Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja Janne » 19. Maalis 2014 21:17

Olisi mukava kuulla foorumilaisten ajatuksia siitä että mitä tekisitte jos Venäjä yrittäisi miehittää Suomen ? ja lisäksi siitä, mitä sitten tekisitte ja miten suhtautuisitte Venäläisiin jos Venäjä onnistuisi miehittämään Suomen.
:roll:
Venäjä tuskin on tänne ihan heti tulossa mutta olisi mukava vaihtaa ajatuksia näistä asioista. ;)

Siunausta KAIKILLE foorumilaisille tasapuolisesti
Janne :D
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Maalis 2014 23:13

Heittäytyisin heti naamalleni maahan ja uikuttaisin Herralle, että en nyt aio luottaa mihinkään omaan apuuni ja järkeilyyni vaan vain ja ainoastaan Hänen apuunsa koko sopassa.

Sotminaan en menisi, vaan mielummin linnaan.

Sitten soittaisin koko puhelimeni läpi ja julistaisin kaikille evankeliumia (Ukkosäänellä!) ja muistuttaisin, että kun näyttää siltä että mikään ei voi enää auttaa niin viimeistään silloin nöyrry rukoukseen ja käänny Jumalan puoleen hyljäten synnit ja vedoten Herra Jeesuksen sovitukseen ristillä. Ja sanoisin vielä, että vain hullu odottaa siihen asti kääntykää kun vielä elätte.

Jatkosta en tiedä eikä niin väliksi, Herra sitten johdattelisi jonnekkin mihin tahtoo.

Jos Venäjä miehittäisi suomen niin lähimmäisiähän ne on sotilaatkin, sinne vaan evankeliumin ilosanomaa suosittelemaan heillekkin, kunhan savu vähän hälvenee.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 20. Maalis 2014 00:59

Sotminaan en menisi, vaan mielummin linnaan.


Ei ne sulle mitään asetta anna, vaan sauvat käteen ja sauvakävellen venäläisiä vastaan rajalle. Senjälkeen Suomen armeija ja venäläiset voi yhdessä käydä pelaamaan Nintendo-pelejä. :lol:
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/65671-inttiin-uusi-kaytanto-juokseminen-loppuu

Sitä paitsi nyt jo Suomessa asuu paljon venäläisiä. Muuttuuko mikään? Lippu salossa ehkä, ei muuta.

Kyllä Jumalalla on aika touhu tämän kansan kanssa. Kenraali Gustav Hägglund sanoi TV:ssä suoraan että turpaan saavat venäläiset, jos tänne tulevat. Suomalainen uhoo, ja luottaa siihen, että 2 WW (maailmasodan) aikaan Suomi piti itsenäisyytensä. Jumala armahti kansaamme silloin, ja monet rukoilivat paljon. Nyt voi käydä toisin.

Image

http://yle.fi/uutiset/kenraali_krimista_eivat_ne_tanne_uskalla_tulla/7143783

Jeremialle Jumala sanoi kolme kertaa: "älä rukoile tämän kansan puolesta" (Jer.7:16; 11:14; 14:11) - joskus voi mennä tilanne jo siihenkin pisteeseen, että valloitus täytyy tapahtua. Herra sallii sen. Niin kävi Juudan kohdalla, vaikka uhosi kovin profeetta Jeremialle, että Babylon ei heitä valloita. Toisin kävi. :?
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Maalis 2014 01:21

Matteus 24:

6. Ja te saatte kuulla sotien melskettä ja sanomia sodista; katsokaa, ettette peljästy. Sillä näin täytyy tapahtua, mutta tämä ei ole vielä loppu.

7. Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, ja nälänhätää ja maanjäristyksiä tulee monin paikoin.

8. Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.

..............................

6. Niin te saatte kuulla sotia ja sanomia sodista. Katsokaat, ettette peljästy; sillä kaikki nämät pitää tapahtuman, mutta ei vielä ole loppu.

7. Sillä kansan pitää kansaa vastaan nouseman ja valtakunnan valtakuntaa vastaan, ja tulee ruttotauti ja nälkä ja maanjäristys moneen paikkaan.

8. Mutta kaikki nämät ovat murhetten alku. Biblia.


Kyllä aika sekaisin on nyt asiat ja alkaa koko ajan näyttämään entistä enemmän siltä, että tuosta voi vielä sotakin syttyä, mutta jos sota syttyy niin sitten se jää nähtäväksi leviääkö se myös Suomeen ja jos Venäjä hyökkää myös Suomeen sitten jossain vaiheessa niin silloin tulee todella kovat ajat myös meille suomalaisille. Aika näyttää kuinka tässä tulee käymään.

Tapahtukoon Jumalan tahto.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Maalis 2014 08:56

Suosittelisin koko Suomen nopeaa ja sopuisaa antautumista äiti-Venäjän vallan alle :D Ollaan me ennenkin oltu Venäjän ruhtinaskunta. En näe mitään eroa asua Suomi- tai Venäjä-nimisessä maassa. Sitten vain jatkettaisiin uskovina rukoilua sen puolesta, että saamme elää rauhassa jumalisesti.

Olen asunut Israelissa kolme vuotta miehitetyllä alueella Ramat HaGolanilla. Siellä oli kuulemma sota, mutta en minä sitä sotaa paljoakaan huomannut. Normaalia nuorten elämää me elettiin. Että ei se sotakaan välttämättä kaikkien elämään niin suuria muutoksia tuo. Olihan se toki elämistä IDF:n suojeluksessa, mutta kuitenkin...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Maalis 2014 12:09

*
Uteliaasti kysyn näittekö te unta Venäjän hyökkäyksestä? Minä myös näin unta. En tiedä, oliko
uni Jumalasta vai itsestäni. Näin unta että venäjä valloittaa myös tehdasalueen ja minä pakenin
tehtaaseen ja luulin että tehdas on tyhjillään. Minä ryömin sellaiseen ilmanvaihtoputkiin ja siellä
istuin ja katselin reiästä läpi miehittämää venäjää. Herättyäni minua helpotti että se oli
pelkästään unta mutta jälkeenpäin mietin oliko se enneunta.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja iinuliinu » 20. Maalis 2014 12:23

Millaistahan se olisi..jos miehet joutuisi rintamalle sotimaan tulisiko kuolleita?..joutuisiko
ihmiset lähtemään taloistaan?..mietin edellistä sotaa jossa oli evakot yms. Venäläiset oli mm.
käyneet tappamassa perheenjäseniä taloihinsa, sillä aikaa kun miehet oli rintamalla. Varmaan
sodassa on kaikenlaista kauheaa jos menee sille asteelle.

Vaikea tietää :?: mutta eiköhän Herra pidä omistaan huolen kun turvataan Häneen :)

Voisiko tähän loppuun käydä tämä Raamatun kohta;

Luuk. 21:28

Mutta kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä."
iinuliinu
 
Viestit: 214
Liittynyt: 15. Helmi 2013 17:32

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja systeri » 20. Maalis 2014 13:57

Eikös se oo niin että kansojen kohtalon on ratkaissut se miten ovat suhtautuneet Juutalaisiin.Jumala siunaa sitä joka siunaa Israelia.uskoisin että Suomikin sai siunauksensa Jumalalta kun ei luovuttanut mm niitä 2300 juutalaista Saksalle joiden nimet oli Himmlerillä kun tuli neuvottelemaan luovutuksesta.Ja uskon että se siunaus on edelleen voimassa kaikesta sekoilusta huolimatta.
Obadjan kirjasta oli löytyny varoitus tähän asiaan jota oli kunnioitettu ja oon miettiny tuota Sakarjan kirjaakin mm. näitä jakeita.

Sak 1
14 Ja enkeli, joka puhutteli minua, sanoi minulle: "Saarnaa ja sano: Näin sanoo Herra Sebaot: Minä kiivailen Jerusalemin ja Siionin puolesta suurella kiivaudella.
15 Suurella vihalla minä olen vihastunut suruttomiin pakanoihin, jotka, kun minä vähän vihastuin, auttoivat onnettomuutta tapahtumaan.
Sak 2
8 Sillä näin sanoo Herra Sebaot: Kunniaksensa hän on lähettänyt minut pakanakansojen luokse, jotka ovat teitä saalistaneet. Sillä joka teihin koskee, se koskee hänen silmäteräänsä.
Sak 6
8 Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa".
Sak 8
23 Näin sanoo Herra Sebaot: Niinä päivinä tarttuu kymmenen miestä kaikista pakanakansain kielistä, tarttuu Juudan miestä liepeeseen sanoen: 'Me tahdomme käydä teidän kanssanne, sillä me olemme kuulleet, että Jumala on teidän kanssanne'."
Sak 10
1 Rukoilkaa Herralta sadetta kevätsateen aikana: Herra tekee ukkospilvet ja antaa heille sadekuurot, antaa kasvit joka miehen pellolle.
Sak 12
9 Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10 Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista. Sak 13
8Ja näin on käyvä koko maassa, sanoo Herra: kaksi osaa siitä hävitetään ja saa surmansa, mutta kolmas osa siitä jää jäljelle.
9 Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niinkuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niinkuin kulta koetellaan. He huutavat avuksi minun nimeäni, ja minä vastaan heille. Minä sanon: "Se on minun kansani", ja se sanoo: "Herra, minun Jumalani".
systeri
 

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Maalis 2014 17:07

"7 kysymystä: Pitääkö Suomen pelätä Venäjää?"

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/arti ... a-/3113866

"Venäjän sotkeutuminen naapurimaansa Ukrainan asioihin huolestuttaa myös Suomessa.

Voiko tilanne kärjistyä kotimaassa? Pystyykö Suomi silloin puolustautumaan, ja kuka seisoo sen rinnalla?

Onko suomalaisilla syytä pelätä Venäjää, Maanpuolustuskorkeakoulun strategian laitoksen johtaja Torsti Sirén?

– Venäjä näyttäytyy vuoden 2007 Tallinnan patsaskiistan, vuoden 2008 Georgian sodan ja Krimin haltuunoton valossa arvaamattomana valtionaapurina. Venäjän valtio on kytkenyt politiikan lohkot ja tiedonvälityksen tavoitteidensa edistämiseksi, jolloin se voi helpommin indoktrinoida (aivopestä) kansalaisensakin asettamansa päämäärän taakse. Päämäärä luultavasti on Neuvostoliiton palauttaminen, jollei alueellisesti, niin ainakin sitouttamalla Neuvostoliittoon kuuluneita maita erilaisilla taloudellisilla ja poliittisilla toimenpiteillä. Suomi ei ole entisen Neuvostoliiton maa.

Jos Ukrainassa syntyy sotilaallinen selkkaus ja kansainvälinen tilanne entisestään kiristyy, mitkä ovat pahimmat mahdolliset seuraukset Suomelle?

– Suomi liittyy Ukrainan kriisiin EU:n kautta. Varsinaista sotilaallista uhkaa en katso Suomeen välittömästi kohdistuvan siitäkään huolimatta, että Venäjä "pelaisi" itselleen myös Itä- ja Etelä-Ukrainan.

Onko Venäjän lähialuepolitiikka aiempaa röyhkeämpää ja aggressiivisempaa?

– Venäjän lähialuepolitiikka on ollut aiemminkin röyhkeää ja aggressiivista. Tallinnan Pronssipatsaskiistassa Venäjä kokeili rajojaan Natoon ja EU:hun kuuluvan Viron kanssa. Jää spekulaatioiden varaan, mihin asti Venäjä olisi kyennyt menemään, jos Viro olisi ollut ainoastaan EU:n jäsenvaltio ilman Nato-jäsenyyttä. Georgiassa Venäjä pystyi kansainvälisestä paheksunnasta huolimatta toimimaan varsin vapaasti, koska Georgia ei kuulu EU:hun eikä Natoon.

Mikä Suomea suojaa, jos Venäjä kohdistaa siihen sotilaallista aggressiota? Onko suoja riittävä?

– EU-jäsenyys antaa meille yhteisöllistä suojaa poliittisten ja taloudellisten pakotteiden muodossa, muttei tarjoa sotilaallista pidäkettä Venäjän käyttäessä aggressiossaan sotilaallista voimaa. Naton rauhankumppanuusohjelma ei tuo minkäänlaisia turvatakuita Venäjää vastaan. Ukrainakin on rauhankumppanuusmaa. Vain Naton kautta Suomen on mahdollista saada riittävän uskottava ja ennaltaehkäisevä sotilaallinen pidäke Venäjää vastaan.

Venäjällä on ollut tapana aiheuttaa provokaatioita lähimaissaan, joiden asioihin se haluaa vaikuttaa. Millainen maaperä Suomessa on tällaiselle?

– Aina sellainen provokaatio mahdollista on. Esimerkiksi lapsiasioissa lietsojat ovat saaneet puolelleen jonkin verran porukkaa. Suomen venäläisväestö ei kuitenkaan ehkä ole yhtä yhtenäinen tai venäläismielinen kuin esimerkiksi Baltiassa. Lisäksi meillä on onneksi koulutettu väestö ja vapaa tiedonvälitys. Propaganda ei enemmistöön uppoa.

Miten Suomi pystyy puolustautumaan provokaatiota vastaan?

– Totuudella. Jakamalla oikeaa tietoa siitä, että Suomi on läntinen liberaalidemokratia, jossa ihmisillä on laajat oikeudet ja vapaudet.

Voiko Venäjällä alkaa levitä tulkinta, että Suomikin on oikeastaan osa Venäjää?

– En pidä sitä mitenkään mahdottomana. Tämä kuuluu propagandan keinovalikoimaan. Krimillä Vladimir Putinin lähipiirin kuuluvat moottoripyöräharrastajat naureskelivat haastattelussa puoliksi vitsillä, että Suomikin on kuulunut Venäjän keisarikuntaan. "


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Venäjä Suomeen? Mitä mietteitä?

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Maalis 2014 21:03

"Pääesikunta: Venäjä ei ilmoittanut sotaharjoituksesta Suomelle"

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... e-/3112176

"Venäjän aloittamasta laajasta ilmasotaharjoituksesta ei ole ilmoitettu etukäteen Suomelle, kerrotaan Suomen Pääesikunnasta.

Pääesikunnan viestintäjohtajan eversti Mika Kalliomaa sanoo STT:lle, että maamme lähialueilla ei ole kuitenkaan meneillään mitään toimintaa, joka edellyttäisi Suomessa erityistoimia tai valmiuden kohottamista.

Yle uutisoi aiemmin, että Ilmavoimat olisi lisännyt Suomen ilmatilan valvontaa Venäjän sotilaallisen liikehdinnän takia. Komentaja, eversti Ossi Sivénin mukaan esimerkiksi tietyn suunnan tutkia käytetään tavallista enemmän ja päivystävät hävittäjät toimivat eri paikoissa ja pidempiä aikoja kuin normaalisti.

Venäjä ilmoitti aloittaneensa suuren ilmasotaharjoituksen läntisessä sotilaspiirissään eli Leningradin ja Karjalan alueilla, lähellä Suomen rajaa. Uutistoimisto Interfaxin mukaan harjoituksiin osallistuu yli 40 Sukhoi- ja MiG-hävittäjää sekä pommikoneita.

Lisäksi sotilasliitto NATO puolestaan on laajentanut sotaharjoitustaan Puolassa."



Venäläisiä taistelulentokoneita:

Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron