Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 27. Helmi 2014 13:21

Matt. 16:19

Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on oleva sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on oleva päästetty taivaissa."

Matt. 18:18

Totisesti minä sanon teille: kaikki, minkä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

Mulle jäi mieleen tämä Aamu-usvan laittama Raamatunpaikka tuolta "aviokeskustelusta" ja jäin miettimään että mitä A-U tarkoitit tällä jakeella sillä kohtaa?Ja oon miettiny nyt useasti sitä että mitä se oikein tarkoittaa ? Osaisko joku valaista vähän enemmän..antaako tämä enemmän valtuuksia kuin osattais ajatellakkaan?? Tarkoittaako tämä kahlitsemista tai/ja anteeksiantamusta henk.kohtaises elämäs vai laajemminkin seurakuntaelämässä?? :roll:
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 27. Helmi 2014 14:39

Olen itsekin miettinyt tuota kohtaa paljon, enkä siihen sen enempää viisautta saanut, mutta tuossa silloisessa tilanteessa ajattelin Jumalan tahtovan sanoa, että minun tulee tuon pariskunnan kohdalla unohtaa heidän historiansa ja mahdolliset virheensä, eli päästää heidät ikään kuin naimisiin :D Vaikka se nyt ei ollut minun päätettävissäni tietenkään, mutta uskon, että uskovilla on Jeesuksessa jonkinlainen valta sitoa tai päästää ihmisiä tai asioita...

Mutta tässä systerin laittamassa Raamatun paikassa on todella paljon syvyyttä; paljon sellaista, mitä en ymmärrä. Syntien anteeksiantaja on yksin Jumala ja yksin Jeesuksen veren kautta voi synnistä puhdistua, eli siitä tässä jakeessa ei varmaankaan ole kysymys, että meidän anteeksiantomme voisi vapauttaa jonkun synnistä. Tosin olen sitäkin miettinyt.. Eihän Jeesus turhaan rukoillut, ettei Jumala lukisi Hänen ristiinnaulitsijoilleen synniksi ristiinnaulitsemista. Voiko olla että Jumala kuuli tämän rukouksen, eikä lukenut heille sitä synniksi? Samoin Stefanuksen surmaajat...

Olen myös rukoillut silloin kun minua on loukattu, että se synti, mitä joku on tehnyt minua vastaan olisi täysin unohdettu Jumalan edessä. Sellainen rukous on vain kummunnut sydämeltä, vaikka en tiedä, voiko Jumala sellaista pyyntöä toteuttaa..
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 27. Helmi 2014 17:48

On monessa kohtaa väkeviä lupauksia meille tavan Pulliaisille . Joskus ihan ihmettelen ,osaako Ihmiset ymmärtää siis uskovat ,kuinka paljon meille on annettu ja kuinka paljon meidän kautta voi tapahtua kun jätämme epäilyn ja otamme sen uskon käyttöön ja sanomme ,että esim Sinä Parannut Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Teko ilman pienintäkää epäilyksen murua .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Maalis 2014 09:42

Mä oon aina ajatellu että nämä jakeet tarkoittais henkivaltojen sitomista.Mutta tuo päästäminen hivenen sekoitti..että lupaus päästää henkivallat ja kaikki minkä tehdään tulis tapahtua Raamatun mukaan Jeesuksen nimessä?? Ei tuu muuta mieleen kuin tämä paikka

1 kor 5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Maalis 2014 11:04

Kiva, että tulee esiin ajatuksia, joita ei ole itse koskaan ajatellut.
En nimittäin koskaan ole yhdistänyt tätä Raamatun kohtaa henkivaltojen sitomiseen.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Maalis 2014 12:33

Sen tähän asiayhteyteen liittäen,,,Meidän suusta tulevat sanat on todella voimakkaat ,,,,Joten pyydän kaikkia kristittyjä olemaan hillittyjä kielenkäytönkanssa ,ettei vihanhetkellä suuttumuksessa päästä suusta sellaista lausetta ,joka henkimaailmassa alkaa toteutua.Varokaa siis.
Edelleen se vastustaja myös tarkkailee ja kenties odottaa meidän "mokaavan "suun kautta ,että pääsisi syyttäjä syyttämään ja aiheen.
Ylpeys omassa kunniassa on myös pahaa ja sitä tulee varoa.
Kunnia Jumalalle asioista eikä itselle.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Maalis 2014 13:04

Annan kaksi esimerkkiä jossa ajattelin näitten jakeitten toteutuneen omassa elämässä.
Ensimmäinen tuohon sitomiseen.Lasteni koulussa oli poika joka oli todella kova kiusaamaan ja nimittelemään varsinkin niitä lapsia jotka olivat vähän poikkeavia jollain tapaa,myös omaani.
Kerran hakiessani tyttöä koulusta näin kuinka tuo n 12 v poika hyökkäs toisen pienemmän pojan kimppuun tosi agressiivisesti.Opettaja sattui tulla lähistölle ja kerroimme kauhistuneena erään toisen äidin kans tapahtuneesta.Kotiin päästyäni olin edelleen tosi "kuohuksissani" tapahtuneesta ja aloin rukoilla ja sitoa sielunvihollisen voimia tuon pojan ympäriltä ja ihme tapahtui.Sen jälkeen en oo kuullu mitään negatiivista tuosta pojasta joka oli ollu mulle stressin aihe siihen asti.
Tuo päästäminen...hylkääminen voi olla vähän huono sana tavallaan täs tapaukses...tai noh?? Jos rukoilee jonkun asian puolesta hartaasti ja pitkään ja asiat menee vaan pahemmiksi ja rukouksen kohde uhmakkaammaksi.Silloin sanoo Herralle että mä en enää jaksa..luovutan hänet Sun käsiis Jumala.Niin ajattelin sen olevan sitä päästämistä..mutta Jeesushan ei päästä,vaan kutsuu aikansa ja antaa viholliselle vallan tiettyyn rajaan asti?? Näin uskon itsellenikin käyneen että löysin tien Jeesuksen luokse!
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Maalis 2014 13:32

Ja siis kaikki kunnia Jumalalle!

Raamatusta poimittuna monet jakeet tuntuu aika kovilta ja tuntuu että me ei olla tarpeeksi "hyviä" niistä edes keskustelemaan, mutta ymmärtäisin että mikäli nämä jakeet nyt puhuu jotenkin, niin eikö kaiken niistä aiheutuvan oo tarkoitus koitua ihmisen parhaaksi kuitenkin.
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Maalis 2014 16:14

Raamatun jakeet on kirjoitettu totuuden mukaan.Tosin pientä käännöeroa saattaa olla ,mutta kuitenkin kaikki perusasiat saadaan ,mitä tarvitaan ja siinä se sitte elämä rullaa.Kunhan oppii ,että ottaa opetuksessa koko Raamatullisen näkökohdan ja tietty Pyhän Hengen voimalla sanat aukeaa.Ne kuulut harhaopit tulee ,kun nostetaan yksi sana lauseineen ja irroitetaan kuten tiedämme.Voihan rusinapullasta ottaa rusinan erilleen ja mutustella sitä rusinaa ja jos kaveri kysyy ,Mitä teet ....no syön rusinapullaa ,,,,,,,Ahaaa saattaa toinen sanoa ja pitää kaveria omituisena kun kamu syö rusinaa ja väittää sen olevan rusinapullaa.
Nämä asiat todella ,mitä tulee sitomiseen ja päästämiseen niin meillä kristityillä on sitä voimaa ,kun käytämme sitä.Se on nääs luvattu.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Maalis 2014 00:43

Mr Kerimäki kirjoitti:Raamatun jakeet on kirjoitettu totuuden mukaan.Tosin pientä käännöeroa saattaa olla ,mutta kuitenkin kaikki perusasiat saadaan ,mitä tarvitaan ja siinä se sitte elämä rullaa.Kunhan oppii ,että ottaa opetuksessa koko Raamatullisen näkökohdan ja tietty Pyhän Hengen voimalla sanat aukeaa.Ne kuulut harhaopit tulee ,kun nostetaan yksi sana lauseineen ja irroitetaan kuten tiedämme.Voihan rusinapullasta ottaa rusinan erilleen ja mutustella sitä rusinaa ja jos kaveri kysyy ,Mitä teet ....no syön rusinapullaa ,,,,,,,Ahaaa saattaa toinen sanoa ja pitää kaveria omituisena kun kamu syö rusinaa ja väittää sen olevan rusinapullaa.
Nämä asiat todella ,mitä tulee sitomiseen ja päästämiseen niin meillä kristityillä on sitä voimaa ,kun käytämme sitä.Se on nääs luvattu.


No oliko täs nyt jokin ongelma Mr Kerimäki? Tämän pitäis olla keskustelupalsta.Ei täs mitään uusia oppeja olla kehittelemäs. Rusina on rusina ja pulla on pulla mutta nuo jakeet jotka täs on keskustelun aiheena on Jumalan Sanaa :)
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa