09. Huhti 2014 09:27

Minäkin olen Herbrealais kirjeen fanittaja.

Tykkään myös Jesajan ja Hesekielin kirjoista sekä monista vanhantestamentin suurista "kohtauksista".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa

cron