Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja S.E. » 05. Tammi 2016 15:31

Mr Kerimäki kirjoitti:Tässä täyttyy kuin kaksi maljaa kuten aiemmin kirjoitin ...Jumalan lupaus sillä Jumala ei ole hylännyt kansaansa ja Paavali sen ihan selvillä sanoilla ilmoittaa ja sitten pakanoiden eli meidän ,jotka olemme saaneet Armonkautta oman lahjamme Jeesukselta.
.

Miten sen nyt ottaa.

"Armo on yhtäläinen pakanoille ja juutalaisille maailman loppuun asti"

Yksi ja sama malja tässä täyttyy omasta mielestäni, yksi ja sama armo. He tod. vain luulivat, että heillä ei ole enään mahdollisuutta pelastua kun maallinen Israel hajoitettiin ymmärtämättä sitä, että maalliseen Israeliin kuulumisesta ei ole mitään hyötyä, koska Jumalan kansaan ovat kuuluneet alusta alkaen vain uskovat, todelliset israelilaiset eli kristityt nykyään, joita löytyy jokapuolelta maailmaa. Kaikki Israel tulee pelastumaan, koska se on hengellinen eikä liity fariseusten tyyliseen maalliseen Israeliin millään tavalla. Sen ajan Israel oli sitä paitsi sekakansa eikä mikään fariseus tyylinen juutalainen valtio mitä nykyään yritetään rakentaa
S.E.
 
Viestit: 63
Liittynyt: 27. Joulu 2015 00:59

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Tammi 2016 15:51

Jumalan sanan mukaan Jeesus ei tule takaisin ennen kuin "maallisen Israelin" jäännös kääntyy epäuskostaan ja epäjumalanpalveluksestaan Jeesuksen puoleen huutamaan Häntä avuksi. Eli vasta kun maallisen Israelin tällä hetkellä epäjumalanpalveluksessa elävä jäännös katuu ja tekee parannuksen ja huutaa Häntä avuksi jonka he ovat ristiinnaulinneet niin vasta sitten Jeesus palaa ja liittää tämän maallisen Israelin jäännöksen tosi Israeliin joka on hengellinen. Vasta sitten koko seurakunta on kasassa ja kokoontuu Karitsan hääaterialle.

Jumala tulee sanansa mukaan pelastamaan tällä hetkellä epäuskossa elävän maallisen Israelin jäännöksen 1/3 osan sillä 2/3 osaa maalliseen Israeliin kuuluvista surmataan lopunajan vainoissa. Meidän ei tule katsoa sitä miten maallinen Israel nyt elää ja sen perusteella epäillä Jumalan lupauksia koskien Israelia koska sanankin mukaan he ovat vielä epäuskossaan kiinni. Sen sijaan meidän tulee luottaa siihen että Jumala tulee antamaan maallisen Israelin jäännökselle lopunhetkinä mielenmuutoksen parannukseen jolloin he hylkäävät epäjumalanpalveluksen ja kääntyvät kristityiksi huutamaan Herraa Jeesusta avuksi.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja S.E. » 05. Tammi 2016 16:11

toni t kirjoitti:Jumalan sanan mukaan Jeesus ei tule takaisin ennen kuin "maallisen Israelin" jäännös kääntyy epäuskostaan ja epäjumalanpalveluksestaan Jeesuksen puoleen huutamaan Häntä avuksi. Eli vasta kun maallisen Israelin tällä hetkellä epäjumalanpalveluksessa elävä jäännös katuu ja tekee parannuksen ja huutaa Häntä avuksi jonka he ovat ristiinnaulinneet niin vasta sitten Jeesus palaa ja liittää tämän maallisen Israelin jäännöksen tosi Israeliin joka on hengellinen. Vasta sitten koko seurakunta on kasassa ja kokoontuu Karitsan hääaterialle.

Jumala tulee sanansa mukaan pelastamaan tällä hetkellä epäuskossa elävän maallisen Israelin jäännöksen 1/3 osan sillä 2/3 osaa maalliseen Israeliin kuuluvista surmataan lopunajan vainoissa. Meidän ei tule katsoa sitä miten maallinen Israel nyt elää ja sen perusteella epäillä Jumalan lupauksia koskien Israelia koska sanankin mukaan he ovat vielä epäuskossaan kiinni. Sen sijaan meidän tulee luottaa siihen että Jumala tulee antamaan maallisen Israelin jäännökselle lopunhetkinä mielenmuutoksen parannukseen jolloin he hylkäävät epäjumalanpalveluksen ja kääntyvät kristityiksi huutamaan Herraa Jeesusta avuksi.

Anteeksi, mutta mistä sä revit noi "tarkat luvut" :) Ja muutenkin Raamatun tekstejä voisit ladella, kun kuulostaa jostain YouTube höpöhöpö videosta otetulta.
S.E.
 
Viestit: 63
Liittynyt: 27. Joulu 2015 00:59

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Tammi 2016 16:16

Minun mielestäni tonin kirjoitus oli ihan asiaa :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Tammi 2016 17:06

Näinhän se on kuten toni t kirjoitti .....tänään mietin pitkin päivää ,kuinka hurja se vaino tulee olemaan .
Jokatapauksessa lähellä ollaan sitä aikaa kun asiat alkaa vyöryä eteenpäin ja polttopiste on Israelin kansa ja mitä siellä tapahtuu ja kysymys milloin tapahtuu,mutta meidän silmät näkee tuon tapahtuman ,joka tuskin jää muulta maailmalta huomaamatta.Eli ottavat Jeesuksen Kristuksen vastaan Pelastajana ja luulen siis luulen kun Israelilaisista on kysymys monet itkee ja valittaa kun lopulta todella tajuavat ,että se olikin Jeesus todella mitä he odottivat kaikki nämä ajat.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Tammi 2016 17:17

toni t kirjoitti:Jumalan sanan mukaan Jeesus ei tule takaisin ennen kuin "maallisen Israelin" jäännös kääntyy epäuskostaan ja epäjumalanpalveluksestaan Jeesuksen puoleen huutamaan Häntä avuksi. Eli vasta kun maallisen Israelin tällä hetkellä epäjumalanpalveluksessa elävä jäännös katuu ja tekee parannuksen ja huutaa Häntä avuksi jonka he ovat ristiinnaulinneet niin vasta sitten Jeesus palaa ja liittää tämän maallisen Israelin jäännöksen tosi Israeliin joka on hengellinen. Vasta sitten koko seurakunta on kasassa ja kokoontuu Karitsan hääaterialle.

Jumala tulee sanansa mukaan pelastamaan tällä hetkellä epäuskossa elävän maallisen Israelin jäännöksen 1/3 osan sillä 2/3 osaa maalliseen Israeliin kuuluvista surmataan lopunajan vainoissa. Meidän ei tule katsoa sitä miten maallinen Israel nyt elää ja sen perusteella epäillä Jumalan lupauksia koskien Israelia koska sanankin mukaan he ovat vielä epäuskossaan kiinni. Sen sijaan meidän tulee luottaa siihen että Jumala tulee antamaan maallisen Israelin jäännökselle lopunhetkinä mielenmuutoksen parannukseen jolloin he hylkäävät epäjumalanpalveluksen ja kääntyvät kristityiksi huutamaan Herraa Jeesusta avuksi.


Aivan. Minä huomasin Raamatun kohtia joiden mukaan Jeesus on pakanoille valkeudeksi ja pelastukseksi mutta Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta Kristus on kirkkaudeksi Jumalan kansalle Israelille. Jumala osoittaa kirkkautensa Israelille Kristuksen tuntemisen rinnalla. Ensin pakanoille Jeesus on koitettu valkeudeksi ja pelastukseksi ja siten Israelille Jeesus on kirkkaudeksi Hänen tuntemisen rinnalla. Siinä minä huomasin eroa.

Niissä Raamatun kohdissa Kristus on kirkkaudeksi Jumalan kansalle Israelille:

Jes. 46:13 Minä olen antanut vanhurskauteni lähestyä, se ei ole kaukana. Ei viivy pelastus, jonka minä tuon. Siionille minä annan pelastuksen, Israelille kirkkauteni. RK

Jes. 49:3 Ja hän sanoi minulle: "Sinä olet minun palvelijani, Israel, jossa osoitan kirkkauteni." RK

Luuk. 2:32 valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille."
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 05. Tammi 2016 17:27

*
Mielenkiintoista on siinä jutussa että vanhan liiton aikana Jeesuksesta on ilmoitettu pakanoille valkeudeksi ja pelastukseksi. Siten Ristinkuoleman kautta temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti niin vasta Kristuksessa juutalainen tooraoppi päättyi ja kristinusko alkoi. Siitä huolimatta juutalainen tooraoppi kuitenkin jatkuu niin Kristuksen sisäinen tunteminen jää avaamatta juutalaisille. Kristus on kirkastettava juutalaisille Hänen tuntemisen rinnalla niin he tajuavat että tooraoppia ei enää tarvita, sillä se on jo täytetty Kristuksessa ja koska he tulevat huomaamaan että pakanoiden valkeudena ja pelastuksena on itse Kristus.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Tammi 2016 21:36

S.E. kirjoitti:
toni t kirjoitti:Jumalan sanan mukaan Jeesus ei tule takaisin ennen kuin "maallisen Israelin" jäännös kääntyy epäuskostaan ja epäjumalanpalveluksestaan Jeesuksen puoleen huutamaan Häntä avuksi. Eli vasta kun maallisen Israelin tällä hetkellä epäjumalanpalveluksessa elävä jäännös katuu ja tekee parannuksen ja huutaa Häntä avuksi jonka he ovat ristiinnaulinneet niin vasta sitten Jeesus palaa ja liittää tämän maallisen Israelin jäännöksen tosi Israeliin joka on hengellinen. Vasta sitten koko seurakunta on kasassa ja kokoontuu Karitsan hääaterialle.

Jumala tulee sanansa mukaan pelastamaan tällä hetkellä epäuskossa elävän maallisen Israelin jäännöksen 1/3 osan sillä 2/3 osaa maalliseen Israeliin kuuluvista surmataan lopunajan vainoissa. Meidän ei tule katsoa sitä miten maallinen Israel nyt elää ja sen perusteella epäillä Jumalan lupauksia koskien Israelia koska sanankin mukaan he ovat vielä epäuskossaan kiinni. Sen sijaan meidän tulee luottaa siihen että Jumala tulee antamaan maallisen Israelin jäännökselle lopunhetkinä mielenmuutoksen parannukseen jolloin he hylkäävät epäjumalanpalveluksen ja kääntyvät kristityiksi huutamaan Herraa Jeesusta avuksi.

Anteeksi, mutta mistä sä revit noi "tarkat luvut" :) Ja muutenkin Raamatun tekstejä voisit ladella, kun kuulostaa jostain YouTube höpöhöpö videosta otetulta.


Sak.12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.


Viimeisinä päivinä päivien lopulla kun pakanakansat hyökkäävät Jerusalemia vastaan vuodattaa Jumala Henkensä Jerusalemin (juutalaisten) päälle. Silloin juutalaiset katsovat (uskovat) Häneen jonka ovat lävistäneet (Jeesus Nasaretilainen) ja murehtivat (katuvat) sitä että hylkäsivät Jumalansa. Eli päivien lopulla Jumala lupauksensa mukaan antaa Pyhän Henkensä Israelin kansalle ja he tulevat uskomaan Jeesukseen Herrana heidän Jumalanaan.

Sak. 13:8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
13:9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."


Room.11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
11:4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.


Kun pakanakansat päivien lopulla hyökkäävät Israeliin niin kaksi kolmas osaa juutalaisista saa surmansa mutta kolmanneksen Jumala pelastaa kokonaan armon valinnan mukaan. (Room 11:5)Tänä päivänä tarkoittaa että uuden liiton aikana Jumala tulee pelastamaan luonnollisen Israelin jäännöksen armon valinnan mukaan samoiten kun Hän jätti itselleen armon valinnan mukaan 7000 miestä jotka eivät notkistaneet polviaan Baalille vaikka muut notkistivat.

Sakarjan kirja ja Paavali kertovat siis saman asian että päivien lopulla koko Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan ARMOSTA armon valinnan mukaan. Armosta pelastuminen tarkoittaa pelastumista uskon kautta Herraan Jeesukseen eikä lain tekojen kautta. Israelin kansan jäännös tulee siis pelastumaan armosta eli uskosta Herraan Jeesukseen päivien lopulla.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja S.E. » 06. Tammi 2016 01:13

toni t kirjoitti:
S.E. kirjoitti:
toni t kirjoitti:Jumalan sanan mukaan Jeesus ei tule takaisin ennen kuin "maallisen Israelin" jäännös kääntyy epäuskostaan ja epäjumalanpalveluksestaan Jeesuksen puoleen huutamaan Häntä avuksi. Eli vasta kun maallisen Israelin tällä hetkellä epäjumalanpalveluksessa elävä jäännös katuu ja tekee parannuksen ja huutaa Häntä avuksi jonka he ovat ristiinnaulinneet niin vasta sitten Jeesus palaa ja liittää tämän maallisen Israelin jäännöksen tosi Israeliin joka on hengellinen. Vasta sitten koko seurakunta on kasassa ja kokoontuu Karitsan hääaterialle.

Jumala tulee sanansa mukaan pelastamaan tällä hetkellä epäuskossa elävän maallisen Israelin jäännöksen 1/3 osan sillä 2/3 osaa maalliseen Israeliin kuuluvista surmataan lopunajan vainoissa. Meidän ei tule katsoa sitä miten maallinen Israel nyt elää ja sen perusteella epäillä Jumalan lupauksia koskien Israelia koska sanankin mukaan he ovat vielä epäuskossaan kiinni. Sen sijaan meidän tulee luottaa siihen että Jumala tulee antamaan maallisen Israelin jäännökselle lopunhetkinä mielenmuutoksen parannukseen jolloin he hylkäävät epäjumalanpalveluksen ja kääntyvät kristityiksi huutamaan Herraa Jeesusta avuksi.

Anteeksi, mutta mistä sä revit noi "tarkat luvut" :) Ja muutenkin Raamatun tekstejä voisit ladella, kun kuulostaa jostain YouTube höpöhöpö videosta otetulta.


Sak.12:9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
12:10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.


Viimeisinä päivinä päivien lopulla kun pakanakansat hyökkäävät Jerusalemia vastaan vuodattaa Jumala Henkensä Jerusalemin (juutalaisten) päälle. Silloin juutalaiset katsovat (uskovat) Häneen jonka ovat lävistäneet (Jeesus Nasaretilainen) ja murehtivat (katuvat) sitä että hylkäsivät Jumalansa. Eli päivien lopulla Jumala lupauksensa mukaan antaa Pyhän Henkensä Israelin kansalle ja he tulevat uskomaan Jeesukseen Herrana heidän Jumalanaan.

Sak. 13:8 Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
13:9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani."


Room.11:2 Ei Jumala ole hyljännyt kansaansa, jonka hän on edeltätuntenut. Vai ettekö tiedä, mitä Raamattu sanoo kertomuksessa Eliaasta, kuinka hän Jumalan edessä syyttää Israelia:
11:3 "Herra, he ovat tappaneet sinun profeettasi ja hajottaneet sinun alttarisi, ja minä yksin olen jäänyt jäljelle, ja he väijyvät minun henkeäni"?
11:4 Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."
11:5 Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.
11:6 Mutta jos valinta on armosta, niin se ei ole enää teoista, sillä silloin armo ei enää olisikaan armo.


Kun pakanakansat päivien lopulla hyökkäävät Israeliin niin kaksi kolmas osaa juutalaisista saa surmansa mutta kolmanneksen Jumala pelastaa kokonaan armon valinnan mukaan. (Room 11:5)Tänä päivänä tarkoittaa että uuden liiton aikana Jumala tulee pelastamaan luonnollisen Israelin jäännöksen armon valinnan mukaan samoiten kun Hän jätti itselleen armon valinnan mukaan 7000 miestä jotka eivät notkistaneet polviaan Baalille vaikka muut notkistivat.

Sakarjan kirja ja Paavali kertovat siis saman asian että päivien lopulla koko Israelin kansan jäännös tulee pelastumaan ARMOSTA armon valinnan mukaan. Armosta pelastuminen tarkoittaa pelastumista uskon kautta Herraan Jeesukseen eikä lain tekojen kautta. Israelin kansan jäännös tulee siis pelastumaan armosta eli uskosta Herraan Jeesukseen päivien lopulla.

Koko Sakarjan kirja päättyy maallisen Jerusalemin hävitykseen jne. muistaakseni , joka tapahtui 70jkr. Minkä takia porukka ottaa näitä jo toteutuneita profetioita ja liittää ne nykypäivään... En ymmärrä.
S.E.
 
Viestit: 63
Liittynyt: 27. Joulu 2015 00:59

Re: Israel on Jumalan omaisuutta -näpit irti :)

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Tammi 2016 12:23

Tuo 70jkr ..se tuho tuntuu sekoittavan monen aika perusteellisesti.Että silloin muka täyttyi KAIKKI loppuun kuuluvat profetiat ja niinhän ei tietenkään ole .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa

cron