MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Petri-K » 01. Huhti 2014 23:12

Rauhaa veljet ja sisaret !!

Seurakunnan ennalleen asettamiseen on tälläkin hetkellä jos jonkiin moista yrittäjää. MAP-vallankumous on yksi niistä. Kyseessä on M-messiaaninen + A-apostolinen + P-profeetallinen-liike, jonka johdossa näyttää olevan nainen nimeltä Dominiquae Bierman. Hänen virallinen tittelinsä on teologian tohtori ja naispiispa.

Ohessa pdf-kirja suomenkielellä: http://91.207.159.228/finland/MAP_Vallankumous.pdf
Ja tässä itse teologian tohtori ja naispiispa Dominiquae Bierman TV7-ohjelmassa: http://www.tv7.fi/vod/player/?program=26317

Oma kommenttini. Sekaannus on valtava ns. seurakunnan ennalleen asettamis piireissä. Uusia suuntauksia nousee, ja niiden opetus on hyvinkin epätasapainoista Raamatun kanssa, jopa eksyttävää. Suomessa on noussut henkilöitä jotka ovat ottaneet apostolin-tittelin itselleen, juuri seurakunnan vanhimmiston asettajina, kaikilla Suomen paikkakunnilla. Apostolisuus tulee varmasti lisääntymään, kuten profeetta-tittelin esiin nouseminen. Messiaaninen juutalaisuus on myös kovassa nousussa, ja siinä on paljon epäterveitä ja epäraamatullisia juonteita - pahimmillaan ihmisiä viedään vanhan liiton alaisuuteen.

Keijo Lindeman piti TV7 oman opetussarjansa, ja siinäkin painotus oli vahvasti messiaanisuuden (juutalaisen alkuseurakunta rakenteen) perustalle, seurakunnan ennalleen asettaminen. Itse katsoin sarjan, mutta koin sen jotenkin liian "palikkamaisena" opetuksena. Elämä puuttui- mielestäni.

Itse en sitoudu MAP-opetukseen monestakin syystä, joista yksi on sekin että naispiispuus ei ole raamatullinen palvelutehtävä. Piispa-termi viittaa vanhimmistoon sekä paimeneen, ja Raamatun mukaan nainen ei voi olla seurakunnan paimen tai vanhin. Silti piispa-termiä ei tulisi käyttää lainkaan.

Olisi kiva kuulla teidän ajatuksia esim. MAP-liikkeeseen ja yleensä seurakunnan ennalleen asettamiseen.

Siunausta kaikille. Jeesus on Herra. :toghether: :)
tv. Petri Kuusela

Ps. >> oma tekstini aiheeseen, jonka kirjoitin aikoja sitten: http://elaman-tie.blogspot.fi/p/jeesus-kristus-pyhittaa-ja-puhdistaa.html
Petri-K
 
Viestit: 22
Liittynyt: 27. Maalis 2014 14:51

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Huhti 2014 08:03

Tämä seurakunnan ennalleen asettamisjuttu on kieltämättä mielenkiintoinen juttu :)

Itse näen seurakunnan niin vahvasti vain kaikkien uskovien muodostamana Kristuksen ruumiina, että minun mielestäni se jo on oikein hyvä homma. Mutta siitä en tiedä tuleeko paikallisseurakuntatoiminta kuitenkaan ennalleen asetetuksi, millä tarkoitetaan kai sitä, että seurakunta toimisi niin kuin sen toimintaa uudessa testamentissa kuvataan... Tällaista suoranaista lupausta ei ikävä kyllä Raamatussa ole. Ehkä vainot saisivat sen aikaan, että puolisydämiset kristityt jättäisivät joukon ja vain todelliset Jeesuksen seuraajat jäisivät jäljelle eikä olisi muuta vaihtoehtoa kuin puhaltaa yhteen hiileen.

Uuden testamentin puolelta aiheesta tulee ehkä tämä kohta mieleen: "Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton (Ef.5:25-27)."

Olen kyllä kokenut myös paikallisseurakunnan toiminnan ainakin täällä Turussa oikein hyvänä. Paljon on uskovia sisaria ja veljiä, jotka ovat aina valmiita auttamaan mahdollisuuksiensa mukaan. Minun kuormiani on kannettu sekä fyysisesti että henkisesti. Siitä kiitos Jumalalle! Ja toivottavasti saan itsekin olla saamani esimerkin mukaisesti apuna toisille; rohkaisemassa hyviin tekoihin ja rakkauteen...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Huhti 2014 09:00

Mulle tuli tästä heti sama ensivaikutelma kuin ekumeniasta??Rakennetaan jotain tavallaan "näkyvää"?? mitä lie sekin nyt sitten tarkoittaa.

Kattoin tuon videon.Häiritsi tosiaan se että on naisjohtaja.Yhtäkkiä vaikutti tämä jutustelu vähän oudolta ja loppua kohden vielä enemmän??
Oli siinä toki asiaakin :)
systeri
 

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Huhti 2014 09:10

*
En haluaisi ottaa liian henkilökohtaisesti mutta itse olen paljon lukenut
Keijo Lindemanin linkkiä enkä huomannut epäraamatullista opetusta. :shock: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Huhti 2014 09:34

Herra jo ennallistaa seurakuntaansa, ja jatkuvasti syntyy uusia soluja ympäri maailman jotka seuraavat Raamattua ja Jumalaa ei ihmisiä, lihaa ja opinsuuntauksia.

Nämä solut tässä hiljalleen muodostuvat ja ottavat muotoa ja kasvavat uskossa, toiset solut hajoavat ja yhdistyvät toisiin, ja näitäkin koetellaan ja puhdistetaan.

Lempeästi, vaatimattomasti ja pienieleisesti kasvaa ja vahvistuu Jeesuksen morsian, salassa ja hiljaa, kuitenkin täydellisesti Jumalan aikataulussa ja ohjauksessa.

Näin minä uskon.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Huhti 2014 12:56

MAP-liikeeseen vielä kommentti etten ole tutkinut sitä tai sen opetuksia, mutta nainen ei saa toimia vanhemmistossa päättämässä hengellisistä asioista johtavassa asemassa, niinkuin Dominique tekee.

Niin on Jumala sanassaan säätänyt.

MAP-touhu haiskahtaa ihmisten viritykseltä taas nostetaan joku ihminen jalustalle jolla on "suuri ja uusi ilmoitus ja salaisuus, jota Jumala ei ole paljastanut kenellekkään muulle".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja systeri » 02. Huhti 2014 13:10

Anteeksi nyt mutta tuo naispiispa torveineen jotenkin paljasti että täs on asioita vialla.Tai sitten mä oon ihan pihalla :)
systeri
 

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Huhti 2014 13:26

No luimpas kuitenkin linkin takan olevaa kirjaa nopeasti ja ihmeellistä legendaahan sieltä löytyi.

Esimerkiksi se että Dominique todistaa, että kun hän puhaltelee sofaariin ja torveen kansan yli niin silloin Jumala tekee ihmeitä! Mm Argentiinan levottomuudet laukesivat koska Dominique puhalteli sofaariin ja torveen lentokentällä, taas näitä höpö löpö juttuja...

Hän kertoo tästä sivuilla 51-52. Tekstiä ei voi kopioida joten jokaisen täytyy käydä itse lukemassa jos haluaa tuon nähdä...
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Petri-K » 02. Huhti 2014 13:56

Tärkeitä huomioita noussut täällä esille. Todellakin Dominiquae Bierman väittää tuossa kirjassa shoofarin välittävän Jumalan voimaa. Tämä on epäraamatullinen oppi, että jonkin esineen kautta voidaan välittää Jumalan voimaa. David Herzog puhalteli myös shoofariin ollessaan Suomessa.

Itselleni tuosta TV7-ohjelmasta nousi sekin, että Dominiquae Bierman puhui "kirkkaudesta". Tämä nyt on paljon esillä, tämä Jumalan kirkkaus - mutta siitä voidaan puhua hyvin epäraamatullisesti. Väärä profeetta ja eksyttäjä David Herzog esim. käyttää shoofaria, ja puhuu paljon väärästä "kirkkaudesta".

Tuossa kirjasessa Dominiquae Bierman puhuu paljon korvausteologian hylkäämisestä ja messiaanisten juutalaisten ja muista kansoista tulleiden uskovien yhteydestä. Asia on hyvä, koska korvausteologia on epäraamatullinen ja on johtanut paljon uskovia harhaan. Silti, tämä messiaaninen ennalleen asettaminen ottaa mukaansa paljon epäraamatullisia opetuksia.

Voidaan olla hyvässä suunnassa jollakin alueella, mutta silti muut raamatulliset opetukset jäävät sivuun - kuten tuo naispiispa titteli osoittaa. Itse sanoudun irti MAP-liikkeen opetuksesta. Raamattu antaa Jumalan totuuden ja riittää opetuksen lähteenä. Kaikki muu tulee koetella Jumalan Sanan valossa, ja laittaa sen alle.

Siunausta ja Jumalan varjellusta kaikille. :)
Petri-K
 
Viestit: 22
Liittynyt: 27. Maalis 2014 14:51

Re: MAP-vallankumous ja Dominiquae Bierman

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 02. Huhti 2014 14:41

Dominique haluaa nostataa itseänsä ja on myöntänyt itselleen jonkun vapahtajan viitan.

Sivulla 61, hän kertoo kuinka maailma oli jo menossa helvettiin, mutta Dominique teki meidän puolesta katumusta ja alkoi tehdä myös kääntymystä pois synnistä seurakunnan puolesta, sen vuoksi Jumala antoi vielä vähän laina-aikaa..voi hyvää päivää mitä tarinaa...

Sivu 61

Chilessä Kaikkivaltias vieraili luonani ja kertoi minulle
kirjaimellisesti, että koko maailma oli menossa helvettiin!
Ja että kristinuskon väärä opetus oli se, joka oli lähettä-
mässä sen sinne!

Itkin Taivaan Jumalan, Elohim Luojan edessä ja aloin tehdä
katumusta ja kääntyä pois synnistä seurakunnan puolesta.


”Herra, anna meille anteeksi! Anna meille vielä vähän aikaa,
että me opettaisimme kansakunnille Sinun Käskysi ja Sinun
Israelin rakkautesi”.


Lainasin aikaa Israelin Jumalalta tuona joulupäivänä 2001
synnyinmaassani Chilessä. Ja siitä pitäen, rakkaat ihmiset,
me olemme eläneet laina-ajalla.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa