Harhaoppiako?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja Hansu » 25. Maalis 2014 15:25

Sain Samuli Korhoselta (Bileamin aasi) tälläisin sähköpostiviestin, jota hän pyysi
levittämään. Laitan sen myös tänne foorumille.

Shalom!

Vuoden 2010 alussa Aasi lähetti sähkopostia otsikolla ”Kundalinivaroitus.”
Se oli itseasiassa eteenpäin lähetetty Andrew Strom'in viesti, jonka nyt aivan pienin
lisäyksin kopioin liitteeksi tähän postiin.Toinen liite on seitsemän minuutin katkelma
Marko Selkomaan puheesta Seinäjoen Keskellä Elämää.tapahtumassa 20.7.2013.
Siinä hän kertoo ”lähestulkoon viikottain” saavansa kirjansa ”Askeleet yliluonnolliseen” 
lukijoilta, tällaista palautetta :

”Luin kirjaasi. Sama voimavaikutus, jonka kuvailit, tuli minun päälleni ja täytyin Pyhällä Hengellä.
Ajan junalla täällä työpaikalleni ja Pyhän Hengen voima on täyttänyt minut niin, että minä olen
kuin sähkökaapeliin kytketty. Käteni ovat puuduksissa, ihoni on kananlihalla, tuntuu kuin
voimavirta virtaisi minussa päästä varpaisiin.

Luen parasta aikaa kirjassasi tätä ja tätä lukua.Eräs ystävä kertoo: ”Ystäväni kanssa olemme
puhelimessa. Ystäväni puhelimen välityksellä lukee tuota kirjaa toiselle ja molemmat täyttyvät
toinen toisella puolella Suomea, toinen toisella puolella Suomea, puhelimen välityksellä
käsinkosketeltavalla Pyhän Hengen voimalla.

”On hyvin todennäköistä, että Selkomaa on ollut Todd Bentleyn käsien alla ja saanut häneltä
tämän kundalini-ilmiöitä aiheuttavan siirrettävän voitelun.Sitä todistaa sekin, että hän mainostaa
okkulttisia ihmeitä, kuten öljy, kultapöly ja timantit muka Pyhän Hengen ilmiöinä.
VAROKAA, VAROKAA, VAROKAA!! Ei totisesti kannata syttyä hänen kirjoistaan!
Hansu
 

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 26. Maalis 2014 18:15

*
Ensin minä varoitin ystäväni Markosta ja hän itse otti yhteys
Hyvä Sanoma ry:n puheenjohtajaan ja kysyä pitääkö tuo juttu
paikkansa. Johtaja vastasi ja sanoi puhuneen Markon kanssa.
Asia ei pidä paikkaansa. Hän ei ole ollut Todd Bentleyn siunattavana.
Korhonen on mustamaalannut Markoa ennenkin. Yli 200 on tullut
uskoon Markon kokouksissa. Sielunvihollinen vihaa häntä. Murheellista,
että uskovatkin ovat vastaan. Muistakaa rukouksissa Markoa.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja Hansu » 27. Maalis 2014 02:11

Hyvä, että Marko Selkomaalta itseltään on kysytty, että onko hän käynyt Todd Bentleyn käsien alla siunattavana, koska huhuilta kannattaa aina katkaista siivet.

Mutta se, että Marko Selkomaan kokouksissa on tullut yli 200 uskoon ei vielä todista, että hänen toimintansa olisi raamatullista ja Jumalan Hengen johdattamaa. Kysymys kuuluukin, millaiseen uskoon nämä ihmiset ovat tulleet? Luultavasti nämä yli 200 ovat kääntyneet siihen samaan uskoo mitä Marko Selkomaa itse opettaa ja edustaa.

Tämän ketjun alussa oli linkki, jossa oli ote Marko Selkomaan kirjoittamasta kirjasta. Sen perusteella, mitä hän itse kirjassaan kertoo siitä (tuli) voitelusta mitä hän jakaa niin kyseessä ei voi olla Pyhän Hengen vaikuttava voima, vaan kyseessä on toinen henki.

Kun tutkitaan Raamatun Sanaa, niin opettaako Herra Jeesus Pyhän Hengen voitelusta, joka polttelee käsissä kuin tuli tai että voitelu polttaa huulet rakkuloille. Opettaako Herra Jeesus, että voitelu tuntuu kehossa jonkinlaisena sähköisenä voimavirtana ja että voitelun vaikutuksesta ihmiset kaatuilevat. Tai opetikko Paavali tälläisistä ilmiöistä. En minä ainakaan löydä Raamatusta tälläistä opetusta.

Marko Selkomaan opetuksissa on paljon hyvää ja oikeaa mutta se miten hän toimii jakamalla väärän hengen voitelua ei ole Raamatullista, vaan eksytystä.

Katsotaan mitä raamattu opettaa, jos opetus ei löydy Sanasta.

Gal. 1.

8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

On kovin surullista, että tämän kaltaiset saarnamiehet saavat levittää oppejaan suomen turuilla ja toreilla.   Nämä eksytyttävät opit leviävät juuri sen vuoksi, että on uskovia, jotka ottavat innolla vastaan kaiken mikä on hengellistä ja eivätkä tahdo koetella ja rukoillen tutkia opetusten sisältöä Raamatun Sanan valossa.

Eksytys tulee kauniissa lahjapaketissa, kultaisella tarjoittimella. Ei kello kaulassa niin, että se olisi helppo huomata. Eksytys näyttää ja kuulostaa raamatulliselta, mutta syvemmän tutkiskelun jälkeen opetus ei kestä Jumalan Sanan totuutta.

Yleensä opetus on pinnallista ja sielullista. Sitä kutsutaan menestysteologiaksi, jossa luvataan halpaa armoa, onnea ja rikkauksia. Uskovat, jotka ovat syystä tai toisesta ajautuneen näiden oppien piiriin, eivät siedä tai kestä arvostelua, vaan pitävät opista kynsin ja hampain kiinni. Mallin he ovat saaneet seurakuntien johtajilta, jotka eivät salli, että heitä arvostellaan tai heidän opetuksiaan koetellaan. Kaikki jotka kehtaavat puhua näitä oppeja vastaan ovat tuomitsijoita tai arvostelijoita.

Ihmeet ja parantumiset eivät ole aina tae siitä, että kyse on Jumalan toiminnasta, sillä myös pimeys tekee valkeuden töitä, ja jopa suurempiakin.

Ei tämä maailma eksyisikään, jos ihmiset eivät mielistyisi kaiken laiseen väärään menoon. Kaikki kuulemansa ja näkemänsä tulisi koetella Sanan valossa, mitä raamattu todellisuudessa meitä asioista opettaa. Vain sillä tavoin pysymme Herran tiellä. Katse yksin Jeesuksen ristiin ja nenu kiinni raamatusa niin hyvä tulee.

Tiedän, että nämä varoittavat kirjoitukset ovat monien uskovien mielestä tylsiä ja jopa turhia mutta heitänpä ilmaan kysymyksen, että sinä, joka kuulet varoittavan sanan, eksyttävistä opeista tai eksyttäjistä, uskallatko jätää varoituksen huomioon ottamatta, kun sinun kanssa sisaresi tai veljesi varoittaa???
Varoituksen takana on usein itse Jumala, eikä vain tylsä tiukkapipoinen ja tuomitseva veli tai sisar.
Hansu
 

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Maalis 2014 08:09

*
Hyvä että kirjan mainittiin. En itse usko puheenjohtajan sanaakaan koska
täällä ketjussa puhuttiin miten Marko käski ottamaan vastaan tulta ja
eräs nainen otti sen ja kaatui selälleen. Se juttu jäi askarruttamaan.
Rukoilin eilen että Jumala paljastaisi asian, mikä on eksytystä.
Minun ystävä ei uskonut minun varoituksen sanaa vaan
kääntyi ja otti yhteys puheenjohtajaan. Minun ystävää minä pyytäisin
muistamaan rukouksin myös. Hänellä on suuri vastuu vetämään hengellistä
työtä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 27. Maalis 2014 08:55

*
Minä jäin ihmettelemään äsken. Ensin Martti Ojares TV7:sta puolusti
David Herzogia ja nyt Hyvä Sanoma ry:n puheenjohtaja puolustaa
Marko Selkomaata. Kumpaako on enemmän uskoa, jokos Jumalan
varoituksen sanaa tai isokenkäisen johtajan sanaa? :roll: :(
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja Hansu » 27. Maalis 2014 15:25

Vaisuliini, ymmärrän hyvin, että ystäväsi on vaikea uskoa, että Marko Selkomaa olisi harhaoppinen julistaja, koska hän on kovasti pidetty pastori karismaattisen, rempseän, humoristisen ja valloittavan olemuksensa vuoksi. Häneen on helppo ihastua ja samaistua.

Katkelma Hyvä sanoma ry sivulta, Marko Selkomaan toimenkuvasta.

"Tunnettu evankelista Marko Selkomaa aloittaa Hyvä Sanoma ry:n lähetyspastorina 1.7.2013. Selkomaan työnkuva sisältää kampanjaevankeliointia Suomessa ja ulkomailla. Kotimaan tilaisuudet ja kampanjat ovat osa HS ry:n toimintaa. Lähetyskampanjat toteutetaan yhteistyössä Fidan kanssa."

Tässä linkki tuolle sivulle.   http://www.hsry.fi/toiminnot_2/kampanjat_marko_selkomaa

On päivän selvää, että Hyvä sanoman puheenjohtaja Tapio Sopanen pitää Marko Selkomaata raitis henkisenä opettajana ja evankelistana, koska Marko Selkomaa toimii Hyvä Sanoma yhdistyksen lähetyspastorina. Mielestäni on kovin surullista, että ennen niin raitis henkiseen Helluntailaisuuteen on rantautunut menestysteologia, kaikkine harhaoppeineen.

Tässä en puutu siihen mitä Marko Selkomaa itse Raamatun Sanasta opettaa, koska hän siinä kohden pysyy melko hyvin totuudessa, joka johtaakin monet uskovat harhaan. Mutta voitelu, jota hän jakaa, ei ole Jumalasta. Raamattu ei opeta sellaisesta pyhän hengen voitelusta, joka polttaa käsiä, polttaa huulet rakkuloille ja että voitelun vaikutuksesta sähkövirta kulkee ruumiin läpi. Sähkövirta kokemus kertoo lähes aina väärästä voimasta, koska Jumala ei Raamatun opetuksen mukaan anna sähkövirta kokemuksia. Minä en ainakaan löydä Raamatusta tälläistä kohtaa.

Youtubesta löytyy videoita Marko Selkomaan ympäri suomea pitämistä kokouksista,
jos haluaa tutustua paremmin hänen opetuksensa sisältöön.

Tässä linkki jossa Marko Selkomaa opettaa Keskellä elämää tapahtumassa Seinäjoen areenalla 20.7.2013.

http://www.youtube.com/watch?v=YfycoyPJf-o

David Herzogista on paljonkin faktaa siitä, että hän toimii antihengen johdattamana.
TV7 Martti Ojareksen ohjelmassa käy hastateltavana jos jonkin näköisiä opettajia, saarnamiehiä ja evankelistoja, eikä heistä läheskään kaikki ole raitis henkisiä ja Raamatun opetuksessa pysyviä, vaikka he Martti Ojareksen mielestä ovat sitä. Esimerkkinä David Herzog. Itse en katsele TV7:aa, koska sen ohjelmatarjonta on hyvin sekavaa ja arveluttavaa.

Tässä linkkejä Petri Paavolan kirjoituksiin David Herzogista.

http://www.kotipetripaavola.com/davidherzog.html

http://www.kotipetripaavola.com/davidhe ... itelu.html


Tässä vielä linkki Elämän tie blogiin, jossa on kirjoitus, Kristillinen mystiikka, kundaliini voima ja kontemplatiivinen rukous.

http://elaman-tie.blogspot.fi/2013/03/k ... voima.html

Minulla ei ole tarkoitus mustamaalata Marko Selkomaata, (eikä ketään muutakaan saarnamiestä), vaan paljastaa hänen eksyttävä opetuksensa.

Minusta olisi tärkeää varoittaa myös suomalaisista saarnaajista, jotka vievät uskovia kadotuksen tielle, eikä ainoastaan ulkomaalaisista. Vai onko niin, ettei kukaan kehtaa koetella ja arvostella kotimaisia Sanan julistajia. Suomi on pieni maa, jossa uskovien määrälläkään ei voi hurrata. Jos kotimaiset saarnamiehet, jotka tarjoavat pelkkää leipää ja sirkushuveja saavat vallata seurakunnat eksyttävillä opeillaan niin kohta on iso joukko suomen uskovista harhapoluilla. Kuulisinkin mieluusti muidenkin mielipiteitä tästä asiasta.
Hansu
 

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2014 09:42

*
Ok kiitos linkeistä Hansu. Tuo ystävä huolettaa minua koska
hän teki asiasta selväksi ettei lue linkkejä. Torjui heti kun toin
ne linkit hänelle. :shock: :cry: Taitaa pitää kai harhaoppisina :?:
Mutta nyt näyttää vähän paremmalta ja alkoi vähän kuunnella minua.
Vaatii minulta myös maltillisuutta ja kärsivällisyyttä niin hän alkaisi
avautua minulle. En vielä ymmärrä mikä häneen tuli. Mutta aion
pysyä ystävänä ja Jumala saa auttaa tässä asiassa kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2014 10:06

*
Lopunaikana uskovat alkaa jakaantua. Ystävä kääntyy toista
ystävää vastaan. Siitä minä pelkään. Pitää pysyä lujana ja
kestää kans. Ystävyyttä pitää vaalia rakkaudesta ja voittaa hänet
takas, mitä maksaa kunhan pysyy Jumalan Sanassa. Varmaan
te huomasitte samoin itse. Ystävä on myös tärkeä sillä ehdolla
ettei luovuta terveestä uskosta. ♥

1Joh. 2:19 Meidän keskuudestamme he ovat lähteneet, mutta
he eivät kuuluneet meihin. Jos he olisivat todella kuuluneet
meihin, he olisivat pysyneet joukossamme. Mutta pitihän
käydä ilmi, etteivät kaikki ole yhtä meidän kanssamme. RK
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Maalis 2014 10:48

*
Ajatus siitä että vain pieni lauma pelastuu, ahdisti minua ja sen takia
pitää vatvoa rukoillen kamupiiriä, tuttavia ja ystäviä jotka ovat uskossa.
Tuntuu kuin juoksulta kokoajan varoittamalla eksytyksistä ja samalla
pelkäsin hermostutinko itse... Ja samalla valvomalla itseäni rukoillen.

Pitää vain uskoa Jumalaan rukoillen että
Jumala varjelee heitä eksytyksiltä mutta varoituksen ei voi jättää väliin
koska Raamatun mukaan näkee tulevan varoituksen mutta ei varoita siitä
niin Jumala tulee vaatimaan hänen kädestä toisen hengellisesti kuolleen
veren... Jos varoittaa niin se kuuntelee ja kääntyy pois ja pelastuu.
Se tarkoittaa että pitää varoittaa että muut pelastuisi eksytyksiltä.
Aluksi ajattelin että rukous kai yksin riittää mutta lukiessani Raamattua
tajusin että pitää varoittaa myös. Varoittaminen voi tuntua ärsyttävältä.
Pitää löytää pehmeämmät ja hellemmät sanat varoittaakseen mutta
ei se ole aina helppoa.

Toinen juttu vielä...
Raamatun mukaan tulee valvoa toisiamme. Onko se tehtävä valvoa
toisiamme?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Harhaoppiako?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 28. Maalis 2014 11:07

Hansu kirjoitti: Mutta voitelu, jota hän jakaa, ei ole Jumalasta. Raamattu ei opeta sellaisesta pyhän hengen voitelusta, joka polttaa käsiä, polttaa huulet rakkuloille ja että voitelun vaikutuksesta sähkövirta kulkee ruumiin läpi. Sähkövirta kokemus kertoo lähes aina väärästä voimasta, koska Jumala ei Raamatun opetuksen mukaan anna sähkövirta kokemuksia. Minä en ainakaan löydä Raamatusta tälläistä kohtaa.


****


Itse en katsele TV7:aa, koska sen ohjelmatarjonta on hyvin sekavaa ja arveluttavaa.


.



Tämä voitelu ei ole Herrasta, olen siitä vakuuttunut.

Rahan väärentäjäkin tekee väärän rahan mahdollisimman oikean näköiseksi jotta moni luulisi väärän rahan olevan oikea. Ja ne jotka vain vilkaisevat väärää rahaa ja olettavat että "raha kuin raha se kelpaa mulle" -eksyvät väärään rahaan...

Olen samaa mieltä TV7:kasta siellä on suuri määrä väärää oppia ja hämärää asiaa , ja koska en yksinkertaisesti jaksa koetella kaikkea koko ajan niin koin että itselleni on varmempi olla sitä katsomatta, sillä jos ei koettele Raamatulla eksyy ja tulee imeneeksi oikean maidon seassa hapatetta. Minua harmittaa kun siellä sallitaan esitykseen vaikka mitä harhaa ja väärää, vaikka heillä on vastuu sanomastaan ja saarnaamastansa opetuksesta.

Se on heidän "parvekkeensa". En minäkään sallisi kenenkään harhaopettajan huutaa minun asuntoni parvekkeelta harhaoppia kaikille, sillä moni voisi ajatella että tunnen Mikon ja hän varmasti tietää ettei kutsu ketään parvekkeellensa puhumaan mitään joka meille olisi pahaksi, niin kuulkaamme mitä tuo Mikon parvekkeelta meille huutaa, sillä luotamme Mikkoon.

Näin TV7 eksyttää monia antamalla heidän huudella "parvekkeeltansa" vaikka mitä oppia ja vahingollista harhaa. Parvekkeen omistaja on vastuussa sittä mitä heidän omalta parvekkeeltaan huudellaan.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa