kysymys foorumilaisille

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Maalis 2014 11:25

Ymmärrän kyllä tuon Masan kannan siihen painopisteen siirtoon .Tosin jos ainoastaan puhumme vain Jeesuksesta ,joka on meissä ja elämme Hänessä niin saitti saattais mennä aika suppeaksi ja en todella tarkoita ,että Jeesuksen asiat olisivat vähäpätöisiä vaan päinvastoin.Itse ainakin herään "henkiin "horroksesta ku alan Jeesuksen elämää ja puheita lukea ,,,parhainta hunajaa vaikka välillä sanat tuleekin Jeesukselta aika voimalla.
Olisi ihan hyvä vaikka aloittaakin Jeesus ja kirjoitukset palsta ja kirjoittaa kohta kohdalta Jeesuksen sanat ja kuinka ymmärrämme nuo kohdat.Siinä olis ihan hyvää paljon aloitteleville jotka ottaa niitä ensimmäisiä uskonaskelia.Alkavia varten meidän kannattais kyllä kirjoittaa sillä mitäpä Erkki 75v tarvitsee opetusta ,joka osaa Raamatun ulkoa tai Helga joka osaa puhua Raamatun sana sanalta.
Mitä näihin homo yms maailmanlopun ennustuksiin sitte tulee niin jos listaamme asiat ,jotka profetoi tulevaa ja huomaamme kuinka asiat käy toteen parast aikaa niin sekin on hyvä Uskolle ja uskovalle .Vastaalkaja ja monesti Nainen saattaa kyllä vieroksua ja monesti jopa pelätä näitä hurjia lopun kertomuksia ,mutta näin tämä vaan menee.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Maalis 2014 12:59

Minua häiritsee ja harmittaa että takapihalla on lunta niin paljon etten pääse hakemaan postia, mitä teen?

A)

Huudan kotona että oi voi kun on paljon lunta ja lumi on märkää ja harmittaa!

B)

Huudanko naapurille ja ohikulkijoille, että pihallani on lunta menkää äkkiä JOKU luomaan ne ?

C)

Vaiko menen itse vaivaa nähden ulos ja luon lumet?


Millä konstilla tulee lumet pihalta luotua?


samalla konstilla tulee myös foorumille oman mielen mukaisia viestiketjuja ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja JoKi » 26. Maalis 2014 16:22

Taitaa olla monia muitakin asioita mitä voi tehdä, esimerkiksi muuttaa asuntoon jonka pihalle ei sada lunta.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Maalis 2014 17:15

JoKi kirjoitti:Taitaa olla monia muitakin asioita mitä voi tehdä, esimerkiksi muuttaa asuntoon jonka pihalle ei sada lunta.



Tottapa tämäkin, mistähän semmoinen löytyisi?


Ei ole olemassakaan semmoista asuntoa josta kaikki pitää, kun ihmisiä ja makuja on niin paljon erillaisia ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja JoKi » 26. Maalis 2014 17:22

Tarkoitin tuolla asunnon etsimisellä, että etsii sellaista minkä kokee itselle sopivaksi. Itseäni ei haittaa vaikka tällä foorumilla puhuttaisiin myös autoista ja kukista, toisaalta en lue (tai ainakaan kommentoi) tätä keskustelupalstaa kovinkaan usein nykyään.
JoKi
 
Viestit: 331
Liittynyt: 22. Loka 2011 18:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 26. Maalis 2014 17:57

Voi myös olla, että etsimisellä asiat eivät kummene vaan pitää sopeutua elämään vallitsevissa olosuhteissa. Uskon alkuaikoina, kuvittelin ihan tosissaan että olisi jokin ihanneporukka ja yhteisö, jossa kaikki menee kuin Raamatun lehdiltä, olisi voimallista julistusta, Kristus vaikuttaisi sen joukon keskellä niin että koko "maailma mullistuisi" siinä..

Joskus tuntuu, että pelleilyä koko homma, kun katsoo uskovien touhua, kokouksissa samat ihmiset hakevat esim rukousapua samaan ongelmaan ja mikään ei muutu... aivan kuin uskovien yhteisöissä kierrettäisiin kehää, ilman todellista Jumalan antamaa valtaa ja valtuutusta. En tiedä koenko itse vain näin ja sama kait se miten muut uskovat kokee asian, kunhan ovat onnellisia uskossaan... mutta olen jollain tavalla lopettanut sellaisen etsimisen, ajattelen kait, että Jumala puhuu, kun Hän kokee sen tarpeelliseksi... olen itsessäni aika mitätön mittakaavassa mitä Jumala on. Jumalalla on jokatapauksessa asiat käsissään riippumatta mikä minä olen tai mitä ajattelen, ei ole yhdestä naisesta tämä taistelu maapallolla kiinni ;)

Ymmärrän oikeastaan Masaa... todellisuudessa hän on jollainlailla vähän samantapainen lonelyrideri kuin itsekin olen, joka tavallaan tuntee aina olevansa jotenkin erilainen muihin uskoviin verrattuna... etsii jotain jota ei ole todellisuudessa (sori jos on analyysini väärä;) )
Harhakuvittelusta olisi kait luovuttava ja uskottava, että sellaista yhteisöä ei maanpäältä löydy, jossa lonelyriderit ovat tyytyväisiä... siksi he kulkevat yksin Jumalan kanssa.
lonelyrider
 

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja Janne » 26. Maalis 2014 19:28

Mikko Murpatti kirjoitti:
JoKi kirjoitti:Taitaa olla monia muitakin asioita mitä voi tehdä, esimerkiksi muuttaa asuntoon jonka pihalle ei sada lunta.



Tottapa tämäkin, mistähän semmoinen löytyisi?


Afrikasta :D
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja systeri » 26. Maalis 2014 21:00

On täällä ollu välillä hyvinkin Kristus-keskeisiä aloituksia, mutta niihin ei porukka helposti lähde kirjoittelemaan.En tiedä miksi se on niin vaikeaa..sitä kuitenkin näköjään kaivataan.
Tällä hetkellä täällä on aloituksia jotka ei mua henk.kohtaisesti kovinkaan paljon innosta.Outoja juttuja joihin ei oo mitään sanomista.Tosi paljon harha-opettajista ja kaikennäköisistä ongelmista.No onhan se hyvä että niistä varoitellaan mutta mulle ne on vieraita aiheita.Mä asun niin "maalla" ettei täällä oo ku tämä oma poppoo joka on kaikkine virheinensä kuitenkin niin läheinen :) Yks ilta kuulin juttua ojan kaivuusta...siitä jäi mieleen että älä vahtaa sitä toisen ojan kaivuuta, vaan tee työtä ja keskity omaas.Se oli paikka Raamatusta mutta en nyt muista oliko se tuo Kuningasten kirjan ojan kaivuu vai mikä..tais mennä kuitenkin vähän ohi :) Mutta ehkä se sopis kuitenkin vähän tähän aiheeseen.
systeri
 

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 26. Maalis 2014 23:00

Ehkä se on vähän niinkin, että sellaiseen keskustelun aloitukseen, mistä on täysin samaa mieltä, ei niin helposti vastaa kuin sellaiseen, josta on eri mieltä. Tai ainakin itse olen helposti sellainen, että eriävä mielipide on pakollisempaa mukamas ilmaista kuin se, että olen samaa mieltä. Eikä siitä sitten oikein keskustelua synny, jos joku aloitus on sellainen, että siihen vastataan vain aamen... Mutta kuitenkin aloitus voi monen mielestä olla todella hyvä, vaikkei kukaan vastaakaan. Ainakin itse olen lukenut monesti tosi ihania kirjoituksia täällä, mutta en ole itse osallistunut keskusteluun, koska minulla ei ole ollut aiheesta mitään uutta sanottavaa.

Mutta Jumala vaikuttakoon tahtomisen ja tekemisen (kirjoittamisenkin) Jeesuksen nimessä!
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: kysymys foorumilaisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Maalis 2014 23:03

Aamu-Usva kirjoitti:Ehkä se on vähän niinkin, että sellaiseen keskustelun aloitukseen, mistä on täysin samaa mieltä, ei niin helposti vastaa kuin sellaiseen, josta on eri mieltä. Tai ainakin itse olen helposti sellainen, että eriävä mielipide on pakollisempaa mukamas ilmaista kuin se, että olen samaa mieltä. Eikä siitä sitten oikein keskustelua synny, jos joku aloitus on sellainen, että siihen vastataan vain aamen... Mutta kuitenkin aloitus voi monen mielestä olla todella hyvä, vaikkei kukaan vastaakaan. Ainakin itse olen lukenut monesti tosi ihania kirjoituksia täällä, mutta en ole itse osallistunut keskusteluun, koska minulla ei ole ollut aiheesta mitään uutta sanottavaa.

Mutta Jumala vaikuttakoon tahtomisen ja tekemisen (kirjoittamisenkin) Jeesuksen nimessä!


Juu tarkka huomio , näin on itsellänikin.

Jos aihe ei kiinnosta tai en keksi siihen mitään annetavaa lisäksi niin en niin usein vastaa. Taikka jos mielestäni aihe on jo hyvin esitetty sillä tavalla tyhjentävästi niin eipä siihen muuta kuin aame ole sanottavaa .

Jos taas kirjoitus osuu jotenkin hyvässä tai pahassa niin semmoiseen sitten pitää päästä lörpöttelemään :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron