Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja tanu » 09. Kesä 2016 19:48

Kyllä asia taitaa kuitenkin olla valitettvasti niin, että Raamatun mukaisesti Jeesukseen uskovat kristityt ovat olleet ja ovat tällä hetkellä maailman vihatuin ja vainotuin ja tapetuin ihmisjoukko. Miksi tälle asialle ei tehdä mitään?

No joo, vastaan itse kysymykseeni: siksi ei tehdä mitään, koska laittomuus lisääntyy kiivasta tahtia ja jokainen Jeesusta seuraava saa sen tuntea ennenmin tai myöhemmin nahoissaan. Loppua kohti mennään ja kovaa vauhtia, mutta silti kaikkia tapahtuu Jumalan suunnitelman mukaan. Hyvä niin.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Juha » 05. Joulu 2017 00:05

https://yle.fi/uutiset/3-9961200

"Yhdysvaltain presidentin Donald Trumpin uumoillaan tunnustavan tällä viikolla Jerusalemin Israelin pääkaupungiksi."

1. Daavidin matkalaulu. Minä iloitsin, kun minulle sanottiin: "Menkäämme Herran huoneeseen."
2. Meidän jalkamme seisoivat sinun porteissasi, Jerusalem.
3. Sinä, Jerusalem, olet rakennettu kaupungiksi,
joka on täysin yhtenäinen.
Ps. 122:1-3 (RK)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Juha » 06. Joulu 2017 21:35

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201712 ... 8_ul.shtml

Trump julkisti kohupäätöksen: Yhdysvallat siirtää Israelin-suurlähetystönsä Jerusalemiin
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Juha » 25. Joulu 2017 04:08

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201712 ... 7_ul.shtml

Guatemalan presidentti ilmoitti siirtävänsä Israelin lähetystönsä Jerusalemiin
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 04. Tammi 2018 20:15

Trumppi on trollannut aika etevästi koko lähi-idän sodan partaalle.
totuuspelastaa
 

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja kari » 08. Tammi 2018 05:10

totuuspelastaa kirjoitti:Trumppi on trollannut aika etevästi koko lähi-idän sodan partaalle.


Mielestäni nimimerkin käyttämä verbi (teonsana) trollata ei sovi presidentti Trumppin toimiin Lähi-Idässä.

Urbaanisanakirjan mukaan trollaaminen on toisen ihmisen kiusoittelemista kepposten tai harhaanjohtavan tiedon turvin. Määrite on laaja-alaisesti sovellettavissa. Juttujen ei tarvitse olla ilkeitä (kyseessä ei ole pilkkaaminen tai irvailu) vaan usein trollausta on saada toinen uskomaan jotain väärää tietoa tai pilata toisen mahdollisuudet saavuttaa/suorittaa jotakin.

Se on varmasti totta, että niin Lähi-Itä kuin Kaukoitäkin ovat räjähdysherkkiä alueita. Me kristityt seuraamme luonnollisesti juuri Israelissa ja sen ympäristössä tapahtuvia asioita, sillä onhan vanhempiemme ja meidän elinaikana tapahtunut suuri asia jota olemme todistamassa: juutalaiset ovat palanneet ja yhä palaavat omaan maahansa. Se on ihme.
kari
 
Viestit: 34
Liittynyt: 14. Heinä 2017 15:48

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 23. Elo 2018 17:24

*
Pakko sanoa, että tämä luku minua puhuttaa, niin haluaisin kans nostaa esille luettavaksi. Se on aika hassu juttu, vähän hauskalla tavalla.

Pakanat ja jalo öljypuu [Room. 11:17-21]

Oksina me olemme luonnonvaraisesta öljypuusta ja oksat ovat oksastettu jalon öljypuun oikeiden oksien joukkoon ja ne oksastetut oksat ovat jalon öljypuun mehevästä juuresta osallisia. Huom, menevä juuri on itse Kristus. Jos juuri on pyhä, ovat myös kaikki oksat [jae 16]. Älä ylvästele noita oksia vastaan. Jos ylvästelet, muista, että et sinä kannata juurta, vaan juuri sinua kannattaa.

Sinä ehkä sanot: "Nuo oksat taitettiin, että minut oksastettaisiin". Oikein! Epäuskonsa tähden ne taitettiin, mutta sinä pysyt uskon kautta. Älä ole ylimielinen, vaan pelkää. Sillä jos Jumala ei säästänyt luonnollisia oksia, ei Hän säästä sinuakaan. Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta; Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan ja Hänen hyvyyttään sinua kohtaan, jos pysyt Hänen hyvyydessään. Muuten sinutkin hakataan pois.

Myös nuo toiset oksastetaan, elleivät he jää epäuskoonsa, sillä Jumala pystyy oksastamaan heidät uudelleen. Jos sinut on leikattu luonnonvaraisesta öljypuusta ja vastoin luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin luonnolliset oksat oksastetaan omaan öljypuuhunsa! Alkuluvun mukaan puhutaan siitä, että Israelin lankeaminen on avannut pelastuksen pakanoille, mutta Raamattu puhuu myös siitä, älä ylvästele oksien rinnalla, että itse on oksastettu jaloon öljypuuhun.

Tämä luku puhuu pelastavasta uskosta, jonka kautta tulee oksastettua jaloon öljypuuhun. Raamattu varmaan tarkoittaa luonnonvaraisella öljypuulla pakanoita ja jalolla öljypuulla Israelia. Mitä jaloon öljypuuhun tulee, Raamattu sanoo; älä ylvästele sen oksien rinnalla, vaan pelkää, sillä uskon takia oksastetaan jaloon öljypuuhun, eli tämä tarkoittaa varmaan, että pelastus koittaa Israelille lopultakin.

Raamatun mukaan paatumus on kohdannut osaa Israelia siihen asti, kun täysi määrä pakanoita on tullut sisälle. Siten koko Israel on pelastuva, kuten on kirjoitettu: "Siionista on tuleva Vapahtaja Hän poistaa jumalattomuuden Jaakobista [Israel]. Ja tämä on Minun liittoni heidän kanssaan, kun Minä otan pois heidän syntinsä." [jae 25-27]. Minua puhutti se ylvästeleminen jalon öljypuun oksien rinnalla. Mehevä juuri on se kerskauksen aihe eli kerskauksenamme olkoon Kristus [=mehevä juuri].

Ja lisäksi mietityttää se pakanoiden sisäänajettu täysi määrä, jonka kautta pelastus koittaa Israelille. Minusta on vähän hassua, että pelastuksesta ei ylvästellä, vaan että jalon öljypuun oksien joukossa ylvästellään - katsomatta pelastusta, joka on alun perin juutalaisista ja siten Israelin langeaminen avasi pelastuksen pakanoille ja siten pakanoiden sisäänajetun täyden määrän kautta pelastus tulee lopultakin takaisin Israelille. Voi hupsaisaa kansaa! :shock: :-P ;)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 23. Elo 2018 20:04

Täällä on sellainen ymmärrys ,että nuo mitä kirjoitit on lähellä ja sitten kun täyteys on tullut ja laput putoaa juutalaisten silmiltä niin asiat alkaa vyöryä suurella voimalla ja nopeudella ...2000v sitten sai pakanat armon ja nyt aivan ovella juutalaiset saavat armon ..se on lähellä ja kenties silloin ne ,jotka lähtevät juutalaisista julistamaan Kristusta aivan samalla kaavalla kuin meidän apostolit ja kenties he ovat ne ,jotka ei ennätä siinä vaiheessa kaikkia israelia julistaa tai kuntoon kaupunkeja saattaa kun Kuningas on taivaalla ja tietysti myllerrys on maapallolla ja kristityt valitutkin mukana myllerryksessä.
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 24. Elo 2018 09:02

*
Niin, Mr Kerimäki. Jos Israel ei olisi paatunut, eikä olisi langennut paatumukseen, miten pakanoiden olisi käynyt? Eikö pakanoilla olisi ollut osuutta pelastukseen? Se minua joskus mietitytti. Minua puhuttaa vielä se pakanoiden täysi määrä, joka on sisään ajettu, niin sen kautta pelastus koittaa Israelille. Kuinka monta pakanallista ihmistä pitäisi tulla uskoon, niin se määrä olisi jo täysin sisään ajettu? Se minua vielä mietityttää.

No sain tietää, että Israelin paatumuksen takia, johon Israel on langennut, vain Israelin jäljennös pelastuu. Jos Israel ei olisi paatunut, eikä olisi langennyt paatumukseen, koko Israel olisi varmaan pelastunut. Se minua vielä mietityttää. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 24. Elo 2018 15:26

Voi olla ,että tuo sisään tullut täysiluku on yksi maailman salatuimpia asioita ja Jumala vain sen tietää ja silloin todella isopyörä pyörähtää ja asiat alkaa vyöryä .
Israelista pelastuu VAIN jäännös.Samoin ei tässä maailmassa kaan ole isoa porukkaa kun ihmiset luopuvat uskosta ja samalla kuten nyt näemme ,että moraali ja kaikki hyvä menee vessanpöntöstä alas ja perkeleen edustama voima ja niine haluineen on voimassa ja päivä päivältä enemmän.
Ainoa suoja on olla Kristuksen oma .
Kuitenkin ihan odotan sitä ,että Jumalan voima ja Jeesus ja tieto hänestä israelilaisten keskellä tulee esiin se varmaan on voimakas hetki ....
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron