Kristillisyysfobia

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kristillisyysfobia

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Huhti 2014 15:24

Kristillisyysfobia on kristillisyyttä ja kristittyjä henkilöitä kohtaan tunnettua pelkoa, suvaitsemattomuutta, vastustamista, vihaa, inhoa, vastenmielisyyttä tai heihin kohdistuvaa syrjintää. Kristillisyysfobia ei ole lääketieteellinen fobia, vaan se rinnastuu rasismin kaltaisiin ennakkoluuloihin. Suurin osa kristityistä ihmisistä on kohdannut kristittyfobiaa elämänsä aikana jossain muodossa.

Koko kirjoitus on linkissä - http://www.sauluslahetys.com/uutiset.html?57
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristillisyysfobia

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Huhti 2014 18:45

Olenkohan koskaan kohdannut tuollaista... Ei ainakaan tule mieleen. Tänään olen litteroinut yhtä tutkimustani varten tekemääni haastattelua. Haastattelin siinä ihan uskosta osatonta ihmistä ja nyt olen ihan hämmästynyt siitä, miten kauniisti hän haastattelussa puhuu ihmisistä, jotka ovat uskossa.

Tästä aiheesta tulee kuitenkin mieleen tämä raamatun kohta: "Rakkaani, niinkuin outoja ja muukalaisia minä kehoitan teitä pidättymään lihallisista himoista, jotka sotivat sielua vastaan, ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä (1.Piet.2:11-12)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kristillisyysfobia

ViestiKirjoittaja toni t » 04. Huhti 2014 18:55

Joh.15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
15:24 Jos minä en olisi tehnyt heidän keskuudessaan niitä tekoja, joita ei kukaan muu ole tehnyt, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt he ovat nähneet ja ovat vihanneet sekä minua että minun Isääni.
15:25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä.'

2.Tim.3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.

Uutisia kristittyjen vainoista - http://www.gospeloffaith.com/index.php? ... 26&lang=fi
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristillisyysfobia

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Huhti 2014 18:58

Ihmisten suhtautuminen uskoviin vaihtelee. Jotkut eivät pidä sen kummoisempana asiana toisen uskoa, jotkut taas ovat ilkeitä pilkkaajia ja halveksujia. Suomi24:n ateismi-palstalla olen törmännyt hyvin paljon näihin fundamentalistisiin ateisteihin, eli kiihkomielisiin jotka halveksuvat uskoa sydämensä pohjasta ja pitävät uskovia naurettavina ja säälittävinä. Vapaa-ajattelijat tuntuvat menevän tähän samaan kastiin myös, sellaisen kuvan olen heidän sivuistaan ja kannanotoistaan saanut.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kristillisyysfobia

ViestiKirjoittaja pehmytpusu777 » 04. Huhti 2014 19:35

Yleensä ulkopuolinen tuntee kaiken jonkin kiellon perusteella :lol: :lol: Ja vielä kun ne menee niin ihanasti sekaisin. "Onks ne helluntalaisia? siellähän on se ehkäisy kielletty" (oikeasti tää on lestadiolaisuutta) toinen tyyppi "Jehovathan ei saa katsoa televisiota" (Oikeasti tämäkin lestadiolaisuutta) "niillehän valitsee vanhemmat ne puolisot jo 15vuotiaina" :lol: :lol: :lol:
pehmytpusu777
 

Re: Kristillisyysfobia

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Huhti 2014 21:49

Niin ..jossain vaiheessa käsiteltiin tätä aihetta ,että kannattaako alkaa väittelyyn ateistin kanssa kristityn ja edelleen ajattelen niin ,että ne turhat väittelyt pois sillä näin lopunaikajaksossa kyllä löytyy niitä ,jotka käyttää mitä iljettävämpiä ilmaisuja häpäistäkseen Jeesuksen ja Jumalan ja tulee mieleen ,että ei helmiä sioille.
Voimme ajatella niin ,että kuka se ihmisessä huutaa rivouksia ulos .Ei ihminen itsessään alkaisi sättimään tai uloste sanaa käyttämään Pyhissä asioissa ,mutta nämä Jumalattomat saastaiset käyttää.
Tuolla yhdessä ns väittelyssä oli Jeesuksen ristiinnaulitseminen ja sama lauseyhteys muistaakseni käsitteli ulostustarvetta .
Elikkä äkkiä jää nettiin niin ilkeitä tekstejä ,jotka on taas seuraaavien ihmisten käytettävissä ja foorumit ei korvaa heilauta moisesta häpäisystä.Siis kannattaa välttää turhia väittelyjä kuten Raamatussakin kehoitetaan.Se kellä uskoa ei ole ja jos ihminen on sellainen joka uskoa ei tule koskaan saamaan niin .....teksti tuntuu olevan sen mukaista.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa

cron