Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Tammi 2016 12:35

Kuten esim matt.24 ja temppelin hävitys ..siitä on kanssa monenlaista selitystä ja ,että kaikki muka olisi tapahtunut siinä suuressa tuhossa 70jkr vaikka niinhään teksti ei ilmoita.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 12:38

Jotkut profetiat voivat toteutua aina uudelleen.
"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos jotakin on, josta sanotaan: 'Katso, tämä on uutta', niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä (Saarn.1:9-10)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja S.E. » 06. Tammi 2016 13:24

Aamu-Usva kirjoitti:Jotkut profetiat voivat toteutua aina uudelleen.
"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos jotakin on, josta sanotaan: 'Katso, tämä on uutta', niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä (Saarn.1:9-10)."

Mitä varten? Ei Uudessa Liitossa ole Jerusalemia muuta kuin taivaallinen, joka on vasta tulossa. Tuon maallisen Jerusalemin ympärille ihmiset nyt tykkää kerätä jo täyttäneitä profetioita monista eri syistä eikä nähdä mitä Jumalan kansan eli kristittyjen ympärillä tapahtuu kun profetioita luetaan kirjaimellisesti eikä hengellisesti. Halutaan tuoda Vanha Liitto takaisin ja jopa eletään siinä ja näin tulkitaan nykyistä maailmaa (Israelia) sit aletaan rakentamaan esim. Solomonin Temppeli uudestaan jne. Sakarjan 12:sta puhutaan seurakunnasta eikä kirjaimellisestä Jerusalemin kaupungista. 14:sta taas Jerusalemin hävityksestä ja seurakunnan tilasta. Aika hassua jos nämä sanat toteutuisivat uudelleen, ei siinä meinaan olisi mitään järkeä. Kannattaa katsoa ylös eikä alas.
S.E.
 
Viestit: 63
Liittynyt: 27. Joulu 2015 00:59

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 14:40

En minä tarkoita, että kaikki profetiat aina toteutuisivat uudestaan ja uudestaan, mutta joihinkin profetioihin voi sisältyä syvyyttä, pituutta, leveyttä ja korkeutta. Raamatun sana on monelta osin niin ihmeellistä, että sitä ei tarvitsekaan siirtää syrjään silloin, kun asiat ovat jo tapahtuneet, koska jo toteutuneisiinkin profetioihin sisältyy aina jotain uutta.

Ja järkeähän tässä ei nyt ole oikein missään...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Tammi 2016 17:51

S.E. kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Jotkut profetiat voivat toteutua aina uudelleen.
"Mitä on ollut, sitä vastakin on; ja mitä on tapahtunut, sitä vastakin tapahtuu. Ei ole mitään uutta auringon alla. Jos jotakin on, josta sanotaan: 'Katso, tämä on uutta', niin on sitä kuitenkin ollut jo ennen, ammoisina aikoina, jotka ovat olleet ennen meitä (Saarn.1:9-10)."

Mitä varten? Ei Uudessa Liitossa ole Jerusalemia muuta kuin taivaallinen, joka on vasta tulossa. Tuon maallisen Jerusalemin ympärille ihmiset nyt tykkää kerätä jo täyttäneitä profetioita monista eri syistä eikä nähdä mitä Jumalan kansan eli kristittyjen ympärillä tapahtuu kun profetioita luetaan kirjaimellisesti eikä hengellisesti. Halutaan tuoda Vanha Liitto takaisin ja jopa eletään siinä ja näin tulkitaan nykyistä maailmaa (Israelia) sit aletaan rakentamaan esim. Solomonin Temppeli uudestaan jne. Sakarjan 12:sta puhutaan seurakunnasta eikä kirjaimellisestä Jerusalemin kaupungista. 14:sta taas Jerusalemin hävityksestä ja seurakunnan tilasta. Aika hassua jos nämä sanat toteutuisivat uudelleen, ei siinä meinaan olisi mitään järkeä. Kannattaa katsoa ylös eikä alas.


Kiitos kirjoituksistanne.

S.E., kun olen lukenut noita sun kirjoituksia muutamasta ketjusta niin ihan hyviä kirjoituksia mutta muun muassa tiettyä "ylihengellistämistä" havaitsisin sun Raamattu-tulkinnoistasi koskien noita viimeisiä tapahtumia mitä vielä tulee maailmassa tapahtumaan.

Siunausta sulle ja ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Tammi 2016 20:45

S.E ...pikkuisen on nyt pihalla asioista.... jätän sittenkin pois sanan pikkuisen.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 20:58

Tai sitten me kaikki muut ollaan pihalla. Tai sitten sekä me että S.E. ollaan kaikki pihalla ja totuus on joku ihan muu... Mutta näin minä nyt tällä hetkellä ymmärrän, että maallisella Israelilla on erityinen osansa lopun ajan tapahtumissa.

Hengellinen Jerusalem on seurakunta. Ilmestyskirjaa hengellistän sen verran, että en ajattele oikeasti konkreettisen kaupungin laskeutuvan alas taivaasta (Ilm.21:10), vaan ajattelen, että Jerusalem, joka laskeutuu alas taivaasta tarkoittaa samaa kuin Hänen tulemisensa kaikkien pyhiensä kanssa (1.Tess.3:13).
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja S.E. » 06. Tammi 2016 22:18

Aamu-Usva kirjoitti:Tai sitten me kaikki muut ollaan pihalla. Tai sitten sekä me että S.E. ollaan kaikki pihalla ja totuus on joku ihan muu... Mutta näin minä nyt tällä hetkellä ymmärrän, että maallisella Israelilla on erityinen osansa lopun ajan tapahtumissa.

Hengellinen Jerusalem on seurakunta. Ilmestyskirjaa hengellistän sen verran, että en ajattele oikeasti konkreettisen kaupungin laskeutuvan alas taivaasta (Ilm.21:10), vaan ajattelen, että Jerusalem, joka laskeutuu alas taivaasta tarkoittaa samaa kuin Hänen tulemisensa kaikkien pyhiensä kanssa (1.Tess.3:13).

Niih kai mä sit olen pihalla, jos näen asiat toisella tavalla enkä näe, että maallisella Israelilla olisi jonkinlainen suuri virka. Tiedä sit..voin hyvinkin olla. Löytys hyvä teksti koneelta minkä olen ottanut talteen.

-
Olemme keskellä ns. Harmagedonin sotaa, josta Ilmestyskirja kertoo. Siinä perkeleen joukot (Kristuksessa pelastumattomat kansat, joita Ilmestyskirja kutsuu ”Googiksi nja Maagogiksi”) maailmanlaajasti hyökkäävät Kristuksen kirkkoa vastaan (oikeaa kirkkoa, joka näkymätön, koska usko on sydämessä eikä kukaan voi nähdä toisen sydämeen). Tämä sota päättyy Kristuksen tulemukseen, joka voi tapahtua nyt hetkenä minä hyvänsä.

Jo Vanha testamentti on kuvannut näitä viimeisiä tapahtumia, esim. 1. Kun. 18. luku. Sanassa Harmagedonin ”Har” tarkoittaa vuorta ja ”magedon” juontuu Megiddon kaupungista, josta 15 km:n päässä on Karmelin vuori. Siellä – koko Israelin kansan (kuva koko ihmiskunnasta) läsnä ollessa – Elia (kuva Kristuksesta) voitti ja tuhosi kaikki väärät profeetat; tästä 1. Kun. 18. kertoo.

Ilm. 16:12-16 sanoo: ”Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä. – Katso, minä tulen niin kuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! – Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.”

Eufrat ja itäiset kuninkaat ovat vertauskuva Kristuksen kirkon vihollisista (juuri idässä tuolloiset viholliset olivat). Koko maanpiiri kootaan sotaan. Kyseessä on ”Jumalan suuri päivä”, siis viimeinen tuomio, joka tulee aivan pian, koska siihen Harmagedonin sota päättyy (ei siis ole missään enää maailmalle hyviä aikoja). Jumala (Kristus) tulee ”niin kuin varas”, ja näinhän Raamattu muualla kuvaa Kristuksen tulemusta viimeiselle tuomiolle.

Ilm. 20:7-9 sanoo: ”Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan, ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka. Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.”

”Tuhat vuotta” tarkoittaa Ilmestyskirjassa (se on näky!) koko Uuden testamentin aikaa Jeesuksesta viimeiseen tuomioon. Se on vertauskuvallinen luku, täydellisyyden luku 10 kolmannessa potenssissa. Nyt saatana kirmaa vapaasti. Tuli (Kristus) lankeaa taivaasta, ja epäuskoinen maailma hukkuu helvettiin. Pyhä leiri ja rakastettu kaupunki on oikea Kirkko, hengellinen Jerusalem.

Tämä kaikki tuho, jota parhaillaankin kaikkialla maailmassa tapahtuu ja joka yhä pahenee pahenemistaan, on Jumalan tahto:

2. Tess. 2:10-11 sanoo: ”Ja sen tähden Jumala lähettää heille (niille, jotka eivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen ja jotka hukkuvat kadotukseen) väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.”

Tarkennan yllä viestissäni olevaa raamatunkohdan 2. Tess. 2:10-11 suomennosta. Yllä esittämäni on Kirkkoraamatusta 1933/1938. Minua häiritsi tuo, että Jumalako suoraan lähettäisi eksytyksen, se ei voine olla täsmällinen suomennos. Tarkistin alkukielestä ja useista raamatunkäännöksistä, ja oikea käännös on: ”Ja Jumala antaa eksytyksen saada vallan heistä niin että he uskovat valheen.” Tämä täsmällinen käännös oli ruotsinkielisessä Bibelissä. Alkukielessä ilmaus kuuluu energeian planees, siis ”eksytyksen vaikuttavana oleminen” (”lähettää heille eksytyksen vaikuttavana olemisen”).

Väkevä eksytys on kaikki nykyinen valhe, niin Kristuksena poseeraavan Antikristuksen (paavin; paavin kirkko kieltää pelastumisen uskossa Kristuksen sijaissovitukseen, kieltää siis kristinuskon) ”kirkko” kuin sionistijuutalaisten valheet, jotka nekin täyttävät koko maailman (Joh. 8:44).
-

Tuo näkemys "synkkaa" paljon paremmin millaisen kuvan minä olen suunnilleen saanut. Oon vaan niin surkia selittämään mitä tarkoitan. Se, että maallinen Jerusalem tuhottaisiin uudelleen, herää vaan kysymys, että miksi? Jumalan kansa on jokapuolella maailmaa, niin eikö Jumala anna koko maailman tuhoutua seuraavaksi? :)

"Niin olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä, jona ette luule, Ihmisen Poika tulee."
Luukas 12:40"

Mun mielestä liikaa odotetaan jotain tapahtuvan ennen kuin toinen tulemus tulee, se voi tulla jo huomenna. Jokapuolelle pitäisi rohkeasti levittää ilosanomaa.
S.E.
 
Viestit: 63
Liittynyt: 27. Joulu 2015 00:59

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Tammi 2016 22:21

Minäkin ajattelen, että Jeesus voi tulla nyt ihan minä hetkenä hyvänsä.
Minusta jo uuden testamentin kirjeiden kirjoittamisen aikaan ajateltiin näin.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja pekka » 07. Tammi 2016 11:31

S.E. kirjoitti:Olemme keskellä ns. Harmagedonin sotaa, josta Ilmestyskirja kertoo. Siinä perkeleen joukot (Kristuksessa pelastumattomat kansat, joita Ilmestyskirja kutsuu ”Googiksi nja Maagogiksi”) maailmanlaajasti hyökkäävät Kristuksen kirkkoa vastaan (oikeaa kirkkoa, joka näkymätön, koska usko on sydämessä eikä kukaan voi nähdä toisen sydämeen). Tämä sota päättyy Kristuksen tulemukseen, joka voi tapahtua nyt hetkenä minä hyvänsä.


S.E.,

sinä menet nyt "hiukan" liian kovilla kierroksilla noissa kirjoituksissasi.

Ei ole todellakaan Raamatun mukaista väittää, että nyt olisi jo Harmagedonin suurtaistelu maailmassa käynnissä. Se tulee syttymään ilmestyskirjan mukaan vasta kun kuudes vihan malja tullaan vuodattamaan maan päälle, hyvänen aika sentään. Laita nyt hyvä mies "jarruja" päälle kun kirjoittelet, että et kirjoita aivan mitä sattuu!

Joh. ilm. 16:

12. Ja kuudes enkeli vuodatti maljansa suureen Eufrat-virtaan, ja sen vesi kuivui, että tie valmistuisi auringon noususta tuleville kuninkaille.

13. Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista.

14. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä.

15. - Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ettei hän kulkisi alastomana eikä hänen häpeätänsä nähtäisi! -

16. Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon.




Ja sitten vielä tuosta kun "viljelet" jatkuvasti tuota Raamatunvastaista termiä "Kristuksen kirkko".

Oletko luterilainen vai miksi käytät tuota termiä?

Missään kohtaa Raamattua ei ole opetusta "Kristuksen kirkosta" eli Herra Jeesus ei opeta Raamatussa missään kohdin "Kristuksen kirkosta"! Eikä myöskään apostolit opeta opetuksissaan missään kohdin "Kristuksen kirkosta".


Olisi nyt minusta hyvä, että oikein pysähtyisit nyt miettimään rukouksessa että onko ihan viisasta kirjoittaa mitä sattuu, eli ei ole ollenkaan hyvä asia kirjoittaa Raamatunvastaisia asioita ja väittämiä.

Kyllä nämä ovat ihan perusasioita mitkä tulisi ymmärtää: "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on".



Toivon sulle S.E. kaikkea hyvää ja Jumalan siunausta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron