Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Maalis 2014 09:09

,kun nostetaan yksi sana lauseineen ja irroitetaan


Sori...pakko vielä tähänkin laittaa että kun nostetaan yksi lause sanoineen ;) tääl olis ollu nyt monta tarpeellista keskustelua mutta niihin ei oo monikaan kiinnostunu vastaamaan.esim avioliittoasiakin on vähän semmonen että ei oteta kantaa jos esim kavereissa on semmosia joita asia koskee.Meillä täällä live-elämäs on ihmisiä jotka ottaa kantaa niin että tukka tutisee ja itte en oo ihan täysin samaa mieltä kuin mitä esim Pawson opettaa.Petri kyllä on kirjoittanu kirjoituksia mutta niistä ei taida löytyä sitä että miten tapaukset on käsiteltävä seurakunnassa.
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Maalis 2014 11:08

He hee systeri ,,,Ei ollut ongelmaa vaan sellainen asia joka aina muistuttaa minua ja ohjaa ja vaikka olen kirjoittamassa jostakin asiasta niin aihe saattaa muuttua .Kirjoitan aina myös hyvin hyvin perustekstiä niin ,että pikkulapsetkin sen ymmärtää ja se ohje nousee nousemistaan aina.On täällä todella hyviä aiheita ja ihme on ,kuinka tuppisuita on paljon .Mutta toisaalta koko Raamatun kanssa kulkeminen ja uskoelämä on monesti sitä ,että kaikki ei ole samalla viivalla uskonasioiden YMMÄRRYKSEN kanssa .Toiset on juoksuradalla 300m jälessä ja jos sellainen jolla ymmärrys on jo lähellä' maali viivaa niin suuri kuilu on näiden kahden välissä .
Kysymys ei ole siitä ,etteikö toisella äly riitä asioiden ymmärtämiseen vaan kyse on siitä missä mittakaavassa on Pyhän Hengen opetusta kukin itsessä.
Itse vältän teknistä sanastoa viimneisen päälle ,koska se on minun osani ja jonkun toisen osa saattaa olla tekninen sanasto .Se ,että koko ymmärryksen saa niin se vaatii jo paljon. Pitkää tietä suoraan kulkien.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Maalis 2014 11:40

Täytyy myös muistaa että on ihmisiä jotka lukee/tai heille sanotaan pelkkä jae Raamatusta esim.

1 kor 5:5 Herran Jeesuksen nimessä hyljättävä saatanan haltuun lihan turmioksi, että hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.

Ja jää kauhistuneena ihmettelemään että mitä tuo lause tarkoittaa???Ei avaudu vaikka lukis koko Raamatun läpi ?? :shock:

Siksi meille on annettu opettajia että he selittävät asian niin kuin Pyhä Henki sen avaa.Mulle ei oo kukaan selittäny mutta nyt aamulla tuli mieleen kun tätä paikkaa ajattelin että ei se oo itseasias sen kummempaa, kuin olla uskon elämän ulkopuolella.Sielun vihollisen orja niin kuin jokainen ihminen on ennenkö siirtyy Uudestisyntymisen kautta Jumalan valtakuntaan.
Ei kai kukaan toivo että joku läheinen joutuu saatanan riepoteltavaksi, mutta sitä hänen tulee olla, että tulis synnintuntoon ja ymmärtäis että tuosta ei hyvää seuraa,tarvitsee Jeesusta avukseen.Useimmat lankeaa vielä uskonelämässäkin eikä pääse sovintoon Jumalan kanssa, ennenkö tekee parannuksen eli tulee mielen muutokseen ja haluaa hyljätä syntielämän.
Jollei ihminen kehoituksista huolimatta halua tehdä parannusta, niin hän väistämättä on vihollisen hallussa.
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Maalis 2014 13:18

Kyllä sitä opetusta ja neuvoa voi antaa ja myös selittää ihan perustekstinä...kuten tuon mainitsemasi Saatanan käsittelyyn hylkäämisen. Itse voisin opettaa näin ilman mitään perinnäisääntöjä ,että ,,,,ihminen kapinoi omassa lihassaan niin ,ettei se kulku kelpaa Jumalalle tai jopa se häpäisee tilaisuuksia ,missä Pyhä Henki on läsnä ja kun kaksi on koolla ja kokoontuu Herran nimessä niin Jeesus myös on läsnä Pyhän Hengen kautta.Silloin tuollainen saastassa rypevä possu ,joka ei halua tehdä parannusta ,,,,ei halua keskustella Jeesuksen kanssa omasta synnin tilastaan anoen voimaa ,jolla voittaa ,,,,ei kadu ,,,,ihminen ei tuolloinen ole kelvollisessa tilassa osallistumaan Pyhään tilaisuuteen.Ei ole sovelias olemaan Pyhien seurassa.
Sitten voidaan miettiä hieman vaikeampaa asiaa samaan asiaan liittyen?? Ihminen joka on tullut maailmasta juuri ja on vielä maailmanmenossa mukana ja silti Taivaan Isä vetää voimakkaasti puoleensa ,että meinaa oikein rajuilma nousta ihmisen sisällä ,taistelun ollessa käynnissä.Siis kuinka suhtautua tällaiseen henkilöön srk ,kotisrk ,,,missä kukin kokoontuu.Oma näkemykseni on ,että juuri tällainen ihminen täytyy ottaa ERIKOIS SUOJELUUN RAKKAUDELLA .Niin ,että se näkyy kunnolla ,opettaa ja edetä rauhallisesti ,mutta kuitenkin niiin ,että se lanka ei saa katketa srk ja ihmispolon välillä.
Mikä sitten on tuon ns vastustan käsittelyyn luovutetun tila ,,sen aika näyttää onko ihmisessä halua Jumalan puoleen vai maailman ,mutta selvää on ,että kahta Herraa ei voi palvella ,,Sitä joka on Taivaassa ja sitä joka omistaa maailman.Jompikumpi ja valinta on itse tehtävä.Sillä meillä edelleen on se vapaa tahto.Siitä sitä taistelua käydään.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Maalis 2014 14:30

Tähän varmaan sopis tämä Raamatunpaikka...tämä kertoo luultavasti siitä eräästä miehestä joka piti isänsä vaimoa??

2 kor2

4 Sillä suuressa sydämen ahdistuksessa ja hädässä minä kirjoitin teille monin kyynelin, en sitä varten, että te murheellisiksi tulisitte, vaan että tuntisitte sen erinomaisen rakkauden, joka minulla on teihin.
5 Mutta jos eräs on tuottanut murhetta, ei hän ole tuottanut murhetta minulle, vaan teille kaikille, jossakin määrin, etten liikaa sanoisi.
6 Semmoiselle riittää se rangaistus, minkä hän useimmilta on saanut;
7 niin että teidän päinvastoin ennemmin tulee antaa anteeksi ja lohduttaa, ettei hän ehkä menehtyisi liian suureen murheeseen.
8 Sentähden minä kehoitan teitä, että päätätte ruveta osoittamaan rakkautta häntä kohtaan;
9 sillä sitä varten minä kirjoitinkin, että saisin nähdä, kuinka te kestätte koetuksen, oletteko kaikessa kuuliaiset.
10 Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut-jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa-sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä,
11 ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat.
systeri
 

Re: Kaikki minkä te sidotte maan päällä...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 05. Maalis 2014 15:49

Kyllä ,,tuo käy hyvin.Voi ku kristityt ihmiset ymmärtäis ,että heissä itsessään on se voima niin suuri kuin olla voi ja suurempi kuin maailmassa niin johan alkais tapahtua ,mutta meillä tämä Suomalainen perusluonne (kiltti ja aina tottelee vaikka käskettäis hypätä koneesta ilman laskuvarjoa jos viranomainen käskisi) ja sitten kirkoissa opetettu pylly ylös ,,nyt pylly alas .Ei meitä sellaiseen ole koskaan pyydetty ,,eikä tulla pyytämään.Rakkautta Rakkautta ja kotisrk tai kokoontujat ei ole lauma ihmisiä ,jotka odottaa niitä kirkkokahveja papin kuivan saarnan jälkeen vaan meidän tulee olla veljiä ja siskoja pienissä kokoontumisrymissä ,jotka kuuluu osana suureen kokonaisuuteen eli Herraamme Jeesukseen Kristukseen.Jos jollain on taloushuolia niin voidaan kerätä hänelle avustusta omasta ja jos suurempi yhteisö on tiedossa niin jopa hetkellisesti enemmän rahaa siskolle tai veljelle,,omat ensin ja sitten tilanteen mukaan ulkopuoliset.
Kokouksissa on siis rakkaudellinen Henki ja se Henki on sitä ,mitä Kuninkaamme haluaa ,että olemme todella Rakkaita toisillemme ja kannamme toistemme huolia ja voin sanoa ja vastaan sanomisestani ,että Jumala varmasti rakastaa sellaista kokoontumisryhmää ,jossa Rakkaus on Totta.Ei mitään typerää teennäistä näyttelemistä ,,,,voi voi meneekö sinulla huonosti ja sipuli on rintataskussa varmistamassa ,että se krokokyynel sieltä tirahtaa vaikka luomia pitäis väkisin vaikka rutistaa.Ja sitte ku tilaisuus on ohi ja on päästy nurkan taa ja sieltä kuuluu ,,,Ihan oikeen sille ku tarkemmin miettii.
Rakkaus on kaunis asia ja se täytyy lähteä sydämmestä,,,Eikä sitä voi pakoittaa.Se on osa Jumalaa.

Meillä on todella valtaa ku otamme sen ja käytämme emmekä pelkää ja se ,jossa Pyhä Henki toimii ja on niin ymmärrän todella ,että sillä on valta sitoa voimia ja tehdä rajujakin päätöksiä ja ne päätökset on myös Taivaassa hyväksytty myös ,minkä päätöksen Herran oma tekee.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa